Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Het bandje met de mannenstem staat weer aan. Het 013 telefoonnummer gaat naar dezelfde callcenter in Amsterdam als het 020 nummer op de website. Gisteren het formulier ingevuld om auto thuis geleverd te krijgen, maar zie niks in mijn account (lease). Hoop niet dat ze mij morgen in Tilburg verwachten. Tesla, neem de telefoon eens op! Of bel me terug :). Of een mailtje...

Hier exact zelfde verhaal. Ik moet 3 uur reizen met OV naar tilburg. Ik wil eerst zeker weten dat er een auto staat daar maar de lijnen worden niet opgenomen en na 20 min verbinding weg.
 
...

Even hoor, het is aan jou om het bod te accepteren - niks schandaligs aan. Ik had waarschijnlijk 8k geboden.

Ik vind de service top, ik raak een halve sloopauto kwijt voor 200 euro. Had ik er 500 bij een dealer, of zelfs 1200 particulier voorbkunnen krijgen? Vast, maar dit is mijn afweging voor moeite/baten.
Ik heb helemaal geen moeite gehad met de verkoop. Geen gezeur e.d. Ik was degene die nogal voorzichtig te werk ging en de officiele afhandeling via een schriftelijke en juridisch bindende koopovereenkomst had geregeld. Zelf heb ik behoorlijk wat juridisch inzicht en daardoor zelf de overeenkomst opgesteld. Geen vuiltje aan de lucht. De handelaren samen houden kunstmatig de marktprijs (veel te) hoog. De kartelvormingmethode is het punt in deze.
 
Mbt de verkoop van de oude auto. Ik had deze op Marktplaats gezet. Enorm veel reacties en binnen twee dagen verkocht tegen een veel hogere prijs. € 200 minder dan ik wilde. Maar 3000 meer dan Tesla bood.
Ze hebben mij zowel op locatie in Eindhoven als later telefonisch na bestelling meermaals prima en volledig geinformeerd hierover: "wij doen in principe niet aan inruil, je kunt beter zelf je auto verkopen, op Marktplaats krijg je er waarschijnlijk meer voor, het enige wat wij doen is je auto aanbieden in online handelskanalen en het bod dat wij krijgen rechtstreeks aan jou doorgeven en eventueel uitbetalen".

Inruilen via Tesla komt neer op verkopen via Wijkopenautos.nl en daar zijn ze in mijn ervaring 100% eerlijk en open over. En ja, die betalen ook idioot slecht.

Ze boden mij overigens blind 1350 voor een 330i uit 2002, dat was een prima prijs ware het niet dat ie een week geleden nog de geest gaf en niet eens meer Tilburg zou kunnen halen nu... nu krijg ik er 275 sloopwaarde voor hehe, morgen met het OV naar Tilburg voor de M3.
 
Mwah, in mijn geval ging dat niet helemaal op.

Wijkopenautos.nl: 13250,-
Tesla: 9000,-
Staat die 13250 euro al op je rekening? Ze roepen bij mij op basis van kenteken 4800 voor die 330i uit 2002 met 303kkm op de teller. Internet staat vol met dat Wijkopenautos.nl en vergelijkbare sites schertsconstructies zijn die je met exorbitante doch niet-bindende aanbiedingen binnenlokken en vervolgens als het erop aan komt maar 30-70% daarvan echt gestand doen.

Ik bedoelde overigens niet dat Tesla letterlijk met Wijkopenautos.nl verkoopt maar dat ze er (in mijn ervaring) eerlijk over zijn dat ze voor inruil via veiligingen en externe opkopers werken en daar zelden goede prijzen uit komen.
 
  • Like
Reactions: Odie
08-03 Tesla bevestigd dat de eerste order is geannuleerd en de aanbetaling volledig zal worden terugbetaald
11-03 Nieuwe bestelling gedaan voor de nieuwe lagere prijs
12-03 Financieringsaanvraag voor 100% goedgekeurd, moet zelf de BTW betalen (wel een foutje gemaakt, moet nog iets van €475 bij betalen)
18-03 Mail vanuit Tesla: "Controleer uw factuur en betaal uw saldo" Op de factuur staat 12 april als leverdatum
18-03 Mail naar Findio met de vraag hoe nu verder, moet ik nu betalen? Gaat Findio al betalen? Findio reageert direct terug dat ik bij Tesla moet zijn voor verdere info.
18-03 Mail aan Tesla verzonden met de vraag over de betaling en de levertijd van 12 april. Ook even vraag over de factuur, deze voldoet volgens controller niet aan de vereiste om als economisch eigenaar de BTW en MIA te kunnen regelen, hoe dit geregeld gaat worden.
19-03 In de nacht (dus eigenlijk 20-03) een SMS dat mijn Tesla 29-03 om 09:30 opgehaald kan worden..
20-03 Nog geen antwoord dus herinnering eruit en tevens de vraag over de levering. Ik wens namelijk hem begin april op te halen (had nu hier al rekening mee gehouden, ben er die dag niet) en wil zeker weten dat ze hem niet op naam zetten voor 1 april ivm bijtelling 60 maanden.
25-03 Nog steeds geen enkel antwoord. Bellen, bandje dat het druk is verbinding word verbroken
25-03 De posting gelezen over het toch bij de RDW hoger registreren voor een Tesla besteld in maart\, juist dit was de reden dat ik hem afbestelde en opnieuw bestelde. Hierdoor ook de refferal verloren dus kado + 6+3 maanden Free Super Chargen (bestuurder heeft nimmer proefrit gedaan) Was bereid om de "gratis" autopilot te nemen na levering. Maar zij hadden de Tesla al in februari geregistreerd dus al op de hogere catalogusprijs. Ook benadrukt dat ik zeer ontstemd ben over het niet reageren. Als er iets is, geef dat aan maar laat iets weten. Afspraak vrijdag 29-03 staat er nog steeds in. Weet niets nog.
26-03 Vandaag, nogmaals reminder in de ochtend want nog steeds geen enkel teken van leven. Gebeld al 6x maar iedere keer bandje dat het te druk is en verbinding door hen verbroken.

Gaat lekker daar.....

ps. Ze ontvangen en openen de mail wel.. ze sturen niet een leesbevestiging maar lang leve de "dot" (puntje dat geladen wordt in de email en mijn server ziet dat de mail dus is geopend)
 
Staat die 13250 euro al op je rekening? Ze roepen bij mij op basis van kenteken 4800 voor die 330i uit 2002 met 303kkm op de teller. Internet staat vol met dat Wijkopenautos.nl en vergelijkbare sites schertsconstructies zijn die je met exorbitante doch niet-bindende aanbiedingen binnenlokken en vervolgens als het erop aan komt maar 30-70% daarvan echt gestand doen.
Ik zal je sterker vertellen: on-line had ik een lager bod gehad. Toen ik bij hun langs ging voor een echte taxatie boden ze meer! Wellciht omdat het een BTW auto was. Had hem op dat moment gelijk voor dat bedrag achter kunnen laten. Maar dat wilde ik helemaal niet. Ik wilde de auto nl overnemen naar privé en ik was op zoek naar een onderbouwing voor een lage overnameprijs. Was dus helemaal niet blij met wijkopenautos.nl. Haha.

Maar goed, het moet hier niet over wijkopenauts.nl gaan. Sorry.
 
Ik ben bang dat je dan een probleem hebt. Je bent de koopverplichting al aangegaan, en dus de betalingsverplichting. Dat zij toevallig sneller kunnen leveren dan jij had verwacht is iets waar je weinig rechten in hebt, er is geen consumentenrecht voor onverwacht *snel* leveren. En gezien Tesla een enorme push aan het doen is, omwille van Amerikaanse fiscale redenen, om nog voor 1 april zo veel mogelijk auto's fysiek uit te leveren, gaan zij er op dit moment ook niet enorm welwillend in zijn. Ik zou morgen heel snel dingen gaan regelen als ik jou was.

Zo'n vaart zal het niet lopen. Als jij zegt "Jammer, maar dan ben ik op wereldreis" komt het echt wel goed. Zeker als de bestel pagina ook rept over April. KAns is groot dat jouw auto dan naar een ander gaat, en jij later een andere krijgt, maar dat is ook geen probleem.

Een koopverplichting impliceert niet dat er een deadline is om een product af te halen. Dat moet "in redelijke termijn". Bij een auto van ~50k is die termijn denk ik redelijk breed, zeker omdat er nogal wat bij komt kijken qua financiering en verzekering.
 
Natuurlijk moeten handelaren hun kosten er uit halen en wat winst maken, maar meer dan € 6000???????? Bod via Tesla. 10.500. Verkoopdealerprijs op Marktplaats € 16.795,=. Dat vind ik ronduit een schandalig hoge prijs voor de nieuwe kopers. Ik heb het verschil verdeeld tussen mij en de koper van de auto. Dus ieder € 3000 winst.

