Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Haha daar moest ik zelf naar vragen. Ik zou op een lijst worden geplaatst, voor zover dat gebeurt.

Ik ga een dezer dagen langs/bellen en dan hoor ik het wel. Zo een kabel wil ik toch wel Tesla branded. Zelf kopen en declareren ook prima, maar dat wil ik eerst per mail bevestigd zien.

Uiteindelijk komt het wel goed, is alleen ff behelpen deze eerste dagen/weken.

Ja, maar duurder en.. ik moet dan helemaal door naar lelystad. Luxeproblemen.

Je krijgt een blauwe 7,5 meter lange en zware (32A) kabel erbij dacht ik, niet echt Tesla branded. Ik heb voor het gemak alvast een lichtere 4 meter 16A kabel erbij gekocht, met de 11 kW 3 fasen lader aan boord heb je niet veel aan een zwaardere kabel.

En FastNed is niet veel duurder, €0.30 per kWh met het juiste pasje, ipv €0.25 bij de SuC :)
 
  • Informative
Reactions: timanrebel
Ik heb voor het gemak alvast een lichtere 4 meter 16A kabel erbij gekocht, met de 11 kW 3 fasen lader aan boord heb je niet veel aan een zwaardere kabel.

Kleine waarschuwing: Er zijn Duitse laadpalen die een 32 ampere laadkabel vereisen. Laden kan niet gestart worden met een 16 ampere laadkabel. (de laadkabel heeft een weerstand tussen 2 aders waardoor de laadpaal de ader diameter van de kabel weet)
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR and _Alex_
Je krijgt een blauwe 7,5 meter lange en zware (32A) kabel erbij dacht ik, niet echt Tesla branded. Ik heb voor het gemak alvast een lichtere 4 meter 16A kabel erbij gekocht, met de 11 kW 3 fasen lader aan boord heb je niet veel aan een zwaardere kabel.

En FastNed is niet veel duurder, €0.30 per kWh met het juiste pasje, ipv €0.25 bij de SuC :)

Met welk pasje krijg je Fastned zonder abonnement voor 30 cent?
 
Kleine waarschuwing: Er zijn Duitse laadpalen die een 32 ampere laadkabel vereisen. Laden kan niet gestart worden met een 16 ampere laadkabel. (de laadkabel heeft een weerstand tussen 2 aders waardoor de laadpaal de ader diameter van de kabel weet)
Bedankt voor de waarschuwing, ik zal de 32A Tesla kabel dus wel meenemen naar het buitenland. Maar in Duitsland zal ik eerder zoeken naar CCS oplaadpunten dan type 2.
 
Vandaag mijn Model 3 opgehaald, half 10 present, om kwart over 10 maar eens gevraagd of het vandaag nog ging gebeuren. (drie minuten later stond er iemand voor mijn neus) Je staat daar in een hoekje van een enorme hal die helemaal vol staat met Model 3’s, dat is best wel gaaf!

Uitstekende koffie en muffins/cakejes en appelflapjes veraangenamen het wachten.

Op mijn model 3 viel niets aan te merken 11km op de klok en 190km in de batterij, oplaad kabel is inderdaad niet aanwezig en je krijgt hier vanzelf bericht over en je kan hem dan ophalen in een SEC

Daarna met een grote smile weggereden naar Oosterhout en heb even aan de supercharger gehangen en met 70 Kw/h een minuut of 20 opgeladen
 
Mijne is net afgeleverd in Eindhoven, super service, student die er feitelijk ook echt wat van wist en zelfs onderweg de autopilot al had gekalibreerd. App is meteen actief, 2019.8.3 staat erop, EAP en FSD al uitgeprobeerd, alleen hele kleine schadegevalletjes, ernstigste is een missend stuk lak op de hoek van de voorklep.

Dus, ik superhappy :)

20190328_122740.jpg 20190328_135955.jpg 20190328_132754.jpg

Bij aankomst in Eindhoven 60km op de teller en 130km range maar, dus hoop dat die supercharger hier bij de Van der Valk goed werkt.
 
Last edited:
.. leuk dat afleveren door studenten, maar op wie zijn verzekering is dat? Ik denk gewoon op je eigen verzekering, dus als hij/zij hem in de prak rijd gaat je premie voor altijd lekker omhoog.... Of rijden ze met groene kentekens, denk het niet he....
Goede vraag. Mijn gevoel zegt dat het uitbesteed is aan EasyWay of Autoreset. https://www.easyway.nl/ / https://www.autoreset.nl
De term voor een student die dit werkt doet is 'een hiker'. Prima mensen die meestal wel kunnen rijden.

