Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb vorige maand een pre-paid pas gekocht voor Denemarken ( Clever ) 100kwh voor 80 euro (au). Maar ik heb heb hem niet hoeven gebruiken. Iemand interesse? Kan met factuur worden geleverd indien gewenst ;) Make me an offer...
 
Dag allen,

Ik ben onze trip naar Spanje aan het plannen. Wij gaan via Oosterhout, Parijs en Rennes naar St. Nazaire, waar wij de autoferry naar Gijon nemen. Laden kan in de genoemde locaties op 22 kW. Ik zou graag nog tussen Parijs en Oosterhout een beetje bijladen. Ikea Lille is dan natuurlijk een mogelijkheid, maar ik zou graag meer opties zien.

Wat zijn betrouwbare 22 kW laadpalen op de route?

Met vriendelijke groet,

Daniel
 
Dat is al enkele keren vermeld geweest: er zijn een drietal laadpalen in Kortrijk, maar vlak bij een tankstation-wegrestaurant heb je ook deze:
http://chargemap.com/points/details/car-pull-parking met 2 x 22 kW.
Voor die regio is Chargemap.com de beste website.

Dank! Werken deze laadpalen met een new motion pas?

P.S. Ik weet dat in deze thread al veel informatie staat, maar 93 pagina's doorzoeken is geen doen, zelfs niet met de zoekfunctie.
 
Dank! Werken deze laadpalen met een new motion pas?

P.S. Ik weet dat in deze thread al veel informatie staat, maar 93 pagina's doorzoeken is geen doen, zelfs niet met de zoekfunctie.

Ja - dat werkt. Heb er medio mei staan laden. Prima lokatie, geen risico op ICEing - groot grasveld als speelveld mocht je kinderen bij je hebben (of als je zelf zin hebt natuurlijk..). En prima eetgelegenheid bij tankstation.
 
Als die van Frankrijk inderdaad ook binnenkort zijn, kunnen we zeker met de Tesla naar ons huisje in La Tour sur Orb tijdens de herfstvakantie :biggrin:. Het zal wel over een iets andere route moeten dan dat we gewoon zijn, maar dat is het minste.
Nu zaterdag zullen we nog maar met het autootje van mijn vrouw vertrekken.
 
Tesla heeft de eigen kaart bijgewerkt.

Opvallend is dat waar eerst werd gesproken van winter 2014-2015 nu "einde 2014" is genoemd.

Verder een behoorlijk aantal in de "binnenkort" versie. (slider onderaan)

Ziet er hoopgevend uit.

Bij "binnenkort":
In Belgie lijkt de supercharger vrij zuidelijk te liggen.
In Frankrijk 1 net boven Parijs.
De derde in NL lijkt rond Zwolle te zijn

"Eind 2014"
Zit europa vol met rode bolletjes...... dan zou het opeens hard gaan
 
Hello there.
Ik zal in Frankrijk op korte vakantie gaan tussen 25/07 en 04/08. Heeft iemand een TYP2-TYP3 kabel te lenen of te huren (absoluut normaal te huren gegeven prijs...)? I will geen kopen omdat Tesla Supercharger zullen spoedig komen...
MVG.

Pierre
 
Hello there.
Ik zal in Frankrijk op korte vakantie gaan tussen 25/07 en 04/08. Heeft iemand een TYP2-TYP3 kabel te lenen of te huren (absoluut normaal te huren gegeven prijs...)? I will geen kopen omdat Tesla Supercharger zullen spoedig komen...
MVG.

Pierre

Neem contact op met Belgium Tesla Club (Byron, Martin, ...) -> Tesla Club Belgium

Martin heeft er eentje geleend van iemand en de Tesla Club dacht er een te kopen om uit te lenen aan de TESLA eigenaars.
 
Tesla heeft de eigen kaart bijgewerkt.
Opvallend is dat waar eerst werd gesproken van winter 2014-2015 nu "einde 2014" is genoemd.
Verder een behoorlijk aantal in de "binnenkort" versie. (slider onderaan)
Ziet er hoopgevend uit.

Even de Tesla-kaart over Google Maps heen gelegd. Ik zie dan inderdaad Auxerre oplichten....

binnenkortkaart.jpg
 
Op de website van Tesla staat dat Auxerre al geopend is.
Op Supercharge.info staat deze nog niet terwijl ik dacht dat die site erg actueel was.
Wie houdt die site eigenlijk bij, is dat iemand van hier?

Als ik de gelegenheid heb test ik hem de komende weken eens uit!

Edit: Ik vermoed dat ze beginnen met slechts 2 stuks omdat daarvoor niet op een verzwaring van het elektriciteitsnet moet gewacht worden. (200kW of ca. 120 à 150kW als ze aan elkaar gekoppeld zijn)
 
Last edited:
Op de website van Tesla staat dat Auxerre al geopend is.
Op Supercharge.info staat deze nog niet terwijl ik dacht dat die site erg actueel was.
Wie houdt die site eigenlijk bij, is dat iemand van hier?

Keith Winkler
te bereiken via [email protected]
heb hem een email gestuurd

PS: had hem al eens gevraagd hoe ik een link kan "maken" om direct op "Europa" terecht te komen via zijn site. Dit lukt door volgende URL te gebruiken: http://supercharge.info/?Center=50.846505,4.355865&Zoom=6. Met het Zoom getal kan je spelen, mijne staat op 5