Hans Noordsij
Well-Known Member
Rij komende week ook naar Kaiserhof, maar had gedacht de andere route te nemen. Dacht snel gekeken dat de route via Regensburg korter was. Toch nog eens goed bekijken dan. Heb je wat details voor me zoals reistijden tussen de superchargers en status lading bij aankomst almede gemiddelde snelheid? Heb ik een idee wat me te wachten staat.
Het is een tamelijk probleemloze reis. Eigenlijk is het enige verwarrende de navigatie van de auto. Die zal ongetwijfeld wel de kortste route nemen maar dan kom je soms (wonderlijk genoeg niet altijd) dwars door steden als Keulen en München. In onze situatie vanuit Tilburg zijn we gewoon via Venlo gereden en dan dezelfde weg volgen totdat we op de A3 kwamen, oostelijk langs Keulen en dan gaat het vanzelf naar Wilnsdorf. Dat traject was voor ons 286 km, geen probleem als je maar niet te wild begint. Voorla het laatste stukje is bergachtig en je klimt veel.
Vanaf Wilnsdorf kun je gewoon de navigatie naar Bad Rappenau volgen, geen probleem. Vooral het eerste stuk is een flinke afdaling en dan heb je een schitterend verbruik.
Vanaf Bad Rappenau adviseert de navigatie om via Stuttgart te rijden dus tamelijk snel rechtsaf naar het zuiden (81). Wij rijden verder over de 6 tot Crailsheim en dan de 7 en naar Jettingen navigatie volgen. Let even op bij Jettingen, aanduiding is niet optimaal. Bij eerste rotonde rechtdoor rijden.
Na Jettingen bij München de borden Salzburg volgen. De navigatie wil je dwars door München sturen. Als je dat leuk vindt is dat natuurlijk best mooi, maar het schiet minder op.
Bij grens zelf hebben wij vignet gekocht, niet bij een van de autohoven want het was vakantieverkeer en druk daar.
Verder geen probleem naar Kaiserhof!
Snelheid is niet zo'n issue. Je kunt toch niet alleen maar snel rijden. Wij hebben veel afgewisseld. Soms stuk 100, dan weer eens 120 en een paar keer meegetrokken met Porsches e.d. tot een paar seconden 200+ maar dat was echt seconden werk
Goed reis.