Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Wat het ook mag zijn als ze maar snel komen de M3's naar Nederland en België natuurlijk....

Liever langer wachten....!
Wat langer wachten heeft ook zo zijn voordelen. Dat bewijst dit forum met de vele inmiddels in lange jaren verzamelde Tesla MS en MX info.

Ik kies voor een zo goed mogelijk doorontwikkelde M3, met daardoor een hopelijk minimaal aantal vereiste / onverwachte Tesla Service Center bezoeken.... om eens wat te noemen. Dat de M3 een geweldige auto is, is wel duidelijk.

Tilburg is voor ons ruim een uur, Antwerpen / Aalsteren 3 kwartier ( afh vd Ring.. ). Vw Tesla, gamechanging etc etc ligt die grens bij ons op max 5x / jaar SeC-bezoek denken / hopen wij... Dat hebben we er extra voor over! Nu met de Leaf is het 'Nissan SeC onderhoudsbezoek' max 1x / jaar op 10 km afstand.... Omdat wij private lease rijden ( feitelijk lange termijn huur wachtend op de M3 ) staat er bijv. bij een schade-akkefietje sowieso ook meteen een vervangende auto voor de deur. Niet onbelangrijk bij ons in het zeeuwse buitengebied.

SuC-netwerk + minimaal vereiste aantal SeC bezoeken zouden zomaar de onderscheidende M3 succesfactoren kunnen gaan worden...
 
Liever langer wachten....!
Wat langer wachten heeft ook zo zijn voordelen. Dat bewijst dit forum met de vele inmiddels in lange jaren verzamelde Tesla MS en MX info.

Ik kies voor een zo goed mogelijk doorontwikkelde M3, met daardoor een hopelijk minimaal aantal vereiste / onverwachte Tesla Service Center bezoeken.... om eens wat te noemen. Dat de M3 een geweldige auto is, is wel duidelijk.

Tilburg is voor ons ruim een uur, Antwerpen / Aalsteren 3 kwartier ( afh vd Ring.. ). Vw Tesla, gamechanging etc etc ligt die grens bij ons op max 5x / jaar SeC-bezoek denken / hopen wij... Dat hebben we er extra voor over! Nu met de Leaf is het 'Nissan SeC onderhoudsbezoek' max 1x / jaar op 10 km afstand.... Omdat wij private lease rijden ( feitelijk lange termijn huur wachtend op de M3 ) staat er bijv. bij een schade-akkefietje sowieso ook meteen een vervangende auto voor de deur. Niet onbelangrijk bij ons in het zeeuwse buitengebied.

SuC-netwerk + minimaal vereiste aantal SeC bezoeken zouden zomaar de onderscheidende M3 succesfactoren kunnen gaan worden...


Klopt, maar wil hem gewoon hebben ;)
 
  • Like
Reactions: S-19910
Liever langer wachten....!
Wat langer wachten heeft ook zo zijn voordelen. Dat bewijst dit forum met de vele inmiddels in lange jaren verzamelde Tesla MS en MX info.

Ik kies voor een zo goed mogelijk doorontwikkelde M3, met daardoor een hopelijk minimaal aantal vereiste / onverwachte Tesla Service Center bezoeken.... om eens wat te noemen. Dat de M3 een geweldige auto is, is wel duidelijk.

Tilburg is voor ons ruim een uur, Antwerpen / Aalsteren 3 kwartier ( afh vd Ring.. ). Vw Tesla, gamechanging etc etc ligt die grens bij ons op max 5x / jaar SeC-bezoek denken / hopen wij... Dat hebben we er extra voor over! Nu met de Leaf is het 'Nissan SeC onderhoudsbezoek' max 1x / jaar op 10 km afstand.... Omdat wij private lease rijden ( feitelijk lange termijn huur wachtend op de M3 ) staat er bijv. bij een schade-akkefietje sowieso ook meteen een vervangende auto voor de deur. Niet onbelangrijk bij ons in het zeeuwse buitengebied.

SuC-netwerk + minimaal vereiste aantal SeC bezoeken zouden zomaar de onderscheidende M3 succesfactoren kunnen gaan worden...
Reken er maar op dat Tesla zijn lesje heeft geleerd. De Model 3 ziet er nu al veel strakker uit dan de S en X.
Vrijwel alles wordt door software geregeld. Storing gevoelige onderdelen zoals uitschuivende deurhandels bij de huidige versies, ontbreken op de M3.
Alle reviews duiden op erop dat de M3 vrijwel zeker een veel minder storing gevoelige auto zal blijken te zijn.
Nu nog een mooie HUD display en hij is helemaal af.
 
