Nou, was toch wat spannend. We zijn om 4 uur in de nacht vertrokken, toen was het 11 graden. Dat had wel impact op de range, had een verbruik van 280 Wh/km. Zo hoog heb ik nog nooit gezeten. Ik durfde het toch niet aan en heb 15 kWh geladen in Emsburen.
Uiteindelijk door Baustelle een afslag gemist, waardoor we aardig om moesten rijden. Daardoor zouden we het ondanks de 15 kWh extra niet halen, dus ook nog gestopt in Kamen. Dus uiteindelijk 2 SuC stops extra in de 1e 4 uur :-(
De rest van de rit verliep verder wel uitstekend. Toen zijn we ook gewoon gaan rijden op de navigatie, die wisselde ook van SuC. Met ruim SoC rijdt het toch ook een stuk comfortabeler. Uiteindelijk hebben we weer een SuC overgeslagen omdat we tijdens een eerdere stop langer aan het eten waren dan laden, en we dus extra range hadden.
Ik ga van te voren niet weer zo'n route uitstippelen denk ik. Heb wel geleerd dat die auto dat voor alsnog beter weet.
Helaas wel direct ook de eerste storing binnen "Verminderde airco en batterijkoeling. Contacteer Tesla Service". Gebeld en mevrouw die volgens mij weinig verstand van auto's heeft kon zien dat vloeistofniveau laag was. Ik zelf de klep in de frunk losgetrokken, koelvloeistof zit tussen 'min' en 'norm' in. Prima in orde dus leek mij (hoewel ik zelf tussen norm en max beter zou vinden), maar heb al wel 2x een behoorlijke plas vloeistof onder de auto ontdekt. Ik heb dat afgedaan als airco condenswater, maar daar twijfel ik nu aan. Merk ook al langer dat onder het rijden (ook in Nederland al) de airco soms stopt met werken. Dan zit je een kwartier in zo'n vochtige klamme lucht, en daarna schakelt de airco weer in. Ik twijfel daarom of er misschien gas/freon uit de airco ontsnapt.
Mevrouw van Tesla helpdesk zegt 'rij maar door, komt thuis wel', maar ik vertrouw het eerlijk gezegd niet. Ik wil niet halverwege de terugrit met 35 graden buiten temperatuur zonder airco of nog erger, halverwege in Tsjechie gestrand zijn. De mevrouw van assistance moest elke vraag intern overleggen, die had volgens mij echt geen idee wat ze aan het doen was.
Kortom, ik bel morgen wel even met een SeC in Nederland om te kijken of die een tripje naar SeC Oostenrijk adviseren.