Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
voor beiden is een verzoek tot levering/omruil gemaakt voor het service center Eindhoven

Ik wacht inmiddels (ook) al vanaf maart op de type-2 kabel , mail maandelijks SeC Eindhoven. So far, helemaal niks ooit op voorraad. Hoop dat je hem niet snel nodig hebt.

Er is me wel ooit een 4mtr kabel aangeboden, maar aangezien ik die kabel alleen eventueel voor vakantie nodig heb (dus voor mij geen prio), lijkt me langer me voor die ene keer wel handig (vs net niet kunnen laden). Heb ondertussen een kabel van een bevriende MS rijder geleend tijdens vakanties, die moest bij z'n eerste S deze kabel nog gewoon zelf kopen. Bij de tweede zat ie er wel bij, vraag me nu af wat formeel bij een NU nieuw bestelde 3 zit.
 
Ik wacht inmiddels (ook) al vanaf maart op de type-2 kabel , mail maandelijks SeC Eindhoven. So far, helemaal niks ooit op voorraad. Hoop dat je hem niet snel nodig hebt.
Ik heb een 4 meter kabel erbij gekregen maar dat is voor thuis erg krap en dus niet zo geweldig, vandaar dat ik liever een 7,5 meter zou hebben. Maar met wat moeite kan ik me zo ook redden, maar even afwachten dus en wellicht binnenkort ook maar even binnenlopen.
 
Over de laadkabel: kreeg vandaag deze mail (overigens na ruim 3 weken en een herinnering van mijn kant, een week geleden):

Allereerst excuses voor onze late reactie. Door grote drukte zijn wij niet eerder aan uw reactie toegekomen.

Wij kunnen, zoals eerder vermeld, wel degelijk een levertijd voor de kabel geven, maar dit kan enkel gedaan worden voor de enige optie die wij momenteel leveren: de 4 meter Mennekes Type 2 kabel.

Ongeacht wat u gehoord mag hebben of wat er op sociale media vermeld wordt, hebben wij de 7.5 meter kabel niet op voorraad en kunnen wij deze ook niet bestellen.

Op uw vraag of wij de kosten zullen vergoeden indien u zelf een kabel aanschaft: hiervoor is géén akkoord. Tesla levert zelf haar producten, en zal geen kosten vergoeden die u bij een derde partij maakt.

Daarnaast geeft u aan “recht” te hebben op een 7.5 meter kabel. U heeft inderdaad recht op een Mennekes Type 2 kabel, omdat deze bij de auto geleverd hoort te worden. De lengte van deze kabel staat echter nergens gespecificeerd. Tesla levert momenteel de 4 meter kabel bij haar auto’s, welke u, indien gewenst, in ontvangst kan nemen. Indien u graag wil wachten op de 7.5 meter kabel, waarvan de levertijd nog altijd onbekend is, is dat ook uw goed recht.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Lekker dan. Na bijna 3 maanden aan het lijntje te zijn gehouden ....
 
ik ook.... zou vandaag mijn auto geleverd krijgen, maar vrijdag te horen gekregen dat het donderdag of vrijdag gaat worden. Via sms een link gekregen om aflever adres door te geven voor directe delivery. Link werkt echter niet... telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar en via mail reageren ze niet... maar het is nog geen donderdag, dus misschien komt het allemaal op z'n pootjes terecht.

Dit heb ik eerder gelezen ergens, bleek toen een typfout in de sms. Was het deliverynltesla.com? Want daar moet een @ voor Tesla.com (het is een emailadres, geen URL).
 
Vandaag heb ik de Tesla Model 3 Long Range RWD (18 inch aero cap) mogen ophalen in Tilburg. Bij mij verliep het contact gelukkig wel goed.