Ik heb mijn Audi A6 bij Tesla ingeleverd voor EUR 3000,-. Heb de auto ook op marktplaats gezet, kreeg 0,0 biedingen. Niemand wilde kijken, etc.

Heb ook nog geinformeerd bij mijn lokale garage, die gaf aan dat de markt voor tweedehands diesels volledig op z'n gat ligt en wilde 'm niet verkopen voor mij.

Kortom, ik was blij met het inruilbod van Tesla!
 
Zo'n vaart zal het niet lopen. Als jij zegt "Jammer, maar dan ben ik op wereldreis" komt het echt wel goed. Zeker als de bestel pagina ook rept over April. KAns is groot dat jouw auto dan naar een ander gaat, en jij later een andere krijgt, maar dat is ook geen probleem.

Een koopverplichting impliceert niet dat er een deadline is om een product af te halen. Dat moet "in redelijke termijn". Bij een auto van ~50k is die termijn denk ik redelijk breed, zeker omdat er nogal wat bij komt kijken qua financiering en verzekering.

Als je een datum hebt gekregen, zijn ze verplicht om je 7 dagen de tijd te geven na deze datum om hem op te halen zonder verdere kosten etc...Dat is door tesla bevestigd aan mij toen ik hem 3 maart zou moeten ophalen en ham naar 10 maart wilde verplaatsen.... Dit was in februari dus na 1 maart zag de wereld er anders uit en is de koop helemaal niet doorgegaan, maar de info over de 7 dagen staat hier los van.
 
Zo'n vaart zal het niet lopen. Als jij zegt "Jammer, maar dan ben ik op wereldreis" komt het echt wel goed. Zeker als de bestel pagina ook rept over April. KAns is groot dat jouw auto dan naar een ander gaat, en jij later een andere krijgt, maar dat is ook geen probleem.

Een koopverplichting impliceert niet dat er een deadline is om een product af te halen. Dat moet "in redelijke termijn". Bij een auto van ~50k is die termijn denk ik redelijk breed, zeker omdat er nogal wat bij komt kijken qua financiering en verzekering.
Is er al naar de Alegeme voorwaarden gekeken?
 
Wie is in Tilburg morgen rond 10u? Ik heb het indruk gekregen dat we met meer op de forum met deze tijdstip een afspraak hebben, ben benieuwd wie in tegen komt. Ik ga dan maar ook niet ontbijten als ik het zo lees, ik vind muffins en brownies best lekker :D
Ik ben er morgen ook om 10:00. Ik zag dat @curry684 er morgen ook om 10:00 moet zijn.

Kan je ergens je wensen doorgeven voor het ontbijtje :)
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Cely and pimn
Ook in blije verwachting van mijn 3, leveringsafspraak vrijdagmiddag om 4 uur. Vandaag gebeld door Tesla (zelf bellen lukt niet) voor bevestiging en de eindfactuur. Ook m'n kenteken doorgekregen (XV-***-G) dus kan de verzekering gaan afsluiten. :)

Wel geluk gehad, pas 16 maart besteld en deze week al de levering! Wellicht een geannuleerde bestelling, maar de VIN is wel van 2019, dus geen muurbloempje. ;)
 
...

Even hoor, het is aan jou om het bod te accepteren - niks schandaligs aan. Ik had waarschijnlijk 8k geboden.

Ik vind de service top, ik raak een halve sloopauto kwijt voor 200 euro. Had ik er 500 bij een dealer, of zelfs 1200 particulier voorbkunnen krijgen? Vast, maar dit is mijn afweging voor moeite/baten.
Toch wel schandalig hoor. Bij jou gaat het om een paar honderd euro, mijn auto staat op MP voor 36k en tesla bood 25k. Nee bedankt.

Gisteren trouwens gebeld om zaterdag 12 uur de auto in Tilburg op te halen. Mocht ook In Amsterdam ophalen. Uit vrees dat ze fouten maken met transport kom ik zelf wel naar Tilburg.
 
Is er al naar de Alegeme voorwaarden gekeken?

Mijn koopovereenkomst stelt dat wanneer je niet binnen een week de auto ophaalt dat Tesla jouw auto gaat verkopen en je je geld niet terug krijgt. Ik ben geen jurist, maar dat lijkt mij in strijd met Nederlandse wetgeving.

Valt mij zowieso op dat in de overeenkomst meermalen de tekst: "mits toegestaan volgens lokale wetgeving" voorbij komt. Juridisch is die koopovereenkomst een vodje denk ik als je overal dergelijke uitsluitsels moet gaan opnemen.