Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist nog eens proberen in te loggen op de tesla app met mijn account. Inmiddels staat de auto gekoppeld! Dat betekend dat de verhuizing van LeasePlan account voor mij heeft plaatsgevonden. Ik kreeg hier geen bericht van. Super fijn dat ik nu niet meer hoef te klooien met het pasje!
 
Lelijk deukje, denk gebeurd bij van de boot afrijden. Echt een punt schade. Had het gezien tijdens de aflevering.
CDA54D0F-E250-463B-B405-97694C81BAE0.jpeg
 
Na 3 jaar wachten konden we onze Model 3 dan eindelijk ophalen. Althans, dat was de bedoeling.. 2 uur reizen met de trein en bus, ingecheckt en wachten op een medewerker. Vriendelijke dame met het volgende: "I've some bad news for you, we can't deliver your car today". Blijkbaar waren de koplampen verkeerd, audiosysteem nog niet geïnstalleerd en software niet up-to-date. Achja, kan gebeuren denk ik maar. Zou het wel fijn hebben gevonden als ze mij dit van te voren lieten weten..
 
En de dochter is nu zwaar ontgoocheld dat ze niet met de Zoe moet rijden ?:cool:

Helemaal blij Dirk! Was echt super verrast. De delivery Guy werkte mooi mee. Ze dacht dat mijn remvloeistof moest worden bijgevuld (liet melding ruitevoeisfof in een flits zien) en toen liepen we door de loods en voila.... Zoë of M3..... keuze snel gemaakt
Even bij Rosmalen laden...
BF2C5B30-A2DD-48D2-B68C-0EC175A3A5E1.jpeg
 
  • Like
Reactions: S-19910
Net wezen superchargen bij Princeville, Breda. Allemaal splinternieuwe 3's die vandaag of gisteren waren afgeleverd. Mooie bak hoor, die 3. Nog het nodige kunnen uitleggen over laden et cetera.

Sprak ook nog 2 monteurs van Tesla daar, die net met een S een 3 waren afleveren in Zeeland. Iedereen zet alle zeilen bij volgens hen om voor einde kwartaal zoveel mogelijk 3's af te leveren. Vandaag alleen al 500(!) In Tilburg en er staan er nog bijna 1000 volgens hen. Wow.
 

Attachments

  • 20190330_162439.jpg
    20190330_162439.jpg
    423.6 KB · Views: 48
  • 20190330_162439.jpg
    20190330_162439.jpg
    423.6 KB · Views: 52
Jooop, ik snap je reactie niet zo goed. Ik mag aannemen dat die jongen zijn salaris als kantoormedewerker gewoon kreeg, hij werkt tenslotte bij Tesla.
Misschien vindt hij het wel heel leuk, een dagje ontsnappen aan het saaie kantoorwerk. :D
Hij werd dus niet betaald voor die uren haha, vandaar 'vrijwillig'
Hier een succes verhaal! Auto besteld in januari via leaseplan, leverweek w16 doorgekregen. Maandag een mailtje dat hij vandaag zou worden bezorgd. Woensdag werd ik gebeld door tesla om te bevestigen, afspraak aangepast dat ik hem kon ophalen in Tilburg. Vandaag om 12:30 uur opgehaald! Wat een respect voor de mensen van tesla! Giga veel afleveringen maar voelde voor mij erg gestructureerd aan. Er was ook iemand van leaseplan aanwezig die me een laadkabel en een tijdelijke laadpas gaf. Dit hadden ze speciaal geregeld voor de mensen bij leaseplan die hier van afhankelijk zijn. Dus top! Verwacht niet veel uitleg, het is snel je handtekening zetten en rijden maar! Maar wat een fantastische auto! Wat een genot...

Alleen de app werk nog niet, de man van LP vertelde me dat dit automatisch tot stand koopt maar dat ze wat achter lopen in het overzetten van de accounts van LP naar persoonlijk account. Ook werk AP nog niet.. dit zou ook vanzelf moeten komen... iemand hier al ervaringen mee?

Ik ga weer rijden, maar vond het de moeite waard om na alle ellende die hier is te lezen ook een positieve ervaring te delen.

View attachment 391571 View attachment 391572 View attachment 391573

Uiteindelijk heb ik 3 verschillende verhalen gehoord over waarom de App niet werkte en verschillende manieren hoe het gefixt zou worden.

Ik heb gewoon service-center in Arnhem gebeld en na een half uur in de wacht de medewerker verteld dat de app het niet deed. Hij vroeg om de laatste 6 cijfers van het VIN-nummer, het kenteken en het email adres waar ik de app op wilde gebruiken, nu werkt het! Zo gepiept dus.
 
Hier ook zojuist om 18:00 de m3 opgehaald in Tilburg . Zoals we al dachten had de auto nog geen account. Onze lm heeft andere bestelprocedure. Ze hebben de auto gekoppeld maar kan 5 werkdagen duren, we zullen zien.

Bijzonderheden:
- veel swirls (hebben ze allemaal maar geen probleem hij gaat naar de detailer voor een glascoating)
- slechte allignment van:
Laadkapje
2 hendels
2 deuren

Ff rondgekeken (het was erg rustig wij waren delivery 404) en dit hadden ze eigenlijk allemaal. Dit wordt opgelost in Eindhoven

De bestelde autopilot (als accessoire) lijkt er niet op te zitten. In het menu zie ik het wel maar als ik de hendel naar beneden haal krijg ik normale cruise (geen adaptieve cruise etc). Maandag in Ehv ook maar kijken gelukkig is dit software en geen hardware dus zal wel goed komen.