De factuur kreeg ik wel 6 dagen voor levering. Dat vond ik en beetje laat, vooral omdat erop stond dat je 7 werkdagen voor levering moet betalen, maar oké. Kenteken en meldcode ben ik maar niet voor gaan bellen, want het was volgens mij nogal druk bij de klantenservice dus heb dat toen maar afgewacht. Drie dagen voor levering kwamen die gegevens binnen, gelukkig had ik nog genoeg tijd om een verzekering te regelen

Wat betreft de levering. Dat ging vrij rap. Ik kreeg de tijd om de auto na te lopen op mankementen. De auto zag er goed uit, alleen zag ik wel een paar kleinigheden, zoals een klein krasje op een wieldop en een klein krasje bij 1 van de camera's. Wieldop werd ter plekke vervangen. De servicemedewerker vond het krasje bij de camera in eerste instantie niet erg genoeg maar na aandringen heeft ie foto's gemaakt en zal er nog iemand contact opnemen met me over de kras.

Voor de rest zaten alle telefoonkabels erbij, alleen kreeg ik een laadkabel mee van 4m. Schijnbaar worden de kabels van 7,5m niet meer standaard geleverd. Wel apart was dat een andere persoon geen telefoonkabels erbij had gekregen die na mij de auto kwam ophalen.

Al met al was ik wel tevreden met de service van vandaag en naar aanloop van de aflevering. De medewerker die mij vandaag hielp, zei wel dat het nog een hele drukke week ging worden. Vandaag stonden er iets van 50 afleveringen gepland maar woensdag hadden ze 200 afleveringen staan. Dat wordt nog wat..

En de auto.. Die rijdt erg fijn
smile.gif
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Ik snap niet zo goed waarom al die verzekeringen van tevoren afgesloten moeten worden. Ik krijg altijd een voorlopige dekking van twee weken van mijn tussenpersoon. Zelfs als ik bijv op zaterdag besluit een auto te kopen. Één belletje en de auto, boot, motor is verzekerd.

Daarna zoek ik wel uit waar iets definitief verzekerd gaat worden. Ook wel eens niet bij degene die twee weken dekking gegeven heeft.
 
Ik snap niet zo goed waarom al die verzekeringen van tevoren afgesloten moeten worden. Ik krijg altijd een voorlopige dekking van twee weken van mijn tussenpersoon. Zelfs als ik bijv op zaterdag besluit een auto te kopen. Één belletje en de auto, boot, motor is verzekerd.

Daarna zoek ik wel uit waar iets definitief verzekerd gaat worden. Ook wel eens niet bij degene die twee weken dekking gegeven heeft.

Dat is een voordeel van werken met een agent. Bij direct zelf sluiten werkt dat niet. Je krijgt wel een voorlopige dekking maar die moet gewoon omgezet worden omdat er nog iets (kenteken of zo) ontbreekt. Een agent kan 'spelen' met de partijen waar hij een aanstelling voor heeft. Vaak is een agent ook nog een volmacht en dan levert ie de dekking aan 'trouwe klanten' op eigen rekening tot dat de definitieve gesloten wordt. Natuurlijk zijn er ook nadelen aan het werken met een agent, daarom loopt hun aantal in standaard schade producten als auto en huis zo ontzettend terug,
 
Ik snap niet zo goed waarom al die verzekeringen van tevoren afgesloten moeten worden. Ik krijg altijd een voorlopige dekking van twee weken van mijn tussenpersoon. Zelfs als ik bijv op zaterdag besluit een auto te kopen. Één belletje en de auto, boot, motor is verzekerd.

Daarna zoek ik wel uit waar iets definitief verzekerd gaat worden. Ook wel eens niet bij degene die twee weken dekking gegeven heeft.

Het helpt op z'n minst niet als mensen in Tilburg nog allemaal moeten gana bellen om voorlopige dekking te krijgen als Tesla 200 auto's op een dag wil uitleveren. Als Tesla zo veel mogelijk auto's de deur uit wil doen helpt het als ze dit soort info tijdig verstrekken.
 
Vandaag ook mijn M3 LR AWD gaan oppikken bij Tesla Delivery in Zaventem. Op zich een redelijk vlot process alleen stond ik eerst bij de SeC van Zaventem (2 à 3 km verder). En geen enkele communicatie stond dat het delivery center een ander adres heeft.

Pro's:
- Eenmaal daar was het een vlot proces, vriendelijke keren (per toeval ook die waarmee ik de testrit heb gehad, hij herkende me nog).
- Geen lakfouten te zien, toen hij eenmaal buitenstond nog eens rustig rondgewandeld om het goed te kunnen zien.
- Software 2019.20.2.1 stond erop en hij was helemaal opgeladen.

Con's:
- De type 2 kabel zat niet in de koffer, maar dat werd na wat rondbellen en chatten opgelost (wel raar de ze zelf geen checklist hebben voor die zaken).
- De usb kabels ontbreken ook, moet ik dus nog achteraan.

Voor de rest al wat aangename kilometers gereden!
 
Mijn M3 bestel-klucht gaat maar door en komt hopelijk vrijdag tot een goed einde...
  • medio april testrit gemaakt in Eindhoven, mbt levertijd werd toen 2-3 weken vermeld
  • meteen bestelling in gang gezet via leasemaatschappij, die enige tijd later levering eind mei hadden staan; 5/6 ipv 2/3 weken, maar acceptabel. Ondertussen mijn privé-auto alvast verkocht, want we konden ons in de tussentijd wel redden met de auto van mijn vrouw
  • eind mei: geen spoor van een Tesla te bekennen en leasemaatschappij kreeg niet meer te horen dan "zodra-ie binnen 5 dagen geleverd wordt krijgt u een seintje"
  • medio juni: leasemaatschappij heeft er regelmatig achteraan gejaagd, telkens met zelfde bericht. Toen bleek ineens dat de order door hen wel geplaatst was, door Tesla bevestigd was maar door Tesla intern niet in gang gezet (althans, dat zegt men). Gevolg: er was helemaal niets voor me besteld! Gelukkig stonden er tientallen zwart/zwart LR 18" auto's klaar, waarover ik al een paar keer een commerciele mailing had gehad: "Bestel nu, rij nog in juni". Dat heeft de leasemaatschappij alsnog gedaan
  • 18/6 kreeg leasemaatschappij bevestiging van levering op vrijdag 28/6, echter is nog steeds onduidelijk of dat wel over mijn auto gaat.... Ik heb 'm in de agenda staan voor 12.00 in Tilburg (heb mijn agenda daar ook op aangepast), maar heb zelf nog niets van Tesla gehoord en het blijft afwachten. Mogelijk horen ze vandaag het kenteken en bevestiging dat het echt om de auto voor mij gaat
  • en dan, dan hopelijk eindelijk ook van het Tesla-driving te gaan genieten (nadat ik natuurlijk eerst grondig de aflever-checklist ben nagelopen ;-)
Iemand nog tips, meningen, ideeën?
 
Het helpt op z'n minst niet als mensen in Tilburg nog allemaal moeten gana bellen om voorlopige dekking te krijgen als Tesla 200 auto's op een dag wil uitleveren. Als Tesla zo veel mogelijk auto's de deur uit wil doen helpt het als ze dit soort info tijdig verstrekken.

Natuurlijk zouden ze de informatie tijdig moeten doorgeven maar ik zou hem pas verzekeren als ik zeker wist dat ik hem accepteer. En het kost echt nauwelijks tijd na de aflever ceremonie..
 
Sinds mijn bestelling eind mei (via Leaseplan) heb ik met veel belangstelling dit forum gevolgd. Wat mij al snel opviel is dat er een hoop mensen met vooral negatieve ervaringen hun verhaal doen. Nu wil ik absoluut niet roepen dat deze mensen ongelijk hebben of ongeduldig zijn of iets dergelijks. Maar ik schrok wel een beetje van alle malaise rondom de leveringen. Mensen die duidelijkheid eisen en vervolgens uren in de wacht hangen maar niet de gewenste antwoorden krijgen waarop ze hopen. Omdat ik toch goed voorbereid wilde zijn op wat me te wachten stond en er echt een hoop leuke en goede informatie langskomt ben ik toch hier blijven plakken op het forum.

