Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende leaseauto wordt wel/geen Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Blijft toch allemaal maar heel persoonlijk hoor jongens.

Dit verlof naar de provence gereden: 1150km -> 9:15 uur, ik was niet moe en heb 2x gestopt. (1x eten en 2x tanken)
Niet met de M3 gegaan omdat er ter plaatsen geen laadmogelijkheid was :mad: en had geen zin om rond te rijden om te laden.

Punt is: met een ICE ben je sneller als je dit zou wensen, simpel. Dus het is aan jezelf om te zien wat je belangrijk acht.

Heel deze discussie zal met de nieuwe cellen trouwens niet meer nodig zij, veronderstel ik.
 
  • Like
Reactions: Paco
had geen zin om rond te rijden om te laden.
Ik kan al jaren laden aan een buitenstopcontact bij het gasthof waar we verblijven, als ik de 22kW palen in het dorp niet wil.

Ze kenden er niet veel van, maar dit jaar dook er ook een Duitser op met een plug-in Kia Niro, dus moest ik uitwijken. Ik kreeg een stopcontact in de garage aangeboden, maar zag ook een 16A rood stopcontact.

Lang verhaal kort: volgende keer mag ik gewoon altijd aan het rode stopcontact laden :p
 
Ik weet niet wat jij bedoeld met heel wat voorzorg en heel wat nazorg.

Nogmaals, ik stopte woensdag bij een station voor een vignet en dat koste alles bij elkaar 1 min. Als ik zou tanken met 40 liter per minuut, kwamen er 2 min bij.

Maar wellicht voer jij wat extra handelingen uit.
Uitstappen, naar de pomp lopen. Slang erin steken, iets meer dan een minuut het pistool ingedrukt houden. Dan slaat het af, maar je weet uit ervaring dat er nog 4-5 liter bij kan dus die doe je er voorzichtig bij want dat is weer 50km verder bereik. Slang wegsteken, tankdop erop, naar de shop wandelen, in de rij staan want er zijn 2 wachtenden voor je die ja ook zo een vignet moeten kopen. En als je daar dan toch bent, dan ook maar een ijsje en een sanitaire stop want van regelmatig drinken moet je wel eens piesen.

Met de Tesla moet ik nog altijd dat vignet kopen, en de sanitaire stop doen. En het ijsje eten. Maar dat kan ik dan terwijl de auto staat te laden.
 
Ben nieuwsgierig hoe je dat haalt, en waar. heb er meerdere reizen op zitten van en naar Portugal, maar ook in Frankrijk met superchargers haal ik dit niet. Max max is 90-95km/u gemiddeld, inclusief 100% vol vertrekken bij start en leeg bij aankomst. Dit is met een model 3 long range, met de S en de X kom ik niet boven de 90 gemiddeld. De S was wel een 85. Kan me voorstellen dat een S 100 andere snelheden kan halen.

In vergelijk heb ik deze trip ook veel gedaan met een ICE. Vooral in Spanje maakt dit zeer veel verschil. 2,5u 140 op de cruise maakt veel meters in weinig tijd.
Herkenbaar. Sterker nog, 1250km in 14 uur... Met voornamelijk reizen in de nacht, inclusief 1 extra lange supercharge sessie tot 100%, om zelf ook even bij te laden en mijn ogen dicht te doen.
 
46EE6F61-8C44-4A61-AF4A-66C3C60B711F.jpeg
Herkenbaar. Sterker nog, 1250km in 14 uur... Met voornamelijk reizen in de nacht, inclusief 1 extra lange supercharge sessie tot 100%, om zelf ook even bij te laden en mijn ogen dicht te doen.
Dit is het beste wat ik er tijdens de laatste trip uit kon persen. Incl 30min vertraging bij Parijs en 30 min bij Bordeaux op dag 2. Dan kom ik nog niet op 100km/u als ik dat er uit haal
 
Ben nieuwsgierig hoe je dat haalt, en waar. heb er meerdere reizen op zitten van en naar Portugal, maar ook in Frankrijk met superchargers haal ik dit niet. Max max is 90-95km/u gemiddeld, inclusief 100% vol vertrekken bij start en leeg bij aankomst. Dit is met een model 3 long range, met de S en de X kom ik niet boven de 90 gemiddeld. De S was wel een 85. Kan me voorstellen dat een S 100 andere snelheden kan halen.

In vergelijk heb ik deze trip ook veel gedaan met een ICE. Vooral in Spanje maakt dit zeer veel verschil. 2,5u 140 op de cruise maakt veel meters in weinig tijd.

Met mijn 85D haalde ik dat ook niet. Kan me wel herinneren met die 85D in 16 uur naar de Costa Brava (ruim 1.400km) gereden te hebben. Met mijn huidige P100D haal ik op lange stukken in de zomer wel die 100km/u inclusief laden. Wel met 100% SoC en voorverwarmde akku vertrekken, snelheid rond 125-130km/u aanhouden, mikken op 10% SoC bij aankomst SuC en bij zo’n 60% weer door.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Ik weet niet wat jij bedoeld met heel wat voorzorg en heel wat nazorg.

Nogmaals, ik stopte woensdag bij een station voor een vignet en dat koste alles bij elkaar 1 min. Als ik zou tanken met 40 liter per minuut, kwamen er 2 min bij.

