Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je zonnepanelen? Voltage op je net kan te hoog zijn hierdoor of juist te laag als je te dunne bekabeling hebt... kijk even naar je voltage. Ampère en voltage maakt vermogen... maar in voltage zit een min en een max, als daar te hoge of te lage waardes inzitten gaat de Tesla sturen en dan kan je inderdaad door amperage te beperken een stabiele laadsnelheid onder je technische maximum krijgen

Edit.. spelvouten.. dikke vingers


Tesla heeft de loggegegevens geanalyseerd en er is blijkbaar iets in mijn huis wat wen storing geeft op de lader. Ik heb zonnepanelen en een jacuzzi. Jacuzzi net uitgezet en nog steeds storing. Zonnepanelen staan nu ook bijna uit. Ik ben benieuwd.
Het voltage is overigens normaal. Bij de UMC die wel werkt zakt het voltage verder.
 
Ik bedacht me dat ik bij de aflevering helemaal niet heb laten noteren dat er geen Type-2 kabel is uitgeleverd. En die medewerker was ook nogal onwennig dus die heeft dat vast ook niet gedaan.
Heeft iemand ervaring of men je dan bij het SeC dan gewoon wel gelooft en helpt aan een kabel?
 
Op weg naar de luchthaven van Sri Lanka kreeg ik tel van SeC Gent. om de afspraak te bevestigen voor morgenmiddag. 12:30. We landen immers in Brussel om 10:20.
Dat moet dus lukken.
Komen we op de luchthaven aan. Vlucht naar Mumbai met Jet Airways gecanceld.
View attachment 392449
Eerste oplossing dient zich aan binnen 12 uur. Dus we zitten nu in een hotel en morgenvroeg doen we een tweede poging om naar huis te raken. In het nieuwe vluchtschema zijn we pas om 22:20 in Zaventem. De afspraak maar verplaatst naar woensdagvoormiddag om 11 uur.
Ooit gaat het lukken!;)
Waarschijnlijk wilde Tesla jou ook net gaan bellen om de afspraak te verzetten.
 
Vorige week vrijdag gesproken met iemand van Tesla hierover. Ik heb AP+FSD besteld. Het schijnt dat Leaseplan alle autos zonder AP+FSD koopt en het erna op laat zetten. Dit moet per auto handmatig geactiveerd worden door een engineer de hoogste laag binnen tesla die het "diepste" in de auto kan. Aangezien ze tienduizenden autos geleverd hebben in een korte periode staat er een mega wachtlijst voor ze.

Tesla heeft een update gemaakt zodat je een gratis trial kan doen van iig AP zodat ze in een maandje tijd de handmatige toekenningen kunnen bijwerken.

Ik had vanochtend een update (op aanraden van de Tesla medewerker hotspot gemaakt met mijn telefoon tijdens de rit omdat ze via hun eigen netwerk langzaam downloaden). Even afwachten wat er zometeen voor me klaar staat :)

Leaseplan weet weer van niks uiteraard.

Heb onze accountmanager binnen LP gevraagd, die heeft het doorgezet naar de EV Desk binnen LP... Ben benieuwd.
 
Vorige week vrijdag gesproken met iemand van Tesla hierover. Ik heb AP+FSD besteld. Het schijnt dat Leaseplan alle autos zonder AP+FSD koopt en het erna op laat zetten. Dit moet per auto handmatig geactiveerd worden door een engineer de hoogste laag binnen tesla die het "diepste" in de auto kan. Aangezien ze tienduizenden autos geleverd hebben in een korte periode staat er een mega wachtlijst voor ze.

Tesla heeft een update gemaakt zodat je een gratis trial kan doen van iig AP zodat ze in een maandje tijd de handmatige toekenningen kunnen bijwerken.

Ik had vanochtend een update (op aanraden van de Tesla medewerker hotspot gemaakt met mijn telefoon tijdens de rit omdat ze via hun eigen netwerk langzaam downloaden). Even afwachten wat er zometeen voor me klaar staat :)

Leaseplan weet weer van niks uiteraard.

Grote onzin. Mijn auto heeft zowel AP als FSD sinds moment 1.
 
Het zal wel de beste maand ooit zijn geweest in België. Maar nog ver achter op Nederland helaas... en dat terwijl de voordelen toch aanzienlijk zijn. Allemaal mindset.
 

Attachments

  • IMG_1291.PNG
    IMG_1291.PNG
    209.1 KB · Views: 47
Correct, dat is bij de S ook zo. Daar schijnt in 2013 nog wat stress te zijn geweest in Fremont toen men EU Model S aan het bouwen waren. De schrik dat er maar 1 achteruitrijlichtje zat.....maar hier zijn we verplicht mistachterlicht te hebben dus die zit op de plek waar in US de tweede zit
Weet jij toevallig dan ook waarom de EU 3 zulke kleine knipperlichten achter heeft? Zijn die in de US gecombineerd met de remlichten soms en in de EU los?
 
Is er al iemand met een Alphabet auto die hem zaterdag opgehaald heeft en waarbij de App al werkt?
En dan de hamvraag: wie heeft daar wat voor gedaan?

Ik kreeg bij bestelling bij alphabet heel snel een tesla account. Daar heb ik alles ik orde gemaakt zoals vragenlijstje , telefoonnummer goed zetten en cc gekopppeld. De app geïnstalleerd en ingelogd en daar zag ik alleen een afbeelding van de auto.
Vervolgens bij levering even app verversen, en vervolgens in menu van model 3 mobiele toegang toestaan activeren
En het werkte direct
 
Nou heb mijn M3 ook mogen halen. Helaas geleverd door een vriendelijke dame die weinig verstand van de auto heeft. Ingevlogen om de grote aantallen leveringen te halen. Toch vreemd voor een auto van deze waarde dat deze op deze manier uitgeleverd wordt. Gelukkig al een tijdje meelezend op dit forum dus wist wel waar op te letten. Stond in ieder geval weer buiten voordat ik mijn koffie op had. Wel wat krassen op de voorkant die gepolijst dienen te worden een scheef gemonteerde kentekenplaat (hd ook wel luxe versie mogen zijn) en een missende laadkabel. Dus afspraak gemaakt bij tesla in Rotterdam om naar de krassen te laten kijken. Maarrr dan rijden! en ben je al deze negatieve ervaringen snel vergeten. Tot een kleine hickup bij de supercharger in dordrecht waar de eerste paal mijn Tesla niet op laad. Gelukkig 1 paal er naast ook vrij en gelukkig die begint direct te laden. Na een lekker stukje vlees de m3 weer lekker op zijn donder gegeven. Heerlijk, bijna gelijke gevoel als op de motor. Plus super reacties van collega's en kennissen. De extra moeite en troubles zeker waard.
 
Ik kreeg bij bestelling bij alphabet heel snel een tesla account. Daar heb ik alles ik orde gemaakt zoals vragenlijstje , telefoonnummer goed zetten en cc gekopppeld. De app geïnstalleerd en ingelogd en daar zag ik alleen een afbeelding van de auto.
Vervolgens bij levering even app verversen, en vervolgens in menu van model 3 mobiele toegang toestaan activeren
En het werkte direct

Dit is ook mijn situatie; zodra de leasemaatschappij had besteld kreeg ik een Tesla account toegewezen (op mijn zakelijke mail). Daarmee kan ik nu de app ook in en zie ik een afbeelding (maar verder weinig). Afwachten wat er gebeurt als de auto wordt geleverd, maar ik heb goede hoop.
 
Ik kreeg bij bestelling bij alphabet heel snel een tesla account. Daar heb ik alles ik orde gemaakt zoals vragenlijstje , telefoonnummer goed zetten en cc gekopppeld. De app geïnstalleerd en ingelogd en daar zag ik alleen een afbeelding van de auto.
Vervolgens bij levering even app verversen, en vervolgens in menu van model 3 mobiele toegang toestaan activeren
En het werkte direct

Huh welk vragenlijstje? Heb ook via Alphabet besteld en een account gekregen, maar er staat niets in. Kan ook niet op de app inloggen want die zegt dat er geen producten zijn gekoppeld aan mijn account.
 
Huh welk vragenlijstje? Heb ook via Alphabet besteld en een account gekregen, maar er staat niets in. Kan ook niet op de app inloggen want die zegt dat er geen producten zijn gekoppeld aan mijn account.

Maar als je op webaccount inlogt, zie je dan wel je bestelling e.d. Ik moest daar een paar standaard stappen doorlopen. En dan zie je in je account op het web de M3 configuratie, RN nummer, en rechtsonder evt facturen. In de app zie je verder niets, alleen een afbeelding van de auto, maar dat veranderd als je hem krijgt.
 
Grote onzin. Mijn auto heeft zowel AP als FSD sinds moment 1.

Ja zal wel maar dit is tegen mij gezegd en ik heb de features niet maar wel besteld.

Ben blij voor je dat jij ze wel hebt :) Heb jij wel ook dan de AP+FSD in de fiscale waarde zitten?


Tevens gister met LP gebeld en gezegd dat ik de type2 kabel nog steeds niet had vanuit Tesla en dat ik alleen bij openbare laadpalen terecht kan. Ze gingen er gelijk een op de post doen en krijg hem als het goed is vandaag binnen. Toch best goed geregeld.
 
Net service nummer gebeld, binnen een minuut gefixed
Nemen ze deze week alweer op dan? :D Heb gisteren nog half uur met Eindhoven geprobeerd te bellen maar toen maar opgegeven...

Heeft iemand al een concrete ervaring met nalevering van de Type 2 kabel of iets van communicatie erover vanuit Tesla? Ik moet dit weekend al naar het buitenland dus ben niet zo happig op dat zonder Type 2 aan boord te doen. M'n doelhotel heeft Destination Charging toevallig maar daarvoor moet je geloof ik ook je eigen kabel meenemen.