Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Nemen ze deze week alweer op dan? :D Heb gisteren nog half uur met Eindhoven geprobeerd te bellen maar toen maar opgegeven...

Heeft iemand al een concrete ervaring met nalevering van de Type 2 kabel of iets van communicatie erover vanuit Tesla? Ik moet dit weekend al naar het buitenland dus ben niet zo happig op dat zonder Type 2 aan boord te doen. M'n doelhotel heeft Destination Charging toevallig maar daarvoor moet je geloof ik ook je eigen kabel meenemen.
Destination chargers (tenminste de echte van tesla, die op de site staan) zijn gewone Tesla TWC laders met een vaste kabel, geen eigen kabel nodig.
 
Nemen ze deze week alweer op dan? :D Heb gisteren nog half uur met Eindhoven geprobeerd te bellen maar toen maar opgegeven...

Heeft iemand al een concrete ervaring met nalevering van de Type 2 kabel of iets van communicatie erover vanuit Tesla? Ik moet dit weekend al naar het buitenland dus ben niet zo happig op dat zonder Type 2 aan boord te doen. M'n doelhotel heeft Destination Charging toevallig maar daarvoor moet je geloof ik ook je eigen kabel meenemen.

Heb je een service melding gemaakt in de app, dat vertelde ze me vorige week in Amsterdam.
Ik ben overigens gister weer naar Amsterdam gegaan en toen hadden ze er opeens 2 op voorraad, :) dus of afwachten of af en toe even langs gaan bij dichtbijzijnde vestiging.
 
Maar als je op webaccount inlogt, zie je dan wel je bestelling e.d. Ik moest daar een paar standaard stappen doorlopen. En dan zie je in je account op het web de M3 configuratie, RN nummer, en rechtsonder evt facturen. In de app zie je verder niets, alleen een afbeelding van de auto, maar dat veranderd als je hem krijgt.

Bofkonten dat jullie zijn. ;) LM zou die van mij op 15-3 hebben besteld. Kreeg kort daarna wel mailtje van Tesla dat er een account was aangemaakt. Maar als ik daarop inlog zie ik niets, behalve de opties om een S of X te bestellen. Heb wel een RN nummer. Misschien dat ik dat eens bij Tesla NL in de week leg.
 
Nemen ze deze week alweer op dan? :D Heb gisteren nog half uur met Eindhoven geprobeerd te bellen maar toen maar opgegeven...

Heeft iemand al een concrete ervaring met nalevering van de Type 2 kabel of iets van communicatie erover vanuit Tesla? Ik moet dit weekend al naar het buitenland dus ben niet zo happig op dat zonder Type 2 aan boord te doen. M'n doelhotel heeft Destination Charging toevallig maar daarvoor moet je geloof ik ook je eigen kabel meenemen.
Nee, daar heb je GEEN eigen kabel voor nodig.
Bel even de dichtstbijzijnde ServiceCenter voor die kabel.
 
Destination chargers (tenminste de echte van tesla, die op de site staan) zijn gewone Tesla TWC laders met een vaste kabel, geen eigen kabel nodig.
Oh thanks, dat wist ik niet. Ik had ergens gelezen dat de Destination Chargers ook bruikbaar waren door niet-Tesla's dus ging er eigenlijk automatisch vanuit dat het dan ook bring-your-own-cable zou zijn.
Bel even de dichtstbijzijnde ServiceCenter voor die kabel.
Die nemen dus niet op binnen een redelijke termijn.
 
Ben benieuwd naar je wrap-plannen! Ga je ook de deurposten naar binnen toe laten wrappen of echt alleen de buitenkant. Ik twijfel daar nog erg over! (Mijn M3 wordt een zwarte, maar met een matrode wrap).
Zo ziet het er bij ons uit. Ik vroeg ook naar helemaal doortrappen, maar hoe ver ga je dan? Met zwarte binnenkant stoort het me absoluut niet en het is overal keurig over het randje gewrapped.
IMG_1624.jpg
 
