Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand of ik nu AP er op heb? Hoe zie ik dat? Het zit wel in het menu, zie foto, maar het lijkt in de praktijk niet erg actief te zijn.

Nope, nog geen AP voor jou . Net als ik, ik wacht nu 3 weken. Er zou de eerste week van April eindelijk iets moeten gebeuren is mij beloofd.

Maar, bij jou kan kan het ook zijn dat de camera's nog moeten kalibreren. Ongeveer 100km rijden is daarvoor nodig.

Je krijgt in het Autopilot menu bovenaan een nieuw schuifje om autosteer aan te zetten.
 
Gisteren mijn Tesla in ontvangst mogen nemen. Beetje het gevoel van de vuurwerk verkoop op oudjaarsdag. Maar ondanks die drukte super goed en persoonlijk geholpen. Wat een ervaring. Zeer tevreden naar huis gereden. Drie kleine gebreken. De knipper naar links is veel gevoeliger dan naar rechts waardoor hij links bijna altijd in lang knipper stand gaat ipv kort, een deur rubber dat iets teveel ruimte heeft wat uitsteekt en de laadklep steekt te ver uit. Maar ik vertrouw er helemaal op dat Tesla dit gaat oplossen. Dikke duim omhoog voor de Tesla medewerkers. (en vriendelijke beveiliger bij de ingang)
 
Nope, nog geen AP voor jou . Net als ik, ik wacht nu 3 weken. Er zou de eerste week van April eindelijk iets moeten gebeuren is mij beloofd.

Maar, bij jou kan kan het ook zijn dat de camera's nog moeten kalibreren. Ongeveer 100km rijden is daarvoor nodig.

Je krijgt in het Autopilot menu bovenaan een nieuw schuifje om autosteer aan te zetten.
Bij mij wel te zien en was ook al gedeeltelijk gekalibreerd. Na 50 km volledige AP.
 
Gisteren mijn Tesla in ontvangst mogen nemen. Beetje het gevoel van de vuurwerk verkoop op oudjaarsdag. Maar ondanks die drukte super goed en persoonlijk geholpen. Wat een ervaring. Zeer tevreden naar huis gereden. Drie kleine gebreken. De knipper naar links is veel gevoeliger dan naar rechts waardoor hij links bijna altijd in lang knipper stand gaat ipv kort, een deur rubber dat iets teveel ruimte heeft wat uitsteekt en de laadklep steekt te ver uit. Maar ik vertrouw er helemaal op dat Tesla dit gaat oplossen. Dikke duim omhoog voor de Tesla medewerkers. (en vriendelijke beveiliger bij de ingang)
Grappig mbt knipperlicht. Bij mij hetzelfde.
Gisteren om 14:30 uur afspraak en aangemeld. We zaten amper tussen de 100 tal wachtenden of we werden al opgehaald. (waarschijnlijk omdat wij privé aankopen waren). We mochten heel rustig alles bekijken en de tijd nemen. Wat we ook gedaan hebben, maar ik moet zeggen de auto ziet er perfect uit. Gelukkig helemaal niets aan de hand. Enig minpuntje was een wieldop. Een ontbrekend klemmetje. Nieuwe wieldop gekregen. Alle kabels gekregen. Het moet echt van mijn hart dat Tesla en haar medewerkers altijd hun best doen en netjes afhandelen op een zeer beleefde manier. De afleverproblemen waren mijns inziens ook niet te wijten aan Tesla, maar aan de transporteurs. Een pluim voor Tesla is echt op de plaats.
 
Vannacht van 15% (had gisteren alleen al bijna 400 km gereden) opgeladen naar 86% 4 uur en 55 minuten. Bij 11kWh 3x16 A 235 v. Stond dus om half vier 's nachts weer naast de auto om te kijken hoe alles was verlopen. Echt zonder een zuchtje. Gelijktijdig had ik de nieuwe update gedownload. Of ik het echt voel of de auto nu 5%*sneller is heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ga ik nu doen. Het is etenstijd dus lekker rustig op de weg. Doei doei.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Gisteren toch om 12:00 uur de aflevering gehad. kwartiertje wachten, de Engelstalige dame wist niet veel van de auto, en was ook niet van plan veel te vertellen. Dus stond na nog geen 10 minuten weer buiten met de Model 3, geen probleem voor mij. Heb hier al alle kennis opgedaan :)
Auto is in goede staat, kabels er allemaal bij, geen problemen met de lak gezien, dus dik tevreden.
Auto werd met 152km lading afgeleverd, dus een uur en 20 minuten aan zo'n FastNed 50kW lader gehangen en toen stond hij op 450km, en was 'vol'. Ging dus ook erg goed.
Ondertussen de Aero's eraf gehaald en de center caps geplaatst en de moer doppen. Ziet er goed uit!
Fantastisch sturende auto, power is zo enorm, echt chill.

Weet iemand of ik nu AP er op heb? Hoe zie ik dat? Het zit wel in het menu, zie foto, maar het lijkt in de praktijk niet erg actief te zijn.

