Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist gebeld met Delivery. Ze kunnen in hun systeem nu kennelijk geen VIN en boot nummers meer zien. Dit om geen loze verwachtingen te creëren. Het enige wat de dame mij wist te vertellen is dat de verwachte levering eind maart / begin april zal plaatsvinden. Mijn bestelling is een Tesla P3 en op 21 februari besteld, zwart ext & int + verbeterde AP.
 
  • Informative
Reactions: Jaimevisser
Eerste wat ik zal doen is regenerative breaking uitzetten. Lijkt me irritant, en veel winst doe je er niet op vermoed ik volgens vele reviews...

De iPace laat zien in de App hoeveel winst je hebt bepaald met regeneratief remmen. Dat scheelt toch een paar procenten. Paar procenten is al snel een kilometer of 10 a 20. Of weer een paar cent bespaarde energiekosten. Bovendien scheelt het je je remmen die veel minder worden belast. Dus minder onderhoudkosten.

Het is een kwestie van wennen. Ik vindt een ICE auto rijden nu vervelend, omdat het ding niet afremt zodra je je gas los laat. Dat regeneratief remmen krijg je vrij snel onder de knie en dan weet je precies waar je ongeveer je gas moet loslaten om voor het stoplicht ongeveer stil te staan. Het rijden met 1 pedaal is dan ook een verademing.
 
  • Like
Reactions: Keezje and ebullio
Zojuist gebeld met Delivery. Ze kunnen in hun systeem nu kennelijk geen VIN en boot nummers meer zien. Dit om geen loze verwachtingen te creëren. Het enige wat de dame mij wist te vertellen is dat de verwachte levering eind maart / begin april zal plaatsvinden. Mijn bestelling is een Tesla P3 en op 21 februari besteld, zwart ext & int + verbeterde AP.
geen VIN en boot nummers
voor de goede orde, vorige week wist Danny van Delivery mij te vertellen dat er een VIN was toegewezen en dat ie op boot 6 staat.
 
  • Informative
Reactions: Sagitta013
Gefeliciteerd wij waren er gisteren ook! Daarna gelijk even langs het service center in Rotterdam geweest en die hebben direct een Mennekes kabel meegegeven.
Ik denk dat we dezelfde persoon hadden. Top uitleg gehad en alles was echt perfect aan de auto.

View attachment 386234 View attachment 386235

Ok leuk!! mooie auto van jou ook! dan rij ik ook even naar Rotterdam is vanaf mijn werk Dordrecht goed te doen bedankt voor de tip! veel rijplezier
 
Eigenlijk toch wel slecht nieuws voor de wachtenden uit de Benelux : Bloomberg meldt dat er een schip is vertrokken naar Noorwegen met 1800 wagens erop. Dat betekent dat de Glovis Courage er niet zo heel veel gelost heeft in Zeebrugge. De opnaamzettingen zijn de laatste dagen dan ook bedroevend en zo ziet het er niet naar uit dat daar snel verandering in komt.
 
Eigenlijk toch wel slecht nieuws voor de wachtenden uit de Benelux : Bloomberg meldt dat er een schip is vertrokken naar Noorwegen met 1800 wagens erop. Dat betekent dat de Glovis Courage er niet zo heel veel gelost heeft in Zeebrugge. De opnaamzettingen zijn de laatste dagen dan ook bedroevend en zo ziet het er niet naar uit dat daar snel verandering in komt.

Morgen komt de Grand Venus toe, en de dag erna nog een andere, niet? Zou dus nog niet panikeren. :)
 
Iemand anders zegt nu in een ander draadje dat het een X en S only event is en dat de uitnodigingen inmiddels al lang en breed de deur uit zijn. Haalt jouw contactpersoon niet iets door elkaar?

Leaseplan 100 tesla's levering Soesterberg

Geen idee. Maar die 3-tjes kunnen er natuurlijk nog prima bij. Morgen heeft LP pas een volledig beeld van evt geannuleerde M3 orders en herbestellingen nav hun mailing van afgelopen week (die heb ik ondertussen wel ontvangen; deadline voor reactie was 15/3, 12:00).
 
