Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Het enige waar ik me echt vreselijk aan erger is de navigatie in de Tesla. Ik kan me ook niet voorstellen dat daar echt een hele grote verbetering in komt. En het zou handig zijn om Android auto en Apple CarPlay te kunnen gebruiken.

En in de M3 moeten ze echt een HUD gaan zetten en de knoppen op het stuur meer functies geven zodat je dat scherm niet hoeft te gebruiken tijdens het rijden.

En graag voor eind 2019 leveren want daarna vervalt de 4 % bijtelling voor de MS.

Weg met alle knoppen. Dat is zo 20e eeuws, goed voor een ICE.

En mbt tot de nav : geef mij, ondanks de gebreken, maar die van Tesla.
Ik heb tot nu geen enkele andere gevonden qua gebruiksvriendelijkheid.
Alle Wazes, Tomtom , ... ten spijt.

Bovendien wordt de nieuwe versie al uitgerold.
 
  • Like
Reactions: HWS and basvk
En mbt tot de nav : geef mij, ondanks de gebreken, maar die van Tesla.
Ik heb tot nu geen enkele andere gevonden qua gebruiksvriendelijkheid.
Alle Wazes, Tomtom , ... ten spijt.


Ik moet toegeven dat ik op roadtrips Waze ook aan heb staan (en niet alleen voor de "Police Ahead"/"Enforcement Zone" :) waarschuwingen), en dat wanneer Navigon en Waze van mening verschillen, Waze bijna altijd gelijk schijnt te hebben naar mijn smaak. Waze is ook beter dan Google Maps vind ik (hebben nochtans beide Alphabet als moedervennootschap dus dat snap ik niet echt; er zal wel een marketingstrategie en/of testen met algoritmes mee gemoeid zijn).
 
Ik moet toegeven dat ik op roadtrips Waze ook aan heb staan (en niet alleen voor de "Police Ahead"/"Enforcement Zone" :) waarschuwingen), en dat wanneer Navigon en Waze van mening verschillen, Waze bijna altijd gelijk schijnt te hebben naar mijn smaak. Waze is ook beter dan Google Maps vind ik

@Carl ik sluit me 100% bij je aan, ik ervaar en doe exact hetzelfde.

Alphabet heeft al tijden google maps natuurlijk, Waze is dacht ik pas een jaar geleden overgenomen
 
Ik moet toegeven dat ik op roadtrips Waze ook aan heb staan (en niet alleen voor de "Police Ahead"/"Enforcement Zone" :) waarschuwingen), en dat wanneer Navigon en Waze van mening verschillen, Waze bijna altijd gelijk schijnt te hebben naar mijn smaak. Waze is ook beter dan Google Maps vind ik (hebben nochtans beide Alphabet als moedervennootschap dus dat snap ik niet echt; er zal wel een marketingstrategie en/of testen met algoritmes mee gemoeid zijn).
Waze is inderdaad fundamenteel anders. Een slimme combinatie van 'wisdom of the crowds’ en ‘user generated content'. Alleen Here heeft vnaar mijn weten ook een dergelijk concept. Dat concept, bij Waze gecombineerd met kwalitatief hoogstaande, Israelische software, lijkt me het actuele optimum.
Het volgende winnende concept zal bestaan uit volautomatisch verrijkte, continu geactualiseerde en sowieso meer gedetailleerde kaarten en instructies. Fleet Learning gecombineerd met hogere resolutie GPS-achtige informatie. Precies zoals de tegeltjes van Tesla, dus.
 
Waze is inderdaad fundamenteel anders. Een slimme combinatie van 'wisdom of the crowds’ en ‘user generated content'. Alleen Here heeft vnaar mijn weten ook een dergelijk concept. Dat concept, bij Waze gecombineerd met kwalitatief hoogstaande, Israelische software, lijkt me het actuele optimum.
Het volgende winnende concept zal bestaan uit volautomatisch verrijkte, continu geactualiseerde en sowieso meer gedetailleerde kaarten en instructies. Fleet Learning gecombineerd met hogere resolutie GPS-achtige informatie. Precies zoals de tegeltjes van Tesla, dus.
Ik vind Waze een verademing in het woud van navigatieprogramma's. Het prettige is dat je continue op de hoogte wordt gehouden van files, werkzaamheden en andere calamiteiten. Het houdt je een beetje bij de les.
Daarnaast is het natuurlijk prettig dat het altijd 'bij' is. Waar de Tesla navigatie bij de A1 nog altijd geen idee hoe je daar moet rijden, is Waze geheel en al up to date. Bij Ali zo'n kleefhoudertje aangeschaft voor de iPhone X en is het leuk om te zien hoe de Tesla navigatie zich houdt t.o.v. Waze. Als de Tesla navigatie mij het bos instuurt, redt Waze me in 9 van de 10 gevallen.
 
NBC News on Twitter
“One current Tesla engineer estimated that 40 percent of the parts made or received at its Fremont factory require rework,” CNBC reported. In some cases, it appears vehicles are being pulled off the line for repairs before being shipped to buyers.

Het Model 3 draadje van TMC Model 3 kun je dan beter ook maar niet of juist wel lezen. Ruim een jaar nog voor wij hier in NL echt ad bak moeten. Zet ik mijn M3 reservering nou wel of niet door.... spannend! :)
 
Morgen is er weer iets te vieren.;)
Het is dan 2 jaar geleden dat ik mijn eerste model 3 reserveerde... en er zal nog een jaartje bij komen:rolleyes:

reservatie.jpg
 
Krijg van een collega te horen dat hij afgelopen woensdag rijdend op de A2 richting het noorden bij knooppunt Everdingen trailers gezien heeft met daarop volgens hem Tesla Model 3's. Hij is er zeker van dat het Tesla Model 3's waren, maar helaas had hij geen tijd om er foto's van te maken. Zouden dit dan de modellen kunnen zijn die voor proefritten gebruikt gaan worden waar ik hier al een keer iets van voorbij heb zien komen? Of zeggen jullie, dit kan niet, mijn collega moet dit verkeerd gezien hebben.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
de model s is algemeen wel gekend, maar de model x wordt door zijn andere proporties dikwijls als kleinere auto aanzien door de man uit de straat en deze trekken dan al snel de conclusie dat het om de model 3 gaat.
Ik geloof het dus niet. Als er dan al op transport zouden staan voor een of ander doel, lijkt het me wel in een gesloten vrachtwagen te gebeuren.
 
  • Like
Reactions: widodh
de model s is algemeen wel gekend, maar de model x wordt door zijn andere proporties dikwijls als kleinere auto aanzien door de man uit de straat en deze trekken dan al snel de conclusie dat het om de model 3 gaat.
Ik geloof het dus niet. Als er dan al op transport zouden staan voor een of ander doel, lijkt het me wel in een gesloten vrachtwagen te gebeuren.

Eens! Vrienden hebben mij eind 2016 herhaald op de 3 geattendeerd nadat ze een X in het wild hadden gezien.