Op weg naar de luchthaven van Sri Lanka kreeg ik tel van SeC Gent. om de afspraak te bevestigen voor morgenmiddag. 12:30. We landen immers in Brussel om 10:20.
Dat moet dus lukken.
Komen we op de luchthaven aan. Vlucht naar Mumbai met Jet Airways gecanceld.
View attachment 392449
Eerste oplossing dient zich aan binnen 12 uur. Dus we zitten nu in een hotel en morgenvroeg doen we een tweede poging om naar huis te raken. In het nieuwe vluchtschema zijn we pas om 22:20 in Zaventem. De afspraak maar verplaatst naar woensdagvoormiddag om 11 uur.
Ooit gaat het lukken!;)

Na een nachtje in een hotel nabij de luchthaven, terug naar de luchthaven. Mochten we niet op de voorziene vlucht van Oman en moesten we maar het bijna failliete Jet Airways contacteren om voor een oplossing te zorgen of een nieuw ticket kopen en terugvorderen van Jet Airways. Maar twee nieuwe tickets gekocht (1400€) ik verwacht er niet veel van terug te zien
We zitten nu in Dubai;)
Afspraak voor morgen 11 uur mag voorlopig blijven staan.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Net als velen is ook onze Model 3 geleverd afgelopen zaterdag. Op 4 maart heb ik deze SMS van Tesla ontvangen:

“Wij hebben een Autopilot upgrade uitgevoerd voor uw Model 3. U kunt nu gebruik maken van Autosteer en Traffic Aware Cruise control. Deze upgrade is kosteloos. Om u af te melden voor SMS, antwoord STOP.”

Maar Autopilot is nog niet actief. Iemand een idee hoe en wanneer dat geactiveerd wordt?
 
Na een nachtje in een hotel nabij de luchthaven, terug naar de luchthaven. Mochten we niet op de voorziene vlucht van Oman en moesten we maar het bijna failliete Jet Airways contacteren om voor een oplossing te zorgen of een nieuw ticket kopen en terugvorderen van Jet Airways. Maar twee nieuwe tickets gekocht (1400€) ik verwacht er niet veel van terug te zien
We zitten nu in Dubai;)
Afspraak voor morgen 11 uur mag voorlopig blijven staan.

Je bent echt een gevalletje pechvogel he
 
Zo ziet het er bij ons uit. Ik vroeg ook naar helemaal doortrappen, maar hoe ver ga je dan? Met zwarte binnenkant stoort het me absoluut niet en het is overal keurig over het randje gewrapped.
View attachment 392750
Dank voor de foto. Ziet er eigenlijk best goed uit! En scheelt heel veel geld, om nog maar te zwijgen over het idee dat ze heel je auto uit elkaar moeten halen.....
 
  • Like
Reactions: timanrebel
Na een nachtje in een hotel nabij de luchthaven, terug naar de luchthaven. Mochten we niet op de voorziene vlucht van Oman en moesten we maar het bijna failliete Jet Airways contacteren om voor een oplossing te zorgen of een nieuw ticket kopen en terugvorderen van Jet Airways. Maar twee nieuwe tickets gekocht (1400€) ik verwacht er niet veel van terug te zien
We zitten nu in Dubai;)
Afspraak voor morgen 11 uur mag voorlopig blijven staan.

Oei, als je 'ELONMUSK' er morgen rond 17h nog staat, dan weet ik ook hoe laat het is. ;)

Jaja, ik ben net weer een beetje opgeschoven, de platen komen morgen wel toe, maar wanneer is nog de grote vraag, dus uit voorzichtigheid heeft Tesla gebeld om de afspraak wat later te zetten. (oorzaak late uitlevering nummerplaten is LM).
 
Hadden ze zaterdag in Hasselt lekker pragmatisch opgelost met groepsafleveringen.

Terwijl de 3'tjes met de vrachtwagens tegelijk gelost werden zat er een mannetje met een laptop langs de inrit alle inkomende wagens te scannen.
Intussen werden we in groep en simultaan tweetalig ('t blijft uitendelijk België hè ;)) wijzer gemaakt bij een demo model 3 terwijl er op de achtergrond drukdoende nummerplaten gemonteerd werden.
Daarna mocht iedereen zijn auto gaan uitzoeken en een loslopende Tesla medewerker (proberen te) vangen voor wat extra uitleg. Alles natuurlijk wel lekker Limburgs gemoedelijk zoals het hoort. :D

Kreeg mijn speelgoedje voorzien van alle laad- en usb-kabels en 200km in de batterij, die was tegen dat we goed en wel thuis kwamen natuurlijk met veel plezier leeggereden. :D

Maandag wel even de tijd genomen voor een grondige inspectie en daar kwamen toch nog een paar kwaliteitspuntjes uit:
- Zij camera's zijn niet tegoei ingeclipt. Eruit vallen zullen ze gelukkig nog niet direct doen
- Een paar serieuze krassen op de B stijl aan de linker kant
- Deurgrepen achterportieren liggen behoorlijk diep, vooral in vergelijking met de voorportieren die wel redelijk flush liggen
- Deurrubbers achter zijn er ook in zeven haasten in gezet met flink wat bulten
- Swirlfestival, maar dat wisten we al. Vraag me wel af waar die vandaan komen bij een gloedjenieuwe auto
- Stroompedaal is idd wel heel gevoelig bij het achteruit rijden

Ondanks dat, heerlijk! Vandaag in de ochtendfile naar Antwerpen ronduit genoten van de autopilot.
Motorrijders zijn dan blijkbaar weer niet zo blij met autopilot want dan blijft ie netjes in het midden van de rijstrook rijden en dan vinden onze tweewielige medeweggebruikers het wel heel erg smal worden, wat bij sommigen dan weer reden is bepaalde verbale en non-verbale uitingen van hun gedachtengang hierover. :rolleyes:

Morgen staat er een ritje naar Heerenveen op het programma en volgende week zoeven we richting Stuttgart.
Eens benieuwd welke avonturen we dan weer gaan meemaken. Maar leul worden zal het en diesel ga ik zeker niet missen. :D
 
  • Like
Reactions: nervus and RobPet
Net als velen is ook onze Model 3 geleverd afgelopen zaterdag. Op 4 maart heb ik deze SMS van Tesla ontvangen:

“Wij hebben een Autopilot upgrade uitgevoerd voor uw Model 3. U kunt nu gebruik maken van Autosteer en Traffic Aware Cruise control. Deze upgrade is kosteloos. Om u af te melden voor SMS, antwoord STOP.”

Maar Autopilot is nog niet actief. Iemand een idee hoe en wanneer dat geactiveerd wordt?

Ik heb hetzelfde probleem. Volgens Tesla zijn ze er mee bezig en komt er een firmware upgrade aan. Echter geen idee wanneer...
 
Ik heb hetzelfde probleem. Volgens Tesla zijn ze er mee bezig en komt er een firmware upgrade aan. Echter geen idee wanneer...
Ik ook. Inmiddels al twee losse softwareupdates gehad in de twee weken dat ik de auto nu heb (naar 8.3 en 8.4) maar nog altijd geen Autopilot. Totaal onbekend ook wanneer dat komt, wat geruchten dat het deze week zou zijn maar daar kan je weer weinig rechten aan ontlenen. Waren ook geruchten dat er op 1 april amerikaanse tijd "iets" ging gebeuren maar daar lijkt ook niks van terecht te komen
 
Hadden ze zaterdag in Hasselt lekker pragmatisch opgelost met groepsafleveringen.

Terwijl de 3'tjes met de vrachtwagens tegelijk gelost werden zat er een mannetje met een laptop langs de inrit alle inkomende wagens te scannen.
Intussen werden we in groep en simultaan tweetalig ('t blijft uitendelijk België hè ;)) wijzer gemaakt bij een demo model 3 terwijl er op de achtergrond drukdoende nummerplaten gemonteerd werden.
Daarna mocht iedereen zijn auto gaan uitzoeken en een loslopende Tesla medewerker (proberen te) vangen voor wat extra uitleg. Alles natuurlijk wel lekker Limburgs gemoedelijk zoals het hoort. :D

Kreeg mijn speelgoedje voorzien van alle laad- en usb-kabels en 200km in de batterij, die was tegen dat we goed en wel thuis kwamen natuurlijk met veel plezier leeggereden. :D

Maandag wel even de tijd genomen voor een grondige inspectie en daar kwamen toch nog een paar kwaliteitspuntjes uit:
- Zij camera's zijn niet tegoei ingeclipt. Eruit vallen zullen ze gelukkig nog niet direct doen
- Een paar serieuze krassen op de B stijl aan de linker kant
- Deurgrepen achterportieren liggen behoorlijk diep, vooral in vergelijking met de voorportieren die wel redelijk flush liggen
- Deurrubbers achter zijn er ook in zeven haasten in gezet met flink wat bulten
- Swirlfestival, maar dat wisten we al. Vraag me wel af waar die vandaan komen bij een gloedjenieuwe auto
- Stroompedaal is idd wel heel gevoelig bij het achteruit rijden

Ondanks dat, heerlijk! Vandaag in de ochtendfile naar Antwerpen ronduit genoten van de autopilot.
Motorrijders zijn dan blijkbaar weer niet zo blij met autopilot want dan blijft ie netjes in het midden van de rijstrook rijden en dan vinden onze tweewielige medeweggebruikers het wel heel erg smal worden, wat bij sommigen dan weer reden is bepaalde verbale en non-verbale uitingen van hun gedachtengang hierover. :rolleyes:

Morgen staat er een ritje naar Heerenveen op het programma en volgende week zoeven we richting Stuttgart.
Eens benieuwd welke avonturen we dan weer gaan meemaken. Maar leul worden zal het en diesel ga ik zeker niet missen. :D
Was jij die midnight grey rond 10h?
 
Is er al iemand met een Alphabet auto die hem zaterdag opgehaald heeft en waarbij de App al werkt?
En dan de hamvraag: wie heeft daar wat voor gedaan?
Ja, werkte vanzelf zondagochtend rond 11 uur. Auto zaterdag om 12:00 uur opgehaald. Kreeg van de delivery medewerker een ...verhaal dat Alphabet nog een account moest omzetten, maar had hier al gelezen dat dit niet klopt, ik denk dat Tesla zondagochtend iets gedaan heeft. Kan me niet voorstellen dat een Alphabet medewerker dat op zondagochtend doet :)
 
Net als velen is ook onze Model 3 geleverd afgelopen zaterdag. Op 4 maart heb ik deze SMS van Tesla ontvangen:

“Wij hebben een Autopilot upgrade uitgevoerd voor uw Model 3. U kunt nu gebruik maken van Autosteer en Traffic Aware Cruise control. Deze upgrade is kosteloos. Om u af te melden voor SMS, antwoord STOP.”

Maar Autopilot is nog niet actief. Iemand een idee hoe en wanneer dat geactiveerd wordt?


Ik had het SMSje op 1 maart ontvangen, 6 maart de auto opgehaald. Gisteren gebeld naar Tesla support en daarbij kreeg ik toen een hulpvaardige medewerker die aangaf dat als ik de SMS even kon screenshotten en doorsturen naar een mailadres, hij dat weer kon oppakken met een collega om Autopilot toe te wijzen, dat zou dan binnen 48 uur moeten gebeuren. De mail was wel tijdens het gesprek doorgekomen en hij heeft het gelijk doorgezet, ik ben nu dus in afwachting ...
 
Na een nachtje in een hotel nabij de luchthaven, terug naar de luchthaven. Mochten we niet op de voorziene vlucht van Oman en moesten we maar het bijna failliete Jet Airways contacteren om voor een oplossing te zorgen of een nieuw ticket kopen en terugvorderen van Jet Airways. Maar twee nieuwe tickets gekocht (1400€) ik verwacht er niet veel van terug te zien
We zitten nu in Dubai;)
Afspraak voor morgen 11 uur mag voorlopig blijven staan.

hey Frank,
het begint nu wel op te vallen hé.
je wil de auto gewoon niet gaan ophalen, geen moeite of kosten zijn teveel.