Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende auto: geen Tesla meer....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Ook heb ik op mijn wisselbladen een gele tape aangebracht om te zien of te vervangen waren. Ze stonden wel als vervangen op de factuur, maar de gele tape zat nog op de wisserbladen.

Is later door Tesla wel correct afgehandeld maar niet zonder een flinke dosis assertiviteit mijnerzijds.

Sorry hoor maar ze moeten de ogen uit hun kop schamen om dingen op de factuur te zetten die niet vervangen zijn. Vertrouwen is dan toch gewoon weg?

Sowieso hebben ze een bijzondere manier van diagnose stellen. Als na een flink dure reparatie de daadwerkelijke klacht niet is verholpen en dan vervolgens weer gewoon de volle bak rekenen bij de volgende factuur zonder enige tegemoetkoming en dan maar hopen dat het de 2e keer wel gefixed is anders krijg je gewoon nog een derde rekening. Ze kunnen gewoon schrijven/vervangen wat ze willen.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Wel wapen ik me tegen unfaire behandeling door Tesla. Ik ben daar zover in gegaan dat ik mijn velgen tot in detail heb gefotografeerd voor de auto in service ging. Ook heb ik op mijn wisselbladen een gele tape aangebracht om te zien of te vervangen waren. Ze stonden wel als vervangen op de factuur, maar de gele tape zat nog op de wisserbladen. Ik heb zelfs het vochtigheidspercentage van mijn remolie laten controleren. Dat bleek nihil en heeft Tesla dus vervangen.
Fijn gevoel toch als je op die manier je wagen moet binnen brengen voor een onderhoud.
 
Je kunt het beoordelen hoe je wil, maar Tesla verkoopt meer en meer auto's. En ook in Nederland, net als in Noorwegen, zijn er in 2019 maar enkele honderden S en X verkocht tegen meer dan 30.000 stuks Model 3.
Het viel me echter wel op dat ik richting de wintersport toch eigenlijk meer Model S/X zag bij de SuCs dan Model 3's. Zouden die dan toch veel bij Ionity zijn gaan laden?
Wel wapen ik me tegen unfaire behandeling door Tesla. Ik ben daar zover in gegaan dat ik mijn velgen tot in detail heb gefotografeerd voor de auto in service ging. Ook heb ik op mijn wisselbladen een gele tape aangebracht om te zien of te vervangen waren. Ze stonden wel als vervangen op de factuur, maar de gele tape zat nog op de wisserbladen. Ik heb zelfs het vochtigheidspercentage van mijn remolie laten controleren.
Foto's maken van de velgen, tape op wisserbladen, remvloeistof (het is geen olie) meten, ... Als je de daadwerkelijke onderhoudswerkzaamheden zelf uitvoert ben je volgens mij sneller klaar ;) Als ik met zo'n scepsis naar een garage moet, dan zou ik eigenlijk het liefst een andere garage zoeken (als dat kan). Ook zou ik -als monteur- het niet fijn vinden met zo'n achterdocht te worden bejegend. Maar blijkbaar is het bij jouw garage nodig. Ik heb gelukkig die ervaring nog niet bij Tesla. Wel vind ik mobile services om die reden fijn. Dan ben je er zelf vaak bij en je leert er ook nog wat van...

Zaken als ruitenwissers vervang ik liever zelf. Prima zelf te doen en de oude set gaat in de achterbak voor als je de nieuwe weer eens aan laat staan op de wintersport en ze bij vertrek kapot trekt. :oops:
 
Fijn gevoel toch als je op die manier je wagen moet binnen brengen voor een onderhoud.

In NL is dit overigens nodig bij iedere merkdealer.
De monteurs en management komen vooral bij Audi, BMW en Mercedes vandaan en daar hebben ze deze praktijken kennelijk geleerd voor dat ze voor Tesla gingen werken.

Voor onderhoud wordt het gewoon tijd voor serieuze alternatieven.
 
