Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Dank voor de tip en de informatie. Maar ik ben niet op zoek naar stuiterballetjes :), maar op zoek naar iemand met wie ik mee kan gaan voor een serieuze reportage.
Naar mijn weten staan alle media al netjes in de rij om een keer een reportage te mogen maken over het huidige uitleverproces. Dat proces gaat mogelijk het wereldrecord zetten (als dat niet al gebeurd is) van meest uitgeleverde Tesla’s op één dag van alle locaties.
Het lijkt mij raadzaam om dit gewoon via Tesla Nederland te verzoeken. Als je stiekeme acties gaat uitvoeren op niet publiek / openbaar toegankelijk terrein bederf je het wellicht ook nog voor je baas/opdrachtgever.
 
  • Like
Reactions: robertvg and Xfrank
Ja dat geld zul je kwijt zijn.. Tesla vergoed geen kosten die je bij een ander hebt gemaakt (wat logisch is), ik wil alleen maar aangeven dat Tesla echt niet te beroerd is om problemen op te lossen.
Dat is ook het probleem niet, het controleren van de uitlijning heb ik zelf het initiatief voor genomen en zelf betaald. Prima.

Maar als daar dan uit blijkt dat de uitlijning van een nieuwe auto niet binnen de specificaties van de fabrikant zelf valt moet dat verder kosteloos worden opgelost. En daar zijn ze dus wèl te beroerd voor, het wordt zeker niet opgelost zonder dat ik mijn portemonnee trek. En dat is niet acceptabel.

Eerlijk gezegd ben ik bang dat Tesla SeC ook wel weet dat er 20.000 M3's rondrijden die niet binnen spec zijn uitgelijnd en dat ze dat van zijn levensdagen niet allemaal gefixt krijgen.

Belachelijk is het zeker, maar dit is niet alleen Tesla.

Ik weet van mijn vorige auto's (VW, Lexus, Volvo, Honda) dat de winterbanden erop werden gezet door OF de dealer, OF een bandenboer, maar dat de uitlijning nooit gecheckt werd. Als ik daarom vroeg, dan moest ik dat zelf betalen. De LM deed hier niets mee. Sterker nog, de LM gaf bij bandenwisseling aan dat dat niet onder hun service viel.
De LM levert alleen de service die in het contract is vastgelegd, en dat is verder geen enkel probleem. Zij betalen tenslotte ook de banden, dus als zij niet geïnteresseerd zijn in de uitlijning is dat hun zaak verder. Het heeft ook niets te maken met de automerken die je noemt.
Ik rij al 20 jaar met winterbanden en bij verschillende LM's, altijd hetzelfde verhaal geweest. Ook irritant is dat de LM slechts 1 set winterbanden opneemt in de lease, als je die oprijdt, doen ze soms moeilijk over de vervanging. Hier kan ik ook nog wel een boek met irriraties van volschrijven ;)
Wederom, dat zijn gewoon de afspraken over wat er geleverd wordt voor de betaling door de werkgever etc.

Hier gaat het om een cash betaalde auto die niet binnen specificatie wordt afgeleverd, waarbij de fabrikant weigert het te repareren. De gevolgen hiervan (bandenslijtage of kosten uitlijning, evt handling issues) zijn voor de klant. Dat kan gewoon echt niet.
 
Last edited:
Okee Larss
Bedankt voor je post. Blijkbaar moet je gewoon tekenen bij het kruisje, Hosanna roepen en verder je mond houden als een nieuwe auto buiten spec wordt afgeleverd? Sorry als ik daarmee de fans een beetje verdrietig maak, maar ik vind dat Tesla hier totaal verkeerd handelt.

En wellicht zal het de leasers aan hun elektrisch verwarmde derrières roesten, maar iedereen die 'm gewoon betaald heeft en geen geldboom in de tuin heeft staan moet zich toch enigszins zorgen maken naar aanleiding van het gedrag van Tesla in dit soort gevallen. De vergelijkingen hierboven met LM's en winterbanden e.d. gaan niet op en vergoelijken Tesla's standpunt, vandaar dat ik daar wel op reageer.
 
Dat is ook het probleem niet, het controleren van de uitlijning heb ik zelf het initiatief voor genomen en zelf betaald. Prima.

