Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Minder sjieke tesla eigenaren door verkoop succes model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had ze allemaal goed, na drie keer :D
929E04FC-5A3A-4FC5-96BA-C7F1ABDFA0D8.jpeg
 
Ik denk dat er geen verschil is in de mensen 'an sich' ...

Ik denk wel (en waarschijnlijk heeft op dat bedoeld) dat er verschil is hoe de eerste (S/X) en tweede generatie (met name 3) tegen Tesla aankijkt.

Generaliserend:

De eerste generatie is naast milieubewust ook tech liefhebber én Tesla/Musk fan. Wij vergeven Tesla veel, vinden het leuk om in de voorhoede van deze ontwikkelingen mee te doen. Fouten accepteren wij makkelijk, misschien wel te makkelijk.

De tweede generatie is wat realistischer en stelt aan Tesla dezelfde eisen die ook aan een Volvo, BMW ed gesteld worden. En tja, daar gaat het wel eens mis...

Feitelijk heeft de tweede generatie (althans vaak) gewoon gelijk. Gevoelsmatig heb ik het er wat moeilijk mee. Toen ik twee jaar geleden FSD kocht had ik echt niet het idee ooit achterin te kunnen gaan zitten en mij te 'laten' rijden. Wel wil ik vooraan staan en meedoen...

Kortom, het 'hart' versus 'hoofd'.
 
De eerste generatie is naast milieubewust ook tech liefhebber én Tesla/Musk fan. Wij vergeven Tesla veel, vinden het leuk om in de voorhoede van deze ontwikkelingen mee te doen. Fouten accepteren wij makkelijk, misschien wel te makkelijk.
Misschien. Maar het lijkt mij ook dat Tesla in de eerste jaren iets minder te vergeven viel dan nu. En dan heb ik het niet perse over de techniek, maar meer over de organisatie. Of Tesla deed beter haar best, of ze hadden het minder druk waardoor ze wat beter uit de verf kwamen. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de service beleving in voorgaande jaren toch echt een tandje beter was dan nu.

Wat je hier ziet gebeuren is dat mensen die klagen bv. omdat ze hun auto in de haven van Amsterdam op moeten halen nadat een aflever afspraak al 3 keer op het laatste moment is afgezegd, bij wijze van spreke op de vingers worden getikt door mensen die indertijd lekker zijn gemaakt met "haal en breng service" en "levenslang gratis super chargen". Da's dan ook weer niet heel sjiek ;)

Ik denk persoonlijk dat de motivatie van verschillende groepen / generaties Tesla rijders niet veel van elkaar zal verschillen: we zijn denk ik vooral afgekomen op de financiële voordelen die er te halen waren en kunnen daardoor een klasse groter / rijker rijden dan we gewend waren. S, X, 3, ... maakt niet uit.

Bovenstaande is bewust heel erg gechargeerd en volop uitzonderingen over en weer. Uiteraard. ;)
 
we zijn denk ik vooral afgekomen op de financiële voordelen die er te halen waren en kunnen daardoor een klasse groter / rijker rijden dan we gewend waren
omg, stelletje paupers! Ik heb mijn verlengde 7 serie ingeruild voor deze laatste stand van de techniek. Iedere rit die ik met het nieuwe karretje maak krijg ik de harde reality check dat het allemaal wel meevalt met de technische vooruitgang.
En een grote V8 op lpg is volgens mijn boekhouder toch nog net goedkoper dan de goedkoopste M3 SR+
 
  • Disagree
Reactions: roekke
omg, stelletje paupers! Ik heb mijn verlengde 7 serie ingeruild voor deze laatste stand van de techniek. Iedere rit die ik met het nieuwe karretje maak krijg ik de harde reality check dat het allemaal wel meevalt met de technische vooruitgang.
En een grote V8 op lpg is volgens mijn boekhouder toch nog net goedkoper dan de goedkoopste M3 SR+
Je moet ook maar gezien willen worden in zo’n verlengde BMW van 15 jaar of ouder op gas... Best een grote kans dat je van je klanten meer waardering (vertrouwen) krijgt met een M3 SR+!
 
omg, stelletje paupers! Ik heb mijn verlengde 7 serie ingeruild voor deze laatste stand van de techniek. Iedere rit die ik met het nieuwe karretje maak krijg ik de harde reality check dat het allemaal wel meevalt met de technische vooruitgang.
En een grote V8 op lpg is volgens mijn boekhouder toch nog net goedkoper dan de goedkoopste M3 SR+
Hey slimbo, welk deel van "... en volop uitzonderingen over en weer. Uiteraard." had je niet begrepen? :p
 
omg, stelletje paupers! Ik heb mijn verlengde 7 serie ingeruild voor deze laatste stand van de techniek. Iedere rit die ik met het nieuwe karretje maak krijg ik de harde reality check dat het allemaal wel meevalt met de technische vooruitgang.
En een grote V8 op lpg is volgens mijn boekhouder toch nog net goedkoper dan de goedkoopste M3 SR+

Zo kan ik het ook hoor..........kan je wel een lijstje geven van 100+ auto's die goedkoper zijn dan een SR+ (TCO), maar heel kort lijstje als je een nieuwe auto in de zelfde klasse met een SR+ vergelijkt, beetje gekke opmerking.
 
omg, stelletje paupers! Ik heb mijn verlengde 7 serie ingeruild voor deze laatste stand van de techniek. Iedere rit die ik met het nieuwe karretje maak krijg ik de harde reality check dat het allemaal wel meevalt met de technische vooruitgang.
En een grote V8 op lpg is volgens mijn boekhouder toch nog net goedkoper dan de goedkoopste M3 SR+

off topic. Vooral omdat het zo’n leuk draadje was geworden. Was zelf bmw rijder met een Z3. Daarvoor model S. Blij dat ik weer een stroompedaal heb. Oeps en nu on topic. Had ik al gezegd dat ik 4 vragen goed had en dus met de Model 3 mag rijden
 
  • Funny
Reactions: DutchTM3
Hmmmm. Eigenlijk zijn alle tesla rijders een beetje vreemd.
Vroeger, voor de tesla reed ik een Subaru WRX. Kom je een mede WRX rijder tegen altijd een vriendelijke zwaai.


Bij Tesla rijders S X of 3: geen krimp....

jammer wij rijden een bijzondere auto in een bijzondere tijd.
 
  • Funny
Reactions: roekke
Suggestie: Misschien even een bmw7 draadje maken.

Voor mezelf geldt: Of ik nu mijn eigen bmw528 uit 1996 rijd of die z3 uit 1999 reed (verkocht), in elke auto scoor ik nog steeds maar vier vragen goed helaas. Dus ik ben een l*l in welke auto ik ook rijd... . Ik mag dus in zowel een BMW als een Tesla rijden. . En ik ben desondanks een gelukkig mens . Mijn klanten vinden het ook best welke auto ik rijd. Als ik maar op tijd ben, niet zulke hoge facturen stuur en zeer zeker niet een gesprek over auto’s begin die beginnen met een “T” of een “B” tijdens werktijd. Kost nog meer tijd dan roken.
 
Ik had ze allemaal goed, na drie keer :D
View attachment 500375

Typisch een model S rijder: valsspelen :)

Off topic: Wij model 3 paupers draaien wel eens rap-muziek. Volgens mij is dat technisch niet mogelijk in een S. En dit is het nummer dat ik altijd placht op te zetten als ik naast mijn kaste-genoten in een golf gti bij het stoplicht sta:
(net zo vrouwonvriendelijk als alle rap, waarvoor excuses. Gelukkig in het Gronings zodat niemand het begrijpt).
 
Hmmmm. Eigenlijk zijn alle tesla rijders een beetje vreemd.
Vroeger, voor de tesla reed ik een Subaru WRX. Kom je een mede WRX rijder tegen altijd een vriendelijke zwaai.


Bij Tesla rijders S X of 3: geen krimp....

jammer wij rijden een bijzondere auto in een bijzondere tijd.
Denk niet dat er op enig moment 30.000 wrx-en hebben rondgereden in Nederland. Eerder 30.
 
Hmmmm. Eigenlijk zijn alle tesla rijders een beetje vreemd.
Vroeger, voor de tesla reed ik een Subaru WRX. Kom je een mede WRX rijder tegen altijd een vriendelijke zwaai.


Bij Tesla rijders S X of 3: geen krimp....

jammer wij rijden een bijzondere auto in een bijzondere tijd.

is inmiddels wel zo... bijna in elke straat in amsterdam kan je tegenwoordig een tesla spotten. Golf rijders groeten elkaar ook niet. Kan wel zeggen dat het anders is geweest, in 2015-2018 nog regelmatig geknikt naar mede tesla rijders... en als ik me goed herinner hebben een paar telsa rijders destijds zelfs een tesla groet bedacht :p
 
  • Like
Reactions: Superendo
is inmiddels wel zo... bijna in elke straat in amsterdam kan je tegenwoordig een tesla spotten. Golf rijders groeten elkaar ook niet. Kan wel zeggen dat het anders is geweest, in 2015-2018 nog regelmatig geknikt naar mede tesla rijders... en als ik me goed herinner hebben een paar telsa rijders destijds zelfs een tesla groet bedacht :p

Als ik jou was zou ik gewoon stug volhouden met het groeten van Tesla rijders.