  • Like
Reactions: FairFrank and horta
Fijn gevoel toch als je op die manier je wagen moet binnen brengen voor een onderhoud.
Nee, dat is een beroerd gevoel. Ik liep met mijn eerste S al bij thuiskomst in november 2013, nadat ik deze nieuw in Amsterdam had opgehaald, al tegen het probleem op dat een kleine beschadiging aan een velg niet als al aanwezig werd gehonoreerd. Vanaf dat moment ben ik extra alert geworden en heb ik voorzorgsmaatregelen getroffen als het fotograferen van mijn velgen. Dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn.
Mijn tweede S heb ik één keer bij Tesla binnengebracht voor een beurt bij afloop van de garantie. Dat had ik achteraf beter niet kunnen doen. De ervaringen daarmee heb ik eerder hier al beschreven.
Ik wil het niet erger maken dan het is, alles is terug te voeren tot slecht communiceren en te rigide sturing van bovenaf. De mensen die er werken zijn van goede wil en vriendelijk.
En ... ik ben bij Audi weggelopen omdat ik daar bijzonder bot werd behandeld. Twee keer de kosten van het vervangen van een radiator berekenen terwijl deze er echt maar één keer af en weer opgaat is uiterst unfair.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Het viel me echter wel op dat ik richting de wintersport toch eigenlijk meer Model S/X zag bij de SuCs dan Model 3's. Zouden die dan toch veel bij Ionity zijn gaan laden?

Foto's maken van de velgen, tape op wisserbladen, remvloeistof (het is geen olie) meten, ... Als je de daadwerkelijke onderhoudswerkzaamheden zelf uitvoert ben je volgens mij sneller klaar ;) Als ik met zo'n scepsis naar een garage moet, dan zou ik eigenlijk het liefst een andere garage zoeken (als dat kan). Ook zou ik -als monteur- het niet fijn vinden met zo'n achterdocht te worden bejegend. Maar blijkbaar is het bij jouw garage nodig. Ik heb gelukkig die ervaring nog niet bij Tesla. Wel vind ik mobile services om die reden fijn. Dan ben je er zelf vaak bij en je leert er ook nog wat van...

Zaken als ruitenwissers vervang ik liever zelf. Prima zelf te doen en de oude set gaat in de achterbak voor als je de nieuwe weer eens aan laat staan op de wintersport en ze bij vertrek kapot trekt. :oops:


Een korte reactie. Ik zou wel adviseren om foto’s rondom te maken want je tesla word buiten geparkeerd nadat hij klaar is en je bent soms echt blij als Je er überhaupt nog kan instappen. En je voorkomt onnodig gezeur.
 
  • Helpful
Reactions: ramonneke
Het liegen en de klant op laten draaien voor een door de SEC veroorzaakt defect zit mij ook nog steeds dwars. En daar overheen het verminderen van de laadcapaciteit voelt gewoon niet goed.


Zou het laden niet verbeteren als de temperaturen weer accu gunstig gezind zijn? Ik vind het ook niet leuk dat ik met 47kWh stond te laden gisteravond in Assen. Aan de andere kant een accu die je in de steek laat heb je ook niks aan. Ik dwing mijzelf om te wandelen tijdens het laden. Dit beter voor mijn gezondheid en als je een blokje om bent bij de meeste Van der Valks hoef je niet meer heel lang te hangen.

on-topic als je een nieuwe auto mag/kan kopen zou ik sowieso bij tesla blijven je hebt volledige garantie wat kan er mis gaan dan dat het er druk is? Het personeel heeft zich te houden aan de Amerikaanse opzet. Apple is niks anders...
 
Ook mijn model s zal in mei 5 jaar zijn. Ik moet dus in 2020 een ander voertuig kopen. Dan kan je wel zeggen nooit mee Tesla maar wat is het alternatief? Mogelijk een Taycan maar die zijn wel erg duur. Voor de prijs van een performance s met wat toeters en bellen koop je geen Taycan. Bovendien is er geen garantie dat de service bij Porsch beter is.

PCE is in ieder geval prima.
 
