Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Minder sjieke tesla eigenaren door verkoop succes model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben geen kakker, yup of uit de hoogte gevallen persoon.

wat mij opvalt is dat ik sinds mijn model S heb en het nu drukker is bij de SuperChargers veel Model 3 eigenaren minder meegaand en minder oplettend zijn dan eigenaren van het eerste uur of die na veel en lang sparen eindelijk hun droom hebben kunnen verwezenlijken zoals ik.

afgelopen week heb ik al meerdere keren moeten toeteren zodat mijn voorkant niet in elkaar reden werd en dat de mede passagier lekker zijn deur open gooien met tot gevolg tegen mijn duur aan!......

Als je mensen hierop aanspreek kijken zij je aan of ze water zien branden en met moeite sorry zeggen.

ik ben geen heilig boontje! Maar maak mij eerder druk dat ik een ander zijn eigendom niet beschadig dan die van mijzelf.

Zie ik spoken??
 
Moeilijk voor mij te zeggen want ik gebruik maar 2 keer per week SuC (België naar Darmstadt)

Maar hand of vinger (niet 't middelste) opsteken wanneer andere tesla rijder voorbij or langs rijdt is inderdaad minder bij Belgische model 3 rijders?
Maar over algemeen zijn ze vriendelijk (praatje maken op parking of zo)

Maar laatst reed ik op een lege autosnelweg met AP aan (115km/h). Toen kwam er een model 3 bij het oprit.
Hij reed tot laatste paar meter om toch nog voor mij te kunnen in te voegen...dat was minder prettig maar helemaal minder prettig is extra brake-check die ik kreeg direct na invoegen...Dat was m'n enigste slechte ervaring met een model 3.
Maar 't kan alle andere automerk rijders zijn ook die zoiets doen
 
Beetje kort door de bocht om het zo op lease te gooien, je zet daarmee een hele groep wel heel makkelijk in een hoek. Ik ben in het verleden genoeg model S eigenaren tegengekomen die zich ook als aso in en om de auto gedroegen. Ook privé eigenaren kunnen zich als complete horken gedragen (en dan hoef je nog geeneens in eenTesla te rijden ;))

Met de komst van zoveel nieuwe rijders krijg je allerlei pluimage binnen, net, maar helaas ook minder net volk. En dat heeft niets met lease te maken, dat heeft te maken met het feit dat er een enorm grote groep mensen bijkomt uit meerdere lagen van de bevolking.
 
Ja de Tesla model 3 is de nieuwe Opel Kadett geworden inclusief de soms lompe bestuurder.

Wat is je huidige wagen en de wagen voor je Tesla? Ik vermoed dat ik daar ook wel een stereotypische uitspraakje kan aanhangen. Zoals hierboven werd vermeld, hoe meer mensen er in een M3 zitten, hoe meer asocialen je zal tegenkomen maar dat geldt ook voor de S en de X.....het heeft allemaal weinig met de auto te maken maar eerder met het beestje.
 
Hoe vaak ik bij Hoorn als een gek de MSen zie wegrijden met hoge snelheid over de parkeerplaats en over het zebrapad voor de ingang? En dat er S en Xen nog steeds niet weten hoe te parkeren bij het laden en nog niet weten dat je a en b plekken hebt?
Zullen we die maar vergeten dan?
 
Het is ook maar waar je op let denk ik en hoe je het rationaliseert. Als je enkel let op al die mensen die bijna tegen je "duur" ( :p) aankomen mis je al die andere die ruim de moeite nemen dat niet te doen. Dat geldt voor alle bestuurders: Tesla en geen tesla bestuurders.
 
  • Disagree
Reactions: Hbrink
Ik ben geen kakker, yup of uit de hoogte gevallen persoon.

wat mij opvalt is dat ik sinds mijn model S heb en het nu drukker is bij de SuperChargers veel Model 3 eigenaren minder meegaand en minder oplettend zijn dan eigenaren van het eerste uur of die na veel en lang sparen eindelijk hun droom hebben kunnen verwezenlijken zoals ik.

afgelopen week heb ik al meerdere keren moeten toeteren zodat mijn voorkant niet in elkaar reden werd en dat de mede passagier lekker zijn deur open gooien met tot gevolg tegen mijn duur aan!......

Als je mensen hierop aanspreek kijken zij je aan of ze water zien branden en met moeite sorry zeggen.

ik ben geen heilig boontje! Maar maak mij eerder druk dat ik een ander zijn eigendom niet beschadig dan die van mijzelf.