Toch wilde ik ook even mijn ervaring delen met het bestellen van mijn Model3. Ten eerste heb ik echt een geweldige baas die mij overtuigde om voor een elektrische auto te kiezen. Vervolgens is er een offerte opgevraagd en na wat aanpassingen is de auto besteld door Leaseplan bij Tesla (besteld eind mei en verwachte levertijd eerste week juli). Ik kreeg hier netjes bericht van en een paar dagen later ontving ik een account van Tesla. Middels het trucje om je VIN nummer te bekijken zag ik dat ik ook al een VIN had, deze was echter een dag later verdwenen. Twee weken later zag ik hem als voorraad auto op de Tesla website staan. Even met Leaseplan gebeld, wat ik nu eigenlijk moest verwachten en deze hebben alle stapjes even uitgelegd. Vandaag werd ik gebeld door Tesla Groningen met het bericht dat mijn Tesla bij hun was gearriveerd en dat hij mij een e-mail zou sturen met zijn gegevens erin om bij vragen contact met hem op te kunnen nemen. Eigenlijk ben ik dus wel blij verrast en krijg ik binnenkort bericht wanneer ik hem kan ophalen!

Ik snap dat dit verhaal misschien te positief klinkt, maar hopelijk is het een teken dat ze stiekem toch wel hun best doen!
 
  • Like
Reactions: Tozz
Sinds mijn bestelling eind mei (via Leaseplan) heb ik met veel belangstelling dit forum gevolgd. Wat mij al snel opviel is dat er een hoop mensen met vooral negatieve ervaringen hun verhaal doen. Nu wil ik absoluut niet roepen dat deze mensen ongelijk hebben of ongeduldig zijn of iets dergelijks. Maar ik schrok wel een beetje van alle malaise rondom de leveringen. Mensen die duidelijkheid eisen en vervolgens uren in de wacht hangen maar niet de gewenste antwoorden krijgen waarop ze hopen. Omdat ik toch goed voorbereid wilde zijn op wat me te wachten stond en er echt een hoop leuke en goede informatie langskomt ben ik toch hier blijven plakken op het forum.

Toch wilde ik ook even mijn ervaring delen met het bestellen van mijn Model3. Ten eerste heb ik echt een geweldige baas die mij overtuigde om voor een elektrische auto te kiezen. Vervolgens is er een offerte opgevraagd en na wat aanpassingen is de auto besteld door Leaseplan bij Tesla (besteld eind mei en verwachte levertijd eerste week juli). Ik kreeg hier netjes bericht van en een paar dagen later ontving ik een account van Tesla. Middels het trucje om je VIN nummer te bekijken zag ik dat ik ook al een VIN had, deze was echter een dag later verdwenen. Twee weken later zag ik hem als voorraad auto op de Tesla website staan. Even met Leaseplan gebeld, wat ik nu eigenlijk moest verwachten en deze hebben alle stapjes even uitgelegd. Vandaag werd ik gebeld door Tesla Groningen met het bericht dat mijn Tesla bij hun was gearriveerd en dat hij mij een e-mail zou sturen met zijn gegevens erin om bij vragen contact met hem op te kunnen nemen. Eigenlijk ben ik dus wel blij verrast en krijg ik binnenkort bericht wanneer ik hem kan ophalen!

Ik snap dat dit verhaal misschien te positief klinkt, maar hopelijk is het een teken dat ze stiekem toch wel hun best doen!

Heb de auto als particulier gekocht, ligt mss anders dan bij leasing, maar ook ik kan alleen maar tevreden zijn over de service, voor, tijdens en na. Je voelt je daar echt geaccepteerd, nu moet ik toegeven dat ik de wagen begin mei in ontvangst mocht nemen toen er van drukte geen sprake was. Maar zowel het bestelproces, als de bevestiging van levering werd ik telkens keurig door Tesla op de hoogte gebracht. Succes aan iedereen die hem nog krijgt.
 
Na zeker 5 jaar hard sparen en al bijna 3 jaar op een wachtlijst te hebben gestaan was het vandaag dan eindelijk zo ver, de aflevering van mijn nieuwe Tesla Model 3!

