Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Dank! Werken deze laadpalen met een new motion pas?

P.S. Ik weet dat in deze thread al veel informatie staat, maar 93 pagina's doorzoeken is geen doen, zelfs niet met de zoekfunctie.

Ik ben afgelopen weekend naar Disneyland geweest en heb opgeladen in Tournai (Rue du Progres), vlakbij Lille. Is een 22kW lader en geeft inderdaad 31A (heb een fix gekregen vlak voor ik weg ging). Verder is er helemaal niets daar behalve een vies wegrestaurant aan de andere kant. Gelukkig hoefde ik maar een uurtje bij te laden om Disney en thuis te halen anders was het een ramp. Laden ging wel vlekkeloos daar overigens, ook met TNM pas.

En dat was bij Disney wel anders. Bij mijn eigen hotel Sequoia lodge was er geen laadpaal, op de publieke parkeerplaats wel maar parkeren daar kost €15 per dag en de laadpaal is schuko. Eerst dacht ik dat de laadpaal niet werkte, zelfs nog naar het Disney hotel gereden waar ze er nog meer hadden, werkte ook niet. Uiteindelijk kwam ik erachter dat de paal alleen stroom geeft als het deurtje dicht zit op de paal. Personeel snapte er zelf ook niets van. Al met al wel een uurtje staan de klooien.
 
Heeft iemand ervaring met de laadpalen van E-moving in Brescia? hoe kun je daar laden (welke pas e.d.), welke kabel heb je nodig? enz. Ik kan op internet weinig informatie vinden behalve dan de site van e-moving.it maar die is volledig in het italiaans
 
Heeft iemand ervaring met de laadpalen van E-moving in Brescia? hoe kun je daar laden (welke pas e.d.), welke kabel heb je nodig? enz. Ik kan op internet weinig informatie vinden behalve dan de site van e-moving.it maar die is volledig in het italiaans

Ben je op doorreis of heb je vakantie bij Gardameer?
Mijn route naar Gardameer kun je gebruiken.
Ik heb enkele mogelijkheden in Oostenrijk en 1 in Italie.
Op de bestemming laad ik hem weer vol op de camping.
 
Heeft iemand ervaring met de laadpalen van E-moving in Brescia? hoe kun je daar laden (welke pas e.d.), welke kabel heb je nodig? enz. Ik kan op internet weinig informatie vinden behalve dan de site van e-moving.it maar die is volledig in het italiaans

translate.google.com ?

- - - Updated - - -

Meen dat EV's uitgesloten worden

Heb ik uit de persverklaring van vandaag nog niet uitgehaald. Maar zou wel geweldig nieuws betekenen voor ons en Tesla als merk!
 
Last edited:
vandaag in Duitsland geladen in Emsburen.
IMG_0720.JPG

Erg mooie lokatie. % laadpalen actief en 3 nog ingepakt.
Het is aan de rand van een groot parkeerterrein van een enorm tuincentrum
op 200 meter afstand van een McDonald's
Opladen ging met een snelheid van 500Km/uur
Volgende week zaterdag rijden we naar Kiel voor een 3 weekse roadtrip Noorwegen en is dit een fraaie plaats om een korte pauze te maken en weer vol te tappen na 200 km
 
Voor Oostenrijk raad ik http://ev-charging.com/at/nl/services/fullscreen aan. Zeer veel type 2 en vooral CEE aansluitingen gratis. In Wels meerdere 11KW plaatsen maar ook een 44,3 Type 2 waar we natuurlijk maar 22kW van kunnen gebruiken http://ev-charging.com/at/nl/elektrotankstellen/stromtankstelle/6768/Wels-Strom-GmbH-4600-Wels. laad app van Wels niet te downloaden maar via mail te horen gekregen dat telefonisch activeren altijd werkt.
 

Oeps gisteren mijn Smatrics kaart binnen gekregen om in Oostenrijk te kunnen laden en nu gaan ze samenwerken.
De kosten voor de Smatrics kaart waren € 39,90 en dan kun je een maand gratis laden.
Ik heb ook een pas van The New Motion, weet iemand wat de kosten zijn van publiek laden in Oostenrijk?
 
Culemborg - Roses (Spanje)

Hallo,

Ben een newby op dit forum en heb me door alle items geworsteld om te gaan beslissen of ik met mijn Tesla naar Spanje ga of niet en zou graag jullie mening willen horen.

Ik ben van plan de volgende route te kiezen:

Culemborg
Oosterhout, kan ik skippen
Froyennes, heb ik daar een kaart nodig en zo ja welke ? Ik heb een Love to Load kaart.
Parijs, Tesla service center
Auxerre, SC (2 palen, hopen dat ze niet bezet zijn)
Ikea Dijon, 22 KW (Checken of ze daar ook 22 KW palen hebben, weet iemand dat ?)
Lyon, SC (1 paal, hopen dat deze niet bezet is)
Aix-en-Provence (Even een lekkere stop aan de Riviera)
Ikea Avignon, 22KW
Perpignan (Zoek daar ergens in de buurt een extra stop, just in case ivm de bergen, iemand ?)
Roses (Spanje)

Dan op de camping gebruik maken van de 10a 3 pins rode adapter welke voor de caravan beschikbaar is
(Caravan staat daar al dus da's geregeld)

Familie bezoek in Barcelona vanaf de camping dus dat is geen probleem, hints voor Barcelona ?

Klinkt dit realistisch ?
 
Maak gebruik van chargemap, daar is de meest nauwkeurige info te vinden over laadpalen in Frankrijk. Verder raad ik je aan om een type 2 naar type 3 kabel mee te nemen, bijna alle laadpalen zijn type 3. Ikea's hebben mooie laadpalen, maar daar kan slechts 1 auto aan de vaste type 2 kabel. Bovendien zijn de meeste laadpalen bij Ikea enkel tijdens de openingstijden van Ikea bereikbaar.
 
Hallo,

Ben een newby op dit forum en heb me door alle items geworsteld om te gaan beslissen of ik met mijn Tesla naar Spanje ga of niet en zou graag jullie mening willen horen.

Ik ben van plan de volgende route te kiezen:

Culemborg
Oosterhout, kan ik skippen
Froyennes, heb ik daar een kaart nodig en zo ja welke ? Ik heb een Love to Load kaart.
Parijs, Tesla service center
Auxerre, SC (2 palen, hopen dat ze niet bezet zijn)
Ikea Dijon, 22 KW (Checken of ze daar ook 22 KW palen hebben, weet iemand dat ?)
Lyon, SC (1 paal, hopen dat deze niet bezet is)
Aix-en-Provence (Even een lekkere stop aan de Riviera)
Ikea Avignon, 22KW
Perpignan (Zoek daar ergens in de buurt een extra stop, just in case ivm de bergen, iemand ?)
Roses (Spanje)

Dan op de camping gebruik maken van de 10a 3 pins rode adapter welke voor de caravan beschikbaar is
(Caravan staat daar al dus da's geregeld)

Familie bezoek in Barcelona vanaf de camping dus dat is geen probleem, hints voor Barcelona ?

Klinkt dit realistisch ?

Sorry, maar dit klinkt mij niet realistisch genoeg, tenzij je er meerdere dagen over gaat doen.
Lees aub mijn reisverslag naar zuid-frankrijk dan zal je lezen dat ikea avignon geen optie is en je een hoogteprofiel van je route nodig hebt!