Maar als daar dan uit blijkt dat de uitlijning van een nieuwe auto niet binnen de specificaties van de fabrikant zelf valt moet dat verder kosteloos worden opgelost. En daar zijn ze dus wèl te beroerd voor, het wordt zeker niet opgelost zonder dat ik mijn portemonnee trek. En dat is niet acceptabel.
Wat mij verbaast: als je auto op de brug staat voor controle van de uitlijning, is het 10 minuten om het even goed te zetten. Zeker bij een nieuwe auto. Het meeste werk is nog om de beplating er onder vandaan te schroeven. Het is natuurlijk achteraf makkelijk praten, maar had het meteen maar laten fixen.
Ook ik heb het laten doen binnen een week en bij mij stond alles redelijk, maar de man stelde het uit zichzelf nog even nauwkeuriger. Ze hebben daar ook maar 1 tarief voor uitlijnen (€ 70,—). Controle zonder stellen kennen ze niet.
 
Op 4 Oktober is mijn Tesla M3 besteld door de LM
  • Long Range All-Wheel Drive
  • Lakkleur Deep Blue Metallic
  • 18'' Aero velgen
  • Volledig zwart premium interieur
  • Autopilot
Verwachte aflevering volgens Tesla zou zijn 15 November, nou vondt ik dat ook wel heel erg snel voor Tesla.
Op 13 november maar eens contact opgenomen met Tesla en te horen gekregen dat mijn auto onderweg zou zijn, en hij de week erop aan zou komen in Zeebrugge waarna de boot 2 dagen later zou doorvaren naar Amsterdam.

Op 28 November een mail van Tesla gekregen dat de verwachte afleverdatum nu staat tussen 15 - 31 december.
Deze data wordt wel heel ruim door Tesla aangegeven.

Inmiddels in de broncode van mijn account wel mijn VIN kunnen achterhalen.
Wat betekent dat ik inmiddels gematcht zou zijn. (nou weet ik ook wel dat deze weer zou kunnen wijzigen)

Vorige week opnieuw met Tesla Delivery gebeld, en navraag gedaan wanneer de auto nou speciefiek geleverd zou gaan worden en waar dat ding nou inmiddels is, aangezien Tesla zelf had aangegeven dat die in de week van 18 november in Amsterdam zou zijn.
De vrouw die ik sprak gaf aan dat de M3 inmiddels op de boot de RCC Europe zou staan en deze zich nog in het panama gebied zou bevinden, net als zoveel andere M3 wachtende, maar dat er geen indicatie was wanneer die zou aanmeren, maar ze hun best doen om hem dit jaar nog te leveren.

Zojuist weer met Tesla gesproken, en nu te horen gekregen dat ik hem waarschijnlijk zoals nu de verwachte levertijd bij Tesla bekend is de 27e zou kunnen ophalen (kan hier in mijn account helemaal niets van terug vinden). Navraag gedaan of dat ding dat daadwerkelijk op de boot staat, en navraag gedaan op welke boot. Nou is er bij Tesla niet bekend op welke BOOT mijn auto zou staan, en dat dat pas eind van de week begin volgende week bekend wordt.

Na mijn idee klinken de verhalen van Tesla allemaal een beetje vreemd, en heb ik er een hard hoofd in dat ik mijn M3 nog geleverd ga krijgen dit jaar. 27e wordt wel erg krap..

Ik kruis mijn vingers, en hoop toch echt dat die voor/op/rond die data in 2019 nog wordt geleverd.
 
Wat mij verbaast: als je auto op de brug staat voor controle van de uitlijning, is het 10 minuten om het even goed te zetten. Zeker bij een nieuwe auto. Het meeste werk is nog om de beplating er onder vandaan te schroeven. Het is natuurlijk achteraf makkelijk praten, maar had het meteen maar laten fixen.
Ook ik heb het laten doen binnen een week en bij mij stond alles redelijk, maar de man stelde het uit zichzelf nog even nauwkeuriger. Ze hebben daar ook maar 1 tarief voor uitlijnen (€ 70,—). Controle zonder stellen kennen ze niet.
Ze hadden er geen tijd voor, naar eigen zeggen zouden ze 2 uur "met zo'n Tesla" bezig zijn... dit is dus Euromaster, Tesla preferred bandenboer! Daarnaast zou het me bij reserveren vooraf €45,- extra gekost hebben, en ging ik er in mijn naïviteit vanuit dat Tesla dit wel recht zou zetten. Achteraf bezien was meteen fixen dat de betere optie geweest natuurlijk maar dan laten we Tesla met z'n allen wel makkelijk weg komen.

Ik laat het er in dit topic verder bij, langzamerhand heeft het niet meer zoveel met aflevering te maken misschien. Maar wees gewaarschuwd over de aftersales van Tesla.
 
