Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Eergisteren een sms ontvangen om M3 Long range silver metallic op te halen in Amsterdam. Aanstaande zaterdag ben ik aan de beurt. Heb ook een e-mail ontvangen met wat te verwachten aankomende zaterdag. Met OV richting Sloterdijk en van daaruit kan ik mee met de shuttle richting Koopman Terminal.

2 oktober besteld en aankomende zaterdag kan ik eindelijk ervaring opdoen. Kijk er naar uit.
Checklist uitgeprint om een kleine controle uit te voeren. Controleren of alle kabels worden meegeleverd. Rijbewijs mee.

Moet ik nog ergens rekening mee houden?
 
Eergisteren een sms ontvangen om M3 Long range silver metallic op te halen in Amsterdam. Aanstaande zaterdag ben ik aan de beurt. Heb ook een e-mail ontvangen met wat te verwachten aankomende zaterdag. Met OV richting Sloterdijk en van daaruit kan ik mee met de shuttle richting Koopman Terminal.

2 oktober besteld en aankomende zaterdag kan ik eindelijk ervaring opdoen. Kijk er naar uit.
Checklist uitgeprint om een kleine controle uit te voeren. Controleren of alle kabels worden meegeleverd. Rijbewijs mee.

Moet ik nog ergens rekening mee houden?
  • De shuttle komt niet bij de taxi's maar aan de P&R kant.
  • Zorg dat je voor de zekerheid snelladers anders dan de SuC's kunt gebruiken. Ik stond na mijn aflevering te laden naast een kerel die 30km in de tank had zitten bij Koopman... en SuC Badhoevedorp kon wel eens heel druk zijn.
  • De parkeerplek helemaal links-achter in Badhoevedorp SuC is géén laadplek ;) en nee je kunt niet de CSS lenen van de plek ernaast waar een S of X bezig is. Ask me how I know.
  • SuC Badhoevedorp kun je binnen 4(?) uur gratis uitrijden. Er is een (duur) winkeltje met cola en chips. Zorg dat je je Netflix login bij je hebt.
  • Als je vanaf het eerste begin de data van je auto wilt laten uitlezen, zorg dat een proefaccount van Teslafi actief is (elders even lezen, je kunt het token net voor levering opvragen). Of iets als Explorer for Tesla als je geen abo wilt.
  • Neem een foto van de rapporten die ze maken van evt. schade want je krijgt geen bewijsje mee.
  • Neem een felle zaklamp mee als het je eigen auto is, om te controleren of de lak netjes is (swirls).
  • Neem een USB drive mee geformatteerd voor TeslaCam als je je eerste km's wilt vastleggen.
  • Neem een microvezeldoekje mee want die dingen zijn smerrig.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Zaterdag 23 nov een rode M3 LR met trekhaak besteld. Ik mag deze zaterdag gaan ophalen in Aartselaar :)
Ik was aan het twijfelen tussen een roden en een witte. Toen zij de verkoper, als je hem snel wilt neem een rode...
3 weken, ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Nog steeds aan het twijfelen voor een FSD.
 
Screenshot_20191212_223944.jpg

Zo te zien na morgen meer Model 3's tenaamgesteld in Q4 dan in Q3... Als je de S en X meetelt, zijn we Q3 al voorbij.

Ben benieuwd hoeveel 500+ dagen nog aan komen, had met de deliveries in de haven erbij al veel hogere aantallen verwacht eigenlijk. Wordt vast alsnog mooie eindscore, al gaan ze de 20k niet halen Q4 denks:D
 
Ik sluit me hierbij aan. Vervelend inderdaad om >4k over de hele looptijd extra kwijt te zijn, maar bedenk dat er op dit moment -en in de nabije toekomst- simpelweg geen alternatief is voor deze prijs. Geen EV, en geen ICE. Op papier al niet, en zodra je de auto een paar weken hebt gereden en van het gebruik kan genieten ben je deze additionele kosten al helemaal vergeten, geloof me. Deze auto is het waard.

Omdat Tesla ook kopers heeft in andere landen. In de US of A klagen ze juist weer dat teveel deze kant op komt, de Engelse zijn niet blij met de aantallen voor de NL markt, etc.

Desalniettemin erg vervelend. Stel jezelf de vraag of je de auto ook had willen hebben met 8% en is het antwoord ja, dan snel alles vergeten.

Mijn huis kocht ik met 6% overdrachtbelasting. Twee maanden later werd dat 2%. BAM 20 mille... En met deze kennis zou ik het weer doen, want het is een fijn huis.
 
