Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Ben een newby op dit forum en heb me door alle items geworsteld om te gaan beslissen of ik met mijn Tesla naar Spanje ga of niet en zou graag jullie mening willen horen.

Ik ben van plan de volgende route te kiezen:

Culemborg
Oosterhout, kan ik skippen
Froyennes, heb ik daar een kaart nodig en zo ja welke ? Ik heb een Love to Load kaart.
Parijs, Tesla service center
Auxerre, SC (2 palen, hopen dat ze niet bezet zijn)
Ikea Dijon, 22 KW (Checken of ze daar ook 22 KW palen hebben, weet iemand dat ?)
Lyon, SC (1 paal, hopen dat deze niet bezet is)
Aix-en-Provence (Even een lekkere stop aan de Riviera)
Ikea Avignon, 22KW
Perpignan (Zoek daar ergens in de buurt een extra stop, just in case ivm de bergen, iemand ?)
Roses (Spanje)

Dan op de camping gebruik maken van de 10a 3 pins rode adapter welke voor de caravan beschikbaar is
(Caravan staat daar al dus da's geregeld)

Familie bezoek in Barcelona vanaf de camping dus dat is geen probleem, hints voor Barcelona ?

Klinkt dit realistisch ?

Je gaat heel veel tijd besteden aan opladen aan die 22kW palen, als ze al werken.

Ik zou de route tot Lyon vervangen door:
- SuC Wilnsdorf
- SuC Bad Rappenau
- (De nieuwe SuC in aanbouw in Egerkingen) -> Hangt ervan af wanneer je vertrekt - Anders SuC Aichstetten
- SuC Lully
- SuC Lyon
 
Hallo,

Ben een newby op dit forum en heb me door alle items geworsteld om te gaan beslissen of ik met mijn Tesla naar Spanje ga of niet en zou graag jullie mening willen horen.


Klinkt dit realistisch ?

Door Frankrijk is op dit moment nog een risicovolle en tijdrovende route.
Ik dan zou zeker niet via Parijs gaan maar via Brussel - Reims - Troyes - Auxerre.
In Belgie dan bij BlueCorner of laden (Love to load) pas en in Reims bij IKEA laden (geen pas nodig).
Wel zorgen dat je een alternatief in de buurt van Reims hebt mocht het niet lukken bij IKEA.

Beter: de Duitse route nemen. Culemborg - SuC WilnsDorf - SuC Bad Rappenau - Tesla Service bij Basel (niet in weekend) - Suc Lully - SuC Lyon.
 
Ik zag op het Franse forum, dat ze zich behoorlijk zorgen maken over de beschikbaarheid van de superchargers voor de Fransen zelf.
Al die mensen uit NL (en Noorwegen), waar veel grotere aantallen Tesla's zijn verkocht, reizen naar Z-Fr en houden de SuC's bezet waardoor ze voor de Fransen haast niet beschikbaar zijn.
 
Ik zag op het Franse forum, dat ze zich behoorlijk zorgen maken over de beschikbaarheid van de superchargers voor de Fransen zelf.
Al die mensen uit NL (en Noorwegen), waar veel grotere aantallen Tesla's zijn verkocht, reizen naar Z-Fr en houden de SuC's bezet waardoor ze voor de Fransen haast niet beschikbaar zijn.

Die discussie speelde ook in NL na de eerste SC's in Duitsland Q4 vorig jaar bij de wintersport In de praktijk bleek dat helemaal geen issue te zijn ...De drukste SC's in Europa zijn denk ik Oosterhout en Zevenaar - gezien de vele local Tesla rijders. En hoe vaak staan we daar nu in de rij...
Niet elke Tesla-rijder rijdt naar Frankrijk, en die wel gaan niet op dezelfde dag en niet op zelfde tijdstip..Ik was in Duitsland al blij eens een andere Tesla te zien in de buurt van de SC..
 
Die discussie speelde ook in NL na de eerste SC's in Duitsland Q4 vorig jaar bij de wintersport In de praktijk bleek dat helemaal geen issue te zijn ...De drukste SC's in Europa zijn denk ik Oosterhout en Zevenaar - gezien de vele local Tesla rijders. En hoe vaak staan we daar nu in de rij...
Niet elke Tesla-rijder rijdt naar Frankrijk, en die wel gaan niet op dezelfde dag en niet op zelfde tijdstip..Ik was in Duitsland al blij eens een andere Tesla te zien in de buurt van de SC..
Mee eens, ik ben afgelopen maanden een aantal malen bij superchargers buiten NL geweest en meestal was ik de enige Tesla. Geparkeerde ICE's zijn een veel groter probleem (eenmaal waren 5 vd 6 laadplekken bezet door een ICE!).
 
Meerdere keren per dag kijk in naar de webcam van het SuC station Sandane , Noorwegen. Daar zijn toch best een paar Tesla's verkocht. Heb er nog geen enkele gespot...

Webcam Sandane.jpg


http://webcam.datainstituttet.no/view/index.shtml
 
Meerdere keren per dag kijk in naar de webcam van het SuC station Sandane , Noorwegen. Daar zijn toch best een paar Tesla's verkocht. Heb er nog geen enkele gespot...

View attachment 53400

http://webcam.datainstituttet.no/view/index.shtml

Jeetje man, wat een mooi leven heb jij ;) ;)

Ik kom bij buitenlandse SC's ook niks tegen. Maar goed, 1 SC bij Lyon kan natuurlijk wel eens bezet zijn. Je kan 48 Tesla's aan per dag bedienen, 30 min en als ze allemaal mooi na elkaar komen. Ik ben geen statisticus, maar je kan een kansberekening er op loslaten.
 
Over 2 weken sta ik er met de eigen Tesla van dit uitzicht te genieten!
Veel beter kan het niet worden......:cool:

Jeetje man, wat een mooi leven heb jij ;) ;)

Ik kom bij buitenlandse SC's ook niks tegen. Maar goed, 1 SC bij Lyon kan natuurlijk wel eens bezet zijn. Je kan 48 Tesla's aan per dag bedienen, 30 min en als ze allemaal mooi na elkaar komen. Ik ben geen statisticus, maar je kan een kansberekening er op loslaten.
 
En weer twee superchargers erbij in Frankrijk, op Supercharger | Tesla Motors

In Maçon en Nimes. Het tempo zit er lekker in!
er is wel een probleem: als ik de lijst van superchargers nakijk, dan heb er eentje op 351 km van Brussel.
als ik deze dan als bestemming instel wordt het plots 466 km volgens de GPS (wat dichter bij de waarheid is).
ik teste dit met het volgende SC in de lijst en had dezelfde (slechte) ervaring.
een bugje ? miles ipv km of omgekeerd ?

sc.png
 
Ik denk dat de afstand gemeten wordt over een rechte lijn van jou positie naar de SC (of andere punten in je navigatie). Op het moment van "navigate to" gaat ie pas de afstand over de weg berekenen.

er is wel een probleem: als ik de lijst van superchargers nakijk, dan heb er eentje op 351 km van Brussel.
als ik deze dan als bestemming instel wordt het plots 466 km volgens de GPS (wat dichter bij de waarheid is).
ik teste dit met het volgende SC in de lijst en had dezelfde (slechte) ervaring.
een bugje ? miles ipv km of omgekeerd ?

View attachment 53463
 
Leuk die voorpret. De vakantiebagage zit (bijna) helemaal in trunk en frunk. Geprogrammeerd om om 03.00 uur naar range vol te laden (zit nog boven de 300 km dus duurt niet lang) en dan morgenochtend vroeg laatste spullen erin, vrouw en kinderen instappen en wij op weg naar Wilnsdorf (en later Bad Rappenau en Jettingen en dan naar Hotel Kaiserhof bij Salzburg). Vakantie is begonnen!
 
Leuk die voorpret. De vakantiebagage zit (bijna) helemaal in trunk en frunk. Geprogrammeerd om om 03.00 uur naar range vol te laden (zit nog boven de 300 km dus duurt niet lang) en dan morgenochtend vroeg laatste spullen erin, vrouw en kinderen instappen en wij op weg naar Wilnsdorf (en later Bad Rappenau en Jettingen en dan naar Hotel Kaiserhof bij Salzburg). Vakantie is begonnen!
Doe ze bij hotel Kaiserhof de groeten van ons... zij deden met hun witte MS ook mee met de eTourEurope - 9 Capitals - 9 Days
 
Leuk die voorpret. De vakantiebagage zit (bijna) helemaal in trunk en frunk. Geprogrammeerd om om 03.00 uur naar range vol te laden (zit nog boven de 300 km dus duurt niet lang) en dan morgenochtend vroeg laatste spullen erin, vrouw en kinderen instappen en wij op weg naar Wilnsdorf (en later Bad Rappenau en Jettingen en dan naar Hotel Kaiserhof bij Salzburg). Vakantie is begonnen!

Waarom deze route en niet via de meer oostelijke regensburg?
 
Waarom deze route en niet via de meer oostelijke regensburg?

Dit is korter om bij de Kaiserhof te komen. Maar het zal niet lang meer duren of we nemen weer de klassieke route, A3 vanaf Köln tot Passau (overnachten deden we vaak in Hengersberg, toevallig net een toekomstig "Standort") en dan via Linz en Wenen naar Budapest.
Maar dit bevalt ook best. We hebben een goede reis gehad en hebben nu een weekendje hier.
 
Dit is korter om bij de Kaiserhof te komen. Maar het zal niet lang meer duren of we nemen weer de klassieke route, A3 vanaf Köln tot Passau (overnachten deden we vaak in Hengersberg, toevallig net een toekomstig "Standort") en dan via Linz en Wenen naar Budapest.
Maar dit bevalt ook best. We hebben een goede reis gehad en hebben nu een weekendje hier.

Rij komende week ook naar Kaiserhof, maar had gedacht de andere route te nemen. Dacht snel gekeken dat de route via Regensburg korter was. Toch nog eens goed bekijken dan. Heb je wat details voor me zoals reistijden tussen de superchargers en status lading bij aankomst almede gemiddelde snelheid? Heb ik een idee wat me te wachten staat.