Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Woensdagochtend mijn Model 3 (AWD non P, MSM, Aero) opgehaald in Tilburg. Prettige ontvangst en goede uitleg gekregen. Bij inspectie geen in het oog springende gebreken kunnen constateren. In het buitenlicht de lak nog eens goed bekeken en ook daar geen problemen. Wel ook bij mij de ontbrekende laadkabel. Met een 11kW laadpaal thuis is dat wel erg jammer voor de eerste periode. Hopelijk wordt deze snel nageleverd.

Na twee dagen rijden geen gekke problemen ondervonden. Alles lijkt goed te werken. En echt waar, wat rijdt deze auto lekker zeg. Snel, heerlijke wegligging, alles voelt zeer solide aan. Hij is het wachten meer dan waard.
 
  • Like
Reactions: CL600
Woensdagochtend mijn Model 3 (AWD non P, MSM, Aero) opgehaald in Tilburg. Prettige ontvangst en goede uitleg gekregen. Bij inspectie geen in het oog springende gebreken kunnen constateren. In het buitenlicht de lak nog eens goed bekeken en ook daar geen problemen. Wel ook bij mij de ontbrekende laadkabel. Met een 11kW laadpaal thuis is dat wel erg jammer voor de eerste periode. Hopelijk wordt deze snel nageleverd.

Na twee dagen rijden geen gekke problemen ondervonden. Alles lijkt goed te werken. En echt waar, wat rijdt deze auto lekker zeg. Snel, heerlijke wegligging, alles voelt zeer solide aan. Hij is het wachten meer dan waard.
Gewoon naar de Sec bellen en dan controleren zij jouw vin nummer en kan je zo je kabel meenemen of laten versturen. Ik heb het in Rotterdam opgehaald. veel plezier met je Tesla
 
Het mirakel is geschiedt. Ook mijn Tesla staat voor de eerste maal op te laden in zijn hok. :D

Perfecte service van SeC Gent, geen gebrekkige kwaliteit bij de afwerking of de lak, alle laders perfect meegegeven.

Ik wil de andere wachters niet jaloers maken maar de wagen is gewoon subliem. In alle opzichten.

Voorlopig nog maar één foutje ontdekt: Ik kan om één of andere reden niet inloggen met mijn persoonlijke spotify account. "Ongeldige account". Heb nog niet veel tijd gehad om te zoeken maar blijkt niet altijd van een leien dakje te lopen met die Spotify accounts. Heeft er nog iemand problemen hiermee opgemerkt of het al werkende gekregen? Zit blijkbaar op de laatste software build en heb de MCU al even laten herstarten maar geen soelaas voorlopig.

Misschien heb je hier iets aan?
 
Het mirakel is geschiedt. Ook mijn Tesla staat voor de eerste maal op te laden in zijn hok. :D

Perfecte service van SeC Gent, geen gebrekkige kwaliteit bij de afwerking of de lak, alle laders perfect meegegeven.

Ik wil de andere wachters niet jaloers maken maar de wagen is gewoon subliem. In alle opzichten.

Voorlopig nog maar één foutje ontdekt: Ik kan om één of andere reden niet inloggen met mijn persoonlijke spotify account. "Ongeldige account". Heb nog niet veel tijd gehad om te zoeken maar blijkt niet altijd van een leien dakje te lopen met die Spotify accounts. Heeft er nog iemand problemen hiermee opgemerkt of het al werkende gekregen? Zit blijkbaar op de laatste software build en heb de MCU al even laten herstarten maar geen soelaas voorlopig.

Top, top, top!! En hoe druk was/is het in Gent met afleveringen, of is het 'op 't gemakske'?

