Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn de afleveringen nu volledig stilgevallen, buiten wat inventaris wagens die de deur nog uitgaan?
Ze zoeken zo toch zelf telkens die rush aan het einde van het kwartaal!
Eens. En onbegrijpelijk.

Smeer die leveringen over het hele kwartaal uit! Een gestage stroom is toch veel beter te managen dan die enorme druk van het eindekwartaal? Hier is toch niet geen normale, kwalitatieve, personele en logistieke planning op te maken? Gevolg van die enorme druk is dan fouten en dus nog meer extra druk op de organisatie. We zullen het wel te simpel bekijken:rolleyes:
 
Sterker nog het advies van de twee verkopers vanachter hun witte bruto was om het toch allemaal maar telefonisch met Amsterdam af te handelen...

Vervolg op mijn Tesla 'avontuur'..

Ondanks alle pogingen om de bestellingen wijzigen en toezeggingen DAT er inderdaad wat gewijzigd zou worden stond alles nog net zo in mijn account zoals op het moment dat ik de bestellingen had ingevoerd begin juni.

Daarom afgelopen weekend nog maar eens geprobeerd de allereerste bestelling te annuleren via een ander email adres wat ik ergens tegengekomen was en daar kreeg ik tot mijn verbazing ook direkt een reply op terug dat de annulering in gang was gezet. Dit bericht had ik eerder nog niet ontvangen dus mijn voorzichtige conclusie is eigenlijk dat er tegen alle beweringen van de Tesla medewerkers in helemaal niets geannuleerd was.

Gisteren ook maar eens geprobeerd Tesla sales te contacteren op een ander (020) telefoon nummer.
En zowaar na nog geen 5 minuten in de wacht kreeg ik iemand aan de lijn.

Alles uitgelegd en de RN nummers erbij genomen, alle nagelopen en inderdaad er was nog NIETS gewijzigd.
Telefonisch dus nogmaals eea doorgenomen en bevestigd,

Prompt binnen een uur na het gesprek ontving ik ook opeens een automatische mail dat er een wijziging in mijn bestelling had plaatsgevonden met een aangepaste bestelbevestiging. Wederom voor mij een signaal dat er tot op heden ook niets aan alles wat eerder besproken en toegezegd was ook maar iets was gedaan.

Vermoedelijk was de combinatie trekhaak en 19" velgen problematisch maar dat is nu gewijzigd naar standaard SR+ met een trekhaak. Eenvoudiger kan het niet volgens mij. Nu ruim een maand verder heb ik pas de indruk dat het goed gaat komen, je moet er wel veel moeite voor doen....

De levering zal dus waarschijnlijk ergens in augustus zijn.
Dat is dus een variable van zon 30 dagen, we wachten geduldig af....
 
  • Like
Reactions: Onno
Goed te horen dat na een einde-kwartaal rush de zaken weer enigszins normaliseren. Ik heb mijn auto halverwege vorig kwartaal besteld en geen enkel probleem gehad met telefoon-/e-mail verkeer. Aan het einde van een kwartaal kan je het qua bereikbaarheid idd schudden.
 
Zijn de afleveringen nu volledig stilgevallen, buiten wat inventaris wagens die de deur nog uitgaan?
Ze zoeken zo toch zelf telkens die rush aan het einde van het kwartaal!

Stilgevallen niet, wel wat 'rustiger dan normaal laatste week' :D
report_20190710.PNG
 
  • Helpful
Reactions: Wackmack
Hoi allemaal. Ik ben momenteel woonachtig in Amerika en heb daarom al langere tijd mogen genieten van de model 3 (ongeveer 9 maanden nu). Geweldige auto en wil eigenlijk nooit meer terug naar een ICE. Nu verhuist mijn famile komende maand naar Nederland en zullen we onze prachtige auto moeten achterlaten... :( Dan nu mijn vraag: Stel dat ik in augustus aankom en direct een order plaats voor een Performance Model 3, hoe lang moet ik dan rekening houden voordat ik die geleverd zou krijgen? Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden qua verschillen tussen Nederland en de VS?

Als je vandaag besteld wordt het lig september (werd mij vandaag verteld) . Mogelijk eerder - afhankelijk van je config
 
mooie site, had de link niet gezien. bedankt
Mooie site inderdaad, bijna een sticky waard.

Dat gezegd hebbende, dit prachtige forum blinkt uit in waardevolle informatie, prettige sfeer en een ongelooflijk onoverzichtelijke opbouw:rolleyes: Gezien de recente aanwas van leden zou het enorm helpen als er een wat meer logischer indeling zou komen (Algemeen, techniek, aankoop, marktplaats enz). En zover ik weet zijn er (maar) 2 moderators en dat is misschien wat weinig:)
Maar ik vlieg volledig off-topic, dit is misschien wel een eigen draadje waard...
 
  • Like
Reactions: Geo_TM3 and Rohodo
Oef, het kan ook anders, afgelopen vrijdag (LR AWD, blauw, trekhaak) besteld en komende vrijdag ophalen :)
De eind factuur voldoen, een dag van te voren is toch ruim zat?
Wow, altijd baas boven baas :). In afwachting van lening, alle potjes geleegd en factuur betaald....wil het niet op de laatste dag laten aankomen. Nog geen mail met kenteken gezien of online in mijn account....nog 1 weekje!
 
Op 3 juni de bevestiging van de leasemij gekregen dat M3 (LR AWD, grijs, trekhaak, FSD) half september geleverd gaat worden. Deze week bezoek gebracht aan SEC in Groningen. Daar wist men mij te vertellen dat die onderweg was (google maps toonde een locatie op zee). Hij verwacht levering half augustus. Ik heb gezocht of je kan achterhalen welk RoRo schip het kan zijn. Zoektocht op dit forum gaf veel informatie maar dit kon ik niet vinden. Is er iemand die weet hoe je dat kunt achterhalen?
 
De levering van onze Model 3 is nog steeds geen succesverhaal.
Op zich wel goed contact met Tesla, maar ze krijgen het niet voor elkaar om een exacte leverdatum te geven.

Laatste nieuws is dat ze de auto gaan polijsten en mogelijk nog met lakschade afleveren om dan later te herstellen in de body shop.
De wagen zal in elk geval meer dan een week vertraging hebben, best jammer gezien ik vorige week zelf alles van inschrijving en verzekering in enkele dagen moest regelen omdat de levering initieel 08 juli was.
 
Maandag een zwarte LR AWD besteld bij leaseplan die ze als het goed is uit de voorraad gehaald hebben. Gisteravond stonden er nog diverse in de voorraad dus wilde er vandaag nog een bestellen alleen nu koop. Gisteren waren er nog meerdere autos, nu staat er geen een meer?
Dan toch maar een vanaf de boot laten komen...