Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
En toch ben ik teleurgesteld te horen dat mensen die 'm later dan mij gereserveerd EN besteld hebben, eerder krijgen... Ik snap echt hun systeem niet... Als het geannuleerde orders zijn mogen ze toch best wel voorrang geven aan mensen die eerder besteld hebben... Ik wil wel nog swappen met een zwarte ipv de bestelde blauwe AWD LR.
Het voelt aan alsof ze gewoon de bootjes opvullen met zoveel mogelijk M3, ze hier toekomen, en ze niet meteen weten naar waar ze eerst heen moeten en willekeurig ipv gericht leveren in heel Europa.

Volgens mij staan er dan ook nog een pak in Zeebrugge te wachten van de 2de tot 5de boot... Dit kan toch niet anders? Chaos. En morgen komt de 6de boot aan...
Volgens mij krijg ik 'm nooit deze maand geleverd...

@Hesiod Ja, vooral zaken als levering binnen 5 dagen na bestellen doen erg pijn, vooral als het dezelfde uitvoering betreft. Mijn 3 staat ook al geruime tijd in Zeebrugge te wachten op transport (VIN en nummerplaat al bekend), hoop dat deze door de nieuwe wagens niet weer in de verdringing komt.

Kan ik van getuigen. Zelf gereserveerd op 2 april 2016 en nog geen auto. Mijn kennis zonder reservatie op 14/2 besteld en rijdt sinds woensdag 13/3 rond.

Hebben jullie ook een sms gehad met leveringsdata. Bij mij stond hier tussen16/3-30/3 in dus geen idee of die nog moet toekomen met een boot of al in Zeebrugge staat op een parking...
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Beste Allen,

heb mijn tesla model 3p zwart/zwart op 20 feb besteld via de lease maatschappij.
zo juist een mail dat de bestelling is gewijzigd in mijn account en een rn nummer.
met de melding wacht op betaling ?

wat houd dit in ?

hoor het graag

mvg

eric
 
Zojuist vanuit Leaseplan de bevestiging ontvangen dat autopilot gratis is toegevoegd. Dit is ook terug te zien in mijn leaseplan:
5F271799-E1B7-451B-86B0-B845F0CCEBC0.jpeg


Cataloguswaarde blijft dus onveranderd. Daarnaast geeft leaseplan aan dat mijn leverweek ongewijzigd blijft door deze keuze. Dus week 16. Mijn hoop dat ik volgende week onderdeel ben van een event is dus weg ;)
 
Tegen mij zeiden ze: we kunnen het nummer wel zien maar we mogen het niet doorgeven. Serieus aandringen hielp niet. Wel dezelfde avond een factuur met VIN in mijn account.

Either way, je hebt een VIN nummer of je hebt hem niet. Als hij nog kan veranderen heb je hem niet, lijkt me?

Net gebeld en aan de hand van mijn RN kon de medewerker een VIN zien. Op mijn vraag of hij hem ook mocht geven zei hij "ehhhh, u bent meneer die en die? Ja, ik kan hem wel geven, maar hij is onder voorbehoud dus geen verzekering erop afsluiten etc". En hij herhaalde dat deze voor het eind van de maand uitgeleverd zou worden, maar op mijn vraag of de LeasePlan autos nu via Soesterberg of via Tilburg gaan kon ie geen antwoord geven. "Daar moet u maar voor met LeasePlan bellen"...

Dus, ik heb een VIN. Maar geen idee wat ik er nu mee ben opgeschoten :-D
 
  • Informative
Reactions: DutchTM3
Afleversoap gaat verder. Mijn auto blijkt zodanig defect te zijn dat ik een ander exemplaar krijg. Die komt volgende week naar Tilburg, ze bellen als ze definitief een dag kunnen afspreken voor afleveren.

Kenteken is ook gewijzigd dus de nieuwe brandstofpas (?) en laaddruppel kunnen weer de prullenbak in.
 
Last edited:
Afleversoap gaat verder. Mijn auto blijkt zodanig defect te zijn dat ik een ander exemplaar krijg. Die komt volgende week naar Tilburg, ze bellen als ze definitief een dag kunnen afspreken voor afleveren.
Dat klinkt hoopgevend ... :-(
Ofwel de auto was al defect voordat hij de fabriek uitrolde en is daar door de controle geslipt of hij is tijdens het transport zodanig beschadigd dat ze hem nu niet willen uitleveren. Ik weet niet wat erger is.
 
Afleversoap gaat verder. Mijn auto blijkt zodanig defect te zijn dat ik een ander exemplaar krijg. Die komt volgende week naar Tilburg, ze bellen als ze definitief een dag kunnen afspreken voor afleveren.

Kenteken is ook gewijzigd dus de nieuwe brandstofpas (?) en laaddruppel kunnen weer de prullenbak in.

Waarom? Die druppel is niet kenteken gebonden? Ik weet dat mijn tankpas vroeger inderdaad een kenteken erop had geprint, maar toen ik een andere auto kreeg behield ik gewoon de oude tankpas met het oude kenteken
 
Afleversoap gaat verder. Mijn auto blijkt zodanig defect te zijn dat ik een ander exemplaar krijg. Die komt volgende week naar Tilburg, ze bellen als ze definitief een dag kunnen afspreken voor afleveren.

Kenteken is ook gewijzigd dus de nieuwe brandstofpas (?) en laaddruppel kunnen weer de prullenbak in.
Ja, in uw geval leek het mij te extreem. Hier toch liever wat wachten dan na levering 10x naar een SeC te moeten gaan of laten slepen.

Waarom? Die druppel is niet kenteken gebonden? Ik weet dat mijn tankpas vroeger inderdaad een kenteken erop had geprint, maar toen ik een andere auto kreeg behield ik gewoon de oude tankpas met het oude kenteken
Ja, tankpas of tankkaart zoals men hier in België zegt kan je gebruiken voor gelijk welke wagen met een ander kenteken. Maakt niks uit.

Wat een geknoei... Morgen komt Grand Venus aan in Zeebrugge. Zou durven gaan kijken wat er ginds aan de hand is en of er veel staan op de parking. Met die 'zware' wind die er momenteel aan de Belgische kust is hoop ik dat er niet teveel schade zal zijn door vliegende objecten :p
 
Zojuist vanuit Leaseplan de bevestiging ontvangen dat autopilot gratis is toegevoegd. Dit is ook terug te zien in mijn leaseplan:
View attachment 386617

Cataloguswaarde blijft dus onveranderd. Daarnaast geeft leaseplan aan dat mijn leverweek ongewijzigd blijft door deze keuze. Dus week 16. Mijn hoop dat ik volgende week onderdeel ben van een event is dus weg ;)

Dan ben jij al weer een stapje verder: geen indicatie van aflevering, geen AP bij bestelling, geen mail over keuze annuleren of bestelling met AP, geen reacties op e-mails. Wel de bevestiging dat ik de auto op 17-12 besteld heb.
In Tesla account is ook helemaal niets te zien. Mijn vertrouwen op een goede en vlotte afloop is inmiddels wel weg. Ik heb de wagenparkbeheerder inmiddels bijgepraat over mijn gevoel bij Leaseplan. Verder hoop ik dat Tesla wel snel verbetering laat zien. Over een jaar of 2 zijn er meer alternatieven en zou ik overwogen hebben mijn bestelling te annuleren en voor een andere auto te gaan.

Ik ga het maar loslaten en de aankomende 3 weken ban ik “Tesla aflevering” uit mijn gedachte......
 
  • Like
Reactions: Jaimevisser
Uh
Afleversoap gaat verder. Mijn auto blijkt zodanig defect te zijn dat ik een ander exemplaar krijg. Die komt volgende week naar Tilburg, ze bellen als ze definitief een dag kunnen afspreken voor afleveren.

Kenteken is ook gewijzigd dus de nieuwe brandstofpas (?) en laaddruppel kunnen weer de prullenbak in.
Wow, durfde ze niet eerlijk tegen je te zeggen eerst.. . dat is ook wat. Welke config? Ben benieuwd wie die nu uiteindelijk gaat krijgen
 
Dan ben jij al weer een stapje verder: geen indicatie van aflevering, geen AP bij bestelling, geen mail over keuze annuleren of bestelling met AP, geen reacties op e-mails. Wel de bevestiging dat ik de auto op 17-12 besteld heb.
In Tesla account is ook helemaal niets te zien. Mijn vertrouwen op een goede en vlotte afloop is inmiddels wel weg. Ik heb de wagenparkbeheerder inmiddels bijgepraat over mijn gevoel bij Leaseplan. Verder hoop ik dat Tesla wel snel verbetering laat zien. Over een jaar of 2 zijn er meer alternatieven en zou ik overwogen hebben mijn bestelling te annuleren en voor een andere auto te gaan.

Ik ga het maar loslaten en de aankomende 3 weken ban ik “Tesla aflevering” uit mijn gedachte......
In mijn mij leaseplan staat nog steeds geen enkele informatie
Wel via Tesla een VIN
En mogelijke leverweek 12
We gaan het beleven
 
Net gebeld en aan de hand van mijn RN kon de medewerker een VIN zien. Op mijn vraag of hij hem ook mocht geven zei hij "ehhhh, u bent meneer die en die? Ja, ik kan hem wel geven, maar hij is onder voorbehoud dus geen verzekering erop afsluiten etc". En hij herhaalde dat deze voor het eind van de maand uitgeleverd zou worden, maar op mijn vraag of de LeasePlan autos nu via Soesterberg of via Tilburg gaan kon ie geen antwoord geven. "Daar moet u maar voor met LeasePlan bellen"...


Dus, ik heb een VIN. Maar geen idee wat ik er nu mee ben opgeschoten :-D
Leveringen zijn in Soesterberg dus voor MS en MX las ik hier ergens
 
Net terug uit Tilburg! Met mijn prachtige M3! Mijn ervaringen:
Het was best rustig In Tilburg, vriendelijke mensen en ze nemen alle tijd voor je. Ik heb géén enkele schade kunnen ontdekken. En hij rijdt fantastisch! En wat ik niet wist: alle bestellingen die zijn gedaan vóór jan 2018 krijgen sowieso 6 mnd gratis supercharging, en dit loopt op naar 9 mnd wanneer je geen testrit hebt aangevraagd. Toch weer mooi meegenomen!
tesla1.jpg
tesla2.jpg
tesla3.jpg