Misschien is het verstandig om politiek buiten dit forum te houden? Tis net zo gezellig hier :-D
En bovenstaande impressie van afleveringen in BE, dat bedoel ik dus met 2e rangsburgers voor EV's, (ik spreek me verder niet uit over politiek in dit forum). Het lijkt wel dat de afleveringen in NL veel sneller gaan dan voor BE.
 
o_O Man, zeg dat nu toch niet, ik doe zo al geen oog meer dicht. Ik moet me echt instellen op een levertijd van enkele weken.:eek:

[hoewel 28-03 wel een heel leuke datum is: m'n verjaardag]
Ik begrijp niet waarom je zo laat pas de knoop heb doorgehakt.
Ik heb op 14 december (een half uur na binnenkomst van de email) de bestelling geplaatst en zou er vandaag kunnen om gaan. Maar ben nog op vakantie.:)
Afhankelijk van uw configuratie zou het nu wel snel kunnen gaan. Maar hou voor de veiligheid maar een aantal weken in uw gedachten. Misschien zien we elkaar wel eens in ons Waasland.;)
 
Ik begrijp niet waarom je zo laat pas de knoop heb doorgehakt.
Ik heb op 14 december (een half uur na binnenkomst van de email) de bestelling geplaatst en zou er vandaag kunnen om gaan. Maar ben nog op vakantie.:)
Afhankelijk van uw configuratie zou het nu wel snel kunnen gaan. Maar hou voor de veiligheid maar een aantal weken in uw gedachten. Misschien zien we elkaar wel eens in ons Waasland.;)

Ik heb de knoop al 3 jaar geleden doorgehakt o_O
Maar de car policy laten aanpassen heeft veel lobbywerk gevraagd, en in december was het klaar, offerte goedgekeurd. Maar dan werd het amerikaans moederbedrijf verkocht aan een ander amerikaans moederbedrijf ("There is always a bigger fish") en liep alles dus vast. De beslissing was iets minder business-critical dan de toekomst van onze afdeling, maar uiteindelijk is net niet tot bij de CEO geraakt, echt !! maar dus toch na heel veel vijven, zessen en licht ultimatum langs mijn kant goedgekomen. En, alweer niet politiek statement, maar de belgische bedrijfs/salariswagen is voor buitenlanders toch moeilijk te begrijpen, soit!

Ik ben nu gewoon hyper vanwege de soms veel te korte levertermijnen die hier gepost worden :D
Gedrag van een klein kind, ik weet het, maar 'I don't care'.
 
Vraagje: als de auto wordt geleverd zonder kabel, hoe laad je hem dan op? Enkel superchargers?
Je krijgt altijd de 'Mobile Charger' mee, die kan je op elk schuko stopcontact aansluiten.
De Type 2 (aka Mennekes) kabel om op publieke (niet SuperCharger) laadpalen te laden is niet steeds beschikbaar.
Dus als je enkel publiek kan laden, dan heb je een probleem en contacteer je best zo snel mogelijk een Sec.
 
Kleine fait divers: als je nu de model 3 configurator opent op tesla.com staat sinds gisterenavond levering: mei ipv. maart. Ze zullen door hun batch zitten zeker?

Elon heeft in een interne mail laten weten dat de laatste maand van dit kwartaal de volledige productie gebruikt is voor de hoge vraag in de VS. Dat verklaart dat er pas in mei weer geleverd gaat worden in Europa.
 
Elon heeft in een interne mail laten weten dat de laatste maand van dit kwartaal de volledige productie gebruikt is voor de hoge vraag in de VS. Dat verklaart dat er pas in mei weer geleverd gaat worden in Europa.
Das balen, ik zou de M3P nog in maart krijgen. Is er nu geen boot meer onderweg naar Brugge, dwz zijn ze nu dus voor 2 maanden klaar met levering in europa??
 
Das balen, ik zou de M3P nog in maart krijgen. Is er nu geen boot meer onderweg naar Brugge, dwz zijn ze nu dus voor 2 maanden klaar met levering in europa??

De 'Vinking Adventure' (http://dudewheresmycar.tozz.nl/adventure.php) is nog onderweg naar Zeebrugge (aankomst 24 maart). De Glovis Star ligt al een paar dagen aan de kade in Zeebrugge.
 
Top, top, top!! En hoe druk was/is het in Gent met afleveringen, of is het 'op 't gemakske'?


En bovenstaande impressie van afleveringen in BE, dat bedoel ik dus met 2e rangsburgers voor EV's, (ik spreek me verder niet uit over politiek in dit forum). Het lijkt wel dat de afleveringen in NL veel sneller gaan dan voor BE.

