Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Maar zitten jullie dan continu te bellen met Tesla? Is er niemand die gewoon af wacht of er een mailtje of telefoontje binnenkomt en dan braaf zn wagen gaat halen?
Helaas werkt dat niet zo goed. Ik heb vandaag ook weer gebeld en toen zei de medewerker doodleuk dat mijn bestelling nog niet aan een auto gekoppeld werd omdat er vanuit de LM was afgegeven dat aflevering niet mocht gebeuren voor eind mei.. Dit terwijl ik ze eind maart ook al heb gebeld om uit te leggen dat dit niet zo is (lease van mijn huidige auto is eind januari al verlopen). Op basis van mijn telefoontje in maart ben ik toen gekoppeld aan een auto die ik op 26 april zou krijgen. Later kon ik die ineens op 15 april al in ontvangst nemen.... om toen de vrijdag avond voor de bewuste dag gebeld te worden dat de auto niet in Tilburg was aangekomen. Uiteindelijk blijkt de bewust auto naar Zweden gestuurd te zijn en wacht ik dus nog steeds op mijn auto.

TL;DR: als je niet belt gebeuren er de raarste dingen. Als je totaal geen haast hebt is dat geen punt, maar als je snel je auto wilt zou ik toch met enige regelmaat bellen.
 
Helaas werkt dat niet zo goed. Ik heb vandaag ook weer gebeld en toen zei de medewerker doodleuk dat mijn bestelling nog niet aan een auto gekoppeld werd omdat er vanuit de LM was afgegeven dat aflevering niet mocht gebeuren voor eind mei.. Dit terwijl ik ze eind maart ook al heb gebeld om uit te leggen dat dit niet zo is (lease van mijn huidige auto is eind januari al verlopen). Op basis van mijn telefoontje in maart ben ik toen gekoppeld aan een auto die ik op 26 april zou krijgen. Later kon ik die ineens op 15 april al in ontvangst nemen.... om toen de vrijdag avond voor de bewuste dag gebeld te worden dat de auto niet in Tilburg was aangekomen. Uiteindelijk blijkt de bewust auto naar Zweden gestuurd te zijn en wacht ik dus nog steeds op mijn auto.

TL;DR: als je niet belt gebeuren er de raarste dingen. Als je totaal geen haast hebt is dat geen punt, maar als je snel je auto wilt zou ik toch met enige regelmaat bellen.

Je zegt het zelf al, kan LM niet hebben doorgegeven aan Tesla van "Levering niet in mei laten plaatsvinden" waarbij Tesla de wagen als 'vrij' markeerde en deze ergens in Zweden werd gekoppeld en zo verscheept?
 
Bericht gehad leaseplan vandaag, levering staat GEPLAND voor week 23 3-9 juni..... das is nietten mei wat ze zeiden bij bestellen ?.....
Tja, die datum die je daar leest klopt sowieso niks van. Als je vandaag bestelt staat er nog steeds levering in mei. Precies ook de reden waarom iedereen klaagt dat het zo lang duurt. Ze kunnen beter augustus beloven en dan in juni leveren ;)
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Maar zitten jullie dan continu te bellen met Tesla? Is er niemand die gewoon af wacht of er een mailtje of telefoontje binnenkomt en dan braaf zn wagen gaat halen?

Jawel maar die zitten waarschijnlijk niet in dit topic

Toch wel, we wachtten braaf tot we zouden worden gebeld ergens in augustus. Dat lukt niet zo goed, want we worden sedert twee weken door Tesla zelf gecontacteerd. Wagen wordt drie maand vroeger dan gepland geleverd...
 
  • Like
Reactions: Gaetandp
Ik had in maart een p3d+ Wit/wit besteld.
3 weken later bellen ze me dat er een vin kon gekoppeld worden. Ik verkoop mijn auto.
Volgende dag een mail dat de auto niet overeenkwam met mijn bestelling.

Heb nu al bijna een maand geen auto meer en heb totaal geen zicht op leverdatum of vin nummer. Al veel gebeld en gemaild.
Ik blijf hopen op de boot van 21 mei. Was al teleurgesteld genoeg met de 1ste boot in mei.
 
Maar zitten jullie dan continu te bellen met Tesla? Is er niemand die gewoon af wacht of er een mailtje of telefoontje binnenkomt en dan braaf zn wagen gaat halen?
Als Tesla de boel goed op orde had zou dat wsl wel meer gebeuren. Maar dat hebben ze niet. In mijn geval:

- begin december 2016 gereserveerd
- begin december 2018 besteld
- half december te horen gekregen levering wordt eerste helft feb

Als hij er dan mid feb niet is, dan ga ik bellen. Als ik dan eind feb lees van iemand die nooit gereserveerd heeft en begin feb exact dezelfde configuratie heeft besteld als ikzelf en er inmiddels al in rond rijdt, ja dan ga ik weer bellen. En vervolgens zijn er steeds weer verwachtingen gewekt die niet nagekomen zijn.

Reserveringshouders zijn eenvoudigweg genaaid
Informatie die ze geven is onbetrouwbaar
Verwchtingsmanagement is ruk
Prijsbeleid is 'onnavolgbaar' (als je al van beleid kunt spreken)

Ja, dat genereert heel veel telefoonverkeer.
 
Ik had in maart een p3d+ Wit/wit besteld.
3 weken later bellen ze me dat er een vin kon gekoppeld worden. Ik verkoop mijn auto.
Volgende dag een mail dat de auto niet overeenkwam met mijn bestelling.

Heb nu al bijna een maand geen auto meer en heb totaal geen zicht op leverdatum of vin nummer. Al veel gebeld en gemaild.
Ik blijf hopen op de boot van 21 mei. Was al teleurgesteld genoeg met de 1ste boot in mei.

Dat is al de zoveelste keer dat je het vertelt. We weten dat je zonder auto zit; Vervelend voor je, eigen schuld maar je vergeet alles zodra je de auto hebt (we hebben allemaal in hetzelfde pakket gezeten) :)!
 
Dat was begrijp ik specifiek in jouw geval zo omdat er een onterechte uitlever restrictie op bleek te zitten. Als dat niet het geval is heeft het volgens mij allemaal heel weinig zin en zorgt het alleen voor extra frustatie omdat er toch niets te vertellen valt totdat er een Vin is gekoppeld.
 
Zojuist gebeld door Delivery, paar uur voor afspraak, dat deze niet door kan gaan. Auto is nog niet geheel gereed, ze konden echter verder niets aangeven. Jammer en hoop geregeld om ook lease auto in te leveren in Tilburg. Tesla zou er toch beter aan doen om pas afspraken te maken als auto's uit Zeebrugge daadwerkelijk in Tilburg aankomen en gecontroleerd zijn. Nu maar weer afwachten op volgende afspraak.

In vervolg hierop...vandaag te horen gekregen dat, nadat gisteren dus eigenlijk de auto klaar stond, het nu nog twee weken kan gaan duren. Waarschijnlijk gaan ze hem eerst nog even uitdeuken ofzo :(. Kenteken is inmiddels al wel uitgegeven dus kan alleen maar weer afwachten. Vreemde gang van zaken hoor.