Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb hetzelfde, 19 september, ook thuisadres, ook Athlon. Staat er sinds vrijdag in. Bij een collega werd er contact opgenomen vanuit Athlon om te vragen of hij hem bezorgd wilde hebben of liever ophalen, dat contact verwacht ik dus maandag :). Hopelijk kan ik het wijzigen naar Tilburg.

Nadeel van Tilburg is dat je je huidige Athlon (of andere) auto niet kunt achterlaten, dus altijd gedoe... De auto is voor mij nu onderweg met een 'hiker' van Athlon, kan elk moment aankomen, kan ik ook al volgen ind de app.
 
Nadeel van Tilburg is dat je je huidige Athlon (of andere) auto niet kunt achterlaten, dus altijd gedoe... De auto is voor mij nu onderweg met een 'hiker' van Athlon, kan elk moment aankomen, kan ik ook al volgen ind de app.

Vanochtend Athlon maar even gebeld. Daar werd ik niet heel veel wijzer van. Conclusie is dat zij het eigenlijk ook niet weten. Het klopt dat de auto wordt thuisbezorgd, maar de planning hiervan, de bevestigingsmail en -SMS worden allemaal door Tesla geregeld. Volgens de vriendelijke dame moet ik er voorlopig maar gewoon van uitgaan wat er op mijn accountpagina wordt geplaatst. Dat is dus 23 september. Vanmiddag misschien maar weer eens proberen te bellen met 013...weer even een uurtje in de wacht staan :rolleyes:
 
Vanochtend Athlon maar even gebeld. Daar werd ik niet heel veel wijzer van. Conclusie is dat zij het eigenlijk ook niet weten. Het klopt dat de auto wordt thuisbezorgd, maar de planning hiervan, de bevestigingsmail en -SMS worden allemaal door Tesla geregeld. Volgens de vriendelijke dame moet ik er voorlopig maar gewoon van uitgaan wat er op mijn accountpagina wordt geplaatst. Dat is dus 23 september. Vanmiddag misschien maar weer eens proberen te bellen met 013...weer even een uurtje in de wacht staan :rolleyes:
Als je de chat gebruikt ben je wordt je meestal binnen een half uur geholpen
 
Vanochtend Athlon maar even gebeld. Daar werd ik niet heel veel wijzer van. Conclusie is dat zij het eigenlijk ook niet weten. Het klopt dat de auto wordt thuisbezorgd, maar de planning hiervan, de bevestigingsmail en -SMS worden allemaal door Tesla geregeld. Volgens de vriendelijke dame moet ik er voorlopig maar gewoon van uitgaan wat er op mijn accountpagina wordt geplaatst. Dat is dus 23 september. Vanmiddag misschien maar weer eens proberen te bellen met 013...weer even een uurtje in de wacht staan :rolleyes:


Ok...verhaal blijkt toch anders te zijn (goh...).

Tesla gesproken. Volgens de jongen die ik aan de telefoon kreeg betreft de datum/tijd in mijn accountpagina het moment waarop er een hele berg Tesla's door Athlon bij Tesla wordt opgehaald. Dit zegt dus niets over de levering aan mij persoonlijk. Hij wist direct dat het om Athlon ging trouwens.

Daarop de Driver Desk van Athlon even gebeld. Die worden helemaal debiel van Tesla begrijp ik..haha. Ze wisten nog van niets. Kenteken nog niet bekend (bij Athlon) en ook nog niets gehoord over levering. Schijnen meerdere bestanden per dag van Tesla te krijgen en zodra er meer bekend is hoor ik dat van ze.

Daar voorlopig dan maar even van uitgaan...zit weinig anders op :confused:
 
In mei besteld en nu nog niets hebben dat is inderdaad 1) leasemaatschappij heeft een wensdatum doorgegeven (ivm huidig leasecontract einddatum) of er is iets misgegaan met je bestelling. Echt alle mogelijke combinaties zijn ruimschoots uitgeleverd in al die maanden, met uitzondering van de off-menu RWD.
Dat er dan perse iets mis gegaan moet zijn gaat niet helemaal op, als je een bijzondere config besteld hebt moet je gewoon (veel) langer wachten, in mijn geval bijna 5 maanden.

Vrijdag 2x SMS van Tesla voor levering gekregen en met JA beantwoord. Zojuist weer SMS van Tesla dat ze vanwege storing geen reactie hebben ontvangen en verzoek om voor 17.00 te reageren. Hebben meer deze SMS gekregen?
En gelijk daarna ook eindelijk de email "Tesla | De stappen naar uw levering" gekregen die ik al lang geleden ontvangen had moeten hebben.
Daarin staat heel duidelijk dat als je gewenste leverdatum hebt van leasemaatschappij ze zelfs al is de order/bestelling bevestigd pas 2 weken voor die datum gaan kijken of de bestelde configuratie beschikbaar is of komt. Dus als je pech hebt omdat je een zeldzame configuratie hebt kan het nog best even duren. 7 weken in mijn geval.
Dus besteldatum van leasemaatschappij zegt niets, Tesla gaat pas ermee aan de slag 2 weken voor de gewenste leverdatum.
Een aantal herkenbare zaken. Ik kreeg vrijdag ook 2 SMSjes, heb 1 keer geantwoord (half uur na SMS 2) en kreeg vandaag bevestiging en kenteken.

Die mail waar je naar verwijst is de "Welkom bij de Tesla familie" mail? Die kreeg ik ook opmerkelijk laat, pas na 5 maanden toen er een VIN gekoppeld werd..
 
Dat er dan perse iets mis gegaan moet zijn gaat niet helemaal op, als je een bijzondere config besteld hebt moet je gewoon (veel) langer wachten, in mijn geval bijna 5 maanden.
<>
Nou zelfs voor de (zeer) lang wachtenden is er hoop! Mijn bestelling van eind maart (LR AWD, rood, 19", restrictie 1 juni) werd eind augustus pas gekoppeld maar inmiddels heb ik as donderdag 16.30 een wederzijds bevestigde afspraak en kenteken.

De bestelling is dus niet van eind maart maar vanaf eind mei/, want tesla gaat pas IETS doen net voor de restrictie datum.... ( +- 10 dagen van tevoren VIN proberen te koppelen. ;-)
 
Vanochtend Athlon maar even gebeld. Daar werd ik niet heel veel wijzer van. Conclusie is dat zij het eigenlijk ook niet weten. Het klopt dat de auto wordt thuisbezorgd, maar de planning hiervan, de bevestigingsmail en -SMS worden allemaal door Tesla geregeld. Volgens de vriendelijke dame moet ik er voorlopig maar gewoon van uitgaan wat er op mijn accountpagina wordt geplaatst. Dat is dus 23 september. Vanmiddag misschien maar weer eens proberen te bellen met 013...weer even een uurtje in de wacht staan :rolleyes:

Dat had ik dus ook met Athlon. Zij kunnen niet in je Tesla account en hebben zelf dus blijkbaar ook geen updates gehad.
Voorlopig is het bij mij nog steeds zo dat ik zelf in Tilburg moet ophalen.

Nadeel van Tilburg is dat je je huidige Athlon (of andere) auto niet kunt achterlaten, dus altijd gedoe... De auto is voor mij nu onderweg met een 'hiker' van Athlon, kan elk moment aankomen, kan ik ook al volgen ind de app.

Dat is wel bijzonder. Blijkbaar doet Athlon dat dus niet met alle auto's
 
Ok...verhaal blijkt toch anders te zijn (goh...).

Tesla gesproken. Volgens de jongen die ik aan de telefoon kreeg betreft de datum/tijd in mijn accountpagina het moment waarop er een hele berg Tesla's door Athlon bij Tesla wordt opgehaald. Dit zegt dus niets over de levering aan mij persoonlijk. Hij wist direct dat het om Athlon ging trouwens.

Daarop de Driver Desk van Athlon even gebeld. Die worden helemaal debiel van Tesla begrijp ik..haha. Ze wisten nog van niets. Kenteken nog niet bekend (bij Athlon) en ook nog niets gehoord over levering. Schijnen meerdere bestanden per dag van Tesla te krijgen en zodra er meer bekend is hoor ik dat van ze.

Daar voorlopig dan maar even van uitgaan...zit weinig anders op :confused:

Over deze had ik even heengelezen... Athlon wist van niets en Tesla ook niet... Aflevering staat op mijn naam, in Tilburg. Vreemd verhaal blijft het
 
Hoe is bij jou het proces bij Athlon verlopen? Wanneer (en hoe?) werd jij op de hoogte gebracht van levering?

Ik zag eerst een leverdatum op de tesla website, daarna een mail van Athlon met daarin de vraag of ik de auto zelf wilde afhalen of dat ie gebracht zou moest worden. Deze mail kreeg ik een 2 dagen voor de beoogde leveringsdatum (een dag nadat het zichtbaar was geworden op de website). Gereageerd dat langsbrengen mn voorkeur had, dit omdat ik mn huidige auto niet by Tesla zou mogen achterlaten.
Daags daarna mail ontvangen dat de levering verplaatst werd naar 16 september (van 12 september) met een nieuwe mail van Athlon dat het verplaatst was en of ik nog steeds wilde dat de auto gebracht werd.

Vandaag de auto ontvangen. Ziet er goed uit, wel laadkabel, geen USB kabels. Trekhaak moet ik nog controleren (oops ga ik zo gelijk doen). Ze hebben een apart email adres voor Tesla leveringen bij Athlon, en een whatssap telnr op beide wordt heel goed gereageerd. Zo gaf Tesla eerst aan dat de auto de 17e zou komen. Athlon meldde dat de melding van Athlon leidend was en dat klopt. Email adres is [email protected]... Maar ga ze nu niet spammen :)
 
De bestelling is dus niet van eind maart maar vanaf eind mei/, want tesla gaat pas IETS doen net voor de restrictie datum.... ( +- 10 dagen van tevoren VIN proberen te koppelen. ;-)
Of je nou de besteldatum (eind maart) pakt of het eerste moment dat Tesla er iets mee doet (eind mei) doet niks af aan het punt wat ik probeerde te maken. Er is niks mis gegaan in mijn geval, het duurt gewoon lang als je een configuratie kiest die weinig voor komt.
 
Net een smsje gekregen om mijn M3 op te halen bij Koopman in Amsterdam. Beter te doen tov Amersfoort maar wel jammer dat ik geen Tesla-hel mee mag maken Overigens zeer tevreden over snelheid... 30 dagen na het plaatsen van mijn bestelling geleverd krijgen (ZZP - geen LM)!. Nu hopen dat levering net zo voorspoedig gaat!