Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Model 3 LR RWD, zwart, zwart, 18 inch Aero, geen trekhaak
Besteldatum: 20 mei 2019
Afleverdatum: 7 juni 2019

Auto was netjes en schoon, lak was prima maar toch niet super (geringe swirls aanwezig). Alle toebehoren zaten erin voor zover ik heb kunnen zien. Interieur ook prima geen vlekken of iets dergelijks. 2 geringe beschadigingen gezien dat gaan ze oplossen, ik heb keurig een mail van ze gehad dat er contact met mij wordt opgenomen om de mankementen te verhelpen.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Waarschijnlijk staan de VIN's nu echt verborgen tot je de eindfactuur krijgt. Is beter voor Tesla, krijgen ze waarschijnlijk minder vragen en als eens iets mis zou gaan kunnen ze gewoon ongemerkt een andere VIN toekennen. Je zal waarschijnlijk toch gewoon een eindfactuur krijgen met dezelfde VIN die je in de sourcecode had gevonden.
 
Waarschijnlijk staan de VIN's nu echt verborgen tot je de eindfactuur krijgt. Is beter voor Tesla, krijgen ze waarschijnlijk minder vragen en als eens iets mis zou gaan kunnen ze gewoon ongemerkt een andere VIN toekennen. Je zal waarschijnlijk toch gewoon een eindfactuur krijgen met dezelfde VIN die je in de sourcecode had gevonden.

zou mooi zijn.. echter krijg ik denk ik geen eindfactuur te zien helaas. Collega van mij kreeg ineens een afspraak in zijn account om zijn auto af te leveren. Hij ziet ook geen eindfactuur (gaat denk enkel naar de lease)
 
zou mooi zijn.. echter krijg ik denk ik geen eindfactuur te zien helaas. Collega van mij kreeg ineens een afspraak in zijn account om zijn auto af te leveren. Hij ziet ook geen eindfactuur (gaat denk enkel naar de lease)

Ik heb de mijne particulier besteld, geen lease, en heb dus een eindfactuur in mijn account staan. Volgens de FAQ op de site van Tesla moet je deze ook zo'n 2 weken voor levering krijgen. Geld moet namelijk volgens de eindfactuur 7 dagen voor levering zijn overgemaakt (op de site staat echter 3 werkdagen). Wordt lastig als je gaat afhalen en je hebt nog niet betaald..
 
Ik heb de mijne particulier besteld, geen lease, en heb dus een eindfactuur in mijn account staan. Volgens de FAQ op de site van Tesla moet je deze ook zo'n 2 weken voor levering krijgen. Geld moet namelijk volgens de eindfactuur 7 dagen voor levering zijn overgemaakt (op de site staat echter 3 werkdagen). Wordt lastig als je gaat afhalen en je hebt nog niet betaald..
Ik heb hem ook privé besteld... Nog geen eind factuur... Wordt dan krap als levering voor eind juni moet gaan plaatsvinden. Heb je een link naar waar gezegd wordt dat deze 14 dagen voor levering aangemaakt dient te zijn?
 
. Geld moet namelijk volgens de eindfactuur 7 dagen voor levering zijn overgemaakt (op de site staat echter 3 werkdagen). Wordt lastig als je gaat afhalen en je hebt nog niet betaald..

Bij mij vroeg ik even aan delivery een teletijdsmachine: ik kreeg eerst de 15e mei een factuur met “leveringsdatum 15 mei” met het verzoek om 7 dagen voor de vermelde leveringsdatum te betalen. De eerst mogelijke afspraak was trouwens de 17de.

Dus: het kan dat je de eindfactuur maar 2 dagen voor levering krijgt. In dat geval bewijs van betaling meenemen, zeiden ze.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Waarom leveren zo veel mensen hun model 3 met een paar duizend kilometer al weer in? Een incidenteel geval dat de auto lease was en terug gekomen is daar gelaten, lijkt me dat de meeste mensen niet zomaar 60-70-80K neertellen om dan na 2 of 3 maanden al weer te zeggen 'de asbak is vol' of 'ik moet zo vaak laden'. Dus; what's up?

Dat zijn demoauto's. Door de demo's vrij snel te verkopen, rijdt Tesla continue in een vrijwel nieuwe vloot met demoauto's. Daarmee voorkom je bv. ook dat je demoauto's bepaalde verbeteringen (ik noem maar wat, extra geluidsisolatie, nieuwe MCU, nieuwe motoren, nieuwe vering) niet hebben.

Daarbij komt: De Nederlandse wet MIA stelt dat een auto niet meer dan 6 maanden oud mag zijn of 5000 km gereden mag hebben om te voldoen aan de eisen voor de MIA (milieusubsidie). Zodra 1 van die 2 waarden in zicht komt gaat de auto in de verkoop zodat de leaserijders nog de milieuinvesteringsaftrek kunnen aanvragen in combi met een beetje korting van Tesla omdat er al wat kilometers op staan.
 
Jep...daar kan ik de auto nog vinden. Blijkbaar heeft iemand hard op zijn lazer gekregen. Toch opvallend als dit daadwerkelijk de voorraad is. Best veel exemplaren dan blijkbaar niet verkocht. Maar geen harde conclusies over te trekken....maar goed. Dit is aardig offtopic volgens mij ;).

De Model 3 is niet build-to-order zoals de Model S en X. In andere woorden, Tesla bouwt zeg 2000 auto's, zet die op een boot naar Europa, gooit ze alle 2000 in 'op voorraad'. Vervolgens komt Tesla Netherlands die matched voorraad auto's met openstaande orders.

Het lijkt mij dus vrij aannemelijk dat dit gewoon auto's zijn die beschikbaar zijn of binnenkort aan land komen die nog aan een bestelling gekoppeld moeten worden. Zoals je hier kunt lezen zijn er nog genoeg mensen met een bestelling zonder VIN :)
 
Hi, ik ben nieuw hier en vraag me af hoe bij andere leaserijders de uitlevering verloopt. Medio april Model 3 LR besteld via Driessen, levering stond op eind mei (wat op zich al langer was dan de 2/3 weken die in de showroom vermeld werden). Inmiddels zitten we op 8 juni, is er nog niet geleverd en weet Driessen niet meer te melden dan dat "Tesla een seintje geeft als de auto binnen 5 dagen op kenteken wordt gezet". Er zit bij ons op kantoor nog een fleetowner tussen, maar ook die heeft niet meer info.
- is de levertijd normaal of langer dan bij andere kopers?
- kan ik als leaserijder zelf meer info achterhalen over lever-status en -verwachting?
Bij mij heeft Tesla op 26 maart bevestigd. Verder hetzelfde verhaal als bij jou.
Ik overweeg voor een andere combinatie te kiezen als dat nog kan zodat ik er eind deze maand mee op vakantie kan zoals gepland (beloofd was levering in mei 100% mijnheer!). Heb nl binnen een week ongeveer geen auto meer......
Maar moet via werkgever leasemaatschappij en dan Tesla en wie weet heeft dit wel tot effect dat het nog langer gaat duren aangezien 8 juni ook niet is gehaald (toezegging gehad maar ging dus niet door) en er misschien nog een mogelijkheid is op 28 (mededeling Tesla vorige week) maar ze gaven aan dat juli/augustus meer waarschijnlijk zou zijn. Tja, wat is wijsheid........
 
Dat zijn demoauto's. Door de demo's vrij snel te verkopen, rijdt Tesla continue in een vrijwel nieuwe vloot met demoauto's. Daarmee voorkom je bv. ook dat je demoauto's bepaalde verbeteringen (ik noem maar wat, extra geluidsisolatie, nieuwe MCU, nieuwe motoren, nieuwe vering) niet hebben.

Daarbij komt: De Nederlandse wet MIA stelt dat een auto niet meer dan 6 maanden oud mag zijn of 5000 km gereden mag hebben om te voldoen aan de eisen voor de MIA (milieusubsidie). Zodra 1 van die 2 waarden in zicht komt gaat de auto in de verkoop zodat de leaserijders nog de milieuinvesteringsaftrek kunnen aanvragen in combi met een beetje korting van Tesla omdat er al wat kilometers op staan.

Demo snap ik. Maar MIA gaat alleen over nieuwe aanschaffen.
De Belastingdienst website over MIA [link] zegt bij de voorwaarden: "Het bedrijfsmiddel is niet eerder gebruikt"

Ook bijzonder, op een ander deel van de BD website [link] staat: "Een milieuvriendelijke auto is ‘nieuw’ als deze niet langer dan 6 maanden geleden voor het eerst in gebruik is genomen of niet meer dan 6000 kilometer heeft gereden."

Kennelijk is het woord 'nieuw' aan subjectieve interpretatie onderhevig.
 
Last edited:
De Model 3 is niet build-to-order zoals de Model S en X. In andere woorden, Tesla bouwt zeg 2000 auto's, zet die op een boot naar Europa, gooit ze alle 2000 in 'op voorraad'. Vervolgens komt Tesla Netherlands die matched voorraad auto's met openstaande orders.

Het lijkt mij dus vrij aannemelijk dat dit gewoon auto's zijn die beschikbaar zijn of binnenkort aan land komen die nog aan een bestelling gekoppeld moeten worden. Zoals je hier kunt lezen zijn er nog genoeg mensen met een bestelling zonder VIN :)
Ik twijfel eraan of de S en X build to order zijn...maar zou kunnen.

Dat de 3 in batches worden gemaakt en onderweg gekoppeld worden aan orders, is mij bekend. De auto's die even zichtbaar waren, zijn niet op een schip. Allen hadden VINs en stonden/staan in het systeem alsof ze bij diverse locaties door Europa ready to go waren. Even stond er zelfs "zonder transport kosten te verschepen naar NL" of iets in die strekking. Blijkbaar zijn er 100den "inventory" Model 3s door de EU. Zeer mogelijk "nog niet gekoppeld" of demo autos of autos die men toch heeft ingeleverd, etc.

Jammer dat de site "dicht" is. Mijn link inclusief token werkt nog voor een bepaalde VIN. Ben toch benieuwd wat er zou gebeuren als ik zou bestellen.... ;).

Hoe is het ondertussen met de afleveringen. Afgezien van wat swirls, ziet alles er een beetje strak uit?