Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
M3 LR DM, Zwart, 18 inch aero, zwart interieur, autopilot.
Ik denk dat er twee dingen aan de hand kunnen zijn:

1) Je hebt de auto toegewezen gekregen van iemand die zijn afspraak heeft moeten verzetten omdat hij/zij niet kon deze week, en Tesla alle auto's graag nog voor einde Q1 verkocht (lees: uitgeleverd) wil hebben, of van iemand die zijn bestelling in zijn geheel heeft geannuleerd en de auto dus in ongekoppelde staat belandde.

2) Tesla heeft meer van die configuratie geproduceerd en die auto was nog vrij en ongekoppeld. Eerdere bestellingen hadden al een toegewezen en gekoppelde auto, dus Tesla doet geen moeite auto's dan weer rond te schuiven en te herkoppelen aan iemand die al een koppeling had maar nog niet geleverd.
 
Zo. Na ontzettend veel hectiek op de dag zelf, eindelijk gisteravond de auto in ontvangst mogen nemen! :D

Jullie eigenaars hebben helemaal gelijk... Wanneer je in de auto wegrijdt, verdwijnt alle frustratie over communicatie en slordigheid als sneeuw voor de zon!

View media item 119542View media item 119541Sorry voor de slechte foto's, het was al donker buiten. Zal overdag betere maken.

Het proces voor mij:
1. Maandag een mailtje over thuislevering tussen 11:00 en 17:00 op donderdag waar ik het adres kon invullen
2. Woensdag nog niks gehoord, dus even bij LeasePlan gecheckt, maar die wisten nog van niks, hadden ook nog geen kenteken om verzekering aan te vragen
3. Woensdagavond laat zag ik ineens een kenteken in m'n LeasePlan account. Geregeld dus
4. Donderdag-middag nog niks gehoord. Mailtje gestuurd en kreeg reactie dat alles nog op de planning stond dat het door zou gaan. Ik zou gebeld worden voordat ze vertrokken uit Tilburg
5. Belletje gekregen om 17:30 van de aflever-jongen. Hij had het nummer gekregen van een LeasePlan medewerker in plaats van de mijne (ik had toch echt mijn nummer ingevuld in het thuislevering-formulier, maargoed), dus had via LeasePlan moeten regelen dat hij mijn nummer kreeg.
6. Was onderweg naar mijn adres. Ik had even doublechecked of hij echt naar Nijmegen ging, omdat er meerdere straten zijn in NL met mijn straatnaam en omdat hij onzeker klonk aan de telefoon. Nijmegen ging hij heen
7. Kreeg een belletje dat hij voor de deur stond. Ik zag niemand. Na lang doorvragen en hij via WhatsApp zijn locatie deelde, zag ik dat hij in een totaal andere plaats stond (waar ik juist voor wilde doublechecken...). Oeps. Dan nog een uur langer onderweg
8. Om 19:00 een belletje dat hij Nijmegen niet ging halen, want dan zou hij met 3% batterij aankomen... Ik zei oke, ga dan naar dichtstbijzijnde AH XL, daar is een Fastned laadpunt. Heb het hem doorgestuurd, hij ging akkoord.
9. Ik stond klaar bij AH XL een uur later, belde hem om te vragen of hij er bijna was. "Oh nee, ik kreeg waarschuwing over batterij op dit scherm, ik heb op 'ok' gedrukt en ben nu bijna bij een Supercharger". (totaal de andere kant op, in Zaltbommel).
10. Uiteindelijk maar besloten om naar die supercharger toe te gaan met een vriend van me, omdat het anders nog later zou worden.
11. Aangekomen daar, praatje gemaakt met die gast. Hij deed dit allemaal voor het eerst en hem was niks verteld hoe of wat. Wist ook niet welke papieren voor wie waren enzo. Totaal onhandig.
12. Even tanden op elkaar toen ik hem de deur zag openmaken met de handmatige ontgrendeling (en de waarschuwing negerend)... Hem dat even rustig uitgelegd dat je daarmee de lak kunt beschadigen..
13. Omdat het donker was, met een zaklamp de auto grondig geïnspecteerd op defecten. Alleen een mini-krasje kunnen vinden gelukkig! Vandaag overdag even kijken of ik iets gemist heb. Laadkabel en laadpas van LeasePlan zaten er ook bij!
14. Met een grote grijns op m'n gezicht weggereden.