Reken er maar op dat Tesla zijn lesje heeft geleerd. De Model 3 ziet er nu al veel strakker uit dan de S en X.
Vrijwel alles wordt door software geregeld. Storing gevoelige onderdelen zoals uitschuivende deurhandels bij de huidige versies, ontbreken op de M3.
Alle reviews duiden op erop dat de M3 vrijwel zeker een veel minder storing gevoelige auto zal blijken te zijn.
Nu nog een mooie HUD display en hij is helemaal af.
veel minder onderdelen ook, simpeler opgebouwd. En belangrijker, de Ranger Service aan huis wordt nu al steeds meer gebruikt, voor doorhandles bijvoorbeeld.
 
Reken er maar op dat Tesla zijn lesje heeft geleerd. De Model 3 ziet er nu al veel strakker uit dan de S en X.
Vrijwel alles wordt door software geregeld. Storing gevoelige onderdelen zoals uitschuivende deurhandels bij de huidige versies, ontbreken op de M3.
Alle reviews duiden op erop dat de M3 vrijwel zeker een veel minder storing gevoelige auto zal blijken te zijn.
Nu nog een mooie HUD display en hij is helemaal af.

M3 HUD...
HUD lijkt me idd het mooist. Als tijdelijke oplossing dan maar een smartphone ( bij ons met TomTomGo natuurlijk... :D )

upload_2018-3-23_8-50-13.png
 
M3 HUD...
HUD lijkt me idd het mooist. Als tijdelijke oplossing dan maar een smartphone ( bij ons met TomTomGo natuurlijk... :D )
View attachment 288495
Ik ben er heilig van overtuigd dat Tesla op een gegeven moment met de HUD uit de hoge hoed komt.
Een Model 3 schreeuwt er als het ware om. De meerkosten in de productie bedragen per HUD maar een paar dollar.
Op dit moment wil Tesla de aantrekkelijkheid van een Model 3 niet verder vergroten om kannibalisatie van Model S/X te voorkomen.
 
Ik ben er heilig van overtuigd dat Tesla op een gegeven moment met de HUD uit de hoge hoed komt.
Een Model 3 schreeuwt er als het ware om. De meerkosten in de productie bedragen per HUD maar een paar dollar.
Op dit moment wil Tesla de aantrekkelijkheid van een Model 3 niet verder vergroten om kannibalisatie van Model S/X te voorkomen.

Ga er maar niet van uit. Nu heb ik pas een loafer gehad met zo'n HUD (BMW5). Ik werd gek van die projectie. Had hem te kort om te onderzoeken hoe dat uit te zetten.

Het zal eerder zo zijn dat de enhanced AP actief gaat worden dan dat er discussie over HUD gaat komen. En dan is het helemaal niet nodig.

Bovendien, als je achter het stuur zit van een Model 3, been there, zie je de snelheid in een ooghoek.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ga er maar niet van uit. Nu heb ik pas een loafer gehad met zo'n HUD (BMW5). Ik werd gek van die projectie. Had hem te kort om te onderzoeken hoe dat uit te zetten.

Het zal eerder zo zijn dat de enhanced AP actief gaat worden dan dat er discussie over HUD gaat komen. En dan is het helemaal niet nodig.

Bovendien, als je achter het stuur zit van een Model 3, been there, zie je de snelheid in een ooghoek.

Ja de snelheid en navigatie in een ooghoek zien is idd best wel okay / te doen ( wij rijden nu al 2 jaar zo met smartphone op Leaf ventilatiepaneel ) maar de HUD plaatjes ( de 2 rechtse vooral ) spreken me toch wel erg aan. Een optie om het uit te zetten is natuurlijk prima maar dat geldt eigenlijk voor veel dingen in het leven...!
 
  • Funny
Reactions: fivari
Ga er maar niet van uit. Nu heb ik pas een loafer gehad met zo'n HUD (BMW5). Ik werd gek van die projectie. Had hem te kort om te onderzoeken hoe dat uit te zetten.
Wij hebben ook een paar jaar een HUD en ik vind het geweldig. Je ogen hoeven veel minder te wisselen met scherpstellen tussen de weg en de snelheid. Ik kijk bijna nooit meer tussen het stuur of op de navigatie. Maak er een optie van voor 1000 euro en ik neem hem.
 
  • Like
Reactions: HWS and MusQueTear