Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie dat je ook wit/wit config hebt besteld, toevallig ook met 19” velgen? Zo ja, wanneer heb je je auto besteld?
Auto besteld op 12/04, nadien trekhaak toegevoegd en had idd ook de 19" besteld.Omdat ik ondertussen mijn Model S verkocht had heb ik contact gehad met delivery en gaven aan dat dezelfde config enkel met 18" in Groningen op voorraad stond. Heb uiteindelijk voor deze config gekozen en afgelopen donderdag opgehaald.Was de snelste manier.
 
Weet iemand hoe mijn vrouw (de koper op wiens naam de Tesla Model 3 SR+ geregistreerd gaat worden) mij kan machtigen om de auto in ontvangst te nemen bij de levering, op een wijze die voor Tesla Delivery in Tilburg acceptabel is?
Mijn vrouw kan namelijk niet op het door Tesla voorgestelde aflevermoment a.s. do en Tesla Delivery bereiken om de afsrpaak te verzetten blijkt erg lastig; ik zelf zou de auto wel kunnen ophalen.

In de Tesla NL FAQ lees ik hierover iets:
"Wie moet er bij de levering aanwezig zijn?
De koper of degene die de koper gemachtigd heeft om de Tesla in ontvangst te nemen. Let op: in sommige gevallen dient de RDW-machtiging getekend te worden voor levering."

Op de site van RDW lees ik ook iets over digitaal machtigen, maar het lijkt wel alsof alleen RDW-geregistreerde bedrijven gemachtigd kunnen worden.

Wie heeft hier ervaring mee of kan me vertellen aan welke eisen een machtiging moet voldoen om de Tesla in ontvangst te nemen?
 
Weet iemand hoe mijn vrouw (de koper op wiens naam de Tesla Model 3 SR+ geregistreerd gaat worden) mij kan machtigen om de auto in ontvangst te nemen bij de levering, op een wijze die voor Tesla Delivery in Tilburg acceptabel is?
Mijn vrouw kan namelijk niet op het door Tesla voorgestelde aflevermoment a.s. do en Tesla Delivery bereiken om de afsrpaak te verzetten blijkt erg lastig; ik zelf zou de auto wel kunnen ophalen.

In de Tesla NL FAQ lees ik hierover iets:
"Wie moet er bij de levering aanwezig zijn?
De koper of degene die de koper gemachtigd heeft om de Tesla in ontvangst te nemen. Let op: in sommige gevallen dient de RDW-machtiging getekend te worden voor levering."

Op de site van RDW lees ik ook iets over digitaal machtigen, maar het lijkt wel alsof alleen RDW-geregistreerde bedrijven gemachtigd kunnen worden.

Wie heeft hier ervaring mee of kan me vertellen aan welke eisen een machtiging moet voldoen om de Tesla in ontvangst te nemen?
Ff met Tesla bellen?
 
Weet iemand hoe mijn vrouw (de koper op wiens naam de Tesla Model 3 SR+ geregistreerd gaat worden) mij kan machtigen om de auto in ontvangst te nemen bij de levering, op een wijze die voor Tesla Delivery in Tilburg acceptabel is?

bij mij is het omgekeerd, ik ga misschien iemand anders moeten sturen om mijn auto op te pikken. Heb nu even gevraagd of een zaterdag mogelijk is, maar als het kiezen of wachten is dan wordt het vrijdag
 
Jaja, as woensdag om 16 uur mag ik mijn M3 ophalen. Super veel zin in natuurlijk.

Helaas lees ik ook wel wat teleurstellingen over de aflevering zoals beschadigingen. Wat is jullie ervaring hierover wat betreft de afhandeling hiervan? Ik neem aan dat als er schade aan de auto is, dit netjes later wordt gerepareerd onder garantie?

Kan niet wachten tot woensdag :)
 
Ja, maar zorg er dan voor dat alles correct gedocumenteerd is. Het kan trouwens dat er op het einde van het kwartaal druk komt om mensen zonder voorwaarden af te laten tekenen, omdat auditregels soms verbieden een verkoop onder inkomsten te erkennen als er nog voorwaarden aan verbonden zijn.

Ik wil papieren gerust op voorhand invullen, maar tekenen doe ik pas op het einde.

In mijn geval was alles evenwel perfect, dus de vraag stelde zich niet.
 
Weet iemand hoe mijn vrouw (de koper op wiens naam de Tesla Model 3 SR+ geregistreerd gaat worden) mij kan machtigen om de auto in ontvangst te nemen bij de levering, op een wijze die voor Tesla Delivery in Tilburg acceptabel is?
Mijn vrouw kan namelijk niet op het door Tesla voorgestelde aflevermoment a.s. do en Tesla Delivery bereiken om de afsrpaak te verzetten blijkt erg lastig; ik zelf zou de auto wel kunnen ophalen.

In de Tesla NL FAQ lees ik hierover iets:
"Wie moet er bij de levering aanwezig zijn?
De koper of degene die de koper gemachtigd heeft om de Tesla in ontvangst te nemen. Let op: in sommige gevallen dient de RDW-machtiging getekend te worden voor levering."

