Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Toevallig, ik kijk hier https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Tesla/qnqh-6w3h , en ik zie 1 type model 3 staan met XT met een hogere cataloguswaarde dan dat jij aangeeft. Waar kijk jij? Wellicht staat mijne er ook tussen.

Geen afleverdatum los gekregen?

Gewoon ovi.rdw.nl, kenteken daar ingevoerd. Gegevens van de auto kloppen qua type, alleen datum eerste toelating en tenaamstelling is nog 'niet geregistreerd'.... Ik zie die blauwe XT118D trouwens ook, dat is niet de 'mijne' :)

Nee ze hadden nog geen datum en gaven aan die meteen te communiceren als die bekend is. Voor nu zal het dus de komende dagen de rdw f5'en worden om te zien of hij geregistreerd is, daarna zal ik vrij vlot een datum doorkrijgen gok ik.

Godallejezusgefermenteerdemelk wat spannend, tis net sinterklaas.
 
Last edited:
Gewoon ovi.rdw.nl, kenteken daar ingevoerd. Gegevens van de auto kloppen qua type, alleen status is 'niet geregistreerd'....

Nee ze hadden nog geen datum en gaven aan die meteen te communiceren als die bekend is. Voor nu zal het dus de komende dagen de rdw f5'en worden om te zien of hij geregistreerd is, daarna zal ik vrij vlot een datum doorkrijgen gok ik.

Godallejezusgefermenteerdemelk wat spannend, tis net sinterklaas.
Thanks, ik zie hem ook staan. Fiscale waarde komt bij mij overheen met lease-contract. En bevestiging va Gratis AP gehad dus werkt niet door op de bijtelling. Dat is mooi meegenomen :)
 
  • Like
Reactions: Johan4444 and Odie
Advies is niet direct betalen. Eerst zorgen dat je een concrete afspraak hebt en dat de auto feitelijk in Tilburg staat.
Dit gaat niet ten koste van de levering is mijn ervaring.

Ik weet niet of dat nou handig is. Om de gemiste rente hoef je het tegenwoordig niet te doen. Die auto krijg je echt wel.
Dus waarom dan uitstellen? Er is op z'n minst een kans dat het voor vertraging zorgt.
 
Ik heb hem vorige week besteld bij Alphabet en als voorlopige afleverdatum staat er 31 mei. Geen idee waar dat op gebaseerd is.
Ik heb 14/12 besteld bij Alphabet, 9/1 pas bij Tesla doorgekomen. Datum werd toen 30/4 genoemd door Alphabet, terwijl Delivery zegt alles in maart te willen leveren (en eerder dat mijn auto op boot 7 zou staan die nu voor Zeebrugge ligt).
Maar ik begrijp nu dat LP klanten in ieder geval ook in hun account info krijgen, bij mij is er niks te zien al 2 maanden.
 
Ik heb nu ook mijn volledige factuur, wel is mijn VIN nummer veranderd ten opzichte van mijn eerste aanbetalingsfactuur.
Ook klopte bij mij het bedrag niet, alsof mijn aanbetaling 2x is betaald, erg vreemd. maar dat zal wel goedkomen. (als die ook zo voor de belasting wordt opgegeven dan ben ik blij :) ).

Reden genoeg om een belletje te plegen.

Kreeg te horen dan mijn auto nu in Tilburg staat, en dat ze pas een sms sturen als ze 100% zeker zijn dat de auto gereed is voor levering.
het systeem zegt blijkbaar dat de auto voor vrijdag a.s. gepland staat, maar dat dit eventueel ook zaterdag kan worden ivm de drukte.

Dan heb ik eindelijk mijn auto na 3 jaar - 1 week.
 
Is er ook beweging bij niet LP leasebedrijven (zoals Alphabet), ik zie als Alphabet klant nog geen enkele communicatie of voortgang?
Hi.
Geen idee, ik zit overigens bij Mistergreen. Alle info zelf los moeten trekken bij Tesla, tussentijds nergens van op de hoogte gehouden. Tesla zegt mistergreen te benaderen voor het plannen van de aflevering, mister green zegt dat tesla mij benaderd voor het plannen van de aflevering.
Somt goed de ervaring op.
 
  • Like
Reactions: Jaimevisser
Ik heb nu ook mijn volledige factuur, wel is mijn VIN nummer veranderd ten opzichte van mijn eerste aanbetalingsfactuur.
Ook klopte bij mij het bedrag niet, alsof mijn aanbetaling 2x is betaald, erg vreemd. maar dat zal wel goedkomen. (als die ook zo voor de belasting wordt opgegeven dan ben ik blij :) ).

Reden genoeg om een belletje te plegen.

Kreeg te horen dan mijn auto nu in Tilburg staat, en dat ze pas een sms sturen als ze 100% zeker zijn dat de auto gereed is voor levering.
het systeem zegt blijkbaar dat de auto voor vrijdag a.s. gepland staat, maar dat dit eventueel ook zaterdag kan worden ivm de drukte.

Dan heb ik eindelijk mijn auto na 3 jaar - 1 week.
Interessant, want ik vroeg vorige week aan de telefoon of ze ook afleveringen op zaterdag doen en dat deden ze (toen nog) niet. Wellicht ivm drukte dat ze er een dag bij pakken nu. Zou mooi uitkomen aangezien die van mij volgens de kerel aan de telefoon eind deze week geleverd zou worden en ik toevallig dit weekend in de buurt van Tilburg ben.
 
Ik zit bij Arval, eerste week van februari besteld (zonder reservering). Ze gaven toen direct aan levering te verwachten eind mei.

In verband met de prijsverlaging nog een keer contact gehad een paar weken geleden, toen gaven ze aan nog geen enkele M3 uitgeleverd te hebben en dit pas begin april te verwachten.
 
Ik zit bij Arval, eerste week van februari besteld (zonder reservering). Ze gaven toen direct aan levering te verwachten eind mei.

In verband met de prijsverlaging nog een keer contact gehad een paar weken geleden, toen gaven ze aan nog geen enkele M3 uitgeleverd te hebben en dit pas begin april te verwachten.
Ik zit ook bij Arval. Ik ben dag 1 reserveerder + 6 december bestelling, mag hem waarschijnlijk zaterdag ophalen, zou ik dan de eerste van Arval zijn die hem in ontvangst mag nemen?
 
Hier ook een bestelling via arval. Mijn early reservation RN hebben ze wel niet gebruikt gezien dat boekhoudkundig te lastig was, ik heb daarna nog eens 2x een nieuw RN gekregen (Ik heb er dus 3 in totaal) Ging geen invloed hebben op de leverdatum volgens tesla maar ik betwijfel het :)
 
Vandaag voor het eerst in toch wel een dikke week een truck met Model 3's gezien. Normaliter zag ik er dagelijks minstens 2 bij woon/werkverkeer, maar dat was sinds een goede week niet meer het geval...
Gisteren het inschrijvingsformulier gekregen (is via ING lease), het lijkt in mijn geval vooruit te gaan
 
Gisteren een update gehad in mijn account, lees: een eindfactuur met VIN. Vanochtend even gebeld en volgens medewerker van Tesla is ''mijn auto'' nog onderweg, ze kon niet zeggen of die op de boot staat die wellicht al in Zeebrugge is, onderweg is of nog in de haven van U.S. is.... Misschien mensen hier die iets meer kunnen vertellen? Ik snap het allemaal wel en ik begrijp dat we allemaal geduld moeten hebben, maar mijn huidige lease auto loopt volgende week af haha en ik blijf het raar vinden dat ik als reserveringshouder vanaf 2017 nog steeds niks geleverd heb gekregen.......