Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Standaard hoort toch sowieso 2.5m te zijn dacht ik? Hoop iig dat Eindhoven ze snel heeft, heb vannacht voor de lol eens op 220v bijgeladen en daar wil je geen gewoonte van maken.

Geen idee maar bij de Model X was die 7,5 meter. En als de laadpaal soms rechtsvoor staat dan is het een uitdaging; in Amsterdam heb je niet altijd de mogelijkheid om even anders in te parkeren
 
Gisteren de M3 in Tilburg opgehaald na deze afgelopen woensdag te hebben besteld. Afspraak stond om 18u, maar was een kwartiertje vroeger. Even aanmelden en koffie halen voor mijn vriendin en vervolgens zag ik haar in de hal staan.

Naar de auto gelopen en de lak geinspecteerd. Midden op de frunk zat een plekje, verder gewoon netjes. Vrijwel direct kwam de afleverspecialist aanlopen die vroeg of hij Engels kon spreken tegen ons (graag, mijn vriendin spreekt nog geen Nederlands).

Samen heel kort rond de auto gelopen aangezien ik al 5 jaar Tesla ervaring heb en terwijl hij op zoek ging naar een type 2 kabel ging ik de auto instellen.

Rond 18u was hij terug om de auto mee te nemen naar de detailer en bleek de type 2 kabel al weer op te zijn. Kwartiertje later bleek de detailer gevlogen te zijn en wordt eea in Eindhoven opgelost.

Toen ik weg wilde rijden bleek de kofferbak niet goed te sluiten. Dit werd snel gerepareerd en vervolgens echt op weg. Tijdens het rijden vielen nog een paar zaken op zoals een uit het lood staand stuur en lichte onbalans in een van de wielen.

Hoe druk het gisteren ook was, het ging snel en soepel en de afleverspecialst nam gewoon alle tijd voor ons.

Er mag dan wel eens wat mis gaan bij Tesla, maar ik ben altijd nog supertevreden geweest over de service. Het is een wereld van verschil met 5 jaar terug toen Amelie de S afleverde in een vrijwel uitgestorven omgeving, maar in de kern is er verrassend weinig veranderd.
 
Gisteren om 17:00 uur was mijn vrouw in Tilburg om haar auto op te halen. Aflevering was nergens in de papieren te vinden. “Mevrouw, u bent een dag te laat?”. Alles telefonisch geregeld - dus geen bewijs dat toch echt zaterdag was afgesproken. Uiteindelijk stond er wel aantekening in het dossier dat oplevering zaterdag zou zijn.
Ze werd van de receptie gestuurd naar mannen in de wachtkamer met laptops. Een van de mannen schrijft iets op een brief en geeft deze aan mijn vrouw om aan de receptie te geven. 30 minuten later komt de receptievrouw terug met de brief naar de laptop mannen om te vragen of mijn vrouw kunnen inplannen? Dus intussen niks gedaan. :mad:
Maar dan staat de auto in de hal te glimmen:

5AA9E43C-617D-490E-88EC-7DF656E76D00.jpeg

Wat kleine foutjes in de lak - rest checken we thuis wel. LP auto achtergelaten. En ja, mijn vrouw heeft nu ook de Tesla grin :cool:

P.S. Rond 18:00 uur reed er een M3 onder luid geklap en gejuich van alle Tesla medewerkers naar buiten. Op de vraag wat zo bijzonder was, antwoordde een Tesla medewerker dat dit een aflevering betrof waar alles fout was gegaan en wat veel werk had gekost om alles recht te zetten. Iemand van hier? Leuk om de drive en enthousiasme bij de Tesla mannen en vrouwen te zien!
 

Attachments

  • 24ED24AD-B507-4667-B048-A7C4E5E3C462.jpeg
    24ED24AD-B507-4667-B048-A7C4E5E3C462.jpeg
    101.3 KB · Views: 69
Gisteren de M3 in Tilburg opgehaald na deze afgelopen woensdag te hebben besteld. Afspraak stond om 18u, maar was een kwartiertje vroeger. Even aanmelden en koffie halen voor mijn vriendin en vervolgens zag ik haar in de hal staan.

Naar de auto gelopen en de lak geinspecteerd. Midden op de frunk zat een plekje, verder gewoon netjes. Vrijwel direct kwam de afleverspecialist aanlopen die vroeg of hij Engels kon spreken tegen ons (graag, mijn vriendin spreekt nog geen Nederlands).

Samen heel kort rond de auto gelopen aangezien ik al 5 jaar Tesla ervaring heb en terwijl hij op zoek ging naar een type 2 kabel ging ik de auto instellen.

Rond 18u was hij terug om de auto mee te nemen naar de detailer en bleek de type 2 kabel al weer op te zijn. Kwartiertje later bleek de detailer gevlogen te zijn en wordt eea in Eindhoven opgelost.

Toen ik weg wilde rijden bleek de kofferbak niet goed te sluiten. Dit werd snel gerepareerd en vervolgens echt op weg. Tijdens het rijden vielen nog een paar zaken op zoals een uit het lood staand stuur en lichte onbalans in een van de wielen.

Hoe druk het gisteren ook was, het ging snel en soepel en de afleverspecialst nam gewoon alle tijd voor ons.

Er mag dan wel eens wat mis gaan bij Tesla, maar ik ben altijd nog supertevreden geweest over de service. Het is een wereld van verschil met 5 jaar terug toen Amelie de S afleverde in een vrijwel uitgestorven omgeving, maar in de kern is er verrassend weinig veranderd.
Omslachtige manier om ons bij te praten over je andere aanwinst (vriendin). :cool:
 
  • Funny
Reactions: ebullio
Gisteren om 17:00 uur was mijn vrouw in Tilburg om haar auto op te halen. Aflevering was nergens in de papieren te vinden. “Mevrouw, u bent een dag te laat?”. Alles telefonisch geregeld - dus geen bewijs dat toch echt zaterdag was afgesproken. Uiteindelijk stond er wel aantekening in het dossier dat oplevering zaterdag zou zijn.
Ze werd van de receptie gestuurd naar mannen in de wachtkamer met laptops. Een van de mannen schrijft iets op een brief en geeft deze aan mijn vrouw om aan de receptie te geven. 30 minuten later komt de receptievrouw terug met de brief naar de laptop mannen om te vragen of mijn vrouw kunnen inplannen? Dus intussen niks gedaan. :mad:
Maar dan staat de auto in de hal te glimmen:

View attachment 392140
Wat kleine foutjes in de lak - rest checken we thuis wel. LP auto achtergelaten. En ja, mijn vrouw heeft nu ook de Tesla grin :cool:

P.S. Rond 18:00 uur reed er een M3 onder luid geklap en gejuich van alle Tesla medewerkers naar buiten. Op de vraag wat zo bijzonder was, antwoordde een Tesla medewerker dat dit een aflevering betrof waar alles fout was gegaan en wat veel werk had gekost om alles recht te zetten. Iemand van hier? Leuk om de drive en enthousiasme bij de Tesla mannen en vrouwen te zien!

Ik stond gisteren voor 18:00. Ik was er paar minuten voor 18:00 en was ook getuige van het luid gejuich en geklap. Ons werd verteld dat het afleverrecord verbroken was Mijn reactie de aflevering over 15 minuten vind ik nog veel specialer
 
  • Like
Reactions: fabian
Gisteren ook mijn M3 thuis ontvangen. Wel wat later dan gepland maar daar hadden ze netjes over gebeld. Aflevering ging heel snel. Alleen even handtekening zetten en klaar. Verder geen uitleg. Voor mij prima. De app werkt nog niet en ook AP staat nog niet aan. Kabel zat er ook bij.

Ik kom van een nissan 350Z dus ben wel iets gewend qua snelheid maar dit is echt wel wat anders. Je kan het je passagiers niet aan doen om sportief te rijden met full regen... die worden er kotsmisselijk van terwijl jij met een grote grijns achter het stuur zit ;) gelukkig is rustiger rijden met muziekje op nog veel relaxter.
 
Nog mensen met een auto via LeasePlan die AP/FSD als accesoire besteld hadden? Is dat geactiveerd bij jullie? Bij mij niet, vertegenwoordiger van LeasePlan bij het afleveren wist er ook niet veel van: "Regelen we later wel".

Ik heb deze ook als accessoire besteld via andere leasemaatschappij dan
LeasePlan en bij mij ook nog niet geactiveerd. De rekening die ik moest tekenen stonden ook geen acc op? Zal wel goed komen, geruststellend dat er meer zijn die dit euvel hebben, toch?
 
Vreemd man, dat er al mensen zijn die deze week bestellen en mogen komen ophalen. Heb ik met een blauwe configuratie en AP dan een bijzondere bestelling gedaan 3 weken geleden? Heb nog geen e-mail, SMS of belletje gehad..Is wel via LM wat wellicht een vertragende factor kan zijn?
 
  • Funny
  • Like
Reactions: ebullio and Tuhhje
Vreemd man, dat er al mensen zijn die deze week bestellen en mogen komen ophalen. Heb ik met een blauwe configuratie en AP dan een bijzondere bestelling gedaan 3 weken geleden? Heb nog geen e-mail, SMS of belletje gehad..Is wel via LM wat wellicht een vertragende factor kan zijn?

Autopilot kan geen vertragende factor zijn. Die kunnen ze softwarematig toevoegen. Wat ze bij mij waarschijnlijk hebben gedaan, aangezien de fiscale waarde € 55.600 is.

De kleur zal het wel geweest zijn.
 
Ik ga Tesla een vergoeding vragen voor de instructies bij snelladers. Vandaag trof ik een Model 3 eigenaar aan die de CHAdeMO adapter aan het proberen was. Ik kon hem overigens ook vertellen dat zij hem zonder type 2 kabel op pad gestuurd hadden zonder dat ze hem dit verteld hadden. De Italiaanse Tesla medewerker had de kofferbak geopend en de mobile connector gezien en zei dat alles zo in orde was.

Ik denk dat de informatieverschaffing bij de huidige generatie EV kopers nog belangrijker is dan dat het was. Het schiet overigens niet alleen bij Tesla te kort, want even later kwam er een eNiro aanrijden en die eigenaar wilde de AC kabel aan de snellader proberen. Toen ik hem vertelde dat die geen zin had deed hij de achterklep open en pakte de Type 2 kabel uit de auto. Tja.
 
Gisteren toch om 12:00 uur de aflevering gehad. kwartiertje wachten, de Engelstalige dame wist niet veel van de auto, en was ook niet van plan veel te vertellen. Dus stond na nog geen 10 minuten weer buiten met de Model 3, geen probleem voor mij. Heb hier al alle kennis opgedaan :)
Auto is in goede staat, kabels er allemaal bij, geen problemen met de lak gezien, dus dik tevreden.
Auto werd met 152km lading afgeleverd, dus een uur en 20 minuten aan zo'n FastNed 50kW lader gehangen en toen stond hij op 450km, en was 'vol'. Ging dus ook erg goed.
Ondertussen de Aero's eraf gehaald en de center caps geplaatst en de moer doppen. Ziet er goed uit!
Fantastisch sturende auto, power is zo enorm, echt chill.

Weet iemand of ik nu AP er op heb? Hoe zie ik dat? Het zit wel in het menu, zie foto, maar het lijkt in de praktijk niet erg actief te zijn.
 

Attachments

  • IMG_20190330_135014.jpg
    IMG_20190330_135014.jpg
    470.3 KB · Views: 40
  • IMG_20190331_122851.jpg
    IMG_20190331_122851.jpg
    220.6 KB · Views: 37
  • Like
Reactions: stevenp and MLKRMR