  • Like
Reactions: Marker78
Eergisteren een sms ontvangen om M3 Long range silver metallic op te halen in Amsterdam. Aanstaande zaterdag ben ik aan de beurt. Heb ook een e-mail ontvangen met wat te verwachten aankomende zaterdag. Met OV richting Sloterdijk en van daaruit kan ik mee met de shuttle richting Koopman Terminal.

2 oktober besteld en aankomende zaterdag kan ik eindelijk ervaring opdoen. Kijk er naar uit.
Checklist uitgeprint om een kleine controle uit te voeren. Controleren of alle kabels worden meegeleverd. Rijbewijs mee.

Moet ik nog ergens rekening mee houden?
Heel bijzonder. In silver metallic! Die maken ze al een jaar niet meer.
 
Zaterdag 23 nov een rode M3 LR met trekhaak besteld. Ik mag deze zaterdag gaan ophalen in Aartselaar :)
Ik was aan het twijfelen tussen een roden en een witte. Toen zij de verkoper, als je hem snel wilt neem een rode...
3 weken, ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Nog steeds aan het twijfelen voor een FSD.

Heb je al een aanbieding ontvangen voor FSD dan?
 
Klein vreugdesprongetje hier.... net een SMS ontvangen van Tesla dat ze mijn auto in 2019 gaan uitleveren, maar dat ze door drukte slecht bereikbaar zijn. Ik krijg nog verdere informatie over de aflevering.

Ik moet zeggen, tot op heden vind ik de communicatie vanuit Tesla redelijk. Ik ben al meerdere keren op de hoogte gehouden van de status, iets dat bij mijn vorige auto's niet gebeurde.

(misschien ben ik positief omdat de berichtgeving ook steeds positief was...)

Heb gisteren ook een sms ontvangen dat mijn m3p nog in 2019 wordt afgeleverd. Meer info volgt spoedig :D:D
 
  • Like
Reactions: Kiprich
Klein vreugdesprongetje hier.... net een SMS ontvangen van Tesla dat ze mijn auto in 2019 gaan uitleveren, maar dat ze door drukte slecht bereikbaar zijn. Ik krijg nog verdere informatie over de aflevering.

Ik moet zeggen, tot op heden vind ik de communicatie vanuit Tesla redelijk. Ik ben al meerdere keren op de hoogte gehouden van de status, iets dat bij mijn vorige auto's niet gebeurde.

(misschien ben ik positief omdat de berichtgeving ook steeds positief was...)
Ja, dit bericht heb ik gister ook gehad.
 
  • Like
Reactions: Kiprich
Eergisteren een sms ontvangen om M3 Long range silver metallic op te halen in Amsterdam. Aanstaande zaterdag ben ik aan de beurt. Heb ook een e-mail ontvangen met wat te verwachten aankomende zaterdag. Met OV richting Sloterdijk en van daaruit kan ik mee met de shuttle richting Koopman Terminal.

2 oktober besteld en aankomende zaterdag kan ik eindelijk ervaring opdoen. Kijk er naar uit.
Checklist uitgeprint om een kleine controle uit te voeren. Controleren of alle kabels worden meegeleverd. Rijbewijs mee.

Moet ik nog ergens rekening mee houden?

Verzekering afgesloten?
 
Nog steeds aan het twijfelen voor een FSD.
Je bent niet alleen. Voorlopig dat budget maar even in Tesla aandelen geparkeerd.
Mocht Tesla bij bereiken FSD 'feature complete' voor Europa een prijsstijging aankondigen dan hap ik toe;). Als die prijsstijging onaangekondigd plots gebeurd baal iko_O.
(overigens ook een FSD prijsoptie genomen voor 100 dollar:p)
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: pati07
13-09 een sr+ blue 19” besteld via alphabet, zelfde dag een tesla account en een RN nummer, en nu maar wachten!!

28-11 VIN gekregen, 12-12 sms voor levering 18-12 (in NL taal) waarop ik Ja heb terug gestuurd, op 13-12 echter weer een sms in ENG voor levering 17-12, ook maar positief beantwoord want ik kan beide maar in mijn tesla account zie ik nog enkel 18-12 staan....
Bellen heeft nog niets opgeleverd, iemand tips?
 
28-11 VIN gekregen, 12-12 sms voor levering 18-12 (in NL taal) waarop ik Ja heb terug gestuurd, op 13-12 echter weer een sms in ENG voor levering 17-12, ook maar positief beantwoord want ik kan beide maar in mijn tesla account zie ik nog enkel 18-12 staan....
Bellen heeft nog niets opgeleverd, iemand tips?

Wat bedoel je met ‘bellen heeft nog niets opgeleverd’? Ik zou toch (nogmaals) met Tesla Delivery in Tilburg bellen als ik jou was. Hebben mij vlot geholpen en duidelijkheid gegeven omtrent levering.