Waarom niet bij een supercharger als ik vragen mag?
 
Die kwam ik als eerste tegen onderweg naar Utrecht :p
Plus het verhaal vanuit Alphabet LM dat ik niet bij de Tesla Super chargers mag laden, maar dat ik bij FastNed moet laden....????
Andere Alphabet leasers soortgelijke mededeling gehad?
Ik heb het toch geprobeerd in Breukelen en het werkt wel gewoon.... maar daar bleef de SuC ook op 50KW max. hangen.
 
ik ook vandaag afgehaald. Ging redelijk soepel en met de nodige aandacht. Delivery expert vertelde me dat ze zaterdag 455 auto's hadden afgeleverd. Voor vandaag stonden er 90 op het programma.
Twee punten; Ik ben meteen naar een supercherger gereden en toen ik weg wilde rijden begonnen de fan volle bak ana te slaan. Op zich niet erg maar er kwam ook stof of rook onder de frunk vandaan. Teruggereden naar het SEC en daar gaven ze aan dat het waarschijnlijk stof was. Zonder echt te kijken. Omdat hij niet meer rookte ben ik gewoon doorgereden en vooralsnog niks aan de hand.
Nu thuis aan de laadpaal gehangen en daar springt hij afentoe op 15A en dan weer op 1/2A. Weet iemand wat dat is? Ik heb ook het maximaal aantal ampere teruggeschroefd naar 13A en dan heeft hij het alsnog.
Ik gebruik een enkelfasige ICU cpmact lader met type 2 kabel
 
Nog wel iets grappig. er waren geen laadkabels meer beschikbaar. Er was 1 iemand die hier niet zo blij mee was en die had zijn auto voor de poort gezet zodat niemand er meer in of uit kon. 5 minuten later komt er een service tesla aangereden. Stappen 3 gasten uit met 2 dollys, pompen de wagen op en reden hem buiten het hek.
Moet niet gekker worden.
Wtf moment van de dag, week, maand...
Wat had hij verwacht dan? Op zondag een kabel ergens vandaan toveren?
 
  • Like
Reactions: Adm
ik ook vandaag afgehaald. Ging redelijk soepel en met de nodige aandacht. Delivery expert vertelde me dat ze zaterdag 455 auto's hadden afgeleverd. Voor vandaag stonden er 90 op het programma.
Twee punten; Ik ben meteen naar een supercherger gereden en toen ik weg wilde rijden begonnen de fan volle bak ana te slaan. Op zich niet erg maar er kwam ook stof of rook onder de frunk vandaan. Teruggereden naar het SEC en daar gaven ze aan dat het waarschijnlijk stof was. Zonder echt te kijken. Omdat hij niet meer rookte ben ik gewoon doorgereden en vooralsnog niks aan de hand.
Nu thuis aan de laadpaal gehangen en daar springt hij afentoe op 15A en dan weer op 1/2A. Weet iemand wat dat is? Ik heb ook het maximaal aantal ampere teruggeschroefd naar 13A en dan heeft hij het alsnog.
Ik gebruik een enkelfasige ICU cpmact lader met type 2 kabel

Heb je zonnepanelen? Voltage op je net kan te hoog zijn hierdoor of juist te laag als je te dunne bekabeling hebt... kijk even naar je voltage. Ampère en voltage maakt vermogen... maar in voltage zit een min en een max, als daar te hoge of te lage waardes inzitten gaat de Tesla sturen en dan kan je inderdaad door amperage te beperken een stabiele laadsnelheid onder je technische maximum krijgen

Edit.. spelvouten.. dikke vingers
 
Last edited:
prachtig auto
zeer trots dat ik volledig naar Tesla overgegaan
IMG_9433.jpeg
 
Ik heb afgelopen vrijdag ook mijn Model 3 op mogen halen. Was erg gezellig op het delivery center. Ik moest helaas door de dame van "escalaties" geholpen worden. Dat is nooit een goed teken. Er was iets met de achterklep. Ze hebben er ter plekke een nieuwe op gezet (waar halen ze die vandaan? Andere M3 neem ik aan). Uiteindelijk om 16:00 weggereden in plaats van 14:00. Maar zo blij... Ik heb hier een zeer goede auto voor ingeruild (E-Niro) en best veel getwijfeld. Maar wat rijdt hij heerlijk!
 
Ik heb afgelopen vrijdag ook mijn Model 3 op mogen halen. Was erg gezellig op het delivery center. Ik moest helaas door de dame van "escalaties" geholpen worden. Dat is nooit een goed teken. Er was iets met de achterklep. Ze hebben er ter plekke een nieuwe op gezet (waar halen ze die vandaan? Andere M3 neem ik aan). Uiteindelijk om 16:00 weggereden in plaats van 14:00. Maar zo blij... Ik heb hier een zeer goede auto voor ingeruild (E-Niro) en best veel getwijfeld. Maar wat rijdt hij heerlijk!
Waar halen ze die vandaan? Heb je niet gezien dat de assemblage fabriek was omgebouwd tot Deliverycenter? Dus uit dezelfde hal. 100meter verder.