Keezje
Active Member
Gompiedikkeme, MayorGnomus, ik zit me een ongeluk te typen op een mooi epistel voor @locuta (twee keer tekst ongewild gepost, deletet, en dan weer kwijt), zit jij met je dikke kaboutervingers de bloempjes voor mijn voeten weg te plukkenAls de maandelijkse bijtelling van € 166 wordt gecombineerd met een eigen bijdrage (netto van werknemer naar werkgever) van meer dan die 166, dan vervalt die bijtelling.
Dus bij een eigen bijdrage van 270 betaal je netto 270 aan je werkgever en niets aan de fiscus.
(Die maandelijkse 166 is bruto, dus kost netto ongeveer 70. De hele constructie kost je dus 200 netto extra in de maand. Best veel.)
Laat me dan nog even ZELF iets tegen @locuta zeggen.
Beste Kirsten,
ik pakte de draad pas bij #2906 op en vroeg je alleen of je al aan een eigen bijdrage hebt gedacht. Vervolgens rekende ik @SpeedyEddy niet na, aannemende dat de bijtelling minstens 270 bedraagt. Niet dus. Of wel? Bij een catalogusprijs van 56.000 zit je daar al boven... en klopt de berekening van @SpeedyEddy alsnog, bij grove benadering dan. Iets preciezer:
Bijtelling bruto 276 = netto 116 (42%) tot 143 (52%). Netto 270 eigen bijdrage kost je dan (270-143)=127 tot (270-116)=154.
(Het omslagpunt ligt dus nog een stukje daarboven (afhankelijk van je IB-tarief)... maar daar gaat het voor jou niet om, uitgangspunt is niet: de goedkoopste regeling, maar die Model 3 krijgen, proberend het gat te dichten, en dan te zien wat het je kost).
Hoewel je ook zou kunnen zeggen dat het je sowieso 270 in de maand kost . Dan vergelijk je met "geen leaseauto van de werkgever krijgen" (in plaats van "geen eigen bijdrage betalen"). Of dat veel of weinig is, kun je alleen zelf bedenken. Ik meen wel te hebben begrepen dat het een Tesla betreft . Vervangt die (ik zeg het nog maar een keer) Tesla een andere, eigen auto, en zo ja, wat kost die jou..?
Hopelijk heb je hier wat aan. Succes!
Kees
(Edited een keer of wat, dus let ff op voordat een achterhaalde quote wordt gebruikt)
Last edited: