locuta
Member
Okidoki... ik heb inmiddels een proefrit gemaakt in een Opel Ampera-E. Bij gebrek aan Tesla Model 3 om een proefrit in te maken. Ik was een beetje teleurgesteld. Een heleboel praktische dingen:
- laadruimte: érg weinig
- trekhaak niet mogelijk
- imperial: wel, maar max 50kg laadvermogen
- park assist: had ik nog nooit eerder in een auto gehad, dus meteen geprobeerd. Rijdt dat ding meteen achteruit de stoep op!! Kon nog net remmen. Lekkere glitch (...)
- ik reed 17km in totaal. Na een paar honderd meter in de wijk, ging er al 20km van het bereik van de teller. Op de snelweg reed ik 118; elke 350 meter ging er weer een kilometer af. Na die 17km in totaal had ik 49km 'verbruikt'...?!
- interieur: voelt goedkoop aan. Ik vroeg aan de verkoper na afloop iets van: 'dit is de basis versie neem ik aan?' Bleek de meest luxe te zijn. Au. Achterdeur dichtgooien levert een koekblikkerig geluid op. Dat idee ook. De stoelen zitten niet lekker, te smal. En ik ben dan misschien wel zwanger, maar ik ben niet dík.
- Ruitenwissers -het goot- werkten, maar zagen er wat plasticachtig uit. Die gaan niet lang mee denk.
- Achteruitrijcamera was erg beslagen. In mijn Prius heb ik daar geen last van. Ook niet bij regen.
- Smalle wielbasis, voelt niet erg stabiel
- Bij drempels het gevoel dat je bijna stil moet gaan staan
- Levertijd: 'dit jaar nul kans, eerste twee kwartalen 2018 nul kans, vanaf derde wellicht levering, vierde kwartaal komen ze sowieso wel.'
Ook wel positieve elementen:
- trekt lekker snel op (maar ja, welke e-auto niet)
- erg veel beenruimte, zowel voor als achter
- redelijk overzichtelijk 'dashboard'
- hoog dak
- rijdt op zich wel lekker uiteindelijk
- voelt snel vertrouwd aan
Maar ja... als ik 'm dan naast de Tesla Model 3 leg, waarmee alleen op papier de vergelijking dus te maken is, dan is daarvan de laadruimte alvast een stúk groter, de inrichting veel luxer, de wielbasis volgens mij breder (not sure?) en de uitstraling 1000 keer mooier. Op papier is het dus wat mij betreft no contest.
Maar nu dus nog de vragen wat 1) de werkelijke levertijden worden en 2) wat de (lease)prijs wordt en 3) of ik het met die prijs ga halen bij mijn werkgever... over dat laatste maandag even in overleg.
Die 84.000 euro van hierboven geloof ik ook niet, dan wordt zowat elke reservering afgezegd lijkt mij...
- laadruimte: érg weinig
- trekhaak niet mogelijk
- imperial: wel, maar max 50kg laadvermogen
- park assist: had ik nog nooit eerder in een auto gehad, dus meteen geprobeerd. Rijdt dat ding meteen achteruit de stoep op!! Kon nog net remmen. Lekkere glitch (...)
- ik reed 17km in totaal. Na een paar honderd meter in de wijk, ging er al 20km van het bereik van de teller. Op de snelweg reed ik 118; elke 350 meter ging er weer een kilometer af. Na die 17km in totaal had ik 49km 'verbruikt'...?!
- interieur: voelt goedkoop aan. Ik vroeg aan de verkoper na afloop iets van: 'dit is de basis versie neem ik aan?' Bleek de meest luxe te zijn. Au. Achterdeur dichtgooien levert een koekblikkerig geluid op. Dat idee ook. De stoelen zitten niet lekker, te smal. En ik ben dan misschien wel zwanger, maar ik ben niet dík.
- Ruitenwissers -het goot- werkten, maar zagen er wat plasticachtig uit. Die gaan niet lang mee denk.
- Achteruitrijcamera was erg beslagen. In mijn Prius heb ik daar geen last van. Ook niet bij regen.
- Smalle wielbasis, voelt niet erg stabiel
- Bij drempels het gevoel dat je bijna stil moet gaan staan
- Levertijd: 'dit jaar nul kans, eerste twee kwartalen 2018 nul kans, vanaf derde wellicht levering, vierde kwartaal komen ze sowieso wel.'
Ook wel positieve elementen:
- trekt lekker snel op (maar ja, welke e-auto niet)
- erg veel beenruimte, zowel voor als achter
- redelijk overzichtelijk 'dashboard'
- hoog dak
- rijdt op zich wel lekker uiteindelijk
- voelt snel vertrouwd aan
Maar ja... als ik 'm dan naast de Tesla Model 3 leg, waarmee alleen op papier de vergelijking dus te maken is, dan is daarvan de laadruimte alvast een stúk groter, de inrichting veel luxer, de wielbasis volgens mij breder (not sure?) en de uitstraling 1000 keer mooier. Op papier is het dus wat mij betreft no contest.
Maar nu dus nog de vragen wat 1) de werkelijke levertijden worden en 2) wat de (lease)prijs wordt en 3) of ik het met die prijs ga halen bij mijn werkgever... over dat laatste maandag even in overleg.
Die 84.000 euro van hierboven geloof ik ook niet, dan wordt zowat elke reservering afgezegd lijkt mij...