Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij is er geen supercharger in Parijs. Je kunt er wel laden met een snelheid van 80 km/u

Ok, aangezien er mensen plaatsen Parijs Service Center en dan nogmaals SC. Blijkbaar bedoelen ze met SC niet zoals bij de overage plaatsen SuperCharger... beetje verwarrend. 80km/u, dit ivm 26a limitatie? Mijn Tesla moet voor 2 issues deze maand 2 dagen naar Service Center Den Haag, en krijgt dan gelijk de kabelboom fix, kan ik weer 32a laden!
 
beetje verwarrend. 80km/u, dit ivm 26a limitatie? Mijn Tesla moet voor 2 issues deze maand 2 dagen naar Service Center Den Haag, en krijgt dan gelijk de kabelboom fix, kan ik weer 32a laden!

Toch 100 km/u dan: We have 22kW charging stations which will charge your vehicle at 100 km/h.

Leuk voor een noodgeval, maar voor mij nog niet interessant genoeg om met de Tesla naar Frankrijk te gaan.
Ik zie me daar al 4 uur staan te laden ........
 
Toch 100 km/u dan: We have 22kW charging stations which will charge your vehicle at 100 km/h.

Leuk voor een noodgeval, maar voor mij nog niet interessant genoeg om met de Tesla naar Frankrijk te gaan.
Ik zie me daar al 4 uur staan te laden ........

Het is ongeveer 160km vanaf Parijs Service Center naar de fastcharger in Auxerre, dus dat brengt het laden naar 2 uurtjes als je " leeg" aan zou komen in Parijs. Tevens is het 400 km vanuit Supercharger Oosterhout naar het Service Center in Parijs. Dus een uurtje tussendoor laden bij IKEA brengt het total op 3 uurtjes. Maar ik denk dat we eind van de week er 3 bij hebben in Frankrijk (Super Charger) Waarvan 1 in de buurt van Parijs.
 
Nimes -> Roses

Dank jullie wel voor de huidige feedback, zag dat er wat SC zijn bijgekomen in Frankrijk dus ik heb een aangepaste versie gemaakt. Denk dat de route via Duitsland langzamerhand aan het wegvallen is gezien de extra SC's (Bedankt voor het idee) dus heb even doorgeborduurd op de huidige. Verder heb ik een Type 2 -> Type 3C besteld just in case, heb ik daar een kaart voor nodig ?

Culemborg
Oosterhout, SC
Froyennes, heb ik daar een kaart nodig en zo ja welke ? Ik heb een Love to Load kaart.
Parijs, Tesla service center, SC
Auxerre SC
Macon SC
Lyon, SC
Nimes, SC
Perpignan (Zoek daar ergens in de buurt een extra stop, just in case ivm de bergen, iemand ?)
Roses (Spanje)

Heb de vraag nog open staan over Froyennes, werkt daar de Love to Load kaart of heb ik een andere nodig, er zijn verschillende mensen geweest zag ik.
Verder heb ik nog geen oplossing voor Nimes -> Roses, iets van Perpignan maar kan niets vinden (Behalve een laadpunt welke over een week open moet gaan maar dat is me te gevaarlijk), iemand een tip ?
Is er een kaart nodig om de 2-3c verloop te gebruiken bij bv de Renault of Nissan punten ?

Hoor graag van jullie,


[/QUOT]
Ikea montpellier, kijk eens op de verschillende laadpalenwebsites


- De AC Type2 bij Montpellier is al een tijdje buiten gebruik dus dat word een probleem, gaat een nieuwe laadpaal (DBT) open op 26 Juli in Gruissan, hopen dat dit goed uitpakt dan zou ik geholpen zijn
- Vandaag even in Froyennes geweest, TOP, mooie plek, voordat je het weet staat hij te laden met 85 km/u obv de Love to Load pas (Auto word eind van de maand aangepast van 26A naar 32A)
- Weet iemand of je ongestraft (zonder pas) bij een Renault of Nissan dealer kan laden met een Type3c/Type2 kan laden ?
 