Geen idee. Maar die 3-tjes kunnen er natuurlijk nog prima bij. Morgen heeft LP pas een volledig beeld van evt geannuleerde M3 orders en herbestellingen nav hun mailing van afgelopen week (die heb ik ondertussen wel ontvangen; deadline voor reactie was 15/3, 12:00).

Is... niet was. Morgen 12:00 dus, ik zit zelf sterk te twijfelen. Beetje lullig, als je nu opnieuw bestelt (ik kreeg de mail gisteren trouwens pas) dan bestel je niet voor de verlaagde prijs maar voor de verlaagde én weer verhoogde prijs die officieel pas maandag in gaat. Dat scheelt mij twee tientjes per maand... tis toch 1000 euro op de totale lease maar ik vrees voor mij niet voldoende om de hele boel op zn kop te gooien. Ik denk dat ik m’n order handhaaf.
 
Morgen heeft LP pas een volledig beeld van evt geannuleerde M3 orders en herbestellingen nav hun mailing van afgelopen week (die heb ik ondertussen wel ontvangen; deadline voor reactie was 15/3, 12:00).

Een volledig beeld? Hier een LP besteller, maar geen mail ontvangen... Ik zou overigens mijn order niet gecancelled hebben, aangezien ik tevreden ben met de extra AP.

Toch leuk dat je hier meer info krijgt, dan wanneer je LP zelf spreekt. Die houden zich gewoon van de domme.
 
  • Like
Reactions: Odie
En toch ben ik teleurgesteld te horen dat mensen die 'm later dan mij gereserveerd EN besteld hebben, eerder krijgen... Ik snap echt hun systeem niet... Als het geannuleerde orders zijn mogen ze toch best wel voorrang geven aan mensen die eerder besteld hebben... Ik wil wel nog swappen met een zwarte ipv de bestelde blauwe AWD LR.
Het voelt aan alsof ze gewoon de bootjes opvullen met zoveel mogelijk M3, ze hier toekomen, en ze niet meteen weten naar waar ze eerst heen moeten en willekeurig ipv gericht leveren in heel Europa.

Volgens mij staan er dan ook nog een pak in Zeebrugge te wachten van de 2de tot 5de boot... Dit kan toch niet anders? Chaos. En morgen komt de 6de boot aan...
Volgens mij krijg ik 'm nooit deze maand geleverd...
 
@Hesiod Ja, vooral zaken als levering binnen 5 dagen na bestellen doen erg pijn, vooral als het dezelfde uitvoering betreft. Mijn 3 staat ook al geruime tijd in Zeebrugge te wachten op transport (VIN en nummerplaat al bekend), hoop dat deze door de nieuwe wagens niet weer in de verdringing komt.
 
Zojuist gebeld met Delivery. Ze kunnen in hun systeem nu kennelijk geen VIN en boot nummers meer zien. Dit om geen loze verwachtingen te creëren.
Tegen mij zeiden ze: we kunnen het nummer wel zien maar we mogen het niet doorgeven. Serieus aandringen hielp niet. Wel dezelfde avond een factuur met VIN in mijn account.

Either way, je hebt een VIN nummer of je hebt hem niet. Als hij nog kan veranderen heb je hem niet, lijkt me?
 
Geen idee. Maar die 3-tjes kunnen er natuurlijk nog prima bij. Morgen heeft LP pas een volledig beeld van evt geannuleerde M3 orders en herbestellingen nav hun mailing van afgelopen week (die heb ik ondertussen wel ontvangen; deadline voor reactie was 15/3, 12:00).

Ik heb in december besteld bij LeasePlan. Geen enkele mailing ontvangen. Had voor mij niet uitgemaakt want ik kijk wel uit de order te annuleren en het hele proces van goedkeuringen weer te doorlopen. Nog steeds goede hoop dat ergens volgende week of die week daarna toch op wonderlijke wijze een M3 mijn kant op komt uit een of andere Belgische haven :)