Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MCU2 upgrade mogelijk, maar hoe?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb onlangs een upgrade late doen naar een MCU2 , meteen dus de LTU erbij . Wat ik nu vaststel is dat ik de eerste km's na start geen internetverbinding heb en dus ook geen internetradio ( ik heb geen DAB module ) . Na een tweetal km rijden komt de internet verbinding te voorschijn . Dit is zowel in landelijk gebied als stedelijk gebied . Is dit bij alle zo na deze upgrade ? Of ergens een instelling ? Bij mijn vorige verbinding 3G dit nooit vastgesteld . Inloggen op de wagen via app gaat dan weer wel zonder problemen
Dat heb ik ook, hierdoor kan je pas laat navigatie inspreken en doordat je nu met de radio afhankelijk bent van internet, start deze pas heel laat op.
 
Inderdaad, heel recentelijk heb ik dit ook gezien. De auto heeft even een paar minuutjes na opstarten geen LTE verbinding. Nog nooit last van gehad, ook niet na het ombouwen naar MCU2, er zal dus in een recente softwareversie weer een regressie opgetreden zijn.
 
het zelfde hier...het lijkt er op dat als de auto stil staat deze een wifi verbinding wil maken als hij wifi signalen ziet en 3G/4G signaal is dan weg.
Bij het opstarten kan het even tijd kosten voordat hij weer op LTE gaat, van 4G naar 3G kost ook even wat tijd merkte ik afgelopen weekend over de Duitse grens.
Zal vast weer opgelost worden in de volgende update
 
Heb je dan wel spotify en tunein bijvoorbeeld bij de eerste minuten rijden. Bij mij zie ik altijd eerst lte met streep erdoor heen. En dan geen muziek. Pas na een paar minuten start dat op. Dat is beduidend slechter dan MCU1, daar had ik muziek binnen 10 seconden.

En mijn drain is super hoog. Ik heb mijn tesla password aangepast, gebruik tesla app niet meer maar toch rond de 10 km per dag drain. Ik laat rustig de auto een week stil staan en gisteren was de range van 240 km naar 170 km.... Dit is ook slechter dan MCU1 daar had ik max 5 km over een week. Hij lijkt gewoon niet in slaap te vallen want als ik de auto binnenkom ,ook nadat die een week stil heeft gestaan, zie ik gelijk beeld. Geluid dus niet, dat pas na een paar minuten rijden..

Kortom, geen voordeel van de MCU2 (netflix nog niet nodig gehad, en routeplanner ook nog niet...) en ik zou bijna overwegen hem weer terug te laten zetten naar MCU1 met dan wel een beter eMMC...
 
Heb je dan wel spotify en tunein bijvoorbeeld bij de eerste minuten rijden. Bij mij zie ik altijd eerst lte met streep erdoor heen. En dan geen muziek. Pas na een paar minuten start dat op. Dat is beduidend slechter dan MCU1, daar had ik muziek binnen 10 seconden.

En mijn drain is super hoog. Ik heb mijn tesla password aangepast, gebruik tesla app niet meer maar toch rond de 10 km per dag drain. Ik laat rustig de auto een week stil staan en gisteren was de range van 240 km naar 170 km.... Dit is ook slechter dan MCU1 daar had ik max 5 km over een week. Hij lijkt gewoon niet in slaap te vallen want als ik de auto binnenkom ,ook nadat die een week stil heeft gestaan, zie ik gelijk beeld. Geluid dus niet, dat pas na een paar minuten rijden..

Kortom, geen voordeel van de MCU2 (netflix nog niet nodig gehad, en routeplanner ook nog niet...) en ik zou bijna overwegen hem weer terug te laten zetten naar MCU1 met dan wel een beter eMMC...
Hier 1% per dag S100D MCU2 update, binnen 10 seconden LTE
 
  • Like
Reactions: TomdH
Weet er iemand of je met de upgrade van MCU 1 naar 2 ook centry mode hebt? zou handig zijn. Dit vind ik belangrijker dan die games.
Heb zelf al 1900 euro betaald voor een nieuwe MCU vorig jaar gezien ik een mooi zwart scherm had :-(.
Maar zonet mail gehad van deel terugbetaling en of vervanging van het scherm op kosten van Elon. Thank you Tesla voor dit gebaar.
Vele traditionele merken zouden dit gewoon negeren. Maar ja zij hebben ook geen AP ahahhaha old dino auto's toch.
 
Weet er iemand of je met de upgrade van MCU 1 naar 2 ook centry mode hebt? zou handig zijn. Dit vind ik belangrijker dan die games.
Heb zelf al 1900 euro betaald voor een nieuwe MCU vorig jaar gezien ik een mooi zwart scherm had :-(.
Maar zonet mail gehad van deel terugbetaling en of vervanging van het scherm op kosten van Elon. Thank you Tesla voor dit gebaar.
Vele traditionele merken zouden dit gewoon negeren. Maar ja zij hebben ook geen AP ahahhaha old dino auto's toch.
@B Art, Dat ligt aan de auto die jij hebt. Ik zie dat je nieuw bent dus misschien je voorstellen in het voorstel topic.

