Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand toevallig ergens gelezen wanneer de Tesla Stores in de USA een M3 in hun showroom hebben staan.
Eind september zijn we voor een dag, als cruise tussenstop, in SF zou mooi zijn als wij eentje zouden kunnen bezichtigen.
De Tesla Store is op loopafstand van de aanlegplaats heb ik gezien.

Groet,. Harry
 
Last edited:
Elon doet toch goed zijn werk met het 'downplayen' van Model 3.

De laatste dagen weer lekker in mijn S gereden met véél spullen en soms 4 personen er in. Begin toch steeds meer te twijfelen of ik wel een 3 ga kopen.

September 2018 is mijn Model S 5, als ik dan nog in December 2018 een Model S 100D (120D? ;)) kan krijgen doe ik dat denk ik. Wel hoop ik dan dat CCS op de S zit met minimaal 150kW zodat ik ook naast de Superchargers kan laden.

Huidige S verkopen voor nog een acceptabel bedrag en dan nieuwe S rijden. Ja, dat wordt hem toch denk ik.
 
Leuke discussie. Heb zelf 2 M3's in bestelling staan en m'n pa nog 1. Hij wil liever een auto van een wat kleiner formaat. Ook de iPace spreekt m wat dat betreft wel aan. Denk dat ik eind volgend jaar naar een X overstap uit vooral praktische overwegingen. 1 M3 was bedoeld als 2e wagen maar vooralsnog is mijn vrouw niet enthousiast en is er nu een Fiat 500e voor haar onderweg. Ik neem de M3's waarschijnlijk wel af. 1 voor een buitendienstmedewerker en de ander misschien voor een compagnon.

Een ICE komt er natuurlijk niet meer in tenzij voor de verzameling/belegging:rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Hier zal de S wel de "hoofdauto" blijven, ook vanwege de toch wel imposante bergruimte en de inmiddels ruim 3 jaar ervaring hiermee als reiswagen.
Maar ik kan niet wachten om de tweede auto, de Leaf, te vervangen door een Model 3, overigens mag dat best een rwd zijn.

Niet dat de Leaf teleurstelt, allesbehalve wanneer je ziet waarvoor hij gebruikt wordt, maar om een paar andere redenen:

1) veiligheid, 5 sterren, ik wil niet dat mijn gezinsleden (of ik) in een auto rijden die niet aan de hoogste veiligheidseisen voldoet. Leaf is wat dat betreft de laatste waar dat niet het geval is en eigenlijk gebeurt het met tegenzin. Er zou maar eens wat gebeuren.
2) autonomie, ik verwacht dat er voorlopig geen andere auto komt die het gemak biedt van AP2 en straks zelfrijden, daar ligt Tesla toch mijlenver voor
3) Tesla Network, ik weet dat velen dat nog een stap te ver vinden maar ik denk dat het veel harder zal gaan dan wij denken.
4) Integratie, stap voor stap. Huidige solar via klassieke inverter maar straks via Powerwall 2 (of wellicht 2 stuks) met netmetering, laden straks hopelijk ook direct vanuit Powerwall met DC. Daarnaast verwacht ik bijpassende domotica op enig moment ook in het assortiment en op de app.
5) Laden. We zien dat het met de Superchargers ernst is en dat daarnaast er veel plaatsen zijn waar je gewoon kunt laden via DeC. Zelfs hier in de buurt kun je al, terwijl je aan het shoppen bent, de auto direct aankoppelen aan DeC en na een uurtje of twee is er 100 km bijgekomen, courtesy van de winkeliersvereniging om het maar even zo te noemen. Ik weet dat die mogelijkheden er nog veel meer komen. Het is al een hele tijd geleden dat ik de losse type 2 kabel heb gebruikt. Dat is voor mij ook iets uit een verleden tijd.
Daarbij geeft het feit dat Tesla de enige is die echt iets geeft om laadinfra voor mij de doorslag.
6) Gewoon, voor de fun.
 
