Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag ook trotse eigenaar!
8:45 vertrokken op de racefiets vanuit amsterdam. 12:45 stond ik voor de deur voor mijn afspraak. Ze stonden maar raar te kijken naar die gast die met zn racefiets bezweet binnen liep. (heerlijk wat een weer was het!).
Was blij met het invalide toilet daar; ff opfrissen :D

Afleveren ging vrij vlot. Er stonden zo'n 5 a 6 m3's te wachten op afhalen toen ik er was. Ze kregen het zeer druk de komende weken volgens een van de medewerkers. (zal wel einde Q1 push worden).

Mijn auto was maar voor 70% vol toen ik hem daar weg reed. Wel een beetje jammer.....
Fiets past er prima in gelukkig (voorwiel dr even uit)
Auto pilot was 100% gekalibreerd zo net onder Utrecht (vanaf tilburg). Werkt prima.

Mijn laadklepje zit niet helemaal lekker. Daarvoor ga ik binnenkort wel naar Amsterdam (om de hoek). hoop dat ze dat snel fixen.
Auto is goed afgewerkt op andere punten.

Voor de rest: wat een auto..., zalig!

Mooi zo! Op één iets wil ik wel, als ik mag, ironisch reageren : 70% opgeladen ipv 90% opgeladen = een meerkost voor de koper van een M3 van (ongeveer) twee euro en vijftig cent :).

(en trouwens, de laatste keer dat ik een nieuwe ICE kocht was de brandstoftank volgeladen tot... hmm, 10% of zo).
 
Last edited:
  • Like
Reactions: S-19910
Ja maar die auto haalde je bij de dealer In je eigen woonplaats, wij moeten 1,5 uur rijden om de auto op te halen en nog 1,5 uur terug. Dan wil je ook niet nog eerst staan laden toch?

Ik mocht mijn Outlander PHEV in Utrecht gaan halen. Werd overigens wel netjes met een volle tank en gratis paraplu (lekker nuttig) geleverd. Als de 3 70% vol geleverd word red ik dat nog prima naar Heesch.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Ja maar die auto haalde je bij de dealer In je eigen woonplaats, wij moeten 1,5 uur rijden om de auto op te halen en nog 1,5 uur terug. Dan wil je ook niet nog eerst staan laden toch?

beetje kromme redenering, toch....

-ik heb in een ver verleden ICE auto's gekocht bij dealers die verder van huis lagen dan het Sec. (en eentje waarbij ik de eerste kilometers zwaar RangeAnxiety had omdat het eerste tankstation dat ik wel ging halen leeg was).

-er is géén enkele dealer in mijn eigen woonplaats.

-je kan bezwaarlijk vragen aan eender welke dealer dat ze je auto volladen voor de heenrit.;)

-en met 70% oid haal je makkelijk 1,5 u terug.

-als de soc laag is, heb je zo 150km geladen aan een suc. En meteen je eerste sucbeurt met de nieuwe auto getest.

maar hoe hoger de soc bij levering, hoe beter uiteraard. Dat zal evenwel volledig afhangen van de individuele situatie : hoe lang heeft jouw auto op de afleveringsplek aan de lader kunnen hangen...
 
Last edited:
beetje kromme redenering, toch....

-ik heb in een ver verleden ICE auto's gekocht bij dealers die verder van huis lagen dan het Sec. (en eentje waarbij ik de eerste kilometers zwaar RangeAnxiety had omdat het eerste tankstation dat ik wel ging halen leeg was).

-er is géén enkele dealer in mijn eigen woonplaats.

-je kan bezwaarlijk vragen aan eender welke dealer dat ze je auto volladen voor de heenrit.;)

-en met 70% oid haal je makkelijk 1,5 u terug.

-als de soc laag is, heb je zo 150km geladen aan een suc. En meteen je eerste sucbeurt met de nieuwe auto getest.

maar hoe hoger de soc bij levering, hoe beter uiteraard. Dat zal evenwel volledig afhangen van de individuele situatie : hoe lang heeft jouw auto op de afleveringsplek aan de lader kunnen hangen...

Bij ICE kost een volle tank tegenwoordig (schat ik) rond de 60 euro, bij de 3 rond de 20 denk ik. Als de 3 voor 70% vol is is het vergelijkbaar aan kosten met een wat je bij een normale ICE auto aan brandstof krijgt voor ongeveer 150 km.
 
Bij ICE kost een volle tank tegenwoordig (schat ik) rond de 60 euro, bij de 3 rond de 20 denk ik. Als de 3 voor 70% vol is is het vergelijkbaar aan kosten met een wat je bij een normale ICE auto aan brandstof krijgt voor ongeveer 150 km.
Nou... 70% van 75 is ongeveer €10. Maar het heeft vast niets met kosten te maken, maar met laadgemak en de range van 150 km ophaalafstand.
Mijn vrouw zegt net dat ze het eigenlijk raar vindt dat we 1,5 uur moeten reizen om de auto op te halen.
 
Nou... 70% van 75 is ongeveer €10. Maar het heeft vast niets met kosten te maken, maar met laadgemak en de range van 150 km ophaalafstand.
Mijn vrouw zegt net dat ze het eigenlijk raar vindt dat we 1,5 uur moeten reizen om de auto op te halen.

Hoe kom je bij 75 eigenlijk? 70% bij de S kost al 15 euro en die heeft kleinere range. Maar tegen ons werd bij de reservering ook aangegeven dat de 3 in Amsterdam gehaald kon worden, hebben wij met de S ook gedaan. Als je dan een eindje verplicht moet gaan rijden is het minste wat ze kunnen doen om de auto wat op te laden, toch?
 
Doe je netjes op het ijzeren (waarschijnlijk alu/carbon) ros! En dus retourtje Tilburg klimaat neutraal!

Als je de achterbank omlaag doet past de fiets er ook in z'n geheel in. M'n MTB moest ik wel even van z'n 29" voorwiel verlossen.
Mijn laadklepje zit ook niet goed (steekt wat uit, en er zat een soort schram op de zijkant), misschien met transport op zee gebeurd?
Carbon inderdaad. Met de trein + taxi deed ik er "bijna" net zo lang over . Keuze is dan snel gemaakt
Het laadklepje zit niet helemaal strak tussen de andere panelen en steekt een heel klein beetje uit.

En over die die 70% batterij discussie. Maakt mij verder ook niks uit. Was gewoon netter geweest als ie tegen de 100% zat. Kleine moeite lijkt mij.

Domme vraag wellicht : als je geen creditcard hebt is het dan wel mogelijk om te superchargen? Hoe kan ik er voor betalen?
Heb zakelijk geen creditcard namelijk.
 
@Nienke Hier dezelfde situatie. Wel kenteken maar nog geen leverdatum. Ga gewoon iedere dag bellen totdat ze me iets kunnen vertellen. Wachten op een SMS ben ik bang dat ze me vergeten.
Ja inderdaad! Maar dan bel je met Amsterdam?
Ik heb net Tilburg maar eens geprobeerd....dan kom je op de verkeerde afdeling terecht en geven ze het door aan de juiste afdeling...maar niks concreets.