Aflevering zelf was echt een geweldige ervaring. Had alleen een Engelstalige medewerker die zijn eerste aflevering ging doen. Geen probleem, wist eigenlijk toch al wel alles. :p Maar hij kon de meeste dingen toch goed uitleggen, voor een ding wel even hulp nodig van een andere medewerker. Was opzich nog best rustig toen ik daar aan kwam, niet zo druk als op foto's die ik eerder heb gezien. ;) Maar bleven wel steeds mensen binnenlopen en werden ook constant nieuwe Model 3's op hun plek gezet voor aflevering. Prachtig om te zien. Heb alles nagekeken, behalve wat kleine swirls in de lak van het poetsen (wat overigens slecht was gedaan, zat nog overal vuil en wat plakresten op de auto, dit kan beter) was de auto verder echt perfect. Maakt verder niet, ben toch van plan glascoating te laten aanbrengen binnenkort, lak wordt dan toch weer eerst netjes gemaakt. Ook totaal geen afwijkende panel gaps bij die van mij en alle accessoires erbij behalve natuurlijk de telefoonkabeltjes en vloer/frunk matten. Was een beetje bang met al die verhalen hier van schades enz. maar kan ik nu dus totaal niet over mee praten gelukkig. :)

Maar de weg terug naar huis, daar begon het plezier pas echt! Weet vanwege mijn quad natuurlijk al wel dat elektrisch rijden erg leuk is en erg soepel gaat met veel vermogen maar wat de Tesla Model 3 kan had ik echt niet verwacht. Ondanks dat ik best wel wat voorzichtig naar huis heb gereden heb ik ook wel een paar keer het pedaal even wat dieper ingetrapt, echt niet normaal hoe snel die accelereert en ligt ook erg vast op de weg met toch een vrij comfortabele vering. Mijn verwachtingen voor deze auto zijn in ieder geval erg overtroffen, ben er echt heel erg blij mee! Bereik ook zeker goed, met paar keer flink accelereren toch nog gemiddeld 181 wh/km. Hangt nu lekker aan de lader. :) Krijg alleen maar 9-10A terwijl de Model 3 en TWC beide op 13A staan ingesteld, dat is wel vreemd. Toen ik hem pas aansloot had ik wel meteen even 13A. Moet ik nog even verder naar kijken de komende dagen.

Natuurlijk ook heel wat foto's gemaakt.
Wieldoppen zijn ondertussen wel eraf, extra bereik niet nodig en wil graag die mooie velgen eronder zien. :p

Denk dat ik nu na deze dag al wel kan zeggen dat dit mijn beste aankoop ooit is! Echt een geweldig mooie auto.

ix3bsGz.jpg


INfQoPY.jpg


CgXJGZk.jpg


6e4pqbm.jpg
 
Na zeker 5 jaar hard sparen en al bijna 3 jaar op een wachtlijst te hebben gestaan was het vandaag dan eindelijk zo ver, de aflevering van mijn nieuwe Tesla Model 3!

Aflevering zelf was echt een geweldige ervaring. Had alleen een Engelstalige medewerker die zijn eerste aflevering ging doen. Geen probleem, wist eigenlijk toch al wel alles. :p Maar hij kon de meeste dingen toch goed uitleggen, voor een ding wel even hulp nodig van een andere medewerker. Was opzich nog best rustig toen ik daar aan kwam, niet zo druk als op foto's die ik eerder heb gezien. ;) Maar bleven wel steeds mensen binnenlopen en werden ook constant nieuwe Model 3's op hun plek gezet voor aflevering. Prachtig om te zien. Heb alles nagekeken, behalve wat kleine swirls in de lak van het poetsen (wat overigens slecht was gedaan, zat nog overal vuil en wat plakresten op de auto, dit kan beter) was de auto verder echt perfect. Maakt verder niet, ben toch van plan glascoating te laten aanbrengen binnenkort, lak wordt dan toch weer eerst netjes gemaakt. Ook totaal geen afwijkende panel gaps bij die van mij en alle accessoires erbij behalve natuurlijk de telefoonkabeltjes en vloer/frunk matten. Was een beetje bang met al die verhalen hier van schades enz. maar kan ik nu dus totaal niet over mee praten gelukkig. :)

