Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag maar eens een keer gebeld met Tesla in de hoop te achterhalen of ik wellicht volgende week nog mijn agenda leeg moet houden. Zonder RN (die ik niet heb omdat het via de LM loopt) was het antwoord: het zou deze maand nog kunnen zijn, maar afhankelijk van het beleid van de LM kan het ook april of mei worden. (met andere woorden: ik weet niks meer dan voor het bellen).

Nu is mijn vraag: waarom zou de LM een vertragende factor willen zijn? Die indruk krijg ik namelijk wel een beetje.
Geen idee maar de LM roept ook maar wat. Ik heb nooit een sms of email gehad maar weet telefonisch dat ik de 30e kan ophalen. Volgens Tesla is de communicatie naar de LM gestuurd. Volgens LM gebeurt dat nooit en hebben ze niks gehad. Had ik zelf niet gebeld had ik niks geweten.
 
Zotter moet het allemaal inderdaad niet worden. Toch heerlijk zo een einde-kwartaal push bij Tesla.
Kijk ik voor de goede orde ook nog eens in mijn Teslaaccount, en ja, factuur, met VIN en... een afleverdatum? 29-03-2019 :D

[Edit, ik hoop dat de anciens hier ondertussen al allemaal wel al bediend zijn]

Ik heb wel de indruk dat er veel meer vraag is in Nederland dan België en er daarom misschien een 'overschot' is bij ons en dus snellere leveringen... Maar misschien ben ik verkeerd. Ik wens iedereen in elk geval een zeer snelle levering!
 
  • Like
Reactions: S-19910
lijkt er op dat volgende week een mooie week wordt qua leveringen. Hoop echt dat ze het waar gaan maken en niet weer een hoop mensen teleur moeten stellen dat het toch niet lukt om te leveren. nog 8 nachtjes slapen tot de 30e en levering van mijn auto.

positief voor Tesla Europa is dat er daarna een paar weken geen boten aan zullen komen en ze de boel weer even kunnen organiseren.
 
2 weken geleden mijn bestelling via leaseplan geannuleerd en opnieuw laten plaatsen. Vandaag een telefoontje om hem morgenochtend op te halen! Ze bellen nog terug of het niet per ongeluk de oude bestelling is. Waarde 61 duizend nog wat voor een witte LR, 19", witte bekleding geen Autopilot.

Iemand ervaring met inleveren huidige leaseauto bij Tesla?

Ik ga er niet vanuit dat je je oude leaseauto bij Tesla kan inleveren, daar heeft Leaseplan aparte inlever centra voor. Of je kan hem op laten halen op je werkplek, maar laten staan in Tilburg zal geen optie zijn gok ik. Maar ik zou je fleetmanager even vragen...
 
1
Oh het wordt toch nog waanzinniger
Net sms gekregen dat ik hem dinsdag 12u30 mag ophalen in Hasselt
Dus 6 dagen tussen bestelling en ophalen

Nu hoop ik idd ook dat de bestellers van het eerste uur tegen dan ook hun auto ontvsngen hebben. Ik wil gerust mijn plaats afstaan en wat langer wachten als dat zou helpen
Helaas werkt dat niet zo, erg jammer inderdaad. Ik moet nog wachten tot de 29e.
Terwijl ik 3 jaar geleden 31 maart in de store om 10:01 mijn reservering heb gedaan, en 6 december mijn bestelling had geplaatst.
Kan me er heel druk over maken, maar dat brengt mij niet hoger op de wachtlijst.
 
Ik ga er niet vanuit dat je je oude leaseauto bij Tesla kan inleveren, daar heeft Leaseplan aparte inlever centra voor. Of je kan hem op laten halen op je werkplek, maar laten staan in Tilburg zal geen optie zijn gok ik. Maar ik zou je fleetmanager even vragen...
Wat Leaseplan betreft kan hij daar wel opgehaald worden (elk adres in Nederland). Weet alleen niet of Tesla een parkeerplaats bezet wil houden voor 2 dagen en op de sleutel wil passen. Na een uur in de wacht maar opgehangen. Desnoods rijdt m'n vrouw morgen de huidige mee naar huis.
 
Vandaag ook bevestiging gehad, volgende vrijdag 29ste gaan afhalen in de voormiddag (Gent). Jammergenoeg ben ik dan niet in 't land, maandag es horen wanneer ik er dan kan omkomen.

Ben nog op zoek naar een goede verzekeraar (moet hier precies nog in gang schieten, had de auto niet zo snel verwacht), iemand suggesties?
 
Vandaag ook bevestiging gehad, volgende vrijdag 29ste gaan afhalen in de voormiddag (Gent). Jammergenoeg ben ik dan niet in 't land, maandag es horen wanneer ik er dan kan omkomen.

Ben nog op zoek naar een goede verzekeraar (moet hier precies nog in gang schieten, had de auto niet zo snel verwacht), iemand suggesties?

