Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Tjonge... accu in de boot meer dan 10 maal grotere capaciteit dan in onze Tesla's... terwijl de range waarschijnlijk meer dan 10 maal kleiner zal zijn? Ook grappig dat de laadstations aan de wal ook een accu hebben, kennelijk is het vermogen te laag van de laadstations om in de tijd dat de veerboot aan de wal ligt voldoende bij te laden.

Ik las deze week dat VDL EV bussen gaat bouwen voor in Eindhoven. Ben wel benieuwd hoe groot de accu en range van die bussen gaat worden.

Edit, ga wel erg off topic, excuus. [emoji4]
 
Ik zou morgen graag vrouwlief verrassen met een last minute road trip naar Parijs. Ik heb al even gezocht, maar niet meteen gevonden: ik meende ooit es gelezen te hebben dat er in hartje Parijs een garage zou zijn waar je tevens kan laden, maar enkel binnenkan na je vooraf aan te melden. Iemand nog een idee van hoe en waar?
 
Ik zou morgen graag vrouwlief verrassen met een last minute road trip naar Parijs. Ik heb al even gezocht, maar niet meteen gevonden: ik meende ooit es gelezen te hebben dat er in hartje Parijs een garage zou zijn waar je tevens kan laden, maar enkel binnenkan na je vooraf aan te melden. Iemand nog een idee van hoe en waar?

Ik zou even volladen bij een SUC net voor Parijs, en me verder geen zorgen meer maken :)

Overigens kun je ook op straat prima parkeren, op een AutoLib plek. Le site officiel Autolib Er zijn diverse kiosken in de stad waar je een kaartje kunt kopen. Via een App kun je zelfs zien of er een laadpaal vrij is.
Maar, ik zou er persoonlijk niet mee zitten. Even volladen bij Orly en dan vanuit het zuiden de stad inrijden.
 
In La Plagne, dacht te laden bij de campersite... Complet! Onbemande parkeerplaats achtig ding. Geen andere opties hier, zelfs nog geen schuko in een garage... Weinig behulpzame VVV ook[emoji848]
Vorig jaar in les Coches aan de andere kant van de berg geen probleem op een echte camping.
 
Ik heb als alternatief van ons vaste hotel in Basel een ander daar gevonden; Hotel Stucki. Deze heeft een mooie beveiligde parkeergarage maar....zonder laadpunten. Nu heeft de directeur ervoor gezorgd dat zijn electricien een rode CEE aansluiting bij de voorgevel heeft gemonteerd. Nu mag ik de S op de stoep voor het hotel parkeren en laden. De receptioniste/nachtportier houdt een oogje in het zeil. Hulde voor klankgerichtheid!
 
Ik zou even volladen bij een SUC net voor Parijs, en me verder geen zorgen meer maken :)

Overigens kun je ook op straat prima parkeren, op een AutoLib plek. Le site officiel Autolib Er zijn diverse kiosken in de stad waar je een kaartje kunt kopen. Via een App kun je zelfs zien of er een laadpaal vrij is.
Maar, ik zou er persoonlijk niet mee zitten. Even volladen bij Orly en dan vanuit het zuiden de stad inrijden.

Wel erg goedkoop parkeren via Autolib. Volgens mij 14 euro per 24 uur ofzo. Incl opladen.
Het zijn wel erg krappe plekken, niet echt berekend op een Tesla...
 
Heb op de heenweg overnacht in Helsingborg, S. In het Radisson Blu hotel, prima. Hadden ook geen laadpunt maar hebben voor mij een verlengsnoer met rode stekker klaar gelegd. Super! Hotel ook trouwens.

image.jpeg
 
Volgende week wil ik met de Tesla naar Val Thorens met een aantal vrienden.
Omdat ik een 60 heb, is er niet veel meer over na een ritje naar boven vrees ik.
Wat wel opvalt is dat het verbruik van Martigny naar Val Thorens meer dan 320 is. Kan dat door de tunnel komen? (bovenkant berg gemeten?)

Ik zie nergens echt oplaadpunten in het dorp en heb aan het appartement gevraagd of ik in de parking mag laden aan een standaard stopcontact. Dat mag inderdaad.
Waar moet ik dan rekening mee houden als ik dat inderdaad heb? Ik heb geen speciale Franse stekker van Tesla maar wel een verlengsnoer (van 25 meter vrees ik, dat wel).
Is er ook een kans dat deze niet laadt aan een stop contact?

Enige tips? (behalve toch met een benzine auto gaan :smile: )
 
Dat is dan het enige. Franse geaarde contacten werken doorgaans met een Pin voor de aarde. Je stekker zou er dan zo uit moeten zien. Ik heb een twee meter kabel met een dergelijke stekker daarvoor liggen. Doordat je UMC via verlengsnoer aansluit kan je A en B altijd nog wel omdraaien.
8813abeff8aff261fbef9700d5e37cd205d3b325.jpg


Ik heb geen speciale Franse stekker van Tesla maar wel een verlengsnoer (van 25 meter vrees ik, dat wel).
Is er ook een kans dat deze niet laadt aan een stop contact?

Enige tips? (behalve toch met een benzine auto gaan :smile: )
 
Als je in de buurt van zo'n sneeuwmachine kunt komen kun je met je rode 3x16A laden:smile:. Overigens zal dat bij praktisch alle hotels en appartementen aanwezig zijn. Een verlengkabel daarvoor is dan wel handig om bij je te hebben. Een aardig woordje frans spreken is wel een vereiste. Als je boven komt, kom je ook beneden en laad hij iets bij. Helaas zal de re-gen beperkt zijn omdat je koud vertrekt. Als je kunt laden laad hem dan niet helemaal vol voor vertrek maar verwarm m wel voor. Op re-gen afremmen rijd het prettigst.
 
Volgende week wil ik met de Tesla naar Val Thorens met een aantal vrienden.
Omdat ik een 60 heb, is er niet veel meer over na een ritje naar boven vrees ik.
Wat wel opvalt is dat het verbruik van Martigny naar Val Thorens meer dan 320 is. Kan dat door de tunnel komen? (bovenkant berg gemeten?)

Ik zie nergens echt oplaadpunten in het dorp en heb aan het appartement gevraagd of ik in de parking mag laden aan een standaard stopcontact. Dat mag inderdaad.
Waar moet ik dan rekening mee houden als ik dat inderdaad heb? Ik heb geen speciale Franse stekker van Tesla maar wel een verlengsnoer (van 25 meter vrees ik, dat wel).
Is er ook een kans dat deze niet laadt aan een stop contact?

Enige tips? (behalve toch met een benzine auto gaan :smile: )

Zie ook het wintersport draadje, in val thorens is er een premium parking waar het mogelijk is om te laden, zelf ben ik in maart in les menuires, daar zijn ook geen laadpunten volgens chargemap etc gelukkig iets kunnen regelen met lokale garage om bij te laden.