Als je geen AP of AP1 hebt dan krijg je geen centry.
 
Weet er iemand of je met de upgrade van MCU 1 naar 2 ook centry mode hebt? zou handig zijn. Dit vind ik belangrijker dan die games.
Heb zelf al 1900 euro betaald voor een nieuwe MCU vorig jaar gezien ik een mooi zwart scherm had :-(.
Maar zonet mail gehad van deel terugbetaling en of vervanging van het scherm op kosten van Elon. Thank you Tesla voor dit gebaar.
Vele traditionele merken zouden dit gewoon negeren. Maar ja zij hebben ook geen AP ahahhaha old dino auto's toch.
Kun jij dat mail posten, ben benieuwd naar de exacte wording.
 
Weet er iemand of je met de upgrade van MCU 1 naar 2 ook centry mode hebt? zou handig zijn. Dit vind ik belangrijker dan die games.
Heb zelf al 1900 euro betaald voor een nieuwe MCU vorig jaar gezien ik een mooi zwart scherm had :-(.
Maar zonet mail gehad van deel terugbetaling en of vervanging van het scherm op kosten van Elon. Thank you Tesla voor dit gebaar.
Vele traditionele merken zouden dit gewoon negeren. Maar ja zij hebben ook geen AP ahahhaha old dino auto's toch.
Ben ook benieuwd, nog geen mail ontvangen voor terugave . Ik had een afspraak voor een ( gratis ) vervanging MCU1 die defect werd verklaart , heb dan toch in laatste instantie de optie voorzien voor de MCU2 upgrade ( betalend ) , 2590 € . 6 uur ( zes uur ! ) later stond op hun website dat de prijs voor MCU2 1550 € was. Was dus even zuur . Hierop wist Tesla me te zeggen dat ze de prijsaanpassingen niet op voorhand weten . Ik reken dus ook op een tegemoetkoming zoals al eerder aangekondigd door Tesla
 
Weet er iemand of je met de upgrade van MCU 1 naar 2 ook centry mode hebt? zou handig zijn. Dit vind ik belangrijker dan die games.
Heb zelf al 1900 euro betaald voor een nieuwe MCU vorig jaar gezien ik een mooi zwart scherm had :-(.
Maar zonet mail gehad van deel terugbetaling en of vervanging van het scherm op kosten van Elon. Thank you Tesla voor dit gebaar.
Vele traditionele merken zouden dit gewoon negeren. Maar ja zij hebben ook geen AP ahahhaha old dino auto's toch.

Die mail waar je over schrijft is wel interessant. Was dat een reactie op een vraag/opmerking van jou? Of een mail die ze jou hebben gestuurd zonder dat je er naar had gevraagd?
 
Tesla
Uit onze gegevens blijkt dat u een Model S of Model X bezit, of eerder bezat, gebouwd vóór maart 2018. Uw voertuig voldoet aan voorwaarden die van toepassing zijn op de 8GB embedded MultiMediaCard (eMMC)-terugroepactie die de storing van de eMMC-geheugenchip verhelpt als gevolg van geaccumuleerde slijtage.​
Als u op eigen kosten het specifieke onderdeel heeft vervangen en de condities en reparatie vallen binnen de voorwaarden van de 8GB eMMC terugroepactie, komt u mogelijk in aanmerking voor een vergoeding.​
Om uw terugbetaling in te dienen, vult u het eMMC‑aanvraagformulier voor terugbetaling in. U wordt gevraagd om in te loggen op uw Tesla-account om toegang te krijgen tot het formulier. Zodra u de vereiste informatie heeft ingediend, zullen we uw claim beoordelen en u binnen 60 dagen na ontvangst op de hoogte stellen of u in aanmerking komt voor vergoeding. Als we aanvullende informatie nodig hebben, nemen we rechtstreeks contact met u op.​
Houd er rekening mee dat uw lokale Tesla-servicecentra en klantondersteuningsteams niet de mogelijkheid hebben om verzoeken om terugbetaling te volgen of te verwerken.​
Bedankt dat u klant van Tesla bent en onze excuses voor het ongemak.​
 
Het formulier:
View attachment 651813


Heerlijk die negatieve ja/nee vraag ook.

PS ik heb dus op 24/12 2550 voor de MCU2 upgrade betaald om van de MCU1 hangups/freezes , slowness en niet werkende spotify-login en voice-control af te zijn. Geen compensatie, lijkt het.
Ik ga ervanuit dat we wel een vergoeding krijgen, ook al is het door laadkabelwinkel vervangen. Je bent anders aan het weglopen van een issue die je eigen probleem is. Tevens zijn ze dan goedkoper uit als hun eigen rekening terugbetalen, die al gauw 2x zo duur is.