Maar wellicht voer jij wat extra handelingen uit.
Blijven dromen. Een minuut latere aankomst op je navigatie zeker? In één minuut doe je niet zoveel hoor.
 
Dit verlof naar de provence gereden: 1150km -> 9:15 uur, ik was niet moe en heb 2x gestopt. (1x eten en 2x tanken)

Dat is dus met stops inbegrepen 124Km/u gemiddeld... Dan heb je de 130 Borden in Frankrijk verkeerd gelezen denk ik. Zelf in echt filevrije omstandigheden met een ICE diesel met muggendorst en maar 1 stop - tanken/plassen/gaan - nooit beter gedaan dan 113Km/h over zo’n trip. En reed echt wel altijd net boven de GPS Max.
 
Dat is dus met stops inbegrepen 124Km/u gemiddeld... Dan heb je de 130 Borden in Frankrijk verkeerd gelezen denk ik. Zelf in echt filevrije omstandigheden met een ICE diesel met muggendorst en maar 1 stop - tanken/plassen/gaan - nooit beter gedaan dan 113Km/h over zo’n trip. En reed echt wel altijd net boven de GPS Max.
Ik snap het ook niet. Tenzij je 200 per uur knalt.
 
  • Helpful
Reactions: BobbyKings
Dat is dus met stops inbegrepen 124Km/u gemiddeld... Dan heb je de 130 Borden in Frankrijk verkeerd gelezen denk ik. Zelf in echt filevrije omstandigheden met een ICE diesel met muggendorst en maar 1 stop - tanken/plassen/gaan - nooit beter gedaan dan 113Km/h over zo’n trip. En reed echt wel altijd net boven de GPS Max.
Megève - Den Haag binnen 8 uur en Wassenaar - Beaune in 6 uur in een Safrane. Dat waren nog eens tijden.
 
  • Informative
Reactions: BobbyKings
Dat is dus met stops inbegrepen 124Km/u gemiddeld... Dan heb je de 130 Borden in Frankrijk verkeerd gelezen denk ik. Zelf in echt filevrije omstandigheden met een ICE diesel met muggendorst en maar 1 stop - tanken/plassen/gaan - nooit beter gedaan dan 113Km/h over zo’n trip. En reed echt wel altijd net boven de GPS Max.

ja, uiteraard heb ik de borden in Frankrijk verkeerd gelezen, elke Fransman leest die verkeerd :D
Het verkeer liet het toe en het was niet zo dat ik iedereen voorbij ben geknald als een halve gek, ik stond er eigenlijk nog van versteld dat ik zoveel nog werd ingehaald.

Met de Tesla rijd ik veeeel rustiger maar mijn punt was dan ook dat dit met de M3 nooit had gegaan op die manier.

Of dit op deze manier moet, is een hele andere discussie uiteraard maar die ga ik niet aan, iets met “diegene zonder zonde,werpe de eerste steen” enz....

en ja, ik ben iemand die op een lege 3 baanvak autostrade geen probleem heeft met 150 te rijden zelfs als de limiet hierdoor wordt overschreden, veiliger dan tussen allerlei toeristen +200km/u te liggen knallen in Duitsland, enkel omdat het mag.
 
Uitstappen, naar de pomp lopen. Slang erin steken, iets meer dan een minuut het pistool ingedrukt houden. Dan slaat het af, maar je weet uit ervaring dat er nog 4-5 liter bij kan dus die doe je er voorzichtig bij want dat is weer 50km verder bereik. Slang wegsteken, tankdop erop, naar de shop wandelen, in de rij staan want er zijn 2 wachtenden voor je die ja ook zo een vignet moeten kopen. En als je daar dan toch bent, dan ook maar een ijsje en een sanitaire stop want van regelmatig drinken moet je wel eens piesen.

Met de Tesla moet ik nog altijd dat vignet kopen, en de sanitaire stop doen. En het ijsje eten. Maar dat kan ik dan terwijl de auto staat te laden.

Waar koop jij dan tijdens het laden een vignet?

ik ben gestopt in leonberg, ulm, en lermoos. Op die route kan je dus geen vignet kopen. Dat koste tijd.

En jij hebt het over wachttijden in de shop. Die waren er dus niet toen ik bij de kassa mijn vignet wilde halen, dus neem je onterecht ermaar bij.

en weet jij wel hoe je een tankdop eraf en erop doet? Bij mij is die tijd te verwaarlozen.

Alles valt in het niets bij de snelweg af en even heen en weer naar erfstad rijden, of heen en weer naar bruchsal of heen en weer naar leonberg of heen en weer naar lermoos.

ik zal dat morgen even voor je meten in tijd. Dan is de tijd van een tankdop erop doen echt peanuts.

ik denk dat de laadslang in de klep doen en wachten tot het blauw knipperen in groen veranderd langer duurt.
 
Last edited:
Ja ik rij naar midden-Oostenrijk dus ik koop gewoon een vignet in Bernau am Chiemsee of Irschenberg.

Verder vind ik het allemaal wat flets janken want vroeger reed ik er ook in Irschenberg af om er een vignet te kopen, of in Wertheim omdat ik een Esso tankkaart had.

En mijn tankdop zat aan passagierskant, dus ik ben per definitie altijd sneller aan het laden dan dat ik vroeger aan het tanken was.

Ik denk dat jouw mening nu wel klaar is. Heb je nog wat verdere interessante tips en adviezen voor de topicopener?
 
Status
Not open for further replies.