Last edited:
Op 4 Oktober is mijn Tesla M3 besteld door de LM
  • Long Range All-Wheel Drive
  • Lakkleur Deep Blue Metallic
  • 18'' Aero velgen
  • Volledig zwart premium interieur
  • Autopilot
Verwachte aflevering volgens Tesla zou zijn 15 November, nou vondt ik dat ook wel heel erg snel voor Tesla.
Op 13 november maar eens contact opgenomen met Tesla en te horen gekregen dat mijn auto onderweg zou zijn, en hij de week erop aan zou komen in Zeebrugge waarna de boot 2 dagen later zou doorvaren naar Amsterdam.

Vorige week opnieuw met Tesla Delivery gebeld, en navraag gedaan wanneer de auto nou speciefiek geleverd zou gaan worden en waar dat ding nou inmiddels is, aangezien Tesla zelf had aangegeven dat die in de week van 18 november in Amsterdam zou zijn.
De vrouw die ik sprak gaf aan dat de M3 inmiddels op de boot de RCC Europe zou staan en deze zich nog in het panama gebied zou bevinden, net als zoveel andere M3 wachtende, maar dat er geen indicatie was wanneer die zou aanmeren, maar ze hun best doen om hem dit jaar nog te leveren.

Zojuist weer met Tesla gesproken, en nu te horen gekregen dat ik hem waarschijnlijk zoals nu de verwachte levertijd bij Tesla bekend is de 27e zou kunnen ophalen (kan hier in mijn account helemaal niets van terug vinden). Navraag gedaan of dat ding dat daadwerkelijk op de boot staat, en navraag gedaan op welke boot. Nou is er bij Tesla niet bekend op welke BOOT mijn auto zou staan, en dat dat pas eind van de week begin volgende week bekend wordt.

Ik kruis mijn vingers, en hoop toch echt dat die voor/op/rond die data in 2019 nog wordt geleverd.

Zie teslacariers op google docs voor boten overzicht. Er zijn er nog 2 onderweg voor 2019, de Dong-A-Glaucos, vaart nu ter hoogte van Calais en de RCC europe, verwacht op 19 dec. De RCC Europe gaat direct naar Amsterdam, dus niet via Zeebrugge.

Tesla Carriers
 
Hoe kom je trouwens aan je meldcode en dergelijke? Normaal gesproken krijg je dat via de dealer. Nu weet ik niets en contact opnemen kan niet...


de meldcode is de laatste 4 cijfers van je VIN (identificatienummer).
Deze kun vinden in de broncode van je Tesla account (Als deze nog niet zichtbaar is), maar houd er rekening mee, dat deze ook nog gewijzigd kan worden gaande weg de bestelling en levering.

Meer info over het kunnen vinden van je VIN in de broncode in de link hieronder.
Link: Het grote Tesla Levering topic - Verkeer & Vervoer - GoT
 
  • Like
Reactions: The Boss
Ze hadden er geen tijd voor, naar eigen zeggen zouden ze 2 uur "met zo'n Tesla" bezig zijn... dit is dus Euromaster, Tesla preferred bandenboer! Daarnaast zou het me bij reserveren vooraf €45,- extra gekost hebben, en ging ik er in mijn naïviteit vanuit dat Tesla dit wel recht zou zetten. Achteraf bezien was meteen fixen dat de betere optie geweest natuurlijk maar dan laten we Tesla met z'n allen wel makkelijk weg komen.

Ik laat het er in dit topic verder bij, langzamerhand heeft het niet meer zoveel met aflevering te maken misschien. Maar wees gewaarschuwd over de aftersales van Tesla.

Ik heb hele slechte ervaringen met Euromaster en ga nu naar Profile Tyrecenter. Daar snappen ze wel wat service is en is de koffie tenminste wel te drinken.
 
Zie teslacariers op google docs voor boten overzicht. Er zijn er nog 2 onderweg voor 2019, de Dong-A-Glaucos, vaart nu ter hoogte van Calais en de RCC europe, verwacht op 19 dec. De RCC Europe gaat direct naar Amsterdam, dus niet via Zeebrugge.

Tesla Carriers

Deze had houd ik geregeld in de gaten!

Vreemde vind ik gewoon van Delivery, is dat ze niet weten van hoe of wat en welke info ze de klant moeten verschaffen.
Service blinken ze nog niet helemaal in uit..

Laat ik hopen dat de aflvering daarin tegen beter is.