Polestar?
Zou het laden niet verbeteren als de temperaturen weer accu gunstig gezind zijn? Ik vind het ook niet leuk dat ik met 47kWh stond te laden gisteravond in Assen. Aan de andere kant een accu die je in de steek laat heb je ook niks aan. Ik dwing mijzelf om te wandelen tijdens het laden. Dit beter voor mijn gezondheid en als je een blokje om bent bij de meeste Van der Valks hoef je niet meer heel lang te hangen.

on-topic als je een nieuwe auto mag/kan kopen zou ik sowieso bij tesla blijven je hebt volledige garantie wat kan er mis gaan dan dat het er druk is? Het personeel heeft zich te houden aan de Amerikaanse opzet. Apple is niks anders...

Als ik lees dat er zelfs mensen zijn die alles op de foto zetten of zelf controleren voordat ze de auto bij Tesla brengen ben ik er toch echt wel klaar mee. Ik koop nooit nieuw en heb een hele fijne garage in de buurt die ik volledig vertrouw. Toch maar weer terug naar een ICE of diesel ben ik bang.
 
Als ik lees dat er zelfs mensen zijn die alles op de foto zetten of zelf controleren voordat ze de auto bij Tesla brengen ben ik er toch echt wel klaar mee. Ik koop nooit nieuw en heb een hele fijne garage in de buurt die ik volledig vertrouw. Toch maar weer terug naar een ICE of diesel ben ik bang.
Ik ben bang dat je van een koude kermis terug komt. Zelf heb ik een soort haat/liefde verhouding met Tesla (vooral liefde hoor ;)) maar ik ga nooit meer terug naar benzine. Laat staan diesel.
 
Ik ben bang dat je van een koude kermis terug komt. Zelf heb ik een soort haat/liefde verhouding met Tesla (vooral liefde hoor ;)) maar ik ga nooit meer terug naar benzine. Laat staan diesel.

boh, er is nog leuk speelgoed hoor...nieuwe 340i, een amg of m modelletje....voor mij ook geen straf hoor maar bon, nu ben ik wss aan het vloeken in de kerk voor velen hier :D
 
Wat je wel krijgt is dat mensen dit horen van slechte of minder services gericht en dan leasen en niet een tweedehands durfen te kopen. Gister een twc gekocht tweedehands en de verkoper durfde geen tweedehands model S te kopen ivm garantie en service en least nu een model 3
 
Vervelend om de ervaringen in dit draadje te lezen.
Als al eerder genoemd, ben ik ook zeer tevreden met de service in SeC Duiven. Ook de service in Eindhoven heb ik als goed en snel ervaren. Wel had ik daar een meningsverschil over de kosten maar ook die hebben ze prima opgelost. Al met al nog ruim tevreden met de service van Tesla.

Wat betreft onderhoud aan de remmen (schoonmaken) ben ik nog aan het twijfelen over zelf doen of laten doen. Ik vermoed dat de SeC wel een aardig prijskaartje vraagt. Ik zou het ook in een andere garage kunnen laten doen, alleen welke?
 
Vervelend om de ervaringen in dit draadje te lezen.
Als al eerder genoemd, ben ik ook zeer tevreden met de service in SeC Duiven. Ook de service in Eindhoven heb ik als goed en snel ervaren. Wel had ik daar een meningsverschil over de kosten maar ook die hebben ze prima opgelost. Al met al nog ruim tevreden met de service van Tesla.

Wat betreft onderhoud aan de remmen (schoonmaken) ben ik nog aan het twijfelen over zelf doen of laten doen. Ik vermoed dat de SeC wel een aardig prijskaartje vraagt. Ik zou het ook in een andere garage kunnen laten doen, alleen welke?
Schoonmaken van remmen? Ik rij nu al tientallen jaren met auto's met schijfremmen en heb nog nooit mijn remmen laten schoonmaken.
Ik heb met mijn eerdere snelle Audi's wel problemen gehad met vastzittende remmen door te weinig gebruik.
Met Tesla, ik rij er nu 7 jaar mee, nog nooit een probleem met remmen gehad.
En wil je zelf wat doen? Ik zou met perslucht de omgeving van de remklauwen schoonblazen en wat smering op de asjes van de remcilinders doen. Kun je echt zelf.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Status
Not open for further replies.