Maar de weg terug naar huis, daar begon het plezier pas echt! Weet vanwege mijn quad natuurlijk al wel dat elektrisch rijden erg leuk is en erg soepel gaat met veel vermogen maar wat de Tesla Model 3 kan had ik echt niet verwacht. Ondanks dat ik best wel wat voorzichtig naar huis heb gereden heb ik ook wel een paar keer het pedaal even wat dieper ingetrapt, echt niet normaal hoe snel die accelereert en ligt ook erg vast op de weg met toch een vrij comfortabele vering. Mijn verwachtingen voor deze auto zijn in ieder geval erg overtroffen, ben er echt heel erg blij mee! Bereik ook zeker goed, met paar keer flink accelereren toch nog gemiddeld 181 wh/km. Hangt nu lekker aan de lader. :) Krijg alleen maar 9-10A terwijl de Model 3 en TWC beide op 13A staan ingesteld, dat is wel vreemd. Toen ik hem pas aansloot had ik wel meteen even 13A. Moet ik nog even verder naar kijken de komende dagen.

Natuurlijk ook heel wat foto's gemaakt.
Wieldoppen zijn ondertussen wel eraf, extra bereik niet nodig en wil graag die mooie velgen eronder zien. :p

Denk dat ik nu na deze dag al wel kan zeggen dat dit mijn beste aankoop ooit is! Echt een geweldig mooie auto.

ix3bsGz.jpg


INfQoPY.jpg


CgXJGZk.jpg


6e4pqbm.jpg
Mooi! Een enthousiaste liefhebber aan het woord! Prachtige kar, heel veel plezier toegewenst!
 
Na zeker 5 jaar hard sparen en al bijna 3 jaar op een wachtlijst te hebben gestaan was het vandaag dan eindelijk zo ver, de aflevering van mijn nieuwe Tesla Model 3!

Aflevering zelf was echt een geweldige ervaring. Had alleen een Engelstalige medewerker die zijn eerste aflevering ging doen. Geen probleem, wist eigenlijk toch al wel alles. :p Maar hij kon de meeste dingen toch goed uitleggen, voor een ding wel even hulp nodig van een andere medewerker. Was opzich nog best rustig toen ik daar aan kwam, niet zo druk als op foto's die ik eerder heb gezien. ;) Maar bleven wel steeds mensen binnenlopen en werden ook constant nieuwe Model 3's op hun plek gezet voor aflevering. Prachtig om te zien. Heb alles nagekeken, behalve wat kleine swirls in de lak van het poetsen (wat overigens slecht was gedaan, zat nog overal vuil en wat plakresten op de auto, dit kan beter) was de auto verder echt perfect. Maakt verder niet, ben toch van plan glascoating te laten aanbrengen binnenkort, lak wordt dan toch weer eerst netjes gemaakt. Ook totaal geen afwijkende panel gaps bij die van mij en alle accessoires erbij behalve natuurlijk de telefoonkabeltjes en vloer/frunk matten. Was een beetje bang met al die verhalen hier van schades enz. maar kan ik nu dus totaal niet over mee praten gelukkig. :)

Maar de weg terug naar huis, daar begon het plezier pas echt! Weet vanwege mijn quad natuurlijk al wel dat elektrisch rijden erg leuk is en erg soepel gaat met veel vermogen maar wat de Tesla Model 3 kan had ik echt niet verwacht. Ondanks dat ik best wel wat voorzichtig naar huis heb gereden heb ik ook wel een paar keer het pedaal even wat dieper ingetrapt, echt niet normaal hoe snel die accelereert en ligt ook erg vast op de weg met toch een vrij comfortabele vering. Mijn verwachtingen voor deze auto zijn in ieder geval erg overtroffen, ben er echt heel erg blij mee! Bereik ook zeker goed, met paar keer flink accelereren toch nog gemiddeld 181 wh/km. Hangt nu lekker aan de lader. :) Krijg alleen maar 9-10A terwijl de Model 3 en TWC beide op 13A staan ingesteld, dat is wel vreemd. Toen ik hem pas aansloot had ik wel meteen even 13A. Moet ik nog even verder naar kijken de komende dagen.

