Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Huidige leasecontract liep af in oktober. Heb die per 1 juni overgedaan aan een nieuwe collega en rijd zelf shortlease tot Tesla levert. Initieel zei Tesla dat juni prima haalbaar was maar zoals ik eerder zei, sinds bestellen eigenlijk niks meer van gehoord.

Dat is inderdaad vreemd. Ik heb hem in juni besteld en heb toegang tot de app, geen vin, nu bij mij ging dit via de firma en hebben er een leverdatum van oktober opgeplakt ivm mijn huidig lease contract. (Dus vervelend voor mij maar verstaanbaar)

Heb ook al eens met sec contact opgenomen om te horen of de wagen al wel eventueel in België staat of hij nog moest gebouwd worden (initieel was de leverdatum 1 week na bestelling voorzien) maar konden mij ook niets verder vertellen dan “We nemen contact met u op om een exact tijdstip voor aflevering af te spreken.”

Nu ja, in mijn geval minder erg maar voor jouw had ik toch al een wagen verwacht aangezien de bestelling in maart werd gedaan.

Misschien weten andere leden manieren om toch iets meer info te verkrijgen.
 
Dat is inderdaad vreemd. Ik heb hem in juni besteld en heb toegang tot de app, geen vin, nu bij mij ging dit via de firma en hebben er een leverdatum van oktober opgeplakt ivm mijn huidig lease contract. (Dus vervelend voor mij maar verstaanbaar)

Heb ook al eens met sec contact opgenomen om te horen of de wagen al wel eventueel in België staat of hij nog moest gebouwd worden (initieel was de leverdatum 1 week na bestelling voorzien) maar konden mij ook niets verder vertellen dan “We nemen contact met u op om een exact tijdstip voor aflevering af te spreken.”

Nu ja, in mijn geval minder erg maar voor jouw had ik toch al een wagen verwacht aangezien de bestelling in maart werd gedaan.

Misschien weten andere leden manieren om toch iets meer info te verkrijgen.

Voor zover ik weet koppelen ze een bestelling pas (ongeveer) een week voor levering aan een auto dus in mijn geval gebeurde er niks tot de laatste week van mei (mijn gewenste startdatum was 1 juni) en toen dat moment er was konden ze alleen zeggen dat er "helaas geen auto beschikbaar was in de juiste configuratie". In jouw geval zou ik dus niet al teveel verwachten tot eind oktober (tenzij jij, jouw werkgever of leasemaatschappij het accepteert dat er een periode 2 leasecontracten lopen).
 
  • Disagree
Reactions: Koen_X
Voor zover ik weet koppelen ze een bestelling pas (ongeveer) een week voor levering aan een auto dus in mijn geval gebeurde er niks tot de laatste week van mei (mijn gewenste startdatum was 1 juni) en toen dat moment er was konden ze alleen zeggen dat er "helaas geen auto beschikbaar was in de juiste configuratie". In jouw geval zou ik dus niet al teveel verwachten tot eind oktober (tenzij jij, jouw werkgever of leasemaatschappij het accepteert dat er een periode 2 leasecontracten lopen).

Idd, langs de andere kant kan je het ook positief benaderen en hopen dat ze de quality controle tegen dan op orde gekregen hebben en de laatste hardware erin hebben gestoken want ik vermoed dat met die uitlever rush er toch serieus wat steken zijn laten vallen. Ach we zullen wel zien, lig er niet van wakker.....hoewel :rolleyes:

Blijft wel raar, je bestelt een auto en eigenlijk weet je niet zeker of je hem ook gaat krijgen......zal met de minimale keuze aan opties liggen wss..
 
Gisteren stond de voorraad ineens weer online en gelijk de laatste M3 LR AWD, zwart 18” met trekhaak besteld. Mijn huidige auto moet nog tot eind Augustus, maar hij kan er maar vast staan. Wil hem nog laten wrappen dus daar dan mooi de tijd voor.
 
Gisteren stond de voorraad ineens weer online en gelijk de laatste M3 LR AWD, zwart 18” met trekhaak besteld. Mijn huidige auto moet nog tot eind Augustus, maar hij kan er maar vast staan. Wil hem nog laten wrappen dus daar dan mooi de tijd voor.

Je weet dat als tesla je smst voor afhaal datum dat je max 7 dagen hebt om m op te halen en dat ie anders doorgaat naar de volgende op de lijst ?
 
