Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Alleen jammer dat ze daar nog steeds met €0.70 rekenen voor de superchargers…
Da's idd wel jammer ja, mogen ze best fixen. Of zijn tarieven wel actueel in de premiumversie? (die gebruik ik alleen tijdens de vakantietrip(s)

Wat er ook bij staat is het totaal aantal kWh wat je verbruikt op de trip. Dat x 'n gemiddeld tarief van de landen die je doorkruist en je komt 'n heel eind.
Ik neem aan dat 't niet met 2 cijfers achter de komma moet om de keuze te maken.
 
  • Like
Reactions: job-lek and adjego
Alleen hoef je met de ICE natuurlijk niet 5 keer aan te schuiven in een dag.
Waarom niet? Met mijn Disco 3 V8 lukte me dat ook wel. Zeker als ik niet vol van huis ging. Als ik net geb=noeg benzine had om Duitsland te halen moest ik net over de grens tanken en dan nog 2x voordat in Polen zat. Beetje plannen dat ik in Duitsland niet te veel tankte. Dus net over de grens in Polen en net voordat ik Polen weer uit reed ricthing Oost Tjechie . Dan zat ik ook op 5 keer laden. :cool:
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Jeetje iedereen schiet hier zo in de verdediging. Het enige wat hierboven wordt beweerd is dat er best veel verandert is de laatste tijd en hopelijk zal dit straks niet tot vervelende situaties leiden tijdens de vakantiedrukte bij het laden onder weg.
Niet alleen de laatste tijd. Het veranderd continue en daar wordt op geanticipeerd door het team dat de laad structuur ontwikkeld en beheerd
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Voor degenen die in het buitenland willen laden met een Travelcard: (gisteren en) vandaag werken ze niet in verband met onderhoud. Gisteren ontdekt en vandaag kunnen teruglezen in de app van LeasePlan.
Dat is ook lekker. Ik was net blij te zien dat je de Travelcard nu ook op veel plekken in Europa kon gebruiken waardoor je makkelijk andere snel laders kunt gebruiken en laden op je eindbestemming. Volgende maand rijden we naar Italië, dat wordt dus toch even de Enel app instellen als backup.
 
Dat is ook lekker. Ik was net blij te zien dat je de Travelcard nu ook op veel plekken in Europa kon gebruiken waardoor je makkelijk andere snel laders kunt gebruiken en laden op je eindbestemming. Volgende maand rijden we naar Italië, dat wordt dus toch even de Enel app instellen als backup.
Werkt normaal altijd prima. Hadden ze maar even een pushbericht gestuurd.

Doe ook even de Becharge app downloaden. Die zitten vaak in de kleinere dorpen. Werken eigenlijk altijd.
 
  • Like
Reactions: Ordep
Oh. Drie keer per dag laden is 6 keer. Ja, dat zal best dan. Ben benieuwd of jij in de navigatie ook absurde voorspellingen krijgt.

Tip: Lugano is niks. Rij even door naar Melide. Schitterend!
Zal dat in m'n achterhoofd houden. Hoewel Melide geen V3 is.
Uit voorgaande trips met de S is mijn ervaring dat je dit soort overzichtjes snel negeert als je eenmaal aan het rijden bent. Maar de voorspelling van SoC bij aankomst is vrij goed, dus bij een SuC aangekomen kies ik de volgende SuC uit en laad dan totdat de auto een buffer aangeeft van 10%, rinse & repeat.
 
Zal dat in m'n achterhoofd houden. Hoewel Melide geen V3 is.
Uit voorgaande trips met de S is mijn ervaring dat je dit soort overzichtjes snel negeert als je eenmaal aan het rijden bent. Maar de voorspelling van SoC bij aankomst is vrij goed, dus bij een SuC aangekomen kies ik de volgende SuC uit en laad dan totdat de auto een buffer aangeeft van 10%, rinse & repeat.
Klopt. Verandert vaak al na 5 minuten. Melide is idd geen V3 maar wat zal het schelen, 5 minuten? Bovendien rij je je 0 meter om naar het zuiden toe, Lugano kost je twee keer extra reistijd. Buon viaggio.
 
  • Like
Reactions: job-lek