Op de site van RDW lees ik ook iets over digitaal machtigen, maar het lijkt wel alsof alleen RDW-geregistreerde bedrijven gemachtigd kunnen worden.

Wie heeft hier ervaring mee of kan me vertellen aan welke eisen een machtiging moet voldoen om de Tesla in ontvangst te nemen?
Had ik ook.. machtiging gemaakt maar daar werd niet naar gevraagd. Gemeld bij de balie met mijn rijbewijs daarna door iemand opgehaald voor de levering en handtekening gezet voor ontvangst en klaar.
 
Jaja, as woensdag om 16 uur mag ik mijn M3 ophalen. Super veel zin in natuurlijk.

Helaas lees ik ook wel wat teleurstellingen over de aflevering zoals beschadigingen. Wat is jullie ervaring hierover wat betreft de afhandeling hiervan? Ik neem aan dat als er schade aan de auto is, dit netjes later wordt gerepareerd onder garantie?

Kan niet wachten tot woensdag :)

Reken op ongeveer een maandje of 2 voor wat betreft fixen van aflevergebreken, als mijn ervaring als maatstaf mag dienen....

Heel veel plezier woensdag en laat je niet teveel bangmaken door de verhalen. Bij mij is het ook super meegevallen, wel een flink lijstje met puntjes maar dat is omdat ik vind dat een auto van bijna 70K gewoon helemaal in orde moet zijn... Maar ik had niks van schades ofzo.

edit: voordat men het vraagt: rammeltjes in interieur, afgebroken nokjes in paneeltjes, slordige raamdeur-rubbers, zwarte handen hemelbekleding, niet goed sluitende deur, piepende ramen, rammelende gordelspanners, etc etc.
Het is op zich erg dat je het dan 'mee vind vallen', ik kom uit de Audi hoek en heb nog NOOIT een Audi gehad (iedere 2/3 jaar een nieuwe) waar ik ook maar IETS aan kon vinden, maargoed, dat is ander verhaal...
 
Last edited:
Gefelicteerd! Ik heb jl. donderdag mijn VIN gekregen. Levering rond 1 juli zei men. Wanneer heb je kenteken gehoord? Mijne is lease en VIN staat niet zichtbaar alleen in de code van de pagina. Is alles bij jou (VIN/kenteken) wel direct zichtbaar (geweest)?

Ik kreeg een belletje over inruilen, en toen vertelde ze mij het vin nummer (stond pas 1.5 week later zichtbaar op de accountpagina). Dit was voordat die source code truc bekend werd bij mij. Maar het stond wel hidden daar, voordat het zichtbaar werd op de voorpagina.

Had bij het ontvangen van de vin gelijk een afspraak, die werd s avonds we gelijk zichtbaar in de pagina en even later ook de eindfactuur.

Afgelopen donderdag belde ze het kenteken door, en in de avond ontving ik een sms met het kenteken en stond er een creditfactuur.

Al met al prima verlopen.
 
laat me raden, dat was *VOOR* de Model3 chaos/service-hell ;-)
De tweede was de laatste week van maart, het hoogtepunt van de leveringschaos.

Overigens wil ik jouw problemen niet bagataliseren hoor, ik vind het alleen jammer dat sommige mensen zich laten leiden door de negatieve berichten en met checklijsten van elf pagina`s hun auto op gaan halen. Mijn feestje zou gelijk verpest zijn:)

Er is geen enkel automerk dat zoveel controverse oplevert en (ongewild) de media zo weet te domineren. En er is geen enkel automerk waarbij de berijders, eigenaren en wannabe eigenaren zo actief zijn op de social media en fora. En over die laatste; het is nou eenmaal meer rewarding om je smart te delen. En daardoor lijkt het net of alles misgaat bij Tesla. (En er gaat ook veel mis). Maar er gaat ook veel goed gelukkig. Dat is soms alleen wat minder zichtbaar.

Ps de mening dat je het feestje van het ophalen van je nieuwe auto niet te hard moet laten beinvloeden door negatieve berichtgeving heeft mij een niet gemotiveerde disagree van @Dan84 opgeleverd. Zou die motivatie nog gaan komen?
 
Last edited:
Ik kreeg een belletje over inruilen, en toen vertelde ze mij het vin nummer (stond pas 1.5 week later zichtbaar op de accountpagina). Dit was voordat die source code truc bekend werd bij mij. Maar het stond wel hidden daar, voordat het zichtbaar werd op de voorpagina.

Had bij het ontvangen van de vin gelijk een afspraak, die werd s avonds we gelijk zichtbaar in de pagina en even later ook de eindfactuur.

Afgelopen donderdag belde ze het kenteken door, en in de avond ontving ik een sms met het kenteken en stond er een creditfactuur.

Al met al prima verlopen.
Mooi! Misschien bij lease toch anders (geen eindfactuur zichtbaar). Ik wacht het verder af en laat aub even weten hoe het geaan is!