Goedemiddag allemaal, heeft iemand al een M3 met trekhaak geleverd gekregen? Toen ik bestelde kon dat net, dus heb hem op het laatst nog toegevoegd. Ik zou mijn auto komende week krijgen volgens de leasemaatschappij, maar ik heb nog niks gehoord. Over een week gaan we op vakantie, dus hopelijk komt hij nog voor die tijd. Heb het idee dat het wat langer duurt vanwege die trekhaak (heb er al bijna spijt van ;-) )
 
Goedemiddag allemaal, heeft iemand al een M3 met trekhaak geleverd gekregen? Toen ik bestelde kon dat net, dus heb hem op het laatst nog toegevoegd. Ik zou mijn auto komende week krijgen volgens de leasemaatschappij, maar ik heb nog niks gehoord. Over een week gaan we op vakantie, dus hopelijk komt hij nog voor die tijd. Heb het idee dat het wat langer duurt vanwege die trekhaak (heb er al bijna spijt van ;-) )

Ja er zijn er al genoeg geleverd met trekhaak, de mijne heeft ook een trekhaak. Denk dus niet dat het door de trekhaak wat langer duurt, deze waren laatst genoeg op voorraad. Heb je een met wit interieur besteld toevallig?
 
Goedemiddag allemaal, heeft iemand al een M3 met trekhaak geleverd gekregen? Toen ik bestelde kon dat net, dus heb hem op het laatst nog toegevoegd. Ik zou mijn auto komende week krijgen volgens de leasemaatschappij, maar ik heb nog niks gehoord. Over een week gaan we op vakantie, dus hopelijk komt hij nog voor die tijd. Heb het idee dat het wat langer duurt vanwege die trekhaak (heb er al bijna spijt van ;-) )

Welke config heb je besteld?
 
Na een weekje balen dat de Long Range RWD niet meer te bestellen zou zijn. Was daar op 28 juni een aantal AWD zwart/zwart/aero mét 3100 korting op de "direct beschikbaar" afdeling online. Met het motto "annuleren kan altijd nog" meteen besteld.
Vanmiddag na een half uurtje lopende band gapen in Tilburg mocht ik hem mee naar huis nemen.

- Vlotte aflevering (na ruim 2 weekjes) met alleen de hoognodige informatie. Zelf al genoeg ingelezen.
- 4 mtr mennekes kabel erbij
- Telefoonkabeltjes worden nageleverd
- Na zelf controleren een scheurtje in de voorbumper en wat lakvlekjes aan de linkerzijde van de auto. Deze worden binnenkort hersteld.

Al met al een hele relaxte ervaring. Ik kan me de ellende die de meeste kopers hebben gehad in maart/april en aan het eind van vorig kwartaal alleen maar voorstellen...

Ff een stukkie rijden nu...
 
Vandaag gebeld door Tesla..."uw heeft een afleverafspraak voor komende donderdag...."

ik: oh ooooh

Tesla: De auto is uitleverbaar

ik: :D

Mail: "hier is uw kenteken"

Interpolis: "dit kenteken is onbekend, kan tot twee dagen duren voordat we de info kunnen opvragen".

Nog 3 nachtjes "slapen"
 
  • Like
Reactions: Andre
Al met al een hele relaxte ervaring. Ik kan me de ellende die de meeste kopers hebben gehad in maart/april en aan het eind van vorig kwartaal alleen maar voorstellen...

Ff een stukkie rijden nu...

Allereerst: Gefeli met je nieuwe aanwinst! Was het stukkie rijden lekker???

Ik heb in de deliveryhell van maart mijn P100D opgehaald en in die van afgelopen juni de Model 3 van vrouwlief (LR RWD, sorry:rolleyes:)... In beide gevallen geen ellende en een relaxte ervaring:) De soep wordt ...(enz) ...
 
Vandaag gebeld door Tesla..."uw heeft een afleverafspraak voor komende donderdag...."

ik: oh ooooh

Tesla: De auto is uitleverbaar

ik: :D

Mail: "hier is uw kenteken"

Interpolis: "dit kenteken is onbekend, kan tot twee dagen duren voordat we de info kunnen opvragen".

Nog 3 nachtjes "slapen"

Leuk nieuws, hoop dat je toch wat kunt slapen de komende dagen. ;) Daarna zal het alleen maar genieten zijn van de auto. :)

Wel even een waarschuwing wat betreft Interpolis, daar doen ze Tesla's niet verzekeren voor diefstal. Was eerst van plan om ook bij Interpolis te verzekeren maar na het telefonisch verkrijgen van deze info van 2 verschillende medewerkers toch maar besloten om ergens anders te verzekeren. Waarom? Geen idee, dat konden ze me niet vertellen. Was een speciale Tesla polis zeiden ze..
 
  • Informative
Reactions: Defiant
Leuk nieuws, hoop dat je toch wat kunt slapen de komende dagen. ;) Daarna zal het alleen maar genieten zijn van de auto. :)

Wel even een waarschuwing wat betreft Interpolis, daar doen ze Tesla's niet verzekeren voor diefstal. Was eerst van plan om ook bij Interpolis te verzekeren maar na het telefonisch verkrijgen van deze info van 2 verschillende medewerkers toch maar besloten om ergens anders te verzekeren. Waarom? Geen idee, dat konden ze me niet vertellen. Was een speciale Tesla polis zeiden ze..

Met Interpolis gebeld gezien het feit dat de site mijn kenteken niet volledig automatisch kon gebruiken. Geen enkele beperking op de verzekering gemeld en heb gevraagd of er nog bijzonderheden waren. Helemaal geen. Ook in de bijgevoegde voorwaarden geen specifieke bepalingen kunnen vinden. Geen aanvullende alarmsystemen noodzakelijk.

Dekking is WA + Volledig Casco. Uiteindelijk door 75% noclaim korting en 12% pakketkorting (meerdere verzekeringen lopen bij Interpolis), komt mijn netto premie net onder de € 80 per maand (incl. BTW, particulier).

Net een mail van Tesla gehad dat ik een SMS mag ontvangen met een eerste aflevermogelijkheid...tsja...die SMS heb ik al een week. Moet zeggen dat de mails, de account-site en documenten elkaar soms behoorlijk tegenspreken, dan wel in een bijzondere volgorde worden vertrekt.

Maargoed, dit is goed bedoelde kritiek. Met een betere en meer consistente orderafhandeling, zullen kopers minder de neiging hebben contact te zoeken en zal er veel minder onzekerheid zijn. Laat de status gewoon knap zien in je account en stuur je documenten en mails (SMSjes) in de juiste volgorde. Is echt super laaghangend fruit. ;)

Alles is nu geregeld, dus voorlopig blijft het bij nog twee nachtjes slapen voor de reis naar het hoge Noorden begint :D.
 
Met Interpolis gebeld gezien het feit dat de site mijn kenteken niet volledig automatisch kon gebruiken. Geen enkele beperking op de verzekering gemeld en heb gevraagd of er nog bijzonderheden waren. Helemaal geen. Ook in de bijgevoegde voorwaarden geen specifieke bepalingen kunnen vinden. Geen aanvullende alarmsystemen noodzakelijk.

Dekking is WA + Volledig Casco. Uiteindelijk door 75% noclaim korting en 12% pakketkorting (meerdere verzekeringen lopen bij Interpolis), komt mijn netto premie net onder de € 80 per maand (incl. BTW, particulier).

Dat is wel apart dan dat ze bij mij zo moeilijk deden voor een SR+ terwijl die LR AWD van jou zelfs duurder is, misschien nog maar eens proberen dan en kijken wat de premie is. Kan ik misschien al overstappen want vind Centraal Beheer toch best duur eigenlijk met 150 euro p/m.

Wat betreft de SMSjes en mails, zo lang je geen bericht krijgt dat afleverafspraak is verzet komt alles goed. :D Maar zal nu wel minder zijn aangezien de drukte weer even voorbij is.
 
Dat is wel apart dan dat ze bij mij zo moeilijk deden voor een SR+ terwijl die LR AWD van jou zelfs duurder is, misschien nog maar eens proberen dan en kijken wat de premie is. Kan ik misschien al overstappen want vind Centraal Beheer toch best duur eigenlijk met 150 euro p/m.

Wat betreft de SMSjes en mails, zo lang je geen bericht krijgt dat afleverafspraak is verzet komt alles goed. :D Maar zal nu wel minder zijn aangezien de drukte weer even voorbij is.
Heel bijzonder inderdaad. Temeer ik bij diverse andere verzekeraars allerlei beperkingen of zelf onmogelijkheden (verzekeren geen Tesla, dan wel "teveel vermogen in combinatie met te hoge massa!") heb gezien. Ik heb een officiele verzekeringsverklaring en de groene kaart komt nog met de post. Daar staat echt mijn dekking op. En Diefstal is onderdeel van Allrisk/Volledig Casco dekking. Ik heb het nummer van mijn lokale bank gebeld. Misschien is het callcenter van Interpolis zelf minder flexibel? Of ik krijg nog een leuke verrassing....wie weet.

Ben eerlijkheidshalve ook niet te kritisch geweest, want wilde ook geen slapende honden wakker maken natuurlijk :D.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah