Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien niet echt een vakantieroute, maar vanavond was ik in Emsbüren (net over de grens bij Enschede) en heb daar geladen bij een nieuwe SuC. Staat nog niet op de kaart van Tesla maar bouw was wel bekend.

er staan 8 zuilen. Vier zijn in bedrijf, links van de transformator staan er nog vier met een hoes waarop staat: "Coming soon"

Zo'n 225 km van Oosterhout en een toegang naar de verdere routes richting Hamburg, Denemarken, Noorwegen en Berlijn.

Er missen er nog wel een paar in die richting maar het schiet hard op. Kan binnenkort zomaar ineens mogelijk zijn om bijv. naar Noorwegen te gaan met alleen SuC (en Ferry natuurlijk).

Wat fotootjes van het nieuwe SuC type. Ik heb ook verslag gedaan op de het TFF-forum.

Ziet er stijlvol uit en heeft verlichting.

foto 2-3.JPG


foto 3-3.JPG


fotoems.JPG
 
Last edited:
LYON schijn ook snellaad mogelijkheden te hebben:

Chargemap

Het vreemde is dat wanneer ik op ChargeMap - Carte des bornes de recharge pour voitures électriques zoek naar type 2 aansluitingen zoek, er niets verschijnt

Mooie vondst!

Het lijkt te gaan om een tijdelijke installatie. Zie foto's: Tesla - Lyon: snel oplaadstation voor Chasse-sur-Rhône

Zou Tesla dat doen in afwachting van een vergunning voor de definitieve SuC of zou er er een evenement daar zijn waarvoor een tijdelijke SuC nodig is?

image.jpg
 
Best handig, platform neerzetten, kabeltje aansluiten en klaar !

Was inderdaad al bekend. En werd ook gebruikt om zo snel mogelijk de cross-country recordpoging in de VS te doen.

- - - Updated - - -

Het zal me benieuwen hoelang we daar moeten wachten in de drukke vakantiedagen waarvoor ze bedoeld zijn..

Ja, ook al zijn we blij dat ze eindelijk in Frankrijk verschijnen.
Gezien er maar 1 "laadkast" staat vraag ik me af of 2 auto's dan maximaal 50kW krijgen?
 
Sorry voor alle goede bedoelingen van Tesla maar ik heb hier echt geen goed woord voor over. Sta je zometeen met je kids bij iedere supercharger 2 uur te wachten tot je een keer aan de beurt bent. Dus trek maar een dag extra uit om op je bestemming te komen.
 
Sorry voor alle goede bedoelingen van Tesla maar ik heb hier echt geen goed woord voor over. Sta je zometeen met je kids bij iedere supercharger 2 uur te wachten tot je een keer aan de beurt bent. Dus trek maar een dag extra uit om op je bestemming te komen.

Dat is toch beter dan de 2 dagen die ik er over zou gedaan hebben. (en de 3 dagen die het geworden zijn door onze zoon)
Ze bewijzen hier toch mee dat ze echt willen maar door de Franse bureaucratie tegengewerkt worden. Die 100kW-aansluiting is nu eenmaal gemakkelijker op het net aan te sluiten dan enkele honderden kiloWatts.

Ik ben er zeker van dat we hier binnen 2 jaar mee gaan lachen: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204226598287608&set=p.10204226598287608&type=1
Wat voor pionierswerk Tesla heeft verricht.
 
Sorry voor alle goede bedoelingen van Tesla maar ik heb hier echt geen goed woord voor over. Sta je zometeen met je kids bij iedere supercharger 2 uur te wachten tot je een keer aan de beurt bent. Dus trek maar een dag extra uit om op je bestemming te komen.

Beter dan met je kinderen voor een gewone lader te staan waar je 4 uur staat te laden ALS (1) de lader werkt, (2) de laadpas kan worden verkregen en (3) niemand anders de laadpaal bezet. En natuurlijk moet je in Frankrijk dan ook nog beschikken over een type 2 type 3 kabel. Ik ben dus al zeeeer tevreden met zo'n tijdelijke supercharger.
 
Sorry voor alle goede bedoelingen van Tesla maar ik heb hier echt geen goed woord voor over. Sta je zometeen met je kids bij iedere supercharger 2 uur te wachten tot je een keer aan de beurt bent. Dus trek maar een dag extra uit om op je bestemming te komen.

Een maand of wat geleden vertelde men mij bij Tesla dat men in Frankrijk tegen problemen op was gelopen. Welke problemen dat waren hoorde ik niet maar ik denk dat het alles te maken zal hebben met de bureaucratie en ook met het elektriciteitsnet dat niet gebouwd is op de SuC.

Er is eerder een belofte gedaan dat Teslarijders deze zomervakantie met hun Model S naar Zuid-Frankrijk kunnen rijden via SuC's en men vertelde daarom dat men werkte aan een oplossing om dat toch mogelijk te maken.

Die oplossing blijkt dus de inzet van mobiele SuC's te zijn. Het zou mij niet verbazen als er nog deze week wat meer gemeld worden zodat de route toch gedekt is. Ook al is er een kans dat men moet wachten, hoewel, de praktijk zal uitwijzen hoeveel er daadwerkelijk die route gaan rijden en hoeveel er tegelijk bij de SuC zullen aankomen.

Gezien de kaart die voor einde 2014 is gepresenteerd denk ik dat men hard bezig is om de problemen op te lossen maar dat dat niet lukt vóór deze vakantie, vandaar deze noodoplossing.

Ik ga niet die kant op maar zou als dat wel zo was maar wat blij zijn met deze oplossing, zelfs als ik een keer moet wachten. Altijd nog veel beter dan de bestaande alternatieven.

We wachten verder af.
 
De laadplekken zien er behoorlijk ICEable uit, geen markering/bordjes oid? Tijdelijke laadvoorziening met maar 2 plekken is al krap, als die dan ook nog makkelijk (onbedoeld) geblokkeerd kunnen worden is het nut twijfelachtig, je kunt er dan niet op vertrouwen als onderdeel van je route.
 
De laadplekken zien er behoorlijk ICEable uit, geen markering/bordjes oid? Tijdelijke laadvoorziening met maar 2 plekken is al krap, als die dan ook nog makkelijk (onbedoeld) geblokkeerd kunnen worden is het nut twijfelachtig, je kunt er dan niet op vertrouwen als onderdeel van je route.

Ik denk dat ze dat daar aan de receptie snel genoeg zullen weten wanneer er weer voor de 3e keer op een dag een gast moet gevraagd worden om z'n fossiel te verzetten.
 
Als we klagen over het feit dat we moeten wachten omdat ze bezet zijn zal ICE-ing wel meevallen. Ik vindt het super dat ze een tijdelijke oplossing bieden om het voor ons mogelijk te maken. Laten we wachten met klagen tot het probleem zich daadwerkelijk voordoet... Ik heb ze deze zomer niet nodig. Wij reizen overigens meestal s'nachts ook met het fossiel. Zal dan wel meevallen met de mogelijke drukte.
 
Tja ik reis wel deze vakantie. Er vanuit gaande dat je 4x moet chargen naar zuid frankrijk en er meer mensen die kant op gaan wordt de kans heel aannemelijk dat je tegen volle chargers aan gaat lopen. Helaas sta je dan niet 5 min te wachten maar een uur of wellicht langer.
 
Als we klagen over het feit dat we moeten wachten omdat ze bezet zijn zal ICE-ing wel meevallen. Ik vindt het super dat ze een tijdelijke oplossing bieden om het voor ons mogelijk te maken. Laten we wachten met klagen tot het probleem zich daadwerkelijk voordoet... Ik heb ze deze zomer niet nodig. Wij reizen overigens meestal s'nachts ook met het fossiel. Zal dan wel meevallen met de mogelijke drukte.

+ 1
 
quote_icon.png
Originally Posted by Gastogne viewpost-right.png Volgens Supercharge.info is er (...) eentje bij in Dld
daarmee is eveneens volgens Supercharge.infode de route Zevenaar - Aichstetten

via Wilnsdorf en Bad Rappenau 710 km en 6:34
en
via Lutterberg en Gramschatzer Wald 766 km 6:39

Ben benieuwd of iemand de tweede route al heeft gedaan en kan vergelijken met de eerste; op de kaart lijkt me de tweede aantrekkelijker omdat je de agglomeraties rond Frankfurt, Mannheim en Stuttgart vermijdt.