- De AC Type2 bij Montpellier is al een tijdje buiten gebruik dus dat word een probleem, gaat een nieuwe laadpaal (DBT) open op 26 Juli in Gruissan, hopen dat dit goed uitpakt dan zou ik geholpen zijn
- Vandaag even in Froyennes geweest, TOP, mooie plek, voordat je het weet staat hij te laden met 85 km/u obv de Love to Load pas (Auto word eind van de maand aangepast van 26A naar 32A)
- Weet iemand of je ongestraft (zonder pas) bij een Renault of Nissan dealer kan laden met een Type3c/Type2 kan laden ?

Mbt het laden bij Renault: dat is erg afhankelijk van de betreffende dealer. Wij hebben eergisteren geladen bij de Renault dealer in Le Mans, prima service, daar geladen met 22 kW en nog een kop koffie gekregen! Kijk op chargemap naar de ervaringen van andere gebruikers. Let wel op: type 2 naar 3 kabel meenemen en let op de Franse openingstijden ( veelal tussen 12 en 14 gesloten).
 
Het is ongeveer 160km vanaf Parijs Service Center naar de fastcharger in Auxerre, dus dat brengt het laden naar 2 uurtjes als je " leeg" aan zou komen in Parijs. Tevens is het 400 km vanuit Supercharger Oosterhout naar het Service Center in Parijs. Dus een uurtje tussendoor laden bij IKEA brengt het total op 3 uurtjes. Maar ik denk dat we eind van de week er 3 bij hebben in Frankrijk (Super Charger) Waarvan 1 in de buurt van Parijs.

Mijn referentie was inderdaad heen en weer van Oosterhout naar Parijs
 
Voor degenen die onderweg het verbruik in relatie tot de hoogteverschillen willen bekijken, heb ik de hoogte pagina van mijn Tesla site aangepast: Tesla | Hoogte

Onder het hoogteprofiel wordt nu getoond: afstand, totaal benodigde energie, en extra benodigde energie voor de hoogteverschillen op de route.

Wanneer het laatste deel van de route vooral dalend is, wordt een extra waarschuwing gegeven dat meer energie nodig is (dan de netto berekening) om over de laatste heuvel heen te komen. Verder kun je door op de grafiek te klikken op ieder punt van de route afstand, hoogte en verbruik zien.

Als voorbeeld de route van SuC Aichstetten naar SuC St. Anton am Arlberg:

De berekening gaat uit van een basisverbruik (op vlak terrein) van 220 Wh/km. Desgewenst kun je dit getal aanpassen naar eigen inzicht. De factoren die hierop van invloed zijn (wind, temperatuur, snelheid, belading etc.) leken me te variabel om afzonderlijk in de berekening mee te nemen. Doel is hier vooral de invloed van de hoogteverschillen te laten zien.

Ik reed vandaag van Gouda naar Utrecht.
Ik heb "huidige lokatie" aangeklikt. Vervolgens bij "plaats" Utrecht ingegevens.
Ik krijg dan een mooi hoogte profiel.
Na een paar minuten wordt het scherm doorzichtig en zie ik een vage route naar Amsterdam.
Hoort dit zo?
 
Welk type schuko verlengsnoer zou volstaan om te laden? Ik zat te denken aan 20 meter maar weet niet welke specs de kabel aan moet voldoen (16A?)

koop een verlengkabel met 3x 2,5mm2 aders. Is even zoeken, maar wel te vinden in webshops. Vrijwel alle verlengkabels die je in winkels vind zijn 1,5mm2, dat is niet voldoende voor 16 Ampere, zeker niet continue.

Verder kan het handig zijn om twee kortere kabels te kopen dan een hele lange. Dus dan 2x 10 meter.
 