Zie ik spoken??

Grappig, het decadente imago van Tesla was één van de punten die mij tegenstonden van een Tesla kiezen.

Het type mensen dat op vakanties een beetje zit op te scheppen over zijn werk en met 40 graden in een overhemd met lange mouwen loopt.

Overigens niet alleen Tesla rijders

Maar doe gewoon normaal met 40 graden in Italië. En “jouw mensen” in het kantoor in Frankrijk kunnen mij niet minder interesseren. Moet ik weer een smoesje verzinnen om het gesprek af te kappen.

Nee hoor, ik ben wel blij met de meer “down to earth” type personen die nu een Tesla rijden.

Tja met deuren heb ik echt een tik, kinderen stappen pas uit als mijn hand tussen de deur en die van de buurauto zit. Mensen die deuren opengooien heb je echt in iedere laag van de bevolking. Het wordt nu gewoon veel drukker en dan krijg je onvoorzichtigheid. Bij een SuC nog nooit meegemaakt overigens.

Oh en als je jezelf herkent in het geschetste beeld hierboven (risicootje op het Tesla forum): niets persoonlijks kerel! Het was echt tijd om de kinderen op bed te leggen :D:p
 
  • Funny
Reactions: CRTS and DucaTinus
Ja de Tesla model 3 is de nieuwe Opel Kadett geworden inclusief de soms lompe bestuurder. :D

Hihi, een Opel Kadett ja. De meest verkochte auto destijds. Net als nu, bestuurders die met een grote grijns achter het stuur zitten (zie foto). Waar de Kadett zijn tijd ver in vooruit was ten opzichte van Elon nu: de Opel had toen al minder zijspiegels...

Verder zou het mij niet verbazen als over een paar jaar blijkt dat de M3 op onacceptabele plekken roest, net als de Kadett. Het is tenslotte de eerste toepassing van staal na de S en X van aluminium. Ik kan mij voorstellen dat dit ergens in de M3 tot roest gaat leiden.

De Kadett roestte vaak aan de achterste wielkasten. Nadat Daewoo de complete productielijn had overkocht voor de Nexia, roestten die koreaanse Kadett-aftreksels daar nog steeds.
 

Attachments

  • 37AACB97-27E0-4587-8A4F-660380B52F65.png
    37AACB97-27E0-4587-8A4F-660380B52F65.png
    1.1 MB · Views: 48
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
Verder zou het mij niet verbazen als over een paar jaar blijkt dat de M3 op onacceptabele plekken roest, net als de Kadett. Het is tenslotte de eerste toepassing van staal na de S en X van aluminium. Ik kan mij voorstellen dat dit ergens in de M3 tot roest gaat leiden.

Ik denk dat dat wel mee valt, inmiddels zijn we aardig goed in het maken van stalen auto's die niet roesten.
 
Ik ben geen kakker, yup of uit de hoogte gevallen persoon.

wat mij opvalt is dat ik sinds mijn model S heb en het nu drukker is bij de SuperChargers veel Model 3 eigenaren minder meegaand en minder oplettend zijn dan eigenaren van het eerste uur of die na veel en lang sparen eindelijk hun droom hebben kunnen verwezenlijken zoals ik.

afgelopen week heb ik al meerdere keren moeten toeteren zodat mijn voorkant niet in elkaar reden werd en dat de mede passagier lekker zijn deur open gooien met tot gevolg tegen mijn duur aan!......

Als je mensen hierop aanspreek kijken zij je aan of ze water zien branden en met moeite sorry zeggen.

ik ben geen heilig boontje! Maar maak mij eerder druk dat ik een ander zijn eigendom niet beschadig dan die van mijzelf.

Zie ik spoken??

Dat heet gemiddelde........ als je er genoeg van hebt rijden gebeurd dit vanzelf, niks met Tesla te maken.
 
Gezellig draadje hier....o_O
Maar ik ga als gewone M3 rijder maar niet in op wat hier allemaal verkondigt wordt. ;)
Niks tegen model 3 rijders.
M'n vriendin rijdt met mijn M3.
Hangt gewoon af van mens tot mens ;)

Dat heet gemiddelde........ als je er genoeg van hebt rijden gebeurd dit vanzelf, niks met Tesla te maken.
Inderdaad, 't is wie achter stuur zit.
Vrachtwagens chauffeurs zijn meestal super vriendelijk voor mij