Als ik nu ook het andere bericht lees, dat mensen hier 4 uur en counting met kapot koffie apparaat hebben moeten zitten wachten, maak ik mijn borst alvast nat... en neem ik wel een Thermosfles mee.
 
Op 4 Oktober is mijn Tesla M3 besteld door de LM
  • Long Range All-Wheel Drive
  • Lakkleur Deep Blue Metallic
  • 18'' Aero velgen
  • Volledig zwart premium interieur
  • Autopilot
Verwachte aflevering volgens Tesla zou zijn 15 November, nou vondt ik dat ook wel heel erg snel voor Tesla.
Op 13 november maar eens contact opgenomen met Tesla en te horen gekregen dat mijn auto onderweg zou zijn, en hij de week erop aan zou komen in Zeebrugge waarna de boot 2 dagen later zou doorvaren naar Amsterdam.

Op 28 November een mail van Tesla gekregen dat de verwachte afleverdatum nu staat tussen 15 - 31 december.
Deze data wordt wel heel ruim door Tesla aangegeven.

Inmiddels in de broncode van mijn account wel mijn VIN kunnen achterhalen.
Wat betekent dat ik inmiddels gematcht zou zijn. (nou weet ik ook wel dat deze weer zou kunnen wijzigen)

Vorige week opnieuw met Tesla Delivery gebeld, en navraag gedaan wanneer de auto nou speciefiek geleverd zou gaan worden en waar dat ding nou inmiddels is, aangezien Tesla zelf had aangegeven dat die in de week van 18 november in Amsterdam zou zijn.
De vrouw die ik sprak gaf aan dat de M3 inmiddels op de boot de RCC Europe zou staan en deze zich nog in het panama gebied zou bevinden, net als zoveel andere M3 wachtende, maar dat er geen indicatie was wanneer die zou aanmeren, maar ze hun best doen om hem dit jaar nog te leveren.

Zojuist weer met Tesla gesproken, en nu te horen gekregen dat ik hem waarschijnlijk zoals nu de verwachte levertijd bij Tesla bekend is de 27e zou kunnen ophalen (kan hier in mijn account helemaal niets van terug vinden). Navraag gedaan of dat ding dat daadwerkelijk op de boot staat, en navraag gedaan op welke boot. Nou is er bij Tesla niet bekend op welke BOOT mijn auto zou staan, en dat dat pas eind van de week begin volgende week bekend wordt.

Na mijn idee klinken de verhalen van Tesla allemaal een beetje vreemd, en heb ik er een hard hoofd in dat ik mijn M3 nog geleverd ga krijgen dit jaar. 27e wordt wel erg krap..

Ik kruis mijn vingers, en hoop toch echt dat die voor/op/rond die data in 2019 nog wordt geleverd.
Relax... hij komt er echt aan. En het klopt dat ze niet weten op welke boot hij staat, omdat er gewoon simpelweg nog niet een matchende configuratie aan jouw VIN gekoppeld is. Als hij hier (bijna?) aankomt wordt het kenteken op de eerst beschikbare auto voor jou geplaatst.
 
  • Disagree
Reactions: Marker78
Ze hadden er geen tijd voor, naar eigen zeggen zouden ze 2 uur "met zo'n Tesla" bezig zijn... dit is dus Euromaster, Tesla preferred bandenboer! Daarnaast zou het me bij reserveren vooraf €45,- extra gekost hebben, en ging ik er in mijn naïviteit vanuit dat Tesla dit wel recht zou zetten. Achteraf bezien was meteen fixen dat de betere optie geweest natuurlijk maar dan laten we Tesla met z'n allen wel makkelijk weg komen.

Ik laat het er in dit topic verder bij, langzamerhand heeft het niet meer zoveel met aflevering te maken misschien. Maar wees gewaarschuwd over de aftersales van Tesla.
Ik heb gewoon een serviceafspraak gemaakt, aangegeven dat er 1 en ander scheef stond, ook bijvoorbeeld 1 deurhendel die wat krom stond. Alles gelijk gefixed. Gewoon afspraak maken en daar laten zien. lossen ze zo op zonder kosten.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Super frustrerend.... M'n vriendin heeft haar auto in juli besteld met leverrestrictie tot half oktober. Die restrictie er in september vanaf laten halen. Gisteren te horen gekregen dat de auto dit jaar NIET meer geleverd gaat worden. Nog steeds geen VIN zichtbaar, het gaat om een zwarte SR+. :(