In de algemene voorwaarden van EasyWay staat:
"1. De Opdrachtgever garandeert dat het te vervoeren voertuig WA-verzekerd is conform de in de wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen (WAM) gestelde eisen. De Opdrachtgever is verplicht deze verzekering tijdens de gehele duur van het vervoeren van het voertuig in stand te houden.
2. De Opdrachtgever is tevens verplicht een CASCO verzekering af te sluiten die geldig is tijdens de gehele duur van het vervoeren van het voertuig."


De opdrachtgever zou in dit geval Tesla zijn. Het zou ook zomaar een stagiaire van Tesla kunnen zijn, die ook student is.
Maar verder, ik heb geen idee ;)
 
  • Like
Reactions: Jooop
.. leuk dat afleveren door studenten, maar op wie zijn verzekering is dat? Ik denk gewoon op je eigen verzekering, dus als hij/zij hem in de prak rijd gaat je premie voor altijd lekker omhoog.... Of rijden ze met groene kentekens, denk het niet he....
Jouw verzekering gaat pas in op moment dat je de auto accepteert en tekent voor overname. Als ze hem zouden afleveren met schade dan accepteer je dat toch niet?

Anyway, net gebeld door 013-****** (Tilburg dus), ze zouden toch niet bellen om te zeggen dat het niet…

Gelukkig niet, aflevering nogmaals bevestigd voor morgenmiddag! :) Ze zeiden ook dat er morgen en zaterdag zo'n 300 tot 500 auto's worden afgeleverd en dat het wel druk zal worden, en of ik vooral op tijd wilde zijn. ;)
 
Ergens snap ik de stress van jullie. Maar aan de andere kant: ontspan, het komt wel goed.


  1. En uiteraard: geen laadkabel.. dus ik mag van almere naar breukelen/schiphol rijden om te laden (of kan iemand mij naar een punt dichter in de buurt verwijzen??)

Verder: super blij met die auto, wat een fijn ding.

Bij de vd valk in Almere kan je ook CSS laden met 50kw
 
  • Like
Reactions: robertvg
.. leuk dat afleveren door studenten, maar op wie zijn verzekering is dat? Ik denk gewoon op je eigen verzekering, dus als hij/zij hem in de prak rijd gaat je premie voor altijd lekker omhoog.... Of rijden ze met groene kentekens, denk het niet he....
2. You acknowledge that you have requested that your new vehicle be driven by us to the address specified by you and that as a result corresponding mileage will be on the odometer of your new vehicle (“Home Address”).

3. You agree that risk and title of your new vehicle passes to you when the vehicle is delivered to your Home Address. Tesla shall be liable for any direct cost, claim, damage, injury or loss to you or to any other person, whether in contract, tort or otherwise, in connection with the delivery of your new vehicle to your Home Address.

4. You hereby authorize Tesla to use your license plate when delivering your new vehicle to your Home Address.
 
  • Helpful
Reactions: RobPet
2. You acknowledge that you have requested that your new vehicle be driven by us to the address specified by you and that as a result corresponding mileage will be on the odometer of your new vehicle (“Home Address”).

3. You agree that risk and title of your new vehicle passes to you when the vehicle is delivered to your Home Address. Tesla shall be liable for any direct cost, claim, damage, injury or loss to you or to any other person, whether in contract, tort or otherwise, in connection with the delivery of your new vehicle to your Home Address.

4. You hereby authorize Tesla to use your license plate when delivering your new vehicle to your Home Address.

Dit is de enige "goedkeuring" die ik heb ontvangen na het bevestigen van de e-mail voor thuis aflevering a.s. zaterdag:
57b7af86-9e69-4e05-a8ef-e9992731c3c4.jpg
 
net telefoontje gekregen dat de levering die morgen gepland stond niet kan doorgaan wegens logistieke problemen tussen Zeebrugge en Gent. Zou me verwonderd hebben indien dit nu wel goed zou lopen.

Net weer 3 vrachtwagens achter elkaar vol Model3's tussen Antwerpen en Breda, dus ze komen wel door richting NL. Richting Gent vast ook wel, maar ik denk dat ze een tekort aan transporteurs hebben :)