Dit is de melding die ik kreeg:
1617826104912.png
 
Als ik op de vraag "Is uw MCU Niet door Tesla gerepareerd" nee gaf, kon ik het formulier niet eens indienen (ze lieten we wel alle gegevens invullen eerst, natuurlijk).

Ik heb de vraag anders ge-interpreteerd dan wsl bedoeld, en dit geschreven:
'Inderdaad, mijn MCU is NIET door Tesla gerepareerd"! - en ook niet door een derde partijd. Hij is helemaal niet gerepareerd, ik heb na 2 jaar tobben met een vastlopende, resettende MCU waarvan oa. de voice control en browser niet werke, waarin ik niet op spotify kon inloggen zonder vastlopen of reset etc etc, klachten waarvan een record in jullie systeem bestaat - eieren voor mijn geld gekozen en een MCU2 upgrade laten doen.

Aangehecht heb ik de factuur van Tesla zelf (2590 euro) als bewijs ;)

Ik ben benieuwd.
 
Als ik op de vraag "Is uw MCU Niet door Tesla gerepareerd" nee gaf, kon ik het formulier niet eens indienen (ze lieten we wel alle gegevens invullen eerst, natuurlijk).

Ik heb de vraag anders ge-interpreteerd dan wsl bedoeld, en dit geschreven:
'Inderdaad, mijn MCU is NIET door Tesla gerepareerd"! - en ook niet door een derde partijd. Hij is helemaal niet gerepareerd, ik heb na 2 jaar tobben met een vastlopende, resettende MCU waarvan oa. de voice control en browser niet werke, waarin ik niet op spotify kon inloggen zonder vastlopen of reset etc etc, klachten waarvan een record in jullie systeem bestaat - eieren voor mijn geld gekozen en een MCU2 upgrade laten doen.

Aangehecht heb ik de factuur van Tesla zelf (2590 euro) als bewijs ;)

Ik ben benieuwd.

Ik ga 'm ook binnenkort met dezelfde insteek opsturen. Ook ik heb in november vorig jaar de MCU2 upgrade laten doen grotendeels juist vanwege het feit dat mijn MCU1 steeds meer eMMC-gerelateerde klachten begon te vertonen. Hetzelfde verhaal als bij jou dus.
 
Als ik op de vraag "Is uw MCU Niet door Tesla gerepareerd" nee gaf, kon ik het formulier niet eens indienen (ze lieten we wel alle gegevens invullen eerst, natuurlijk).

Ik heb de vraag anders ge-interpreteerd dan wsl bedoeld, en dit geschreven:
'Inderdaad, mijn MCU is NIET door Tesla gerepareerd"! - en ook niet door een derde partijd. Hij is helemaal niet gerepareerd, ik heb na 2 jaar tobben met een vastlopende, resettende MCU waarvan oa. de voice control en browser niet werke, waarin ik niet op spotify kon inloggen zonder vastlopen of reset etc etc, klachten waarvan een record in jullie systeem bestaat - eieren voor mijn geld gekozen en een MCU2 upgrade laten doen.

Aangehecht heb ik de factuur van Tesla zelf (2590 euro) als bewijs ;)

Ik ben benieuwd.
Hier hetzelfde , dank voor de tip ! bij antwoord NEEN , niets mogelijk in te dienen , bij JA , wel incl bijlage factuur 2590 € . Heb op eind januari de upgrade laten uitvoeren naar MCU2 , Heb tevens bericht van Tesla daarvoor ontvangen dat mijn eMCU defect was , dit staat ook netjes op de factuur , dus herstelling of upgrade was een noodzaak. Ik ga er dus van uit het verschil vergoed wordt . Voor de rest tevreden van de upgrade, alleen jammer van de radio via Tuneln , werkt voor geen meter meer
 
Ik kreeg vanmorgen deze teleurstellende mail...


Hierbij delen wij u mee dat Tesla, na beoordeling van uw verzoek tot vergoeding met betrekking tot de in de Media Control Unit (MCU) ingebouwde 8 GB MultiMediaCard (eMMC) in het kader van Tesla's General Recall Reimbursement Plan, heeft vastgesteld dat u niet in aanmerking komt voor de vergoeding, omdat de reparatie voldeed niet aan de voorwaarden die voor de terugroepactie van toepassing zijn.

Ga naar onze ondersteuningspagina voor meer informatie over de terugroepactie en het vergoedingsproces. Als u wilt dat Tesla uw vergoedingsverzoek aan een nadere beoordeling onderwerpt, kunt u deze e-mail beantwoorden met aanvullende ondersteunende documentatie ter motivatie van uw verzoek. Houd er rekening mee dat eventuele verdere beoordelingen extra tijd zullen kosten bij het verwerken van uw vergoedingsverzoek.