Ik reed vandaag van Gouda naar Utrecht.
Ik heb "huidige lokatie" aangeklikt. Vervolgens bij "plaats" Utrecht ingegevens.
Ik krijg dan een mooi hoogte profiel.
Na een paar minuten wordt het scherm doorzichtig en zie ik een vage route naar Amsterdam.
Hoort dit zo?

Nee, dat hoort niet. Ik heb het ook al een keer gehad. Het lijkt alsof de browser soms vanzelf ververst. Het scherm dat je daarna ziet, is weer de beginpagina (met voorbeeldroute op de achtergrond en uitleg eroverheen). Vraag me af of er iets is dat dit verversen veroorzaakt, maar heb het nog niet kunnen reproduceren.
 
Nee, dat hoort niet. Ik heb het ook al een keer gehad. Het lijkt alsof de browser soms vanzelf ververst. Het scherm dat je daarna ziet, is weer de beginpagina (met voorbeeldroute op de achtergrond en uitleg eroverheen). Vraag me af of er iets is dat dit verversen veroorzaakt, maar heb het nog niet kunnen reproduceren.

Ik kon het makkelijk reproduceren.
het gebeurde 3x in 10 minuten
 
Amsterdam - italie genua

Goedemorgen, ik ben nieuw hier en veel pagina's gelezen maar ik zou hopen dat iemand mij zou kunnen vertellen wat de ervaringen zijn om de rijden naar italie.
zoals waar laden, welke pas nodig (ik heb evbox en love to load geloof ik), welke kabel etc.
ik wil graag met mijn net 4 jarige dochter naar vrienden in genua rijden volgende week namelijk-;).
alvast super dank voor alle info.

excuses op voorhand dat het misschien al eens uitgebreid gepost is! Het zijn 114 pagina's over vakantie en heb er zon 20 gelezen maar veel gaat over frankrijk.

ciao

- - - Updated - - -

Amsterdam - italie genua


Goedemorgen, ik ben nieuw hier en veel pagina's gelezen maar ik zou hopen dat iemand mij zou kunnen vertellen wat de ervaringen zijn om de rijden naar italie.
zoals waar laden, welke pas nodig (ik heb evbox en love to load geloof ik), welke kabel etc.
ik wil graag met mijn net 4 jarige dochter naar vrienden in genua rijden volgende week namelijk-.
alvast super dank voor alle info.


excuses op voorhand dat het misschien al eens uitgebreid gepost is! Het zijn 114 pagina's over vakantie en heb er zon 20 gelezen maar veel gaat over frankrijk.


ciao
 
Amsterdam - italie genua

Goedemorgen, ik ben nieuw hier en veel pagina's gelezen maar ik zou hopen dat iemand mij zou kunnen vertellen wat de ervaringen zijn om de rijden naar italie.
zoals waar laden, welke pas nodig (ik heb evbox en love to load geloof ik), welke kabel etc.
ik wil graag met mijn net 4 jarige dochter naar vrienden in genua rijden volgende week namelijk-;).
alvast super dank voor alle info.

excuses op voorhand dat het misschien al eens uitgebreid gepost is! Het zijn 114 pagina's over vakantie en heb er zon 20 gelezen maar veel gaat over frankrijk.

ciao

- - - Updated - - -

Amsterdam - italie genua


Goedemorgen, ik ben nieuw hier en veel pagina's gelezen maar ik zou hopen dat iemand mij zou kunnen vertellen wat de ervaringen zijn om de rijden naar italie.
zoals waar laden, welke pas nodig (ik heb evbox en love to load geloof ik), welke kabel etc.
ik wil graag met mijn net 4 jarige dochter naar vrienden in genua rijden volgende week namelijk-.
alvast super dank voor alle info.


excuses op voorhand dat het misschien al eens uitgebreid gepost is! Het zijn 114 pagina's over vakantie en heb er zon 20 gelezen maar veel gaat over frankrijk.


ciao

Voor reizen nr Italie: al eens gezocht bij : http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/32665-Vakantie-Italië ?
Graag een verslagje , want ikzelf ga in september.