Hier zal de S wel de "hoofdauto" blijven, ook vanwege de toch wel imposante bergruimte en de inmiddels ruim 3 jaar ervaring hiermee als reiswagen.
Maar ik kan niet wachten om de tweede auto, de Leaf, te vervangen door een Model 3, overigens mag dat best een rwd zijn.
Niet dat de Leaf teleurstelt, allesbehalve wanneer je ziet waarvoor hij gebruikt wordt, maar om een paar andere redenen:
1) veiligheid, 5 sterren, ik wil niet dat mijn gezinsleden (of ik) in een auto rijden die niet aan de hoogste veiligheidseisen voldoet. Leaf is wat dat betreft de laatste waar dat niet het geval is en eigenlijk gebeurt het met tegenzin. Er zou maar eens wat gebeuren.
2) autonomie, ik verwacht dat er voorlopig geen andere auto komt die het gemak biedt van AP2 en straks zelfrijden, daar ligt Tesla toch mijlenver voor
3) Tesla Network, ik weet dat velen dat nog een stap te ver vinden maar ik denk dat het veel harder zal gaan dan wij denken.
4) Integratie, stap voor stap. Huidige solar via klassieke inverter maar straks via Powerwall 2 (of wellicht 2 stuks) met netmetering, laden straks hopelijk ook direct vanuit Powerwall met DC. Daarnaast verwacht ik bijpassende domotica op enig moment ook in het assortiment en op de app.
5) Laden. We zien dat het met de Superchargers ernst is en dat daarnaast er veel plaatsen zijn waar je gewoon kunt laden via DeC. Zelfs hier in de buurt kun je al, terwijl je aan het shoppen bent, de auto direct aankoppelen aan DeC en na een uurtje of twee is er 100 km bijgekomen, courtesy van de winkeliersvereniging om het maar even zo te noemen. Ik weet dat die mogelijkheden er nog veel meer komen. Het is al een hele tijd geleden dat ik de losse type 2 kabel heb gebruikt. Dat is voor mij ook iets uit een verleden tijd.
Daarbij geeft het feit dat Tesla de enige is die echt iets geeft om laadinfra voor mij de doorslag.
6) Gewoon, voor de fun.