Ik ben zeer benieuwd naar model Y. Zal nog wel 2 jaar duren voordat die in NL te leveren is.
Ik denk dat Tesla beter eerst de Y op de markt zou moeten brengen en er dan achter komt dat model 3 niet meer nodig is mits Y een gebruiksvriendelijke mpv is. Model 3 lijkt mij teveel op de S, op zich geen probleem want mooi is ie zeker. Echter met de model S zijn we wel verwent qua ruimte etc. Ik zie liever naast de S een Y in de garage, nu met tegenzin naast de S de model 3 gaan rijden haha - tot de Y er is. Het blijft voorlopig wel de liefde voor het merk voeden al die modellen die er komen.
 
Ben het wel met je eens Widodh, Wij wilde onze 2e auto vervangen door een Model 3 maar ik denk dat ik liever de Model S vervang door een nieuwe S of X en dan de 2e auto(ICE) maar laat voor wat het is. We rijden er te weinig in voor een Model 3..
Dat idee had ik ook, maar geen geduld. De ICE nu vervangen, door eenvoudigweg de S door te schuiven naar mijn vrouw en zelf een nieuwe te bestellen. Nog geen moment spijt. Een gebruikte S is goedkoper als een ICE als je deze toch al in huis hebt, zeker als je weinig rijdt. Immers vooralsnog geen wegenbelasting en de kosten op de zaak, want het is nog een 0% bijteller.
 
Ben het wel met je eens Widodh, Wij wilde onze 2e auto vervangen door een Model 3 maar ik denk dat ik liever de Model S vervang door een nieuwe S of X en dan de 2e auto(ICE) maar laat voor wat het is. We rijden er te weinig in voor een Model 3..
Bij de laatste Tesla-happenings (opening Lummen, TeslaClubBelgië) is dit ook een paar keer ter sprake gekomen.

Meerdere mensen gesproken die nu ook eerder denken aan een nieuwe S; en dan de oude S door te schuiven; in plaats van een nieuwe 3.

Voor ieder een andere afweging! Voor mij telt die trekhaakoptie zwaar: van de twee auto's moet er een een trailer kunnen trekken.
De 3 zal wellicht pas in de awd-uitvoering de optie hebben, en wat wordt dan de prijs??
Of tzt een derdehands X voor 50k kopen?
 
Bevalt ons iig prima. De "oude" heeft pas 180K km gelopen, dus die kan nog wel even mee. Gegeven dat je geen verrassingen krijgt qua onderhoud ontlopen de kosten uiteindelijk elkaar niet zo veel (tov een nieuwe 3). Daarnaast heb je wel de voordelen die de S met zich mee brengt. Wagen staat wel relatief veel stil - dus leen ik'm nog wel eens uit aan familie/vrienden als ze een lange rit gaan maken. Vond het ook wel leuk om een "classic" te hebben staan -;).
 
Voor ieder een andere afweging! Voor mij telt die trekhaakoptie zwaar: van de twee auto's moet er een een trailer kunnen trekken.
De 3 zal wellicht pas in de awd-uitvoering de optie hebben, en wat wordt dan de prijs??
Of tzt een derdehands X voor 50k kopen?

Waarom zou de trekhaak alleen op AWD kunnen? De meeste auto's hebben of alleen voorwielaandrijving of alleen achterwielaandrijving en kunnen prima trekken. Natuurlijk is AWD dan handiger gezien tractie maar noodzakelijk is het niet.
 
Bevalt ons iig prima. De "oude" heeft pas 180K km gelopen, dus die kan nog wel even mee. Gegeven dat je geen verrassingen krijgt qua onderhoud ontlopen de kosten uiteindelijk elkaar niet zo veel (tov een nieuwe 3). Daarnaast heb je wel de voordelen die de S met zich mee brengt. Wagen staat wel relatief veel stil - dus leen ik'm nog wel eens uit aan familie/vrienden als ze een lange rit gaan maken. Vond het ook wel leuk om een "classic" te hebben staan -;).

Ik denk dat wie een S of X heeft een 3 alleen zal overwegen als het de tweede auto gaat worden. Maar de meeste kopers komen van buiten de bestaande Tesla rijders. En die zullen best blij zijn met een voor hen betaalbare kleinere versie van de S, want hij is zeker net zo mooi.
 
  • Like
Reactions: Klaas