Daar is ook een topic voor, en daar staat alvast de offerte die ik kreeg via InsureMyTesla, best interessant: Verzekering

Er zijn er die zeggen dat Baloise ook een interessant voorstel doet. Zelf kreeg ik via mijn verzekeraar een voorstel van AG Insurance & Generali. Zie zelfde topic
 
Ik ga er niet vanuit dat je je oude leaseauto bij Tesla kan inleveren, daar heeft Leaseplan aparte inlever centra voor. Of je kan hem op laten halen op je werkplek, maar laten staan in Tilburg zal geen optie zijn gok ik. Maar ik zou je fleetmanager even vragen...

Dat is exact wat ik heb kunnen doen (ALMN). Tesla neemt de sleutels van je oude leasbak in en de leasemij regelt transport.
 
  • Love
  • Like
Reactions: Odie and Stefan3
Oh het wordt toch nog waanzinniger
Net sms gekregen dat ik hem dinsdag 12u30 mag ophalen in Hasselt
Dus 6 dagen tussen bestelling en ophalen

Nu hoop ik idd ook dat de bestellers van het eerste uur tegen dan ook hun auto ontvsngen hebben. Ik wil gerust mijn plaats afstaan en wat langer wachten als dat zou helpen

ik heb hem nog niet, maar je hoeft je plaats helemaal niet af te staan hoor. Het zal in geen geval helpen.
Heeft o.a. ook te maken met de configuratie.

Voor straks : geniet !!!
 
Ohja, afleveringen topic;)
Ben vandaag geweest, was 20 minuten te vroeg, maar uiteindelijk 10 minuten binnen geweest en reed daarna naar buiten. Als je de app heb geïnstalleerd en enigszins weet hoe zo'n auto werkt, kan het snel gaan. Was iig al op de ringbaan vóór het officiële ophaal-moment.
Zaten paar vlekken op wat interne plastics (afpoetsbaar), maar verder geen enkele issue. Alleen geen Mennekes laadkabel, en ook totaal onduidelijk hoe je er dan wèl aan komt. Morgen maar eens met de lokale SeC bellen.
 
  • Like
Reactions: Joost1983
Nou ik ben ben benieuwd hoe het morgen bij mij zal gaan. Vandaag ook weer hele flkse verzekeringshobbels getackeld. (net zoals dat de hele tijd al gaat met de voorbereiding). Dus morgen en dan volgende week weer stoeien met de verzekeringen. Gelukkig nu wel tijdelijk een voorlopige dekking, maar ik moet jullie zeggen: bij mij was het pad wel heel erg zwaar. Alles ging verkeerd in de voorbereiding. Mijn hoofd staat helemaal niet naar een leuke aflevering. Het lijkt wel of de kwelgeesten jaloers zijn en de boel willen traineren, belachelijk natuurlijk, want dat kan niet, maar je hebt wel eens van die tijden en dagen dat alles mis gaat. Ik ben bang dat de Payton Place soap nog wel voort gaat duren. Voor wie payton place niet kent, google maar even. De vorige eeuw de grootste soap met sex, incest, vreemd gaan,drank, drugs, intriges, moord e.d, maar allemaal verdekt door de mentaliteit van de jaren 50 en begin 60. De soap was dan ook een aanklacht tegen de toenmalige maatschappij.
 
Last edited:
Dat is exact wat ik heb kunnen doen (ALMN). Tesla neemt de sleutels van je oude leasbak in en de leasemij regelt transport.
Standard kun je bij Leaseplan (ik rij al heel wat jaren auto’s van ze) alleen bij Schadenet vestigingen inleveren, maar ik zie net dat ze voor 50 euro hem inderdaad kunnen ophalen op een willekeurig adres. Neemt niet weg dat Tesla daar dan wel aan mee moet werken maar kennerlijk doen ze dat dus, nice.

Voor mij speelt het dit keer niet, mijn GTE had ik overgenomen als tussenauto en aangezien die nog niet aan zn leasetermijn zit gaat hij naar mij weer door naar een collega. Onze fleetmanager vroeg zelf of ie mee mocht naar Tesla om de 3 op te halen dus hij rijdt de GTE terug...
 
Aan bevestigingen voor levering geen gebrek.

Dinsdagavond 2 sms en een mail.
Donderdag telefoon van een teslamedewerker voor de afspraak maandag as te bevestigen.
Deze ochtend weer een mail van tesla met bevestiging afspraak
Alsof ik die afspraak ga vergeten :)
Het zal 1087 dagen zijn tussen de reservatie en de levering bij mij
 
In Gent zijn ze eraan begonnen, showroom propvol met M3 om te leveren, parking voor en achter ook propvol... ik schat richting de 100 stuks.
 

Attachments

  • 427B7E76-8C0C-4844-B8F1-EADAC51CB326.jpeg
    427B7E76-8C0C-4844-B8F1-EADAC51CB326.jpeg
    433.8 KB · Views: 90
Bij mij is het vandaag ook zover: om 14u levering in Hasselt - blauwe Model 3 AWD long range. Reservering november 2016 en bestelling ergens midden december. Drie sms'en gehad, twee emails en drie telefoontjes van Tesla medewerkers - dus ik ga er vanuit dat het wel degelijk doorgaat :)

Gezien de meegeleverde UMC (als hij al beschikbaar is) bij de model 3 wat magertjes is, heb ik toch maar snel een wall connector geïnstalleerd.

Spannend :)