Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan moeilijk geloven dat dit het definitieve stuur is. vooral het grote middelste deel voldoet niet aan de verwachte afwerking, en lijkt me eerder een stuk dat in een tijdelijke (goedkope) matrijs is gemaakt. Mogelijks hebben deze 3 zogenaamde productie candidates zich niet echt per ongelijk laten betrappen, maar is het een afleidingsmanoeuvre. (hoop ik;))
Was inderdaad wat mij ook opviel. Het stuur ziet er nog uit of het van Tupperware plastic is gemaakt.
 
Bij Opel erkennen ze in elk geval dat Duitsers geen humor hebben :p

Nou, daar hebben ze hun eigen benadering :)
Schermafbeelding 2017-06-13 om 09.48.15.png
 
Ik kan moeilijk geloven dat dit het definitieve stuur is. vooral het grote middelste deel voldoet niet aan de verwachte afwerking, en lijkt me eerder een stuk dat in een tijdelijke (goedkope) matrijs is gemaakt. Mogelijks hebben deze 3 zogenaamde productie candidates zich niet echt per ongelijk laten betrappen, maar is het een afleidingsmanoeuvre. (hoop ik;))
Denk toch dat het stuur echt een productiestuur is...mocht er een verschil zijn, dan zal het toch echt marginaal zijn. Wel een dik stuur lijkt het.

Door alle discussies over het ontbreken van een HUD, de persoonlijke problemen met de kofferbak/klep en het "bashen" van het enkele centrale scherm....ben ik eigenlijk benieuwd of iemand ergens een gerucht heeft opgepikt over garantietermijnen? Is het de verwachting dat de 8 jaar unlimited op de accu/drivetrain overeind blijft? Als ook de 4 jaar "bumper to bumper" tot 80.000km?

Net als SuC toegang, is garantie een potentiële "kostenpost" om te "externalizen".
 
Als dat zo is, dan is "the spaceship feeling" wel heeel ver weg.
The Tesla Model 3 will have futuristic 'spaceship' steering controls, says Elon Musk

De hele look and feel van het dashboard en de hoeveelheid glas is anders dan wat je gangbaar kunt krijgen in de markt. Dit is een van de tweets waar uiteindelijk te veel gewicht aan is gehangen naar mijn mening. Wat je op de meest recente interieurfoto's zag, zal ook geleverd worden. Scherm, stuur, stoel, HUDloos raam, etc.

Nog een mogelijk voorbeeld van positieve tweet uitleg... Elon heeft geschreven op de vraag van iemand of de Model 3 een groter bereik krijgt dan de Bolt/Ampera-e..."how little faith". Veel mensen gaan er dus vanuit dat het basis model Model 3 meer range krijgt dan de GM auto. Maar dat staat nergens. Het blijft mogelijk dat het basismodel 220 miles EPA meekrijgt (55 kWh) en de grote accuversie 280 miles EPA (70 kWh). Dan levert Tesla wat is beloofd, maar toch mekkert dan iedereen dat de Bolt dan 238 miles EPA heeft en we moesten toch "faith" hebben? Er zijn nog meer voorbeelden te verzinnen.

Het devies is steeds....niet rijk rekenen. Wat op de S en X is, hoeft niet zo te zijn voor de 3. Zie SuperCharger en misschien zelfs garantievoorwaarden, updates voor navigatie, data-abonnement, etc.

In 2022 zal er misschien een automatisch in/uitklapbaar stuur zijn en een HUD en draaiende voorstoelen met een hottub onder het solarium achter in de auto...tot die tijd is de staat voor productie bijna exact wat ze in 2016 hebben getoond (slechts 3-4 maanden voor pencils down!) en wat we nu op de foto's kunnen zien.
 
  • Funny
Reactions: eelcodb
Al het gespeculeer hier doet mij denken aan de tijd van mijn alter ego, EU-P1422.

Als we kijken waar Tesla nu staat : veel verder dan we ooit durven dromen hebben.
(Of is er iemand die 5 jaar terug, midden 2012 dacht dat Tesla nu 375$ zou staan ? Dat Autopilot mogelijk was ? Dat Tesla intussen op een productie capaciteit van 100.000 autos zou draaien etc etc. )


Het enige dat ik mis zijn de photoshops iedere 1000 posts. ;):)
 
Hans, jij bent dan ook niet de doorsnee passagier.
Ik denk dat het al heeeeel slecht moet geweest zijn vooraleer het een negatieve indruk bij u zou achterlaten;)

Ik ben wellicht "bovengemiddeld positief" maar juist bij die gelegenheid heb ik er nadrukkelijk op gelet hoe het zit, met drie naast elkaar op de achterbank. Hield natuurlijk niet over maar is wel te doen. Beenruimte is ok, ook als je in het midden zit. Beter dan gemiddelde middenklasse maar volgende maand weten we het echt :)
 
  • Like
Reactions: Xfrank