Wat extra details:
- De aflever-jongen was een werknemer bij Tesla. Hij heeft daar een kantoor-baan en er werd vandaag om 'volunteers' gevraagd voor afleveringen. Dit betekent dus praktisch dat je onbetaald jezelf 'kunt bewijzen' door je aan te bieden. Treinkaartje terug krijg je vergoed, dat dan weer wel o_O
- Hem was dus helemaal niks uitgelegd over de auto of over het afleverproces. Geen wonder dat er vanalles mis gaat daar...
- Ze willen zaterdag meer dan 400 Model 3's afleveren. Hij vroeg zich af hoe ze dat ooit willen doen...
- Toen ik wegreed, begon het scherm even op willekeurige interval te knipperen... Ik schrok daarvan, maar na 1x een reset (beide knoppen op het stuur ingedrukt houden) is het niet meer voorgekomen
- De auto rijdt fantastisch. Ik kom van een Ford Fiesta uit 2015 af, dus dit is een enorme upgrade haha
- Geen (gratis) autopilot nog te bekennen, zoals vaker genoemd in dit topic. Wel de laatste update met piekprestaties & bewakingsmodus
- App doet het nog niet. Las eerder hier dat ik LeasePlan/Tesla moet vragen of ze mij als extra bestuurder willen aanmelden. Vandaag even bellen dus.

Heel veel succes als je nog moet wachten! Neem van mij aan, het is het (meer dan 3 jaar) wachten dubbel en dwars waard!
 
  • Like
Reactions: eelcodb and RobPet
Gister 19:00 de Tesla 3 performance opgehaald in Tilburg. Het was heel erg rustig, misschien maar 2-3 andere klanten. Dame die ons hielp was niet van sales, maar kon evengoed wat tekst en uitleg geven. Wat een FE-NO-ME-NA-LE auto! Van autopilot en looks tot performance en wegligging. Deze auto is zijn concurrenten ver voor. Laden bij de superchargers gaat goed en snel. Overigens geen kabel voor niet SuC laders, deze wordt nageleverd. Geen gebreken en defecten, alles ziet er goed uit.
 
Last edited:
+ foto’s
 

Attachments

  • 4B78A16E-98A8-4C0F-9661-0AE90215EA03.jpeg
    4B78A16E-98A8-4C0F-9661-0AE90215EA03.jpeg
    419.5 KB · Views: 59
  • 832150CF-9FCE-436E-A0A6-C21476490D88.jpeg
    832150CF-9FCE-436E-A0A6-C21476490D88.jpeg
    419.5 KB · Views: 41
  • C6A1847B-818E-42A5-B26C-81132A038A97.jpeg
    C6A1847B-818E-42A5-B26C-81132A038A97.jpeg
    287 KB · Views: 45
  • 64AD87C7-4E0C-446B-A7AD-5DD91645DCE3.jpeg
    64AD87C7-4E0C-446B-A7AD-5DD91645DCE3.jpeg
    209.4 KB · Views: 45
Ik denk dat er twee dingen aan de hand kunnen zijn:

1) Je hebt de auto toegewezen gekregen van iemand die zijn afspraak heeft moeten verzetten omdat hij/zij niet kon deze week, en Tesla alle auto's graag nog voor einde Q1 verkocht (lees: uitgeleverd) wil hebben, of van iemand die zijn bestelling in zijn geheel heeft geannuleerd en de auto dus in ongekoppelde staat belandde.

2) Tesla heeft meer van die configuratie geproduceerd en die auto was nog vrij en ongekoppeld. Eerdere bestellingen hadden al een toegewezen en gekoppelde auto, dus Tesla doet geen moeite auto's dan weer rond te schuiven en te herkoppelen aan iemand die al een koppeling had maar nog niet geleverd.

Ja, zoiets. Mij is het om het even, als ik morgen in kan stappen. ;)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
- De aflever-jongen was een werknemer bij Tesla. Hij heeft daar een kantoor-baan en er werd vandaag om 'volunteers' gevraagd voor afleveringen. Dit betekent dus praktisch dat je onbetaald jezelf 'kunt bewijzen' door je aan te bieden.
Ughh, ik heb zo'n hekel aan dat soort praktijken. Betaal die jongen gewoon het minimumloon om een 60.000 euro auto af te leveren :confused:

Anyway, veel plezier met de aanwinst!
 
