Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Relax mensen:)

voor diegene die nog geen kenteken hebben: gewoon naar Tilburg gaan( mits ze niet je afspraak afbellen)

je verzekeraar vanuit Tilburg een mail sturen, gelieve offerte XXX in voorlopige dekking te nemen. kenteken XX-123-X. Even je verzekeraar bellen en emailadres opvragen.

Gisteren gedaan bij mijn collega en ook met mijn eigen auto 1,5 maand geleden.
 
Dan is carmeleon goed voor jou. Denk alleen na over de vele slechte reviews en beoordelingen die op hun site staan. Off topic? Niet helemaal, maar je kan je reactie ook plaatsen in het draadje Model 3 verzekeringen. Daar hoort het zeker thuis.
Staat het ook ;). Maar aan een betere verzekeraar (dat moet nog blijken) die mijn auto niet wil verzekeren heb ik niet zoveel.
 
Ik heb net ook een telefoontje gekregen van Tesla, nadat ik een medewerker direct gemaild had. En zowaar ineens een afspraak ingepland voor vrijdag 12.30 in Tilburg!

Volgens hem hingen er op dat moment 128 mensen telefonisch in de wacht, voor degenen die nog wat hoop hadden om ze telefonisch te bereiken vandaag...
 
  • Funny
Reactions: RobPet
Tesla is een belrondje aan het doen op dit moment. Ik zou hem morgen om 10:00 op mogen halen maar hij staat nog in Zeebrugge terwijl ze gisteren aan de telefoon nog wisten te vertellen dat hij in Tilburg zou staan.

Voor iedereen die nu een belletje krijgt wordt een afspraak gemaakt om hem thuis af te leveren gaf de medewerker aan. Dus nu komen ze hem donderdag thuis afleveren.
 
  • Funny
Reactions: Arthur80
Ik ben er vanochtend (met het 2e telefoontje) gelukkig wel doorheen gekomen en heb een afspraak staan voor a.s. vrijdag 16.30 in Tilburg.
Enige mogelijkheid voor mij was vrijdag om 12.30 of pas vanaf 16.30. De rest zat al zo vol dat er geen afspraken gepland konden worden.
Zaterdag waren nog wel meerdere tijdstippen vrij, maar dat kwam helemaal niet uit.
Vrijdagmiddag ging voor mij helaas niet, dus waarschijnlijk in de file terug naar Bergen op Zoom. Kan ik er wel mooi gelijk aan wennen.

Ook het kenteken doorgekregen en de bevestiging per mail gehad. De automatisch bevestiging en alle smsjes gaan blijkbaar naar een algemeen Leaseplan mailadres en telefoonnummer, vandaar dat ik ook nooit enige informatie rechtstreeks vanuit Tesla gehad heb.

Originele indicatie vanuit Leaseplan was week 15, dus ze zijn bij Tesla inderdaad druk bezig om alles nog voor April te leveren.
 
Voor iedereen die nu een belletje krijgt wordt een afspraak gemaakt om hem thuis af te leveren gaf de medewerker aan. Dus nu komen ze hem donderdag thuis afleveren.
Same here. Maar heb daarvoor bedankt.

Ik weet dat iemand hem de boot op en af heeft moeten rijden. Dat kan niet anders. Maar verder wil ik toch heel graag de eerste kms zelf maken. Een tamelijk naïeve en emotionele benadering. Maar toch ....
 
Tesla is een belrondje aan het doen op dit moment. Ik zou hem morgen om 10:00 op mogen halen maar hij staat nog in Zeebrugge terwijl ze gisteren aan de telefoon nog wisten te vertellen dat hij in Tilburg zou staan.

Voor iedereen die nu een belletje krijgt wordt een afspraak gemaakt om hem thuis af te leveren gaf de medewerker aan. Dus nu komen ze hem donderdag thuis afleveren.

Hier ook zelfde verhaal.
 
Ik ben er vanochtend (met het 2e telefoontje) gelukkig wel doorheen gekomen en heb een afspraak staan voor a.s. vrijdag 16.30 in Tilburg.
Enige mogelijkheid voor mij was vrijdag om 12.30 of pas vanaf 16.30. De rest zat al zo vol dat er geen afspraken gepland konden worden.
En mij zetten ze (op verzoek) zonder problemen op vrijdag 19:30. Gekkenhuis daar.

Overigens is mijn auto er nog helemaal niet, dus moet nog maar blijken of hij er dan wel is.
 
Auto M3P-zwart wordt donderdag geleverd hier volgens Tesla. Ik kreeg al kenteken door en op RDW site staat de waarde op 75K. Auto is besteld zonder EAP/AP/FSD oid. Is die waarde een indicatie en wordt deze nog op de juiste gezet bij tenaamstelling? Iemand een idee? Kost je zomaar 70 euro netto p/m anders, is toch een volle kar bij AH :)
 
Nou vandaag om 13:00 was het zo ver, op naar Tilburg.

Het parkeerterrein rond de fabriek staat VOL met M3's, echt absurd. Ontvangst binnen is keurig, een desk om je te melden, ze schuiven je meteen een Host in de mik die alles voor je gaat regelen tot je naar buiten rijdt. De belofte is dat je 'elk kwartier' een update krijgt en daarna mag je plaats nemen met koffie, thee, fris en snacks. Ik had me al voorbereid op een half uurtje wachten, maar ik had nauwelijks tijd om een donut op te peuzelen en het blikje fris weg te werken want mijn auto stond al klaar.

Rondje rond de auto, uitleg van het papierwerk. Mijn collega was mee en die had dus een objectief oog op de auto geworpen terwijl ik stond te grijnzen tegenover de lieftallige hostess. Papierwerk was zo geregeld en binnen een 20 minuten stond ik weer buiten. Geen gevoel van gejaagdheid ofzo, maar alles was me duidelijk en de auto was gewoon in tiptop conditie. Wat vuile vlekken op de zonneklep en een vieze hand op het leer maar geen krassen, geen loszittende onderdelen, niets. Ik kreeg ook te horen dat je na levering gewoon rustig de tijd kan nemen om alles te bekijken en dat je je met gebreken tot het SeC kan wenden.

Accu had 265 km range, genoeg om thuis in Almere te komen maar voor de lol even langs de SuC Oosterhout gereden. Hij begon met 70 KW en zakte al vrij rap in naar 30 kW en 300 km op de teller, dus ik ben maar weer vertrokken. Onderweg kon ik de grijns niet van m'n smoel krijgen. Wat rijdt die bak lekker en wat is ie gruwelijk snel (non-P !). Audio is om van te kwijlen en ik ben nu al verliefd op het ding...

Al die horrorverhalen over slechte Delivery: ik geloof best dat er nu en dan wat fout gaat maar mijn levering was vlekkeloos... Op een missende Type2 kabel na dan ;-)

En dat duimpje op de A27 van die Audi A3 rijder was wel erg cool, blijkbaar iemand die hem binnenkort ook gaat ruilen voor een M3...
 
Ik ben bang dat je dan een probleem hebt. Je bent de koopverplichting al aangegaan, en dus de betalingsverplichting. Dat zij toevallig sneller kunnen leveren dan jij had verwacht is iets waar je weinig rechten in hebt, er is geen consumentenrecht voor onverwacht *snel* leveren. En gezien Tesla een enorme push aan het doen is, omwille van Amerikaanse fiscale redenen, om nog voor 1 april zo veel mogelijk auto's fysiek uit te leveren, gaan zij er op dit moment ook niet enorm welwillend in zijn. Ik zou morgen heel snel dingen gaan regelen als ik jou was.

Het 020 nummer in Amsterdam was niet bereikbaar helaas.. Zonet met Tesla Den Haag gebeld en geregeld. Annulering was niet nodig. De levering is nu 6 weken verschoven naar medio mei, was niet zo een groot probleem voor ze. Echter de bereikbaarheid van het 020 nummer is en blijft echt een drama...
 
  • Like
Reactions: Tozz and curry684
Heeft iemand die ook het mailtje voor thuislevering kreeg gisteren, iets van een bevestiging daarvan gekregen?

Voor mij is die tussen 11:00 en 17:00 gepland aankomende donderdag, maar na het versturen gisteren heb ik niks meer gehoord. Telefonisch kom ik er ook niet doorheen. Heb een LeasePlan bestelling en maak me nu zorgen dat er smsjes zijn verstuurd met info naar hun algemene nummer?
 
Naar aanleiding van de berichten hier van het afgelopen half uur een mailtje gestuurd naar mijn contactpersoon bij Tesla. Een kwartiertje terug antwoord.
Hier hetzelfde. De auto staat samen met tientallen anderen vast in Zeebrugge, was het verhaal. Twee opties. Donderdag ophalen in Tilburg of thuis afleveren, maar wanneer? Maar goed.. gelukkig heb ik nu gewacht met het boeken van een taxi en treintickets.
Update. Ik hou morgen en donderdag per mail contact met mijn contactpersoon.
 
Last edited: