Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ga er maar niet van uit. Nu heb ik pas een loafer gehad met zo'n HUD (BMW5). Ik werd gek van die projectie. Had hem te kort om te onderzoeken hoe dat uit te zetten.

Het zal eerder zo zijn dat de enhanced AP actief gaat worden dan dat er discussie over HUD gaat komen. En dan is het helemaal niet nodig.

Bovendien, als je achter het stuur zit van een Model 3, been there, zie je de snelheid in een ooghoek.

Hans kijk even op het TMC M3 Usa hud-draadje dat ik heb ge-opend:
Model 3 HUD
Behalve dat het aardig bekeken wordt, je bent niet de enige die er als jij over denkt maar zoals Wim het bekijkt, die zijn er ook genoeg !
In de Usa wordt nu eenmaal al volop gereden met de Model 3 en die HUD is duidelijk een (discussie)puntje.
Wat mij betreft een HUD het liefst minimaal als officiële Tesla optie ( technisch, esthetisch en op termijn het best lijkt me ), wel met de keuze om de HUD uit te kunnen zetten...! Maar gewoon standaard in de M3 net als radio, verwarming etc etc... waarom eigenlijk niet ?! Haalt meteen alle kou uit de lucht over ' alléén maar dat display.... ' . En zoals ook wordt opgemerkt, hoort gewoon in een auto van +50k Usd, dat geldt hier helemaal.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Carl
Last edited:
Ik denk dat ze helemaal niet lachen. Ze hopen alleen maar dat de problemen definitief opgelost worden/zijn en eindelijk de beloofde productie rampup van de grond komt. En dat Elon zijn grote mond houdt natuurlijk.:D
Dat denk ik ook eerlijk gezegd. De vele nieuwsberichten over het 'aanstaande faillissement van Tesla' van de afgelopen dagen doen geen goed, ik denk dat er weinig gelachen wordt in Freemont USA
 
Dat denk ik ook eerlijk gezegd. De vele nieuwsberichten over het 'aanstaande faillissement van Tesla' van de afgelopen dagen doen geen goed, ik denk dat er weinig gelachen wordt in Freemont USA

Jawel joh, dit zijn ze gewend. Ze hebben hun plan, voeren dat contentieus uit met links en rechts voorzienbare en onvoorziene hobbels en laten het gesodehannes aan anderen over. Er is in feite nog niets dat echt laat zien dat er ergens iets niet goed gaat. Model 3 doen ze hun best en dat gaat natuurlijk gewoon goed komen. Ze weten zelf ook wel dat ze het voorgenomen tijdpad met twee jaar hebben ingekort omdat iedereen ineens een Model 3 ging reserveren. Daar verliezen ze dan een half jaartje mee. Dat is overal gebruikelijk alleen hier ligt een vergrootglas. Ongeluk met X is natuurlijk triest maar dagelijks gebeuren deze ongelukken met andere auto's. Hun argumentatie bij de toelichting is valide.
Het meeste is onderbuikgedoe. De aandelen zijn alweer wat aan het klimmen voor wie dat van belang echt.

We hoeven ons niet te laten meeslepen. Wel moeten we ons eens proberen voor te stellen als je tientallen jaren door iedereen gewaardeerde prognoses ventileert en er nu een partij is die daar, om het ongepast te zeggen, zich de billen mee afveegt.

Of dat je decennia gerespecteerd autobouwer bent geweest en nu er maar niet in slaagt om een fatsoenlijk antwoord te geven op de steeds succesvollere auto's, nog niet eens te spreken over laadinfra en energieproducten.

Er is geen enkele aanleiding om mee te jammeren. Bovendien, mocht het een keer benauwd worden, zijn er velen die maar al te graag over de brug komen. Daarnaast scharen ze stap voor stap de transportwereld aan hun kant die er ook heel wat voor over hebben om zo snel als maar kan met Semi te gaan rijden.
 
Al van voor de lancering van de eerste Roadster gaven 'de specialisten' Tesla geen enkele kans op overleven.
En dan is bij iedere mijlpaal zo gebleven; het verschil is nu dat intussen iedereen Tesla kent, of althans meent te kennen. En daardoor er grotere exposure is.

Het water heeft Tesla al veel verder aan de neus gestaan dan nu.


Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het nu leuke tijden zijn voor Tesla. Uiteraard hebben ze betere momenten gehad. Maar het is niet omdat beurshandelaar JanModaal nu ook een mening meent te moeten posten, dat dit meer zorgwekkend zou zijn.

Ik vind het verder grappig dat "experts" twijfels hebben over de verregaande automatisering die Elon Musk nastreeft.
Hun argument : andere autofabrikanten doen het ook niet.
Andere autofabrikanten hebben nog steeds geen "Tesla" kunnen maken. Ondanks hun 100j ervaring.
Als experts zo íets zeggen, met die argumentatie, weet ik het nog meer : ElonMusk is een genie.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Carl and is3