Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Eerste post, maar al wel lang meelezend! Besteld bij LP in december. Leverdatum was week 12. Gisteren kreeg ik een berichtje van LP dat het week 14 zou worden. Gebeld met Tesla, daar bleek er voor as maandag al een afleverafspraak te staan. Geen communicatie dus. Wordt ingewikkeld met ophalen, ik kan niet dus nu machtig ik mijn vrouw :), dat blijkt ook te kunnen.

Vraagje over de ontbrekende laadkabel: ik heb hier van mijn V60 hybride mijn eigen laadpunt met vaste kabel en type 2 stekker. Daar kan ik toch gewoon mijn M3 mee opladen?

Welkom. Heerlijk he, die communicatie tussen jou en LeasePlan. En tussen LeasePlan en Tesla. Of nouja: het totaal gebrek eraan.

Ja je v60 kabel kan je gebruiken maar die zal 1fase zijn, erg rap zal het niet gaan. On the other hand: als de paal ook nog uit je v60 tijd is zal die ook wel slechts 1 fase zijn.
 
Even een beginnersvraag: Als je een VIN hebt dan wilt dat zeggen dat je auto al geproduceerd is. Ik heb de mijne 13-03 besteld en op 19-03 een VIN gekregen. Is het dan mogelijk dat hij al op een boot zit/ergens op de kade staat? Of te wel: wordt een boot maar gewoon vol gegooid met auto's en dan zien ze wel naar wie ze gaan?
 
Even een beginnersvraag: Als je een VIN hebt dan wilt dat zeggen dat je auto al geproduceerd is. Ik heb de mijne 13-03 besteld en op 19-03 een VIN gekregen. Is het dan mogelijk dat hij al op een boot zit/ergens op de kade staat? Of te wel: wordt een boot maar gewoon vol gegooid met auto's en dan zien ze wel naar wie ze gaan?
Niemand weet precies hoe dat proces precies gaat (ook bij Tesla niet volgens velen), maar volgens mij betekent een VIN dat er aan je bestelling een fysieke auto is gekoppeld. Die auto is ergens tussen de kade in San Fransisco en afleverlocatie.
De auto's worden zeker niet op bestelling in de fabriek gemaakt, dus je stelling ze gooien een boot vol en gaan dan toewijzen klopt wel.
Het is opvallend dat veel orders van afgelopen weekend (net voor de prijsverhoging) heel snel een VIN kregen. Ze hadden dus flink wat vrije auto's in het kanaal zitten.
Ik zelf precies hetzelfde: zondag besteld, dinsdag een factuur met VIN. Blijkbaar hebben ze dat deel op orde. Nu het afleveren nog.
 
OK, dit is echt waanzinning.
Eergisteren vlak voor de prijsstijging besteld op 20/3. Vandaag telefoon gekregen van de hoofdzetel in Amsterdam dat ze mijn wagen volgende week al kunnen leveren, en ik zo snel mogelijk mijn leasing & verzekeringsinfo moet doorgeven (want die info ontbreekt nog) - "Ja natuurlijk", zei ik want ik dacht dat op mijn gemak komende weken in orde te brengen ;)
Anyway, intussen extra gas aan het geven om dit te regelen (leasing intussen in orde) en met wat geluk volgende week al in mijn bezit

Beter kan het niet worden denk ik dan :):)
 
  • Like
Reactions: ssdshirt
Ik heb zondag een M3P besteld en zojuist VIN gekregen. 216xxx. Deze is al een tijdje oud vermoed ik als ik zo in de sheet kijk?

Even een beginnersvraag: ... Ik heb de mijne 13-03 besteld en op 19-03 een VIN gekregen.

OK, dit is echt waanzinning.
Eergisteren vlak voor de prijsstijging besteld op 20/3. Vandaag telefoon gekregen van de hoofdzetel in Amsterdam dat ze mijn wagen volgende week al kunnen leveren,

Beter kan het niet worden denk ik dan :):)

Zotter moet het allemaal inderdaad niet worden. Toch heerlijk zo een einde-kwartaal push bij Tesla.
Kijk ik voor de goede orde ook nog eens in mijn Teslaaccount, en ja, factuur, met VIN en... een afleverdatum? 29-03-2019 :D

[Edit, ik hoop dat de anciens hier ondertussen al allemaal wel al bediend zijn]
 

Attachments

  • upload_2019-3-22_15-11-24.png
    upload_2019-3-22_15-11-24.png
    140.9 KB · Views: 62
2 weken geleden mijn bestelling via leaseplan geannuleerd en opnieuw laten plaatsen. Vandaag een telefoontje om hem morgenochtend op te halen! Ze bellen nog terug of het niet per ongeluk de oude bestelling is. Waarde 61 duizend nog wat voor een witte LR, 19", witte bekleding geen Autopilot.

Iemand ervaring met inleveren huidige leaseauto bij Tesla?
 
OK, dit is echt waanzinning.
Eergisteren vlak voor de prijsstijging besteld op 20/3. Vandaag telefoon gekregen van de hoofdzetel in Amsterdam dat ze mijn wagen volgende week al kunnen leveren, en ik zo snel mogelijk mijn leasing & verzekeringsinfo moet doorgeven (want die info ontbreekt nog) - "Ja natuurlijk", zei ik want ik dacht dat op mijn gemak komende weken in orde te brengen ;)
Anyway, intussen extra gas aan het geven om dit te regelen (leasing intussen in orde) en met wat geluk volgende week al in mijn bezit

Beter kan het niet worden denk ik dan :):)

Ik de 18e besteld, lr zwart / zwart naar nog geen reactie. Lijkt dus willekeur (wisten we al natuurlijk ). Vind het wel sneu dat vlgs mij veel van het eerste uur (2 jaar geleden aanbetaald etc) niet eerst zijn bediend. Beetje vreemd toch
 
Vandaag maar eens een keer gebeld met Tesla in de hoop te achterhalen of ik wellicht volgende week nog mijn agenda leeg moet houden. Zonder RN (die ik niet heb omdat het via de LM loopt) was het antwoord: het zou deze maand nog kunnen zijn, maar afhankelijk van het beleid van de LM kan het ook april of mei worden. (met andere woorden: ik weet niks meer dan voor het bellen).

Nu is mijn vraag: waarom zou de LM een vertragende factor willen zijn? Die indruk krijg ik namelijk wel een beetje.
 
Oh het wordt toch nog waanzinniger
Net sms gekregen dat ik hem dinsdag 12u30 mag ophalen in Hasselt
Dus 6 dagen tussen bestelling en ophalen

Nu hoop ik idd ook dat de bestellers van het eerste uur tegen dan ook hun auto ontvsngen hebben. Ik wil gerust mijn plaats afstaan en wat langer wachten als dat zou helpen
 
  • Like
Reactions: wooter