Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag mijn Model 3 AWD LR mogen ophalen in Hasselt. 8 dagen na bestelling. Begrijpen wie begrijpen kan dat het zo snel ging, maar ik ben er natuurlijk blij om. De oplevering liep ook echt feilloos, kudos aan de Tesla medewerkers voor hun inzet! Ze moesten er 300 (!) leveren deze week. Vandaag alleen al 10 vrachtwagens met nieuwe stock vertelden ze me.

Na inspectie bleek de wagen ook in topconditie. Slechts twee kleine mankementen: de klep naar de smartphone opbergruimte bleek vast te zitten, dat moet dus nog gefikst. En een klein stukje rubber rond het raam dat bol stond. Het wordt door de drukte deze maand wel wachten tot april maar daar heb ik geen probleem mee

Was direct gaan superchargen in Lummen maar wat me daar opviel was wel dat hij startte op 118kwH maar na 5 minuten op 78kwH belandde. Een half uur zitten laden op die snelheid. Is dat normaal? Ik was de enige model 3 die er stond...
300 maar in één week. Tilburg moet er 1500 doen. En dan nog het liefst meer. Die medewerkers hebben na de kwartaal uitlevering allemaal vakantie nodig
 
Vandaag mijn Model 3 AWD LR mogen ophalen in Hasselt. 8 dagen na bestelling. Begrijpen wie begrijpen kan dat het zo snel ging, maar ik ben er natuurlijk blij om. De oplevering liep ook echt feilloos, kudos aan de Tesla medewerkers voor hun inzet! Ze moesten er 300 (!) leveren deze week. Vandaag alleen al 10 vrachtwagens met nieuwe stock vertelden ze me.

Na inspectie bleek de wagen ook in topconditie. Slechts twee kleine mankementen: de klep naar de smartphone opbergruimte bleek vast te zitten, dat moet dus nog gefikst. En een klein stukje rubber rond het raam dat bol stond. Het wordt door de drukte deze maand wel wachten tot april maar daar heb ik geen probleem mee

Was direct gaan superchargen in Lummen maar wat me daar opviel was wel dat hij startte op 118kwH maar na 5 minuten op 78kwH belandde. Een half uur zitten laden op die snelheid. Is dat normaal? Ik was de enige model 3 die er stond...
Qua laadsnelheid kan dat heel normaal zijn. Ligt aan op hoeveel procent de batterij al opgeladen is. Vanaf rond 50% gaat het laden opeens een heel stuk trager.
 
Ja zo ook hier... aflevering gepland voor morgen 12.30. Net een telefoontje dat hij nog in Zeebrugge staat. Nu ingepland voor zaterdag ochtend in de hoop dat hij morgen wel op een truck meekomt. Hij staat al sinds 6 maart in Zeebrugge dus ik heb er een hard hoofd in.
 
Last edited:
300 maar in één week. Tilburg moet er 1500 doen. //--//

et alors ?

In Tilburg zijn ze met veel meer. Hebben ze veel meer plaats.
In België zijn de afleveringen meer verdeeld tussen Gent en Hasselt.
In België zijn de fiscale voordelen veel lager. En daardoor worden er veel meer Tesla's in Nederland verkocht dan in België . In België zijn de meeste Model3 particulier gekocht.


En verder : er zijn géén, of zo goed als, geen Belgische autotransporteurs (vrachtwagens). Zijn allemaal OostBlokkers. En dat zal in Nederland niet anders zijn.


Als je dan toch denkt dat het "die Belgen in Zeebrugge" zijn die er een rommeltje van maken : wees dan blij dat het niet via Rotterdam loopt.

Want de autoterminal in Rotterdam (die overigens klein is vergeleken met die in Zeebrugge -dat is de grootste ter wereld) wordt uitgebaat door.... Belgen.
 
Vandaag kreeg mijn vrouw weer een belletje van Tesla. Thuis levering kan zaterdag geen doorgang vinden. Ophalen dezelfde dag om 17:00 uur in Tilburg wel - en kan dan meteen haar huidige LP auto laten staan.

Oh, ja - auto is nog steeds niet in Tilburg - Geen garantie dat ie er zaterdag wel is...

Hoop dat ze in dat geval tijdig het bellen en mijn vrouw niet voor niets laten komen.
 
Ze hebben mijn afspraak van straks om 10:30 nog steeds niet afgebeld. Kan ik er stiekem steeds meer vanuit gaan dat ie er dan ook echt is of kunnen ze je ook ter plekke laten komen en dan pas zeggen "Euh maar meneer, uw auto is helemaal nog niet in Tilburg 'ooorr.."

Ze hebben me de afgelopen dagen al een paar keer gebeld om mij de afspraak te laten herbevestigen en om betaling te vragen, dus ik weet dat ze m'n nummer hebben. :p
 
  • Funny
Reactions: DutchTM3