Vorige week donderdag in Amsterdam geweest. Met regen en invallende duisternis, lastig de lak te checken maar gelukkig geen tekortkomingen. Enkel wat punten waar nog lijm zat van de folie. Het kofferbak deksel zit niet helemaal mooi uitgelijnd, is nog bijgesteld maar moet volgens de monteur ‘eerst even werken’ nu. Sommige panelen sluiten niet helemaal top, maar binnen de 4 mm. Enfin, het is natuurlijk ook een Amerikaanse auto qua afwerking, is niet anders! Overigens ook geen mat in de kofferbak.
Het rijden is SUPER! De LR rijdt heerlijk. Heel direct en scherp te sturend, enorm veel mechanische grip voelbaar. Erg sportief! Totaal geen wielspin op nat wegdek. Lekkere stoelen die goed instelbaar zijn. Bediening heel helder en snel onder de knie. Comfort valt me heel erg mee in positieve zin. Geen gerammel of gestuiter, gaat mooi comfortabel over drempels heen.
Tot dusver enkel deze nadelen gemerkt:
- Bandengeluid is echt behoorlijk aanwezig, meer vergeleken met onze plug-ins (C350e en V60 D6 PIH). Die reden ook 100-120 km/u op de elektromotor en hadden minder bandengeruis. Ik denk dat de Tesla significant minder geïsoleerd is. Wij hebben de 19” wielen eronder, mss wordt het beter bij de volgende set banden (anders dan Hankook). Wat zijn jullie ervaringen met het bandengeluid?
- Autopilot inschakelen als je nog niet 100% van baan gewisseld bent gaat erg bruut. Hij duwt je dan in 1x op stuurassistentie naar het midden van de baan. Oplossing is eerst volledig wisselen en dan pas weer AP inschakelen. Buiten dat vindt ik de AP heel betrouwbaar (hebben dus niet FSD).
Al met al zeer tevreden, rijden is een feest!