  • Like
Reactions: Thermometer
Ughh, ik heb zo'n hekel aan dat soort praktijken. Betaal die jongen gewoon het minimumloon om een 60.000 euro auto af te leveren :confused:

Anyway, veel plezier met de aanwinst!
Jooop, ik snap je reactie niet zo goed. Ik mag aannemen dat die jongen zijn salaris als kantoormedewerker gewoon kreeg, hij werkt tenslotte bij Tesla.
Misschien vindt hij het wel heel leuk, een dagje ontsnappen aan het saaie kantoorwerk. :D
 
Jooop, ik snap je reactie niet zo goed. Ik mag aannemen dat die jongen zijn salaris als kantoormedewerker gewoon kreeg, hij werkt tenslotte bij Tesla.
Misschien vindt hij het wel heel leuk, een dagje ontsnappen aan het saaie kantoorwerk. :D
Meeste van ons zijn wel Tesla fanboys. Ik zou het prachtig vinden om iemand persoonlijk blij te kunnen maken met zijn nieuwe auto (ik zou net zo blij zijn als de ontvanger :oops:). Kan ik mij ergens aanmelden? :D
Kan mij ook wel indenken als jij niet zo betrokken ben, je het allemaal maar rare 'Amerikaanse praktijken' vindt en gewoon je taken van je kantoorbaan wil uitvoeren.
Wat ik wel raar vind (vanuit Tesla), hoezo weet je niet hoe waar je moet zijn, welke papieren je nodig hebt, en hoe het laadnetwerk werkt. Geen instructie gehad/gevraagd? Beetje inleven in je de omgeving waarin je werkt. Zijn maar aannames, en uiteindelijk is het (gelukkig) goed gekomen!
 
Afspraak voor vanavond om 19:30. Ben (nog) niet afgebeld. Maar ik heb, sinds de afspraak dinsdag middag gemaakt is, ook geen bevestiging of herinnering gehad. Niet per email, niet per SMS en al helemaal niet telefonisch. En dat had ik voor de afspraak afgelopen woensdag, die dus wel afgebeld is, wel allemaal gehad. Durf er nog niet echt op te hopen.
 
:D:D:D:D Goeie vooruitzichten.... :D:D:D:D

Levering staat al eventjes gepland voor nu zaterdag om 14u in Hasselt.

Had mijn verzekeringsagent al warm gehouden zodat hij direct kon reageren en heb mijn oude plaat behouden omdat die gewoon veel te leuk is.
Ik wist intussen ook dat ze bij mijn verzekeringsagent van donderdagavond tot maandagavond dood in het water liggen omdat ze migreren naar een nieuw beheerssysteem, om de spanning wat op te voeren. :eek::eek::eek:

Komt uiteraard donderdagmiddag het inschrijvingsformulier per mail binnen, juist op tijd?
Een opvolgmailtje van mij naar onze verzekeringsgoeroe komt 5 minuten later onbezorgbaar terug. WTF? o_Oo_Oo_O

Waren ze blijkbaar al bezig met de migratie naar hun nieuwe email adressen en waren de oude zomaar buiten dienst gesteld.
Nu goed, in het tijdperk van email bestaat er ook nog zoiets als de telefoon dus wat vroeger gestopt met werken en tegen 17u liep ik daar buiten met een tijdelijke verzekering, een bewijs van inschrijving en mijn oude nummerplaat onder de oksel.
Tussendoor belde Tesla om te bevestigen dat de afspraak nog steeds door gaat.
Vanochtend om 09u30 stond de postbode voor de deur met het officiële inschrijvingsbewijs en na overhandiging van 26 keiharde euro's heb ik ook mijn officiële inschrijvingsbewijs.

I love it when a plan comes together!

Onderweg naar huis ook nog een paar vrachtwagens met model 3's voorbijgereden. Idd, geen belgen, allemaal Litouwers. Uw bestemmings en documentatiekosten in actie. :D:D:D

Nu maar hopen hij op tijd weggeraakt uit Zeebrugge en er geen andere rare toestanden aan de hand zijn zodat er een einde komt aan de running joke "hebde uwen auto nu al?!" *** Gniffel gniffel gniffel *** "Wel langskomen voor een testritje hè..."