Natuurlijk ook heel wat foto's gemaakt.
Wieldoppen zijn ondertussen wel eraf, extra bereik niet nodig en wil graag die mooie velgen eronder zien. :p

Denk dat ik nu na deze dag al wel kan zeggen dat dit mijn beste aankoop ooit is! Echt een geweldig mooie auto.

ix3bsGz.jpg


INfQoPY.jpg


CgXJGZk.jpg
 
Na zeker 5 jaar hard sparen en al bijna 3 jaar op een wachtlijst te hebben gestaan was het vandaag dan eindelijk zo ver, de aflevering van mijn nieuwe Tesla Model 3!

Aflevering zelf was echt een geweldige ervaring. Had alleen een Engelstalige medewerker die zijn eerste aflevering ging doen. Geen probleem, wist eigenlijk toch al wel alles. :p Maar hij kon de meeste dingen toch goed uitleggen, voor een ding wel even hulp nodig van een andere medewerker. Was opzich nog best rustig toen ik daar aan kwam, niet zo druk als op foto's die ik eerder heb gezien. ;) Maar bleven wel steeds mensen binnenlopen en werden ook constant nieuwe Model 3's op hun plek gezet voor aflevering. Prachtig om te zien. Heb alles nagekeken, behalve wat kleine swirls in de lak van het poetsen (wat overigens slecht was gedaan, zat nog overal vuil en wat plakresten op de auto, dit kan beter) was de auto verder echt perfect. Maakt verder niet, ben toch van plan glascoating te laten aanbrengen binnenkort, lak wordt dan toch weer eerst netjes gemaakt. Ook totaal geen afwijkende panel gaps bij die van mij en alle accessoires erbij behalve natuurlijk de telefoonkabeltjes en vloer/frunk matten. Was een beetje bang met al die verhalen hier van schades enz. maar kan ik nu dus totaal niet over mee praten gelukkig. :)

Maar de weg terug naar huis, daar begon het plezier pas echt! Weet vanwege mijn quad natuurlijk al wel dat elektrisch rijden erg leuk is en erg soepel gaat met veel vermogen maar wat de Tesla Model 3 kan had ik echt niet verwacht. Ondanks dat ik best wel wat voorzichtig naar huis heb gereden heb ik ook wel een paar keer het pedaal even wat dieper ingetrapt, echt niet normaal hoe snel die accelereert en ligt ook erg vast op de weg met toch een vrij comfortabele vering. Mijn verwachtingen voor deze auto zijn in ieder geval erg overtroffen, ben er echt heel erg blij mee! Bereik ook zeker goed, met paar keer flink accelereren toch nog gemiddeld 181 wh/km. Hangt nu lekker aan de lader. :) Krijg alleen maar 9-10A terwijl de Model 3 en TWC beide op 13A staan ingesteld, dat is wel vreemd. Toen ik hem pas aansloot had ik wel meteen even 13A. Moet ik nog even verder naar kijken de komende dagen.

Natuurlijk ook heel wat foto's gemaakt.
Wieldoppen zijn ondertussen wel eraf, extra bereik niet nodig en wil graag die mooie velgen eronder zien. :p

Denk dat ik nu na deze dag al wel kan zeggen dat dit mijn beste aankoop ooit is! Echt een geweldig mooie auto.

ix3bsGz.jpg


INfQoPY.jpg


CgXJGZk.jpg


6e4pqbm.jpg
Jij ZK wij ZL wat een gave foto’s leuk. Ik heb net als jou alleen maar Positieve ervaringen met Tesla en zaterdag om 11:00 de kers op de taart
 
  • Like
Reactions: Firehuntah