Kleine heads-up voor mensen die Spotify willen gebruiken: Ik heb het probleem gevonden. Spotify in Tesla werkt blijkbaar alleen met een Premium Spotify account. Zo simpel kan het zijn blijkbaar.

Foto's volgen later ;) Het vrouwtje is hem nu overal gaan tonen :cool:

Voor de wachtenden: Gisteren was er buiten mijn wagen slechts één andere M3 afhaling. Maar werkelijk elk stukje van de SeC Gent staat stjokvol M3's die pas gisteren aangekomen zijn. Ik verwacht dus dat veel wachtenden gisteren of in de loop van de komende dagen zullen opgebeld worden. Ze weten in Gent totaal niet welke auto's wanneer aankomen dus zal het alle hands on deck zijn om ze ook snel weer weg te krijgen.

De delivery op zich in Gent was heel relax. Vriendelijke mensen zoals altijd die hun tijd namen om alles goed uit te leggen. Mijn wagen kwam met 350km charge maar dat was waarschijnlijk deels omdat er niet zo veel afleveringen waren. Als ze echt wat sneller buiten beginnen te gaan gaat die chargetime waarschijnlijk minder worden. De delivery guy wist me te zeggen dat ze gezien de huidige M3 ramp een beetje buiten hun normale doen gaan. Tilburg is er in Nederland op voorzien om hoge volume's af te leveren maar Gent is in principe alleen maar een SeC. Ze hebben wat aanpassingen gemaakt om het volume in Gent aan te kunnen maar het is wat roeien met de riemen die ze hebben vrees ik. Is ook wat ongewoon om wagens besteld over een periode van 3 jaar in 2-3 maand proberen af te leveren.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Rla and Thermometer
Eerste post, maar al wel lang meelezend! Besteld bij LP in december. Leverdatum was week 12. Gisteren kreeg ik een berichtje van LP dat het week 14 zou worden. Gebeld met Tesla, daar bleek er voor as maandag al een afleverafspraak te staan. Geen communicatie dus. Wordt ingewikkeld met ophalen, ik kan niet dus nu machtig ik mijn vrouw :), dat blijkt ook te kunnen.

Vraagje over de ontbrekende laadkabel: ik heb hier van mijn V60 hybride mijn eigen laadpunt met vaste kabel en type 2 stekker. Daar kan ik toch gewoon mijn M3 mee opladen?
 
Vergeet je rijbewijs niet mee te nemen. Anders mag je weer terug fietsen. Pittig eindje.

Goed idee! Neem sowieso rugzakje mee met schoenen, kleding en handdoek. Portemonee moet nog wel lukken :p

Same here, op mijn factuur staat ook geen kenteken, maar de lieve dame van Tesla wilde hem gewoon (onder voorbehoud) delen. Inmiddels heb ik ook een contractbevestiging van Leaseplan in de mail waarop het kenteken staat dus it giet oan. Aanstaande dinsdag om 13:00.

Wel even zwaaien als je me ziet aankomen fietsen he :)

Hoelang ben je bezig? kan ik even uitrekenen hoelang het voor mij duurt op mijn vouwfietsje vanuit Rijswijk, ha,ha.

Vertrek rond 9 dan rond 1 daar. Beetje marge ingebouwd voor 2 uur afspraak. Maar ik fiets met mijn racefiets makkelijk 30+ gemiddeld als ik rustig fiets.

Je krijgt altijd de 'Mobile Charger' mee, die kan je op elk schuko stopcontact aansluiten.
De Type 2 (aka Mennekes) kabel om op publieke (niet SuperCharger) laadpalen te laden is niet steeds beschikbaar.
Dus als je enkel publiek kan laden, dan heb je een probleem en contacteer je best zo snel mogelijk een Sec.

Kak. Hoop dat ik wel eentje meekrijg want ik woon in de stad (Haarlem) en heb geen enkele mogelijkheid om thuis te laden.. En anders dan maar paar keer langs de SuC racen tijdens de demo rondjes die ik ga doen haha.