Buiten zagen we wel nog 2 echte krasjes (grondlaag te zien). Dit zal Ehv moeten oplossen.

Al met al valt het me nog mee (raar dat je dat vind maar je bent op het ergste voorbereid denk ik).

De eerste kilometers zijn toch wel speciaal. Ff gas in en niet normaal wat een power. Toch wel echt een smile op mijn gezicht.

Voor degene die nog mogen. Have fun!
 
  • Like
Reactions: Cely
Vandaag ook mijn m3 opgehaald, helaas o.a. een ster in mijn voorruit en een linker voorportier dat slecht sluit, naast nog wat kleine lak en chroom beschadigingen.
Maar het rijden zelf maakt veel goed.
Benieuwd hoe en wanneer alles opgelost gaat worden.
 
Vanochtend opgehaald, afspraak om 10:00, om 0940 ingecheckt en om 1030 opgehaald. Auto wat vuil en stoffig en nog wat lijmresten. 1 lakbubbeltje, achterklep en voorklep sluiten niet lekker in 1 keer maar verder helemaal niets!

Ik heb wel nu een 'contact Tesla center voor software update' melding. AP zat er al op (de eenvoudige, niet de EAP ). 1 keer gecrashed tijdens Spotify maar het scherm startte uit zichzelf opnieuw op.

Prachtige wagen en misselijkmakend snel. Ben vooral juist verrast door de snelheid vanvde an tussensprintjes
 
Ook hier was het vandaag D-day. De dag begon al grappig: mijn medecoach mocht ook zijn M3 ophalen, een half uurtje voordat wij aan de beurt waren. Rond 11.30 zijn we in e-Niro gestapt om op tijd in Tilburg te zijn. Op de A27 zag ik al een 'indrukwekkend' aantal Model 3 richting het noorden lijken. De auto leek al mainstream. Tussen Dongen en Tilburg was het allemaal raak. Eenmaal in Tilburg hing een hectische, maar ook erg vrolijke sfeer. De medewerkers hadden er weer zin: vandaag was de dag dat het leveringsrecord van Noorwegen gebroken kon worden. Na een goede koffie en een donut zijn we aan de beurt. Op de luxe platen na, leek alles helemaal in orde. Bij een check van het laadklepje bleek die niet te werken. Het kostte een monteur uiteindelijk nog een minuutje of 20 om dat te fixen, en toen mocht mijn vrouw haar terugrijden (grrrrrrrr.......). Om mijzelf te vermaken ben ik er maar een beetje 'omheen' gaan rijden om de auto beter te bekijken. De e-Niro maakte alleen geen kans als de 3 versnelt.
Bij thuiskomst heb ik mij als vrijwilliger aangeboden om met de kinderen naar Breukelen te rijden: superchargen. Appeltje-eitje met zo'n 120kw beginsnelheid. Nu staat ze rustig aan de paal voor het huis te laden en ga ik morgen het rondje IJsselmeer van de bucketlist afstrepen, drukdrukdruk :D
 
Vandaag ook mijn M3 opgehaald. En na in bezit te zijn (geweest) van een model S, model X en TSLA aandelen ben ik én heel blij én verrast met deze auto. Rijdt voortreffelijk en de afwerking is voor tesla standaarden weer een hele stap vooruit.

Er lagen inderdaad een hele hoop dozen met laadkabels. Ik kreeg overigens wel een veel kortere mee dan de 7,5m die eerst met Teslas mee werden geleverd.
 
De "beloofde" foto's die ik vandaag heb gemaakt. Ik had niet veel tijd voor (man en zoonlief hadden iets anders te doen...) maar toch wat leuke kiekjes geschoten naast een veld. Ik zal dit zeker een keer herhalen.
 

Attachments

  • 2019-03-TeslaShoot-1.jpg
    2019-03-TeslaShoot-1.jpg
    962.1 KB · Views: 48
  • 2019-03-TeslaShoot-2.jpg
    2019-03-TeslaShoot-2.jpg
    927.2 KB · Views: 43
  • 2019-03-TeslaShoot-3.jpg
    2019-03-TeslaShoot-3.jpg
    980.5 KB · Views: 48
  • 2019-03-TeslaShoot-4.jpg
    2019-03-TeslaShoot-4.jpg
    384.1 KB · Views: 45
  • 2019-03-TeslaShoot-5.jpg
    2019-03-TeslaShoot-5.jpg
    363 KB · Views: 45
  • 2019-03-TeslaShoot-6.jpg
    2019-03-TeslaShoot-6.jpg
    479.7 KB · Views: 42
  • 2019-03-TeslaShoot-7.jpg
    2019-03-TeslaShoot-7.jpg
    429 KB · Views: 48
  • 2019-03-TeslaShoot-8.jpg
    2019-03-TeslaShoot-8.jpg
    965 KB · Views: 53
  • 2019-03-TeslaShoot-9.jpg
    2019-03-TeslaShoot-9.jpg
    904.6 KB · Views: 50
  • 2019-03-TeslaShoot-10.jpg
    2019-03-TeslaShoot-10.jpg
    1.2 MB · Views: 49
Er lagen inderdaad een hele hoop dozen met laadkabels. Ik kreeg overigens wel een veel kortere mee dan de 7,5m die eerst met Teslas mee werden geleverd.
Standaard hoort toch sowieso 2.5m te zijn dacht ik? Hoop iig dat Eindhoven ze snel heeft, heb vannacht voor de lol eens op 220v bijgeladen en daar wil je geen gewoonte van maken.