Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Niet in de war met Bregenz? Prima locatie en voorzieningen voor SuC nieuwe stijl.

Deze. Private lounge, food&drinks, wifi, 220V stopcontacten .... gisteren maar eens langsgereden.
IMG_4370.jpg
IMG_4360.jpg
IMG_4358.jpg
IMG_4356.jpg
IMG_4351.jpg
DJI_0074.jpg
 
Zeker - rijden 2.0! Mijn beeld is dat het is neergezet ism het bedrijf op dat terrein Illwerke VKW. Vergelijk de tekst op de deur van de lounge met de tekst op e voordeur van Illwerke VKW. En er staan twee combi-laders van datzelfde bedrijf op het terrein - met ruimte om verder uit te breiden. Verwacht eerder dat dat SuC's zullen moeten worden
IMG_4366.jpg
IMG_4355.jpg
IMG_4361.jpg
-;)
 
Zeker - rijden 2.0! Mijn beeld is dat het is neergezet ism het bedrijf op dat terrein Illwerke VKW. Vergelijk de tekst op de deur van de lounge met de tekst op e voordeur van Illwerke VKW. En er staan twee combi-laders van datzelfde bedrijf op het terrein - met ruimte om verder uit te breiden. Verwacht eerder dat dat SuC's zullen moeten wordenView attachment 327698 View attachment 327699 View attachment 327700 -;)
Als ik me niet vergis, wordt deze SuC voorzien van groene stroom vanuit een waterkrachtcentrale.
 
Helaas wel direct ook de eerste storing binnen "Verminderde airco en batterijkoeling. Contacteer Tesla Service".

SeC Groningen nog even gebeld.. Die hebben de auto nogmaals uitgelezen en geven aan dat de storing weg is (en blijkbaar dus ook lage vloeistofniveau) en dat onderhoud niet nodig is. Waarschijnlijk dus toch gewoon oververhit na 12 uur rijden in 30+ graden en hele dag SuC gebruik
 
SeC Groningen nog even gebeld.. Die hebben de auto nogmaals uitgelezen en geven aan dat de storing weg is (en blijkbaar dus ook lage vloeistofniveau) en dat onderhoud niet nodig is. Waarschijnlijk dus toch gewoon oververhit na 12 uur rijden in 30+ graden en hele dag SuC gebruik
Fijn voor jou maar toch raar verhaal want je bent deze zomer niet de enige geweest met zo'n trip.
 
  • Like
Reactions: Karim DB
Nou, was toch wat spannend. We zijn om 4 uur in de nacht vertrokken, toen was het 11 graden. Dat had wel impact op de range, had een verbruik van 280 Wh/km. Zo hoog heb ik nog nooit gezeten. Ik durfde het toch niet aan en heb 15 kWh geladen in Emsburen.
Merk ook al langer dat onder het rijden (ook in Nederland al) de airco soms stopt met werken. Dan zit je een kwartier in zo'n vochtige klamme lucht, en daarna schakelt de airco weer in.

tav de 280: kun je alvast wennen aan de komende winterperiode:)

tav de airco: Heb ik ook! Alsof hij even uitschakelt en na een paar minuten (geen kwartier in mijn geval) weer langzaam op gang komt! Eerstvolgend SEC bezoek maar melding van maken...
 
Bij mij (Model S uit 2015) ook wat kuren met de airco. In ieder geval in Italië, waar die het natuurlijk ook wel erg zwaar had. Af en toe leek de airco een korte ‘pauze’ te nemen, enkele minuten niet of nauwelijks blazen om daarna weer in actie te komen. Maar vervelender is het verschijnsel dat ik koude en warme lucht golven door elkaar heen voel. Dus er komt koude lucht uit de roosters maar tegelijkertijd voel ik af en toe een golf warme lucht komen - lijkt vanaf de voorruit, of de roosters bij de voorruit, maar zeker weet ik het niet. Ik dacht in Italië dat het kwam doordat lucht bij de voorruit zeer sterk werd opgewarmd en dan door luchtwervelingen kon worden gevoeld, maar ik heb het nu in Nederland ook al een paar keer gevoeld terwijl het veel minder warm is. Ben er niet helemaal gerust op.
 
Herkenbaar... had het ook in de 2013 versie... verschijnsel treedt op bij de bocht omgaan... zomers krijg je dan in een keer een warme golf lucht.. in de winter een koude.. zeker niet een van Tesla's beste punten..
ik herken dit dan weer niet.
maar bij mih staat rangemode continu aan, misschien is dat een verklaring.



overigens heb ik ook geen problemen met de aandamping van de ruiten in rangemode.
 
In de warmte van de Italiaanse (nu ja, lig vorig jaar dan ..) zomers trekt de wagen dat niet goed. Als ik dan toch eens wat mag/moet klagen... klimaatbeheersing in de auto (let wel: bij extremer omstandigheden qua kou resp. warmte) vind ik het niet prettig rijden.

Vanuit mijn ervaring met 2013 'klassieke' P85+ ook dit jaar in Frankrijk en Baskenland tot 40 graden op de snelweg geen problemen met de airco.
Zowel in Range Mode als normaal hielden 2 volwassenen, 2 kids en 2 Labradoodles het prima uit!
De getinte ramen hielpen vast ook mee :cool:
 
In de warmte van de Italiaanse (nu ja, lig vorig jaar dan ..) zomers trekt de wagen dat niet goed. Als ik dan toch eens wat mag/moet klagen... klimaatbeheersing in de auto (let wel: bij extremer omstandigheden qua kou resp. warmte) vind ik het niet prettig rijden.

Ik zie dat mijn auto ook getagged is op Twitter met jou als 'cc' erin :)

Fief on Twitter