Succes aan de auto ontvangers van dezer dagen en uiteraard dikke merci aan Tesla Boys & Girls die nu krankzinnige uren aan het draaien zijn...
 
Kunnen we ze idd van het weekend niet even helpen met afleveren, neem ik de laatste zelf mee naar huis ;-)
dat hadden we met een groepje maanden geleden al voorgesteld -omdat we deze delivery hell al van héél ver zagen aankomen.
maar ze wouden dat (toen) liever niet.




Verder een oproep aan iedereen die alsnog zijn auto gaat ophalen :
vragen jullie even hoe het superchargen werkt, en of je ook aan de "type 2"-suc kan laden.

Indien nodig : leggen jullie aan de delivery boy-of-girl uit hoe het wél werkt !
i.c. ENKEL met de CCS-stekker. en NIET met de type-2.
Zodat diegene die nog na jou komen en het forum niet volgt, wel de juiste info krijgt.


(ik weet nu al van drie gevallen waarin foutieve info werd gegeven !)
 
  • Like
Reactions: pimn
dat hadden we met een groepje maanden geleden al voorgesteld -omdat we deze delivery hell al van héél ver zagen aankomen.
maar ze wouden dat (toen) liever niet.




Verder een oproep aan iedereen die alsnog zijn auto gaat ophalen :
vragen jullie even hoe het superchargen werkt, en of je ook aan de "type 2"-suc kan laden.

Indien nodig : leggen jullie aan de delivery boy-of-girl uit hoe het wél werkt !
i.c. ENKEL met de CCS-stekker. en NIET met de type-2.
Zodat diegene die nog na jou komen en het forum niet volgt, wel de juiste info krijgt.


(ik weet nu al van drie gevallen waarin foutieve info werd gegeven !)

Ik probeer er aan te denken, maar ben bang dat ik louter met een tevreden grijns sta te staren naar de wagen.

Dat een kabel ontbreekt is inmiddels duidelijk (en geen probleem aangezien ik die wel meegeleverd kreeg bij de eNiro), maar ik heb specifiek ook de luxe kentekenplaat besteld via LeasePlan. Ik ga hard lachen als die er gewoon op lijkt te zitten :p
 
Als je dan toch denkt dat het "die Belgen in Zeebrugge" zijn die er een rommeltje van maken : wees dan blij dat het niet via Rotterdam loopt.

Als je leest dat het in Zwitserland, in Noorwegen en in de Verenigde Staten even chaotisch verloopt, denk ik eerder dat het door de gebrekkige interne infrastructuur, ondersteuning en beleidskeuzes is van Tesla waarom ze er niet in slagen vlot uit te leveren. De medewerkers zullen meestal wel hun best doen, maar als bijvoorbeeld de keuze voor een transporteur ergens in een kamertje in Californie wordt gemaakt zonder kennis van de lokale ervaring en persoonlijke contacten dan krijg je dit soort gedonder. Komt uiteindelijk allemaal wel goed, maar zolang Tesla onbetwistbaar koning van de EV is, worden ze voor dit falen niet afgestraft : ze verkopen toch bij voorbaat uit. En dus is verandering de eerste jaren waarschijnlijk niet aan de orde.
 
Jooop, ik snap je reactie niet zo goed. Ik mag aannemen dat die jongen zijn salaris als kantoormedewerker gewoon kreeg, hij werkt tenslotte bij Tesla.
Misschien vindt hij het wel heel leuk, een dagje ontsnappen aan het saaie kantoorwerk. :D

Als je de post las, dan wist je dat die jongen na 17u30 vertrok. Ie, dit is na zijn reguliere werkuren. Dit is gewoon onfatsoenlijk en met dit soort praktijken moet je niet de heilige verontwaardiging spelen als je personeel denkt dat een vakbond ze zal helpen zoals Tesla doet. Zou jij het pikken als je baas je vroeg om even zijn auto naar de wasstraat te brengen en 'o ja, ik kort gelijk even je loon met een paar tientjes in want zo ontsnap je toch maar mooi aan je echte baan en mag je met mijn dure auto rijden'? Dat je het als leidinggevende nog maar in je hoofd haalt om zoiets te suggeren. De enige manier waarop dit ok is, als je geen contract op basis van een uurloon hebt maar op salarisbasis als verantwoordelijke.
 
  • Like
Reactions: Thermometer