Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
bij mij waren ze bij levering ook vergeten om de 3 fase laadkabel mee te leveren... ik miste hem in eerste instantie ook niet omdat ik dacht dat deze geleverd zou worden bij mijn laadpaal... bleek niet het geval te zijn... een telefoontje en een ritje naar Tilburg en het was opgelost... Jammer van de tijd die ik er aan kwijt was
 
  • Like
Reactions: TvdP
Gisteren (16/9) mijn M3 in ontvangst genomen. Het was kennelijk een 'rustige' dag in Tilburg. Zelf was ik ivm drukte op het werk bijna 45 min te laat. Geen enkel punt en werd vrijwel direct geholpen door een vriendelijke dame. 10 min later zat ik in de shuttle-bus naar locatie 2.5. Daar met hulp van enkele tesla-medewerkers mijn auto gezocht. Omdat hij helemaal achteraan stond hadden we hem pas na een minuut of 3 gevonden. Al bij al nog niet heel lang zoeken dus. De medewerkers vroegen vriendelijk of ik al vragen had en of ik behoefte had aan advies/instructies. We hebben toen samen even rond de auto gelopen naar op zoek naar eventuele schades, maar verder had ik niet veel instructies nodig (gelet op het flinke aantal uurtjes youtube over de model 3). Nadat ik in de auto had plaatsgenomen gelijk maar eens door het menu gelopen. Veel zaken (waaronder bijv. het alarm, voetverlichting, automatisch afsluiten bij weglopen) moet je nog even zelf aanvinken. Telefoon gekoppeld, pin-to-drive ingesteld en klaar om te gaan.

Afijn, buiten wat plakresten van de beschermende folie geen gebreken, krasjes, afwijkende panel gaps of anderszins. Laadkabels (UMC + 4m Mennekes 3 fase) waren aanwezig, net als de mattensets (voor, achter, frunk) en een gevarendriehoek kit. Trekhaak heb ik geen (helaas ook geen spook trekhaak aanwezig). Vlug naar de laatste check-out waar nog wat gegevens werden gecontroleerd door een Tesla-medewerker en de lijmresten werden verwijderd. Al bij al reed ik ca. 15 minuutjes later van het terrein af met 50% lading in de batterij en een niet te verhullen lach op mijn gezicht.

N.B. Er wordt op dit forum wel eens melding gemaakt dat Tesla de app al activeert op de dag van levering (zodat je de auto kunt laten claxoneren), maar in mijn geval moest ik mobiele toegang nog inschakelen in de boordcomputer. Claxoneren was dus geen optie. Wel heb je toegang tot de app vanaf het moment dat je wegloopt bij de balie in het Delivery center.​

Gisteravond gelijk een setje sport pedalen en een bakje in de middenconsole geplaatst. Nog te installeren zijn een performance emblem en setje door release stickers. Over dat laatste twijfel ik, want ik vind het zo wel voldoende duidelijk. Dat stickersetje bevat overigens ook 2 rode driehoeken met uitroepteken die je op de nood-ontgrendeling kunt plakken. Verder zit ik nog te dubben over het spuiten van de remklauwen. Heb ik ook al een setje decals voor liggen, maar vind het zilver (waar overigens ook tesla-decals op zijn aangebracht) ook niet misstaan. Nog eens een paar nachtjes over slapen.

Eerste indruk: FAN-TAS-TISCH

 
Last edited:
Gisteren M3 Long Midnight Silver Metallic opgehaald. Enkele opmerkingen :


1) In Gent leveren ze nu 15tal per dag uit en voor de verkoper was dit extreem druk. De man had meer stress dan de klanten.
2) We hebben ruim uitleg gekregen, samen met een ander koppel. Wij midnight silver en de andere groep een zwarte standard range.
3) De M3 in zwart zag er fantastisch uit. Hij had geen enkele opmerking qua kwaliteit.
4) Redelijk veel lijmresten op de auto, en ook een paar krassen. Die gingen er met wat wrijven wel allemaal goed uit. Dus niet meteen zorgen maken!
5) Slechts 1 "grote" teleurstelling: in de koffer, tussen de scharnieren werd er niet overal verf gespoten. Je ziet er een soort gele laagje liggen (primer?). Het is niet ideaal, maar je moet wel zoeken om het te zien. Bij de zwart M3 had je dit probleem niet. Daar werd de verf over de scharnieren gespoten, want er wel strak uitzag.
6) Wat een kracht heeft de LR AWD. De performance is voor mij zeker niet nodig. Ik zal waarschijnlijk in Chill rijden.
 

Attachments

  • IMG_0270.JPG
    IMG_0270.JPG
    303.3 KB · Views: 52
  • Informative
Reactions: Lt. J. Dangle
Vandaag een afspraak gemaakt voor 23/09 levering.

SR+ Silver/Zwart/19'

22/07 Besteld, account etc
01/08 VIN zichtbaar met plug-in in source
16/09 Afspraak via SMS gemaakt, vervolgens de VIN uit de source zichtbaar in account samen met kenteken/meldcode etc
23/09 Ophaal afspraak gepland
 
Iemand al ervaringen met ophalen van de auto in Amsterdam?

Zelfde vraag hier. Trouwens hoezo Amsterdam. Ik ging er blind vanuit dat ik naar Tilburg ging. Heb notabene daar mijn ICE ingeruild. Niet echt handig... Maar worden ze dan van Tilburg na montage Drivechain en batterij naar Adam getransporteerd? Waarom dan?

enig idee? en werkt het daar zelfde als in Tilburg?
 
  • Like
Reactions: M3rik
IMG_20190917_152415.jpg

Afgelopen do 12-9 opgehaald in Tilburg!

21-5 besteld via LM
23-8 leverrestrictie datum (V40 liep deze dag af met 60mnd)

Radiostilte vanuit Tesla/LM die week, rustig doorgereden... Gebeld en gemaild zonder succes (verbinding werd verbroken na 15-60min wachten), langsgereden bij SeC A'dam. Die wistten me te vertellen dat er reeds een auto gekoppeld en net onderweg was vanuit Californië, en medio sept geleverd zou worden.

Laatste dagen van mn vakantie tweemaal leverings-sms gehad, beide met JA bevestigd. Blijkbaar niet goed verwerkt, was gebeld (tweemaal weggedrukt, want vakantie... :D) en later gemaild door Tesla.

12-9 eindelijk ophalen 19.30 te Tilburg!

Niet zo bang voor al die tekortkomingen, en pakte goed uit. Half uur te vroeg was geen probleem, shuttlebusje, chauffeur meldde dat ik zelf mocht opzoeken waar die stond op P3. Auto stond zowaar ineens in de app, dus kon na grondige check van 10min incl afmelden bij de partytent zo wegrijden:) SoC van 48%, na ~50km terugrit calibratie voltooid en op (basic) autopilot rustig door alle menu's heen gelopen.

En sinds donderdag last van een grijns die ik nie van mn gezicht afkrijg... Wat een bak:D